Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUPPAKESKUKSISSA on mielestäni helppo olla vauvan kanssa, kun auton saa sisälle parkkiin, hissejä on paljon, hoitotiloja myös, ovia ei tarvitse aukoa jne. Toista se on esim. keskustan kaupoissa, kun menet sisään ja ulos, riisut ja puet (näin talvella on pakko), availet ovia, on rappusia jne.jne. Muistan kyllä ekoja ostosreissujamme esikoisen kanssa. Meillä oli mukana samanikäinen vauva äitinsä kanssa. Tämä toinen vauva oli ekaa kertaa ostoskeskuksessa eikä viihtynyt yhtään vaunuissa. Meno oli melkoista itkua. Ikimuistoinen hetki oli, kun tulimme ulos hissistä ja ovet aukesivat. Mukavan tavaratalomusiikin sijaan tilan täytti pienen vauvan hurja parku eikä yksikään ihminen jättänyt kääntämättä päätänsä hissin ovelle päin =) Vauva rauhoittui, kun sai puhtaan vaipan ja tissiä päälle. Siitäkin reissusta selvittiin.

JA IHANAA LOMAA KAIKILLE MATKAAN LÄHITJÖILLE!!!

Vierailija
22/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUMPULI: Mä olen kanssa lto:)) Oletkos muuten huomannut sellaista, että jotain nimeä et suurin surminkaan antaisi lapsellesi jonkun työssäsi tavanneen samannimisen vuoksi?? Mulla esim. Matias on sellainen pojannimi jota en voisi antaa ilman että mieleen tulisi eräs eskarilainen vuosien takaa - ei niin hyviä muistoja;) Peppi-nimi toisaalta juontaa juurensa päiväkodista. Kun odotin Oliveria oli alle 3v. ryhmässä eräs tosi topakka Peppi-neitokainen ja ajattelin jo silloin, että jos sieltä masusta tyttö tuleen niin sehän on Peppi. No, nimi oli sitten seuraavana valmiina kun pimu päätti ilmaantua:)

jaahas mutta tämä yksikätinen vaikenee.

vieteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten lähtenytkään mihkään, kun alkoi tuulla niin kovaa, että en selviä kyllä bussille asti. Yritän huomenna uudelleen! Ajattelin kyllä, että jossain vaiheessa otan rintarepun käyttöön...mulla on sellainen, mutta se on hieman huono ja käytetty, joten varmaan kantsii ostaa uusi ja oma. Pitäisi vain totutella poika siihen. Varmaan helpottaa shoppailua, jos pysyy siinä kiltisti. Sylissä jos kantaa, niin mites niitä vaunuja saa työnnettyä samaan aikaan ja vaikka ostettua jotain! Aika hankalaa... = ). Millasia rintareppukokemuksia teillä on pienen vauvan kanssa...ja millaisia käytössä? Ajattelin BabyBjörnin jotain Activea...se on kyllä aika kallis. Mutta jos kokeilen ensin tuolla vanhalla. Jos vaikka kohta tuo alkaisi kannatella päätään kunnolla (aika lähellä ollaan), niin uskaltaisin vielä paremmin!

Olipa hyvää palvelua tänään postilla! Laitoin eilen reklamaation, kun eivät ole soittaneet ovikelloa, kun eivät saaneet luukusta paria pakettia. Enkä niitä pääse millään hakemaan, kun ei ole autoa (eikä korttia) käytössä. No, tuli sitten aamulla postin mukana...soitti ovikelloa ja toivat ne minulle. Ihan kiva juttu!

Nyt kuuluu sitteristä köhinää...syötön paikka varmaan.

T: Pia

Vierailija
24/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseet kuulumiset, kohta täytyy lähteä tyttö hakemaan hoidosta. Eilen oli niin mahtava pyry ja lunta tuli niin reipaasti ettei vaunuilla päässyt iltapäivällä liikkeelle. Toivottavasti nyt pääsee jo paremmin. Meillä neiti meinaa nukahtaa nyt turvikseen, kun hänet siihen hetkeksi laskin, jotta sain molemmat kädet vapaiksi. Sylissä ei oikein viihdy yhtään pidempään, jos ollaan paikallaan, pitää olla menoa ja meininkiä! Tuossa sitten pyörähtelin valssia ipana sylissä ja oli aivan innoissaan! Pää pysyy jo tosi hyvin pystyssä ja sylissä ei enää viihdytä pötköllään vaan pystyyn pitää päästä. Alkaa heti punnertamaan pystyyn mikäli käsivarrelle hänet pötköttämään ottaa. Sellainenkin on hauska leikki, huomasin äsken, että otin vaavia kainaloiden alta kiinni kasvot itseeni päin ja koukistin polvia eli mentiin alas ja sitten taas suoristin polvia eli ylöspäin. Oikein pientä naurun kiherrystä sai tuo aikaan! Ei ole enää unelias vastasyntynyt vaaveli vaan jo aivan täysipainoisesti ympäristöönsä tutustuja ja huomiota kaipaava tyttö!

Nyt kitinä alkoi ja syöttöpuuhiin täytyy alkaa...

Emali ja Enni 2 kk (280806)

Vierailija
25/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tuossa rintareppua...ja poika sai kauhean raivarin! Itki ihan hysteerisesti ja en saanut oikein millään rauhoittumaan. Silittelin ja hyssyttelin sylissä. Laitoin sitten lisää maitoa ja joi n. 60ml. Sitten simahti. Taisi sittenkin jäädä nälkä ja väsytti. Tyhmä äiti, kun kiusaa jollain repulla. Taidan tilata sen paremman...nopeempi kiinnitys ja helppo. Tuossa on miljoona juttua, mitkä pitäis laittaa kiinni. Toivon mukaan ei saanut mitään traumaa! Itki sen verran sydäntä raastavasti.

Nyt nukkuu sängyllään...mutta ei varmaan kauaa. Kokemuksen mukaan!

Palaillaan...

T: Pia

Vierailija
26/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

olen lukenut elokuisten pinoja aika tiiviisti jo raskausaikana, mutta ei ole tullut ikinä itse esittäydyttyä. Mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan! Pinoja on ollut kiva lukea, vertaistukea on löytynyt. On myös ollut mukavaa, että näissä pinoissa ei ole teilattu toisia ihmisiä vaan on annettu jokaisen tehdä omat ratkaisut ja tuettu niitä. Kiitoksia siitä.

Meillä tyttö syntyi siis 21.8. ja painoa oli 4210g ja pituutta 53 cm. Alkuun oli ongelmia syömisen kanssa ja paino tippuikin yli sen sallitun kymmenen prosentin. Tästä syystä on koko ajan menty osittaisimetyksellä. Imetän (melkein) aina ensin ja annan sitten perään maitoa pullosta.

Muutama kirjoitti tässä pinosta vauvan kantamisesta ja rintarepuista. En ole itse käyttänyt näitä yleisempiä BabyBjörnin etc. rintareppuja. Meillä on käytössä trikoinen sidottava kantoliina ja sitä voin suositella lämpimästi. Siinä vauvan saa lähelle omaa rintaa, jossa vauvan on mukava olla. Vauva pysyy siinä hyvässä asennossa, eikä kantaminen rasita vauvan eikä kantajan selkää. Liina voi tuntua alussa vaikealta, mutta perussidonnan oppii nopeasti ja siinä meillä tyttö nukkuu jopa parin kolmen tunnin päikkärit silloin kun mikään muu paikka ei kelpaa. :o) Lisätietoa liinoista löytyy ainakin osoitteista kantoliinakanava.fi ja babyidea.fi. Liinojen myyjät yleensä opastavat sidontojen opettelussa. Tämä siis vaihtoehtona kantamiseen.

Että tällaista. Yritän nyt saada aikaiseksi myös kirjoitella tänne palstalle...

terv. Justiina ja Siiri

Vierailija
27/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIETERI: Ihan sama juttu noissa nimissä, eli jo esikoisen aikaan oli pitkä lista niitä ei-varmana-mun-lapselle-tätä-nimeä, johtuen työelämän kokemuksista. Ja samoin on niitä nimiä, jotka tulevat ihaniksi niiden kantajan mukaan =)

Numero-Pia (anteeksi en muista numerosarjaa), minä kyllä kalastelisin yhden positiivisen reppukokemuksen sillä vanhalla repulla ennenkuin tilaisin uuden. Jos tosiaan on niin, ettei poika vaan yksinkertaisesti viihdy repussa, menee iso raha hukkaan. Kokeile uudestaan, kun tiedät pojan varmasti olevan kylläinen ja sen verran virkeä, että jaksaa ottaa uuden kokemuksen vastaan.

Mulla on piimäkaukku uunissa, ihana herkku lapsuudesta!

Pumpuli

Vierailija
28/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan,meiän pikkaset on painanu saman verran! meillä 4210g ja 52cm :)

k.h.p ja iida 8vko

Vierailija
29/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yhdyn kanssa samaan,koklaa uusiks.meillä ei enää viihdytä,ei oikeen koskaan oo viihdytty.nyt kun on ollu taukoa se oli yhtä huutoa joten hyvästi rintareppu,tosin maksoin vähän ku oli käytetty.

Vierailija
30/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei viihdytä liinassa ollenkaan jos olen paikallani. Mutta jos kävelen ja varsinkin jos ulkona missä voi olla jännempää kuin kotona niin hienosti menee. Minäkin tosiaan ensin testaisin viihtyykö ollenkaan ennenkuin sijoittaisin toiseen reppuun kun ei tosiaan siitä repusta välttämättä kiinni se viihtyminen. Meilläkin on kuitenkin mukava ja hyvä trikooliina jossa ns. pitäisi viihtyä :) Tottumiskysymys varmaan muutenkin...

Vierailija
31/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan lunta tullut taivaan täydeltä, ja edelleen sataa. Käytiin aamupäivällä lasten kanssa vaunuilla ja seisomalaudalla kaupassa, ja oli kyllä työn ja tuskan takana toi reilu 100 m matka ja takas! Ei ollu aurauksen jäljiltä kävelytie, ni sai puskea välillä väkisin kinosten läpi vaunuja. Hirvee reissu!!:(

Kantoliinoista ja repusta; Meillä ollu päivittäin käytössä trikoinen pitkä liina, aluksi tuntu tosi vaikealta, mut kun opettelin yhden hyvän sidonnan, oon sitä käyttäny ja Elmeri tykkää kovasti olla. Käytin myös rintareppua aikasemmin, kirpparilta ostettua, ja sekin oli ihan hyvä ja tykkäs olla, mut mul ottaa hartioihin herkästi sen kaa ni en oo sitä enää käyttäny. Liinan kanssa ei ota yhtään hartioihin, tulee jotenki tasasemmin paino siinä.

Tässä tulee GALLUPPIA; Aiotteko ostaa miehellenne pienten lastenne puolesta isänpäivälahjaa, ja jos aiotte niin minkälaista ja miten muuten vietätte isänpäivää? Siihenkään ei ole enää kun muutama viikko. Mä tilasin netin kautta semmosen kipsitekeleen, eli raameihin tulis kipsijäljennös meidän kummankin lapsen raajasta, tytön käsi (2 v) ja pojan jalka (2 kk 2 vko)vierekkäin:) Saa vaan nähdä kuin se muottien teko onnistuu, pitäs pitää jonkun aikaa paikallaan...Ois se kiva muisto muksuista ja uskon, että mieski tykkäis. Sitte leivon kakun ja keitän aamulla kahvit, eipä sen kummempia. Meidän kummankin isät asuu sen verran kaukana, että soitetaan ja onnitellaan heitä.

Jaahas, mies ja tyttö tuli saunasta, nyt on mun vuoro!

Emppusimppu ja Elmeri, reilun 2 kk.

Vierailija
32/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPUISTA:

Meillä on Baby Björnin-reppu ja poika viihtyy siinä hyvin = oli tilanne mikä tahansa, alle vartissa nukahtaa. Nyt kysyisinkin että kuinka pitkiä aikoja uskaltaa siinä kanniskella. Pää ja niska on siinä tosi hyvin tuettuna ja johan tuo jo ihan hyvin kannatteleekin mollukkaansa... Neuvolasta eivät osanneet tuohon sanoa mitään ja BB:n minimi mitat tuo köntti täyttää hyvin...

ja sitten toinen ongelma, JÄLKITARK.TOD., sekö pitää siis kelaan lähettää? ja miksi..ja tartteeko ne mitään muuta paperia...?

Meillä eemeli nukkuu nyt " päikkäreitä" ...HEH..ei meillä varmaan nukuta yöllä..

keru ja emppu 22 ja rapiat päälle..

Niin ja sitten, onko kellään VEGAANIRESEPTEJÄ?? yksi empun kummeista on vegaani ja ristiäisiin pitäis jotain tarjottavaa keksiä..?

Vierailija
33/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sitä nyt pitikään kommentoida....

SAUNOMISESTA: Meillä Toivo odottaa sitterissä kylpyhuoneessa ilmakylpyjä otten samalla kun muut lapset kylpee siinä seurana :) Me miehen ja esikoisen kanssa ollaan saunassa. Hyvin on Toivo viihtyny tähän mennessä, kylppärissä kun on vielä lämmin. Sit toinen meistä lähtee aiemmin pois valmiina ottamaan pojan vastaan ja toinen suihkuttaa tai kylvettää pojan. Joskus mennään saunaan sit 20 jälkeen jolloin Toivo on nukkumassa. Itkuhälytin on otettu sit mukaan varmuuden vuoksi.

VEGERESEPTJEÄ: Kato www.finfood.fi ja kotimaisetkasvikset.fi sieltä löytyy ainakin. Myllyn Paras sivuilta löysin eilen vihannesriisilaatikon ohjeen jota meinaan itekin kokeilla, oli myös saanu kehuja muilta kokeilijoilta. On varmasti monia muitakin nettisivuja jossa noita on.

NIMISTÄ: Kolmosen nimi on ollu varmaan ainoa joka on ollu sellainen vähän erikoisempi. Mun isällä oli aluksi vaikeuksia muistaa sitä :) Kolmonen on nimeltänsä Tuike ja mun isä mietti ristiäisten jälkeen et oliko se Pilke vai mikä? =D Tuo nimi on muutenkin sellainen että siitä joko tykkää tai sit ei tykkää yhtään. Esikoisen nimeksi sattui sellainen joka olikin sit varmaan yksi yleisimmistä nimistä. Ja minä kun luulin että olis harvinainen kun en yhtään sen nimistä silloin ite tienny ;)

ISÄNPÄIVÄ on muuten jo reilu viikon päästä... En tiedä vielä mitä ukolle hommais, ehkä Lehväslaihon uusimman kirjan tai jonkun cd:n. Ajattelin kans et vois tehdä jonkun taulun johon laittais kaikkien lasten käden tai jalanjäljet... Isänpäivä päivällisen teen sit pitkän kaavan mukaan, jotain oikein hyvää ;)

Nyt ei tule muuta mieleen, paljon jäi varmaan kommentoimatta mitä piti...

Peeveli ja Toivo 2708

Vierailija
34/66 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on aikaa kun olen näillä sivuilla ollut...muistateko vielä;)

Me opettelimme hetken aikaa olemaan ilman konetta kun minä en muistanut että se on KANNETTAVA kun siirsin sitä olkkarista omalle paikalleen. Vierotus onnistui niin hyvin ettei nyt muka ole ollut aikaa istua koneella.

Sen verra seurailin että syyslomalla olisi ollut tapaaminen. Harmitti vietävästi, sillä olisi ollut ihana päästä syömään chicosiin sekä näkemään teidän muiden vauvoja.

Nekku kasvaa hyvin eteenkin pituutta. Ongelmana on erittäin voimakas pulauttelu/oksentelu, jonka vuoksi saimme lähetteen lastentautien polille (veljellä vilja-aine allergia). Nekku on tosi rauhallinen eikä suurta meteliäpidä vaikka mahassa porisee ja vääntää. Kun unen päästä saa kiinni niin sitten nukutaan tunteja. Yöllä syödään kerran tai pari. Päivälläkin taittuu rattaissa 3-6 tuntia putkeen päivittäin. Tänäänkin piti mennä puoli kuuden aikaan kattomaan onko neiti jäätynyt kun tuossa myrskyssä veteli viidettä tuntia. Kädet on löytynyt ja juttua tulee valtavasti. Nyt on alkanut myös " kiekuminen" - siis äänen hallinta on vähän hakusessa.

Meidän neiti ei juuri ole repussa viihtynyt, mutta ei ole vielä ollut tarvetta kannellakaan. Jossain vaiheessa haaveilin et olisin kokeillut liinaa (ei aikaisempaa kokemusta), mutta jos näin menee ei taida kannattaa hankkia sitäkään.

Harmittaa kauheesti kun vauva aika vilistää niin nopeasti...10cm ja 1600g ovat muuttaneet Nekun jo ihan toiseksi tytöksi...kun tämä on vielä se viimeinen vauva.....

Niin ja Nekulle löytyi kuin löytyikin tt-nimi eli ristiäiset on pidetty.

Kretu ja Nekku 3kk (synt. 31.7)

Vierailija
35/66 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kretukalle: Minä olen sinua muutaman kerran huhuillut, kiva kuulla sinusta!

Kantoreppu/kantoliina: Meillä oli esikolla käytössä kantoreppu ja totesin minulle täysin sopimattomaksi vehkeeksi, isot rinnat ja kapeat hartiat eivät sopineet yhteen repun kanssa. Kantoliinoja minulla on kolme:Huggis: trikoinen liina, Didymos: kudottu liina ja Kanga: kantopussi. Kaikki ovat loistojuttuja ja käytän niitä eri-ikäsille, Huggista aivan pienelle, Didymosta hieman isommalle ja Kangaa lonkalla istuvalle yli yksivuotiaalle. Totesin liinat aivan loistaviksi esim. etelän reissuilla (lentokenttä....) ja täällä kotosalla kauppakeskuksissa, joissa on ahdasta ja paljon ihmisiä. Niin vakaumuksellinen liinailija en ole, että olisin hankkinut kantotakin tai jättänyt vaunut ostamatta, mutta täytyy todeta liinan olevan aivan loistava apu suurperheessä. Meillä Leevi rauhoittuu liinaan ja nukahtaa aika nopeasti ja saan kotihommia tehtyä ilman suurempaa elämöintiä.

Isänpäivä: Minä olen yleensä ostanut miehelle jonkun lahjan pienimpin puolesta, koululaisilla on omia ihania lahjojaan isälleen. Tämän vuoden lahja on vielä mietintämyssyssä, yöpaita taitaa kyllä olla vahvin ehdokas jonkun tuoksun kanssa...

Minulta kysyttiin tässä yhtenä päivänä, että kaipaanko töihin. Ilman suurempia miettimisiä totesin ettei työasiat ole käyneet edes mielessä. KAIPAATKO SINÄ TÖIHIN?

Jaaha Leevi heräsi, on mentävä...

Opemamma ja Leevi 2808

Vierailija
36/66 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus pitää toimittaa kelaan ettei tule raha katkosta :) mä pistin heti menee..

Vierailija
37/66 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millasta suosittelette mulla ku oon pikkanen 156cm ja 44kg kun ei jaksa vaan kantaa tollast reilu 5,5kg klönttii..käy selkään ja käsiin..

k.h.p ja iida 8vko+1pvä

Vierailija
38/66 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehtis pitkästä aikaa muutaman rivin naputteleen.

VAATEKOOSTA on ollut puhetta, meillä menee 60 ja 62 vaatteet, 56 jätin jo parin viikon iässä pois, olis kait mahtuneet, mutta isompia helpompi pukea. Ja meillähän tuo poika oli jo niin iso jööti syntyissään...

Erittäin rentouttavaa lomaa etelän lämpöön lähtijöille, PIA74, toivotaan että mieheskin ehtii mukaan =)

Tervetuloa uudet, ainakin justiina_06 ja vieteri oli uusia nickyjä..

ISÄNPÄIVÄG: Meillä vietetään isänpäivää, meillä ruukataan nyt muutenkin viettää kaikki kissanristiäiset joten ihan kunnon lahjan aijon Sakun puolesta hommata, ja kakkua syödään varmaan isovanhemmilla. Aamukahvit sänkyyn ja iskän hemmottelua elokuvan yms merkeissä olis tarkoitus olla.

KERUTUS: Kelalla haluavat sen jälkitarkastustodistuksen, syytä en tiiä miks, mutta jos sitä ei toimita niin äippäraha katkeaa. Jos ne haluaa todisteen siitä että on todellakin synnyttänyt ;)

OPEMAMMA kyseli töistä.. Noh mähän käyn kerran viikossa koulussa olemassa päivän, joten ikävä ei sinällään oo, mutta täytyy myöntää että on ihana päästä tekeen aikuisten juttuja ja käyttään hiukan päätäkin välillä. Että melkoinen henkireikä se mulle on. Mutta alusta asti se on ollut selvää, etten oo mikään kotiäiti tyyppi, vaikka ennen haaveilinkin kotiäitiydestä, mutta nyt on joutunut myöntämää, että musta ei siihen taida ollakaan. Harmi, koska parhaat muistot itellä lapsuudesta on just niitä, kun sai tulla koulusta tai eskarista kotiin ja äiti oli leiponut pullaa tai keittänyt mehua tai tehnyt jotain muuta ihanaa sillä aikaa...

Meidän Saku ei oo vielä löytänyt käsiään, mutta kovasti kyllä seurailee.. joten olettaisin että ne kädetkin kohta sieltä löytyy. Kovasti myös jokeltelee ja hymyilee, mutta ääneen ei osaa vielä nauraa.

Mitenkäs muuten te puette vauvan vaunuun 15 asteen pakkasilla? Tänne pohjoseen tuli tänään kunnon pakkaset ja mietin että tohtiikohan sitä lähtee ulos ollenkaan?? Pitäiskö sinne toppahaalarin alle laittaa vielä villahaalari väliin?

Jep, mutta mä taidan lähtee kattoon löytyiskö huutonetistä edullista kissasuojaa vaunuihin.

Ikarus ja Saku, tasan 2 kk.

Vierailija
39/66 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli se talvi sitten tänne Helsinkiinkin! Pakkasta näyttäisi olevan -5 ja maa on lunta täynnä. Esikoinen odottaa kuumeisesti ulospääsyä, haluaisi lähteä pulkkamäkeen. Ei nyt taida vielä ihan pulkkailumahdollisuuksia olla, mutta jos vaikka kohta lähdettäisiin lumitöitä tekemään.

KANTOLIINASTA JA -REPUSTA. Esikoisen vauva-aikana testasin Baby Björnin kantoreppua ja minulla tuli siinä selkä niin kipeäksi, etten oikein tykästynyt koko reppuun. Nyt toista odottaessani tilasin hug-a-bub -kantoliinan ja alkuun sitä Neelan kanssa kokeiltiinkin, mutta ei sekään minun juttunut ollut. En oikein koskaan oppinut sitä sidontaa, joten liinan käyttäminen tuntui hankalalta. Kesällä vielä jonkin verran tyttöä liinassa pidin, mutta nyt koko liina on täysin tarpeettomana. Ajattelin kyllä vielä kokeilla, jos tyttö siitä vielä innostuisi. Olemme lähdössä kuukauden päästä Tukholmaan ja liina olisi kyllä laivalla kätevä.

ISÄNPÄIVÄ. Minulla on ollut tapana ostaa lapsen puolesta isänpäivälahja miehelleni, vaikka poika nykyisin kerhoissa tai hoidossa jotain kivaa askarteleekin (viime vuonna tyynyliinan, joka on kovassa käytössä). Usein ostan jotain pientä myös itseni puolesta. Tänä vuonna isä saa kaksi kirjaa, " Isän käsikirja" sekä lasten satukirjan " miksi isä on tärkeä?" Isänpäivää vietetään meillä ihan kotioloissa. Tarkoitus olisi laittaa hyvää ruokaa ja leipoa kakku esikoisen kanssa.

TÖIHIN KAIPAAMISESTA. Kyllä, minä myönnän kaipaavani töihin. Ehkä eniten työkavereita ja hyvään työyhteisöön kuulumista. Olen Neelan kanssa pari kertaa työpaikalla käynyt ja joka kerta on jäänyt vähän haikea mieli. En mitenkään aktiivisesti työasioita mieti, mutta kun olen yhteyksissä työkavereihin, menee päivä tai pari, että mietin työasioita. Sitten ne taas väistyy mielestä. Olen osallistumassa nyt loppuvuodesta työpaikan kaksiin pikkujouluihin ja muutenkin olisi tarkoitus käydä aina välillä näyttäytymässä. Yksi työkaveri minua jo kovasti takaisin odottaa (olemme yhdessä loistava työpari) ja hän jo leikillään merkitsi kalenteriinsa päivän, jolloin minä palaan takaisin. Päätimme, että otamme alkuvuodesta aamukamman käyttöön ;).

Tästä tulikin mieleeni jatkokysymys (joka ei vielä ole lainkaan ajankohtainen), eli oletteko jo miettineet KUINKA PITKÄÄN AIOTTE OLLA KOTONA VAUVAA HOITAMASSA?? Minulla on suunnitelmissa palata jo syyskuussa töihin, mutta mieli tietenkin saattaa vielä muuttua. Miehen kommentti asiaan oli, että " et voi olla tosissasi" , joten asiasta varmasti käydään vielä tiukkasanaisia keskusteluja. Joka tapauksessa tammikuussa lähtee päiväkotihakemukset molemmille lapsille.

Kyllä minäkin sinut KRETUKKA muistan :). Oli mukavaa kuulla sinustakin!

Nyt pitää lähteä pukemaan lapsukaisia, jos vaikka kohta päästäisiin ulos.

Vierailija
40/66 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli piti vielä pari asiaa kommentoida:

KAUPPAKESKUKSET: Minä olen käynyt Neelan kanssa kauppakeskuksissa asioilla ihan alusta saakka ja tyttö kyllä viihtyy, jos saa olla rattaissaan. VÄlillä on käynyt niin, ettei tyttö ole malttanut hälinässä nukahtaa ja sitten on saanut hirveät yliväsyraivarit, mutta yleensä meillä menee oikein hyvin nuo reissut. Jos pystyn aikatauluttamaan lähtöni, pyrin lähtemään kylläisen ja pian päiväunilleen nukahtavan vauvan kanssa liikenteeseen.

VAUVAN TAIDOISTA: Neela on myös löytänyt kätensä ja ihastelee usein omia sormiaan (tai ihmettelee, mihin ne ihanat " hetulat" hävisivät, kun tumppu on kädessä). Tyttö viihtyy hirveän hyvin vatsallaan ja yrittää nousta suorille käsille. Sitterissa ollessaan yritää nostaa itseään istuma-asentoon. Kääntymään ei ole vielä oppinut, eikä sen opetteleminen näytä tyttöä vielä oikein kiinnostavankaan. Sen sijaan eteenpäin tyttö kovasti haluaisi päästä ja on jokusen kerran saanutkin itseään sentin pari johonkin suuntaan liikutettua. Kaikanlaiset helistimet ja muut vauvalelut ovat Neelasta aivan ihania.