Milloin ihmiset ymmärtävät että töitä ei yksinkertaisesti ole kaikille, ja yhteiskunnan tavoite nimenomaan EI OLE täystyöllisyys? Jenkeistä hyvä esimerkki
Ei töitä vain ole kaikille. "Systeemi" ei edes halua että kaikilla on töitä, vaan optimaalinen tilanne on kun osa on työttöminä.
Jenkeissä FED joutui nostamaan ohjauskorkoaan, sillä Yhdysvaltojen inflaatio ei ota hellittääkseen ja työllisyysluvut olivat LIIAN hyvät.
Täystyöllisyys ei ole nykyaikaisen yhteiskunnan tavoite.
Työmarkkinat eivät toimi halutulla tavalla, jos on täystyöllisyys.
Milloin ihmiset lopettavat hokemasta että "mene töihin" tai "työttömien tukia pitää leikata"?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilkeyttä, ylimielisyyttä, haukutaan rosvoksi ja mielisairaaksi- ja sitten kummastellaan että en tahdo tehdä minkäänlaista yhteistyötä kanssanne enkä olla mukana viemässä yhteiskuntaamme teidän valitsemaanne suuntaan?
Ylimielisyyttä, vääristelyä ja haukkumista ja sitten vielä ihmetellään, miksi teidän elättämiseen suhtaudutaan vähän kyräillen.
kuten näette.
Samaa mieltä. Systeemin kustannuksella vilpistelijöitä pidetään "sankareina" vaikka juuri he ovat suurin syy siihen miksi muitakin epäillään.
Yksikään markkinataloudessa toimiva yritys ei jätä palkkaamatta tarvitsemaansa osaavaa työntekijää siksi, että 'täystyöllisyys ei ole tavoite'.
Ja kuinkas hyvin tuo teoreettinen juttu nyt sitten toimii: työttömyyttä on samaan aikaan kuin työvoimapulaakin. Eikä minua huolestuta matalapalkkaiset työt vaan erityisesti osaajapula.
Minä ajattelen olevani sankari. "Minun" työpaikan saa kuka haluaa. Olen siis tarkoituksella työelämän ulkopuolella. En vaan näe mitään syytä sille miksi lähtisin muutaman euron tuntipalkalla töihin. Ja ennen kuin joku lässyttää mitään, niin lasken palkkani näin: (Palkasta käteen jäävä raha - töihin kulkemisen kustannukset - kaikki työn aikaisen kustannukset - sossun massit) / käytetyt työtunnit. Näin se palkka ei oikeasti ole juuri mitään kun vertaa mitä sen eteen tarvii tehdä. Kun käyn poimimassa marjoja ja kalastelemassa vapaa aikana saan jopa ilmaista ruokaa. Töissä käydessä ei olisi tähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen olevani sankari. "Minun" työpaikan saa kuka haluaa. Olen siis tarkoituksella työelämän ulkopuolella. En vaan näe mitään syytä sille miksi lähtisin muutaman euron tuntipalkalla töihin. Ja ennen kuin joku lässyttää mitään, niin lasken palkkani näin: (Palkasta käteen jäävä raha - töihin kulkemisen kustannukset - kaikki työn aikaisen kustannukset - sossun massit) / käytetyt työtunnit. Näin se palkka ei oikeasti ole juuri mitään kun vertaa mitä sen eteen tarvii tehdä. Kun käyn poimimassa marjoja ja kalastelemassa vapaa aikana saan jopa ilmaista ruokaa. Töissä käydessä ei olisi tähän aikaa.
Sinun kaltaisiasi on suurin osa työttömistä. Ei heillä ole edes halua mennä töihin. Kotiin saa saman rahan helpommalla. Moni ei vaan myönnä sitä suoraan, vaan raivoaa ja keksii selityksiä.
Kyllä töitä on, jos ei omalla alalla, opiskelee alan, jolla riittää töitä. Mutta sehän ei käy, koska ne on juuri niitä aloja, joiden palkka taso on samaa luokkaa tukien kanssa, kuten reilusti kerroit.
Toivottavasti tuet ajetaan alas, ja ihmiset joutuvat jatkossa tienaamaan elantonsa itse.
Huhhuh, siis ei töitä oo kaikille
kuten näette.