Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuodet? Kerro kokemuksiasi ja vinkit

Vierailija
02.10.2022 |

Olen 47-vuotias ja tiedän hyvin vähän vaihdevuosista ja mitä silloin tapahtuu. Minulla on kierukka, joten kuukautisten loppumista en pysty toteamaan. Olen miettinyt, että onko viime vuosien vatsan seudulle kertynyt läski tästä johtuvaa, siihen kun ei tunnu tehoavaan mikään enää, kuten ennen.
Mitä oireita sinulla ja parhaat vinkit tietysti kaikkeen tulevaan tervetulleita!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52, ja menkat loppuneet vuosi sitten. Hikiaallot tulevat ja menevät. Välillä on monta kertaa päivässä/yössä, joskus menee viikkoja ilman. Yöllä saa nousta monta kertaa vessaan. Läski tarttuu helpommin, ja on hankala saada pois. Yöunet ovat huonontuneet. Välillä on hieman matalalentoa, mikä on itselleni vierasta. On jotenkin sellainen tarkoitukseton ja apaattinen olo. Sinnittelen vielä ilman hormoneja, jos se tästä helpottaisi. Saa nähdä.

Vierailija
22/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muuta, mutta herään aina aamulla liian aikaisin, unta ei riitä aamun asti. Siinä sitten katselen kattoon ja mietin, että tässä olisi vielä pari tuntia aikaa nukkua, mutta ei. Ja päivällä väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot alkoi 48v. Salvia auttaa siihen. Mä ostin vogelin salviatabuja. Otan sen iltaisin. Kun se loppuu niin ostan salviateetä.

52v.

Vierailija
24/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just ajattelin, että taitaa olla aivan turhaa säilytellä mitään tavoitefarkkuja enää kaapissa. Kiloja tulee tasaisesti lisää :( ei auta jumpat ei.

Vierailija
25/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumat aallot alkoi 48v. Salvia auttaa siihen. Mä ostin vogelin salviatabuja. Otan sen iltaisin. Kun se loppuu niin ostan salviateetä.

52v.

Menkat loppui 2,5v. sitten.

Vierailija
26/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin kohtu 39-vuotiaana. Joskus 50-vuotiaana kysyin gyneltä että mistä tiedän milloin vaihdevuodet alkaa. Katsoi vähän pitkään ja sanoi että on ohi jo.

Minulla poistettiin kohtu saman ikäisenä. Parin vuoden päästä poistosta alkoi yöhikoilu ja vuoroin tukan kuivaminen ja rasvoittuminen. Mielialatkin alkoi vaihdella. Päättelin nuo esivaihdevuosi/vaihdevuosioireiksi.

Vierailija
27/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 49 ja kyllästyin koko touhuun kesällä. Kävin gynellä vaihdattamassa hormonikierukan, aloitin paikallisestrogeenit (vagifem ja pausanol-voide), sekä hkh:na estrogeenia geelinä iholle. Sinne jäi kolotukset, ahdistukset ja valvomiset. Huraa.

Vierailija
28/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ei lihota. Vai onko täällä joku, joka on ollut hoikka koko ikänsä ja täysin samalla ruokavaliolla yhtäkkiä viiskymppisenä alkoi pulskistumaan?

Vierailija
29/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aina hoikka ja nyt 47, kiloja alkoi tulla noin 42 vuoden paikkeilla ja mikään ei auta.

Vierailija
30/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 49 ja kyllästyin koko touhuun kesällä. Kävin gynellä vaihdattamassa hormonikierukan, aloitin paikallisestrogeenit (vagifem ja pausanol-voide), sekä hkh:na estrogeenia geelinä iholle. Sinne jäi kolotukset, ahdistukset ja valvomiset. Huraa.

Vaihdoit siis uuden kierukan? Pidätkö sitä nyt kuinka pitkään?

Vierailija
31/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se huonon aineenvaihdunnan takia ku kiloja kertyy

Jos on vaihdevuosista kysymys on se estrogeenin aiheuttamaa turvotusta joka iskee muffinsivyörätöksi.