***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***
Kommentit (66)
Kiitos kaikille reppu ja liina kommentoijille! En tilaa vielä uutta reppua, mutta ajattelin tuhlata kantoliinaan. Saahan sen sitten myytyä vaikka Huuto.netissä, jos siitäkään ei ole apua. Kun ei ole ketään, jolta lainaisi testattavaksi. Niitä kun on niin monenlaisiakin. Olisko tuo hug a bub-hyvä. Näyttävät tosi kivoilta...mutta ovat kalliita! 85e ainakin Taikapilvessä. Mutta näytti helpolta ja hauskalta!! Joillakin oli kokemusta tästä merkistä.
Kävin sitten tänään Sellossa. Poika nukkui bussimatkat ja koko reissun...yhteensä n. 2,5 tuntia. Kotiin päästyämme alkoi hirveä itku ja taisi olla vain nälkä, koska rauhoittui sitten. Oli kuitenkin hyvä reissu ja uskallan lähteä toisenkin kerran, vaikka menisi huonomminkin! Pääasia, että nukkuu menomatkan bussissa. Matka kestää n. 20min. Sain ostettua pari vaatetta pojalle ja käytyä apteekissa. Kantoliina tms. olis kyllä kätevä, jos herää eikä viihdy enää vaunuissa hereillä ollessaan...
SAUNOMISESTA: meillä yleensä on kylvetetty ensi poika ja sitten kun olen saanut sen nukkumaan, menemme yhdessä saunaan. Pitää kokeilla tuota ilmakylpyhommaa! Voisi saada pojan vaikka suihkuun kokeiluun samalla... Joudun yleensä vielä syöttämään vähän kylvyn jälkeen ja silloin nukahtaa hyvin. Eilen ei tuntunut olevan yhtään helpompaa nukkumaan meno kylvyn jälkeen, vaikka ennen oli.
ISÄNPÄIVÄ: Taidan ostaa miehelle mitä-missä-milloin-kirjan. Se on aika hyvä.
T: Pia ja Patrik 8vk ja 3pv
Vantaallakin on tosiaan talvi. Tänään aivan ihana aurinkoinen sää...joulufiilis alkaa kasvaa.
Babybel: Tohtorin lahjasta...Olen ollut parissa väitöstilaisuudessa. Siskon miehelle ostimme porukalla Kalevalan kalvosinnapit ja solmioneulan. Serkkutytölle ostin Mariskoolin. Eli mielestäni ei mitään sen kummempia etikettejä vaan voi viedä juuri väittelijän tyyliin sopivan lahjan.
Kauppakeskukset: Me olemme käyneet Veeran kanssa monta kertaa Sellossa ja Myyrmannissa. Sellon alakerrassa on loistava lastenhoitohuone oikein sohvalla varustettuna eli hyvä on imettää. Shoppailureissut ovat mennet yhtä kertaa lukuunottamatta oikein hyvin, kun Veera on nukkunut suurimman osan ajasta vaunuissa. Ja jos menemme omalla autolla, Veera istuu auton turvakaukalossa, joka kiinnitetään matkarattaisiin: loistava keksintö! Siinä viihtyy hereilläkin!
Kantoliina / reppug.: meillä on molemmat, mutta enpä juuri käytä, kun tyttö viihtyy lattialla niin loistavasti ja vaunuissa ulkona.
Ikarus81: Minäkin suosittelen villavaatetta väliin. Meillä äiti neuloi neidille ihanan villa-asusetin. Ja Vaunuissa minullakin lampaantalja, jonka sain appiukkopuolelta. (ihan hänen omasta lampaasta!) Kyllä tarkenee!
Isänpäiväg: Meillä on ensimmäinen isänpäivä, joten tokihan sitä juhlitaan. Hyvää ruokaa ainakin teen ja täytekakun. Kävimme just tänään ostamassa Veeran kanssa kangasväriä, jolla teemme itse kortit isälle ja papalle sekä ukille. Ja lahjaksi ostimme Kalevalan solmioneulan, joka sopii arkisempaan käyttöön.
työg: Minulla ensimmäinen ja todella kauan odotettu lapsi, joten nautin hirveästi vauvan kanssa kotona olosta. Kävimme viime viikolla työpaikallani. Ja oli tosi mukavaa. Minulla on loistavia työkavereita ja heitä on aika ajoin ikävä, samoin oppilaitani. (Olen siis ope.) Viimeisimmän oppilaani ovat nyt tokaluokalla ja he olivat aivan innoissaan, kun näkivät vauvani! Heitä on kyllä ikävä, mutta jos vaan rahatilanne suinkin sallii, niin olen ainakin ensi lukuvuoden vielä kotona. Tiukkaa kyllä tekee, kun on asuntolainaa niin hirveästi. Mutta jotenkin en raski viedä Veeraa päiväkotiin ihan pienenä ja täälläpäin ei valitettavasti ole perhepäivähoitajia.
Kädet: Veera on löytänyt kätensä joku aika sitten. Katselee ja ihailee nyrkkejään sekä syö niitä. Tarttuu hyvin jo leluihin myös.
Virpi ja Veera (pian3kk)
Hyvää lomaa teille etelän lämpöön suuntaaville! Kateeksi käy!
kolmas kerta toden sanoo, vai sanooko. Olen tänään jo kaks viestiä hävittänyt, katsotaan tuleeko tämä perille. En tajuu, mikä konetta riivaa kun katkoo...
Lunta on aikalailla ja ihan töitä saa tehdä, että vaunujen ja pulkan kanssa tuolla rämpii.. Päiväunet on tuulesta huolimattu nukuttu tänään vaunuissa. Meillä on lampaantalja vaunuissa ja Luka-pojalle puin toppapuvun alle äitiyspakkauksen välipuvun, sopivalta vaatetukselta vaikutti.
Vauvan kanssa liikkumisesta on ollut puhetta. Olemme Lukan kanssa muutaman kerran olleet " shoppailemassa" ja jätetty sisko isin kanssa kotiin. Paljon helpompaa on vauvan kanssa liikkuminen kuin uhmaikäisen. Meillä kans matkarattaat, johon saa kaukalon hyvin kiinnitettyä. (täältä meiltä kun on melkein pakko omalla autolla lähteä..)
Kotona viihtymistä. Ehdin lasten välissä olla vuoden verran työelämässä eikä nyt ole yhtään ikävä takaisin. Mukava kyllä välillä kuulla työpaikan kuulumisia, mutta nautin nyt täysinrinnoin kiireettömistä päivistä lasten kanssa!!
Isäinpäivästä. Tilasin nettikaupasta isoisille VAARI ja PAPPA- t-paidat ja askartelimme tytön kanssa kortit. Isälle tyttö taiteilee kangastussilla T-paitaan piirustuksen :)
Huomenna lähdemme 500 km päähän mummolaan. Vähän jännittää kuinka lasten kanssa matka sujuu.. :-/
Nyt pakkaamaan. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Hallas ja lapset (12/03 ja 8/06)
Yritän tässä kirjoittaa jotenkin samalla kun kuuntelen kuulokkeilla musiikkia. Tulee just Basshunter Boten Anna ja sormetkin menee pakosti musiikin tahtiin :) tätä kuunnellessa tulee kyl sellainen olo et olis kiva päästä jonnekin tanssimaan pitkästä aikaa oikein sydämensä kyllyydestä!! Joku kun keksis sen 30+ diskon kun on jo se 50+ diskokin ;)
Calathealle: kiva kun nimi miellyttää :) Saat huomenna kertoa mikä oli miehen ja äidin kommentti nimestä.
TÖIHIN PALUU: Musta on ihanaa olla kotona mut kaipaan tavallaan työssä oloakin, vaikka kiire mulla ei vielä ole töihin. Mut tietysti niitä aikuiskontakteja ja onnistumisen tunteita mitä töissä saa kokea kaipaa ja varsinkin sitä että olisi jotain tekemistä aivoilla ;) En ole mikään ns. kotiäitityyppi mutta haluan nyt olla kotona kuitenkin vielä tuonne 2008 kevääseen ainakin (sinne asti pitäis rahojen riittää...). Tämä kun on viimeinen kerta kun tästä lasten kasvamisesta vauvasta isommaksi saan nauttia.
Nyt en muista enempää mitä oli keskusteltu... Huomenna sit tapaamiseen mikäli keli ei ole aivan kamala (ei ainakaan pitäis olla säätiedotuksen mukaan) ja junankin pitäis olla ajoissa, mikäli on nyt matalalattiajuna niinkuin pitäis.
Mainitsen nyt täälläkin et poistan marraskuun aikana kasvutilastoista niitä joiden tietoja ei ole päivitetty syntymän jälkeen.
Peeveli ja Toivo 2708
Tervetuloa mukaan kaikki uudetkin :)
on eri ääni kellossa kun vaihettiin nan1,tavis nannista ne purut tuli..lueskelin et tavis nannissa on maitoproteiinia ja sitä ei oo nan1:sessä.. hellempää vatsalle.. ollu ihana tuo likka..eipä turhii natise,nälkää ja väsyä..:)