Irtisanoutuminen raskauden vuoksi.
Olin illanvietossa, jossa en tuntenut suurinta osaa osallistujista. Illan aikana puhe kääntyi perhevapaisiin ja kuinka epäreilulta lasten saanti koettiin naisten kannalta.
Seurueen äidit ja heidän puolisot sekä useimmmat lapsettomat pitivät normaalina sitä, että odottava äiti irtisanoutuu palkkatyöstään viimeistään pari kuukautta ennen laskettua aikaa ja aloittaa sitten aikanaan uuden työn hakemisen. En ollut aiemmin kuullut näin tehneen kuin parin ihmisen, jotka olisivat muutenkin vaihtamassa työpaikkaa. Kyseessä eri aloja ja eri tuloluokkia. Minua pidettiin ihan outolintuna kun minulla oli työpaikka, mihin palata.
Onko siis tosiaankin yleisempää irtisanoutua kuin jäädä vanhempainvapaalle??
Kommentit (4)
Mitä ihmettä? Missä ihmeen illanistujaisissa olet ollut... En ole kyllä kuullut kenenkään tekevän noin
Taisi olla kokoomuksen pikkujoulit...
No ei todellakaan ole! Sinua on nyt yritetty höynäyttää perusteellisesti. Siinähän menettäisi kaikki äitiysvapaan aikaiset palkat ja ja lomat.
Ei kai kukaan täysipäinen nainen ole niin pölvästi, että luopuisi niistä, kun on mahdollisuus sairauslomiin ja aikaistettuun äitiysvapaaseen.
Minun tuntemani ihmiset, myös synnytyslaitoksella tapaamani ovat olleet pikemminkin töissä synnytyksen käynnistymiseen saakka.