Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ...ttu mitä jeesustelijoita palstalla...Eikö kukaan teistä ole tosiaan koskaan jättänyt lasta autoon nukkumaan?

Vierailija
01.11.2006 |

Tunnustan jättäneeni monesti. Onneksi on lapset vielä hengissä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieressä oleva makasiini meni, onneksi ei henkilövahinkoja.

Syttyi toki yöllä, jne. jne, mutta jäi inhottava tunne, sillä minä olen jättänyt lapset useasti nukkumaan autoon, 5-10 min kerrallaan, kun olen esim. asioimassa lyhyitä juttuja, esim postissa, palauttamassa jotain tms. ja kun noudan isommat pojat eskarista, vauva odottaa lukitussa autossa. Ikinä en ole jättänyt pidemmäksi aikaa kuin vartiksi, mutta silti.

Auton syttymisyystä on palokunnan ja poliisin raportti, että uskottava se on että tulipalo lähti autosta ja oikosulusta.

Vierailija
42/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tapattaminen ja nukuttaminen on vähän eri asioita!

Meidän tyttö on nukkunut ja nukuku vastakin valvonnan alla autossa päiväunia. Kertoisiko joku onko lapsen oma makuuhuone täysin riskitön paikka nukuttaa lasta? Onkai sielläkin esim sähköjohtoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän tyttö on nukkunut ja nukuku vastakin valvonnan alla autossa päiväunia. Kertoisiko joku onko lapsen oma makuuhuone täysin riskitön paikka nukuttaa lasta? Onkai sielläkin esim sähköjohtoja?

Sairasta jättää lapsi yksin oman onnensa nojaan. Todella vastuutonta. Tollasilta pitäis ottaa lapset kokonaan pois. Jos ei sen verta pysty huolehtimaan, että nukuttais lapsensa omassa sängyssä (eikö se koti olekkin paras paikka)?, tai kantais nukahtaneen lapsen autosta sänkyynsä, niin ei sellaiselle olis pitänyt lapsia edes suoda.

Eikö sua edes hävetä? luultavasti ei? olet häpeämätön ja vastuuton äiti.

Vierailija
44/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunasta. Luulen että helpommin nee palaa kotona kuin autossa?

Kantaisin sisälle. En minäkään nuku istuvassa asennossa. Ja vaikka on harvinaista että auto saattaa syttyä tuleen, niin silti on se mahdollisuus. Tai että joku kolaroi autoani. Parkkipaikoillahan sattuu usein näitä.

Mulla kävi viime talvena niin, että mun auton keskuslukitus ei toiminut. En saanut millään ovea auki. Yritin normaalisti avaimella, ei auennut. Eikä sillä " kaukosäätimelläkään" . Mies joutui tuomaan vara-avaimen ja vasta sillä ovet taas toimi. Muutenkin kun on ikkunat ja kaikki sähköllä toimivia, niin oikosulun tapahtuessa ois keinot vähissä.

Mun lapset on jo isompia ja ei enää edes nuku autossa, pieniä kun olivat niin en jättänyt heitä oman onnensa nojaan.

[/quote]

Vierailija
45/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sairasta jättää lapsi yksin oman onnensa nojaan. Todella vastuutonta. Tollasilta pitäis ottaa lapset kokonaan pois. Jos ei sen verta pysty huolehtimaan, että nukuttais lapsensa omassa sängyssä (eikö se koti olekkin paras paikka)?, tai kantais nukahtaneen lapsen autosta sänkyynsä, niin ei sellaiselle olis pitänyt lapsia edes suoda.

Eikö sua edes hävetä? luultavasti ei? olet häpeämätön ja vastuuton äiti.

hei tossa kyllä sanottiin että äiti VALVOO nukkuvaa lastansa. en mä siltä lasta pois ottais. Ennemmin lukutaidottomien äitien lapset pitäs ottaa huostaan, koska äidin lukutaidottomuus saattaa lapset alituiseen vaaraan.

Miten lukutaidoton äiti pärjää esim. kun lapsi on sairas?

Vierailija
46/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukukokaakoo...

Vierailija
47/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin että piiperon kärrit ovat Teutoniat tai Emmaljungat viimeistä huutoa. Mä en pelkään jättää vauvaani ulos nukkumaan. Kissat ja rotatkin voivat tehdä pahaa jälkeä, pimeistä hörhöistä puhumattakaan.

Ja kyllä talot palavat useammin kuin autot. Valvooko av-laiset vauvansa unta yö päivät läpeensä? Ettei vaan verho syty palamaan tai piipero tukehdu omaan pulautukseensa?

Käyttäkää ny sitä maalaisjärkeä, mitä itse kullekin on syntymälahjana suostu. Liika hysteerisyys on aina liikaa. Kohtuu kaikessa, myös lasten suojelemisessa.

Onko kukaan kuullut siitä, miten monta vauvaa on kuollut omaan sänkyynsä, vaikka se maailman parhain äiti on nukkunut koiranunta siinä vieressä? Kaikkea sattuu, ei voi mitään.

Joskus meidän lapsi on nukkunut alkuyön unensa autossa, kun olemme piipahtaneet vaikka kotimatkalla tuttuja moikkaamassa tai jotain asiaa tiomittamassa. Lapsi on ollut sidottuna asianmukaisesti turvaistuimeen, josta hän ei pääse pois ilman aikuisen apua. Auto on ollut pihassa, ja vauvan unta on voinut tarkkailla haluttaessa ikkunasta kurkkaamalla. Kyseinen tapaus on voinut olla ihan hyvin samanlainen.. paitsi ehkei tenskua sidottu turvaistuimeen kiinni. Itse en jätä koskaan hetkeksikään lapsia autoon ilman asianmukaista vyöttämistä. Meidän tenskut tietää, että autossa ollaan köytettynä turvalaitteisiin aina!

Ja sieluni kestää haukut, joten antakaa tulla vaan!

Vierailija
48/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos herätetään kesken esim. kantamalla kesken unien sisälle, ei ole enää kyse vanhemman mukavuudesta vaan ihan puhtaasti lapsen mukavuudesta , kun on loppupäivä pilalla. Auto on pihassa samalla etäisyydellä ovesta ja ikkunoista kuin olisi esim. vaunut, jos niissä nukkuisi.

Vierailija
49/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta otan kun on melkein pakko, että hommat hoituu.

En silti nukuttaisi heitä autossa.

Ja mitä järkeä istua ikkunan edessä esim. 2 tuntia? mielummin mä kantaisin lapsen sisälle, ja puuhastelisin hänen nukkuessa vaikkapa kotitöitä.

Vierailija
50/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole hysteerisyydestä, vaan yksinkertaisesti siitä, että lapsia ei jätetä autoon pitkäksi aikaa yksin, piste.

Mikä siinä on sellaista mitä et ymmärrä?

Vierailija
51/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oppi niin pienenä avaaman itse auton ovet, jopa lukosta.

Vierailija
52/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja jos herätetään kesken esim. kantamalla kesken unien sisälle, ei ole enää kyse vanhemman mukavuudesta vaan ihan puhtaasti lapsen mukavuudesta , kun on loppupäivä pilalla. Auto on pihassa samalla etäisyydellä ovesta ja ikkunoista kuin olisi esim. vaunut, jos niissä nukkuisi.

On varmaan ihan eriasia jos lapsi nukkuu omassa pihassa autossa yksin, kuin se että hänet jätetään marketin pihaan nukkumaan yksin?

Vierailija
53/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tekee minusta jeesustelijan, niin helpollapa titteli tulee. Jännää miten eri lailla ihmiset järjestää elämäänsä. Mulle ei ole koskaan tullut vastaan tilannetta, jossa pitäisi jättää autoon.

Vierailija
54/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos se tekee minusta jeesustelijan, niin helpollapa titteli tulee. Jännää miten eri lailla ihmiset järjestää elämäänsä. Mulle ei ole koskaan tullut vastaan tilannetta, jossa pitäisi jättää autoon.

Vierailija
55/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös, kuka on kävässyt suihkussa, kun lapsi on nukkunut sillä välin esim. päiväunia omassa sängyssään? Kai lapsi olisi voinut karata ulos sillä välin.

Pointti on se, että mitä vain voi sattua olipa kyse ihan pikku hetkestä tai pidemmästä ajasta. Sama juttu, valvovan silmän alla voi sattua myös vaikka mitä.

Vierailija
56/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kotona lapsi nukkuu omassa sängyssä ja sinä voit käydä suihkussa, toki kuka tyhmä jättää oven niin että lapsi pääsee ulos?

On eriasia jättää lapsi autoon nukkumaan, ja vielä valvomatta.

Ei ihme että teiltä kuolee lapsia, kun ei millään ole mitään väliä ja kerrotaan tuollaisia nauerttavia vertauskuvia.

Vierailija
57/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa pihassa, itkuhälytin vieressä. Mikä mättää?

Vierailija
58/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käsi ylös, kuka on kävässyt suihkussa, kun lapsi on nukkunut sillä välin esim. päiväunia omassa sängyssään? Kai lapsi olisi voinut karata ulos sillä välin.

Pointti on se, että mitä vain voi sattua olipa kyse ihan pikku hetkestä tai pidemmästä ajasta. Sama juttu, valvovan silmän alla voi sattua myös vaikka mitä.

Vierailija
59/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä meilläkin just lauantaina taapero nukkui autossa. Herää saletisti, jos lähtee siirtämään, joten totesin että kaverille on parempi ottaa puolen tunnin tirsat siinä. Tein itse pihatöitä siinä vieressä.

En usko että hän on yhtään sen säikähtäneempi, jos auto on paikallaan kuin herätessään liikkuvassa autossa.

Ja ovet ovat lapsilukossa.

Vierailija
60/60 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeässä yksin oudossa paikassa, kuin kipaista pankkiautomaatilla 5 metrin päässä autosta, maksamassa bensa huoltoaseman kassalla n. 7 metrin päässä tai nukuttaa valvottuna oman talon pihassa. Mutta moni täydellisyys voi tässä kiillottaa omaa täydellisyyttään rinnastamalla ne asiat keskenään, kun hänen ei ole tarvinnut tehdä koskaan kumpaakaan.

Meitä on myös erilaisissa elämäntilanteissa eläviä, ja jotkut joutuvat liikkumaan autolla ja asioimaan erilaisissa paikoissa paljon ja lähes päivittäin, jolloin näitä terveellä järjellä hoidettavia pieniä hetkiä autossa yksin tulee helpommin eteen, eikä se tee kenestäkään tyhmempää tai huonompaa vanhempaa. Se mielestäni tekisi, jos lapsi ei nukkuisi viikkoon kunnon päiväunia, kun joka kerta herätetään myös sen bensan maksamisen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi