Puuroko muka pitää nälän loitolla pitkään?
Sehän on pelkkää hiilaria. Ilman proteiini- ja rasvalisää nälkä on kamala jo parin tunnin kuluttua, ellei aiemminkin.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Puuro on maailman tylsintä ruokaa. Miten siitä saa tehtyä kiinnostavaa? En tajua miten joku on syönyt puuroa 60v joka aamu. Myös matkoilla?
Puuro on varmaan yksi ihmiskunnan vanhimmista ruuista siitä lähtien kun maanviljelys kehittyi. Esimerkiksi antiikin roomalaiset olivat tunnettuja puuron ja leivän syöjiä. Sen voimalla ne Rooman legioonatkin hallitsivat Välimeren maailmaa monta vuosisataa ja pitivät barbaarit kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mysli on parempaa ja sen voi tehdä itsekin. Puurot jääkööt 60v. pula-ajan paavoille.
Müsli on tavallaan raakapuuroa. Syön Lidlin müslia, jossa on yli 10% rasvaa (pähkinöissä on runsaasti rasvaa), syön yleensä veden kanssa. Jogurtti peittää liikaa makuja joten juon jogurttia erikseen. Jos paino on päässyt laskemaan liikaa niin syön müslin hillon, jogurtin ja kermavaahdon kanssa. Yleensä se auttaa painon laskuun.
Myslissä on tyypillisesti kuivattuja hedelmiä, pähkinää, viljatuotteita jne. Täydellinen aamupala maidon kanssa nautittuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön iltaisin tuorekaurapuuroa, johon laitan kaurajogurttia, siemensekoitusta, pähkinärouhetta, chian siemeniä sekä pellavansiemeniä ja marjoja. Tuolla pärjää hyvin aamuun asti.
Tuleeko jollain ihan tosissaan yölläkin nälkä vaikka vain makaa. Itse en saa aamulla syötyä juuri mitään. Maitokahvin horaisen ja vasta muutaman tunnin päästä joskus kello 10 saatan syödä palan leipää tai sämpylän.
Syön tuon klo 19-20 eikä tule nälkä yöllä. Aamulla juon inkivääri-kurkuma-kumina-kaneli- sitruunateetä heti herättyä kunhan saan keitettyä sen ja itse aamainen klo 10, lounas klo 14, välipala klo 17 ja illallinen klo 19-20, joka on tuota tuorekaurapuuroa.
Jaa, itse laitan siihen myös esim. marjoja, voita, kananmunaa jne. Eihän se pidäkään jos keität veteen jotain pikahiutaleita ja thats it. Itsestäänselvyyksiä
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten ihmiset voivat syödä aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Minä en yleensä saa mitään alas moneen päivään. Ei ihme että ihmiset ovat ihan porsaan näköisiä kun syövät viiden minuutin välein kattilallisen ruokaa.
Mielenkiintoinen ajan rakenne sun päivissä jos neljä kertaa päivässä on viiden minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse laitan siihen myös esim. marjoja, voita, kananmunaa jne. Eihän se pidäkään jos keität veteen jotain pikahiutaleita ja thats it. Itsestäänselvyyksiä
on sulla melkoiset sörsselit. Muista pursottaa joukkoon kermaa ja heitä perään muutama kasler-leike.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten ihmiset voivat syödä aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Minä en yleensä saa mitään alas moneen päivään. Ei ihme että ihmiset ovat ihan porsaan näköisiä kun syövät viiden minuutin välein kattilallisen ruokaa.
Illanvirkkuna ihmisenä minulla on hyvin harvoin erityisen nälkä aamuisin ja syön tavallisesti yhden kunnon lämpimän aterian päivässä. Viikonloppuisin saatan tehdä niin että en syö lainkaan aamiaista vaan teen suoraan sen päivän pääaterian esimerkiksi klo 11 jälkeen ja sitten syön seuraavan kerran jotain iltapäiväkahvien aikoihin. En koe mitään "heikotuksen" tunnetta vaikka syömisten välissä olisi pidempikin aika etenkin jos on jotain mielenkiintoista tekemistä. Ruokakin maistuu paremmalta kun on ehtinyt kehittyä vähän nälän tunnetta mm. ulkona liikkuessa ja asioita hoitaessa. Olen ollut aina liikunnallinen ja normaalipainoinen enkä laske mitään kaloreita.
Minä syön aamulla kuuden maissa puuron sellaisenaan ja lounas noin klo 11.30. Tai kahvia sentään puuron lisäksi mutta ei mitään muuta. Toki vähän näläntunnetta on välillä jo ennen lounasta mutta eihän se haittaa. Jotenkin outo ajatus että nykyään ei saisi tulla nälkä ennen seuraavaa ruokaa. Ongelma varmasti sellaiselle joka nälkäisenä ei osaa annosmäärää rajoittaa vaan syö liiallisesti. Työpäivän jälkeen ruokailen noin klo 17 ja seuraavan kerran aamulla. Tietysti illalla voin vielä vaikka teetä juoda mutta ruokaa en syö jos olen kotona.
Maitoon puuro + voisilmä. Jogurtin ja marjojen kanssa syön yleensä. On täyttävää.
Puuro tarvitsee "täytteet" ihan niinkuin vaikka leipäkin. Eihän pelkkä leipäkään nälkää pidä.
Puuron lisäksi voi syödä vielä sen voileivän kinkulla ja kurkulla tms..
Vierailija kirjoitti:
Minä syön aamulla kuuden maissa puuron sellaisenaan ja lounas noin klo 11.30. Tai kahvia sentään puuron lisäksi mutta ei mitään muuta. Toki vähän näläntunnetta on välillä jo ennen lounasta mutta eihän se haittaa. Jotenkin outo ajatus että nykyään ei saisi tulla nälkä ennen seuraavaa ruokaa. Ongelma varmasti sellaiselle joka nälkäisenä ei osaa annosmäärää rajoittaa vaan syö liiallisesti. Työpäivän jälkeen ruokailen noin klo 17 ja seuraavan kerran aamulla. Tietysti illalla voin vielä vaikka teetä juoda mutta ruokaa en syö jos olen kotona.
Kuka sulle on väittänyt että ei saa tulla nälkä?
Hiilihydraatti on helpoin energianlähde hyödyntää eikä mikään puute.
Tee puuro punaiseen maitoon lautasella mikrossa, lisää keittovaiheessa kourallinen siemenpähkinäsekoitusta. Keitä hyvin, varo ettei pääse kiehumasn yli.
Minulla pitää nälän lounaaseen asti, on todella hyvää ja täyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mysli on parempaa ja sen voi tehdä itsekin. Puurot jääkööt 60v. pula-ajan paavoille.
Müsli on tavallaan raakapuuroa. Syön Lidlin müslia, jossa on yli 10% rasvaa (pähkinöissä on runsaasti rasvaa), syön yleensä veden kanssa. Jogurtti peittää liikaa makuja joten juon jogurttia erikseen. Jos paino on päässyt laskemaan liikaa niin syön müslin hillon, jogurtin ja kermavaahdon kanssa. Yleensä se auttaa painon laskuun.
Myslissä on tyypillisesti kuivattuja hedelmiä, pähkinää, viljatuotteita jne. Täydellinen aamupala maidon kanssa nautittuna.
Saman asian ajaa täysjyvämurojen syöminen kurrin kanssa, enkä siis tarkoita mitään sokerihuurrettuja muroja.
Vierailija kirjoitti:
Puuro on maailman tylsintä ruokaa. Miten siitä saa tehtyä kiinnostavaa? En tajua miten joku on syönyt puuroa 60v joka aamu. Myös matkoilla?
Aloin syömään puuroa 30 vuoden jälkeen.Teen siis tuorekaurapuuroa, johon tulee myös siemeniä, pähkinöitä ja marjoja sekä jogurttia. Maistuu tosi hyvältä.
Miksi puuron edes pitäisi pitää pitkään nälän loitolla?
Koulussa ja päiväkodissa tarjotaan lapsille lounas ja aikuisella on lakisääteiset tauot - 2x kahvitauot ja lounastauko.
Jos syö aamupuuron ja muut lisukkeet suurin osa pärjää aamupäivän kahvitaukoon ja lounaaseen.
Kaura tekee hyvää sydämelle, verisuonille ja suolistolle. Se on super ruokaa ja ekologinen vaihtoehto.
https://www.ruokajakoti.fi/Kauran+terveysvaikutukset+-+5+syyta+syoda+ka…
Riippuu siitä, millaisen annoksen tekee ja miten "tanakkaa" puurosta tekee. Itse keitän usein aamulla ison lautasellisen puuroa, johon hiutaleita suositeltua selvästi enemmän, siihen reilu voisilmä päälle. Pitää nälkää useamman tunnin.
Mutta jos keittää pikkukulhollisen lähes vellimäistä puuroa - ei kai se nälkää pidäkään.
Aamulla ja lounaalla proteiinia ja illalla hiilihydraatteja puuron muodossa.
Iltapuurot siis täällä ja aamulla kunnon munakas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puuron edes pitäisi pitää pitkään nälän loitolla?
Koulussa ja päiväkodissa tarjotaan lapsille lounas ja aikuisella on lakisääteiset tauot - 2x kahvitauot ja lounastauko.
Jos syö aamupuuron ja muut lisukkeet suurin osa pärjää aamupäivän kahvitaukoon ja lounaaseen.
Jos haluaa syödä aamiaisen, joka pitää nälän loitolla, kannattaa katsoa noita "food challenge" videoita YouTubesta. Normaalipainoinen nainenkin pystyy syömään yllättävän paljon:
Legenda BeardMeatsFood: