Voi ...ttu mitä jeesustelijoita palstalla...Eikö kukaan teistä ole tosiaan koskaan jättänyt lasta autoon nukkumaan?
Tunnustan jättäneeni monesti. Onneksi on lapset vielä hengissä.
Kommentit (60)
Kai te vahditte lapsen sängyn vieressä ettei vaaaan tukehdu tai jotain?
545:
herättänyt jos on tarvis lähteä jonnekin ulos autosta. onneksi minulla on vastuullinen mies jolle lapset ovat kallein aarre mitä voi olla.
Kylläpä olette ylitse muiden, buahhahhaaa!!
Repiä nyt muksu irti turvaistuimestaan bensanoton/maksun ajaksi..
Ei voi olla...
Ei ole mulla vielä tullut eteen... :/
Tilanteet:
-yksin autolla liikkellä pitkää matkaa, oli tankattava välissä ja automaatti ei toiminut, oli maksettava sisälle.
-kävin raha-automaatilla, taas yksin autolla liikkeellä lasten kanssa.
-Kävin hakemassa kioskista maitoa, taas tilanne sama
-Kävin hakemassa sisältä kotoa (kt) unohtuneita tavaroita, lapset autossa oven edessä, ovet lukossa.
ja yölläkin tarkistan mukulat kun vessaan herään. Niin ja on meillä ollut käytössä se angel caren monitorikin mikä laitetaan patjan alle.
ja enemmän vahinkoa autossa voi sattua kun kotona omassa sängyssä. ja toisaalt aei sitä lasta kukaan ( tai jättää jotkut) kotonakaan yksin jätä nukkumaan kun jonekkin lähtee. niin mikisi pitäisi jättää autoon????
Eiköhän aika moni vanhempi ole kipaissut hakemaan jonkin sisälle unohtuneen tavaran, kun lapsi istuu jo autossa oven edessä. Mutta kun sitäkin näemmä tehdään, että mennään oikealle kauppareissulle ja jätetään lapsi autoon, tai jäädään juomaan kahvia naapurin kanssa, tai mennään itse sisälle katsomaan dr. philiä...
Kuinka te kanaemot uskallatte sitten nukuttaa lasta vaunuissa pihalla?
Paljon vaarallisempaa kun autossa olo. Vaunut + lapsen voi joku psykopaatti varastaa kun silmänne välttää. Kissa voi hypätä vaunuun ja tukehduttaa lapsen, puu voi kaatua vaunun päälle, orava voi puraista tms...
Kyllä auto on sentään turavallinen nukkumapaikka!!!!
En raaskinut herättää, vaan aloin haravoimaan siinä auton lähellä.
Mutten, todella jättäisi vieraaseen paikkaan autoon nukkumaan, PAKKASELLA, YÖLLÄ, YKSIN!
Ei meidän lasta saa kannettua nukkuvana sisälle. Ihan varmasti herää kun alkaa autosta irrottaan. Nukutan mielummin autossa kun kuuntelen kesken unien herätetetyn taaperon parkumista.
Niin että auto oli takaovella, suoraan ikkunan alla noin metrin päässä. Ja minä tein töitä siinä ikkunan edessä ja näin lapsen koko ajan. Muuten ei. Vaunuissa samassa paikassa, mutta ei ikinä muuten.
(esim. lapsi nukkuu autossa ja äiti haravoi auton vieressä) vai onko lapsi jätetty yksin autoon, vieraaseen paikkaan, pakkasella ja pimeässä täysin valvomatta. 23.30 ei ole mikään aika tarkistaa, nukkuuko lapsi autossa!!!
Räikeä heitteillejättö!
Annan lapsen nukkua pienet päiväunet autossa, kuin että alkaisin herättämään kesken unien.
Vierailija:
Ei meidän lasta saa kannettua nukkuvana sisälle. Ihan varmasti herää kun alkaa autosta irrottaan. Nukutan mielummin autossa kun kuuntelen kesken unien herätetetyn taaperon parkumista.
On eroa, jätätkä lapsen yksin autoon YÖLLÄ vai hetkeksi esim. kotipihalla.
muutamaksi minuutiksi jonkun nopean jutun takia,
miksi herättää lasta kesken unien jos jonkun asian toimittaminen kestää vain hetken!
nykyäänkin jätän isompia lapsia autoon jos käyn kaupassa tai postissa pikaiseen...
aika pieni todennäköisyys kuitenkin että auto alkaisi palamaan juuri sen muutaman minuutin aikana!!!
Kantaisin sisälle. En minäkään nuku istuvassa asennossa. Ja vaikka on harvinaista että auto saattaa syttyä tuleen, niin silti on se mahdollisuus. Tai että joku kolaroi autoani. Parkkipaikoillahan sattuu usein näitä.
Mulla kävi viime talvena niin, että mun auton keskuslukitus ei toiminut. En saanut millään ovea auki. Yritin normaalisti avaimella, ei auennut. Eikä sillä " kaukosäätimelläkään" . Mies joutui tuomaan vara-avaimen ja vasta sillä ovet taas toimi. Muutenkin kun on ikkunat ja kaikki sähköllä toimivia, niin oikosulun tapahtuessa ois keinot vähissä.
Mun lapset on jo isompia ja ei enää edes nuku autossa, pieniä kun olivat niin en jättänyt heitä oman onnensa nojaan.
kun olen piipahtanut äkkiä kioskilla tms. Mutta näissä jutuissa on ollut kyse todellakin vain parin minuutin poissaolosta. Ovet lukossa, ja niin että näen autolle.
Mutta jos olisi kyse yöunista, niin ehdottomasti kantaisin sisälle vaikka syliin nukkumaan ennemmin kuin jättäisin autoon. Turvaistuimessa nukkuminen on 3-vuotiaalla välillä aika kamalan näköistä kun pää retkottaa ties miten.
jos lapsi nukkuisi autossa. Juoksisin minuutin välein katsomassa että nukkuuko.
Mutta silti en jättäisi lapsiani autoon yksin nukkumaan. Se on heitteillejättö!!!
Onko teillä lapsilukot käytössä silloin?