Puuroko muka pitää nälän loitolla pitkään?
Sehän on pelkkää hiilaria. Ilman proteiini- ja rasvalisää nälkä on kamala jo parin tunnin kuluttua, ellei aiemminkin.
Kommentit (83)
Jos on tottunut syömäänkuin pieni sika, niin totta, puurolautasellisesta tulee vain vihaiseksi.
Ei pidä ainakaan veteen keitetty kaurapuuro. Siksi on hyvä sen lisäksi syödä jotain proteiinipitoista, edes maitoa.
Puuro lisukkeilla + plus voileipä leikkeleineen on ihan hyvä tapa aloittaa päivä arkisine askareineen.
Mutta mistä saadaan puuronkeittäjä nykymaailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tottunut syömäänkuin pieni sika, niin totta, puurolautasellisesta tulee vain vihaiseksi.
Joo kyllä täytyy olla oikein syöttöporsas jos vesi ja desi kaurahiutaleita ei pidä nälkää tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ainakaan veteen keitetty kaurapuuro. Siksi on hyvä sen lisäksi syödä jotain proteiinipitoista, edes maitoa.
Puuro onkin hyvä keittää maitoon, plusmaitoon.
Vierailija kirjoitti:
No ei se pidä nälkää jos tottunu ahmimaan ja napostelemaan vartin välein.
Voi se ravinnontarpeen täyttää kuitenkin.
Minkä ravinnontarpeen? Ei ihminen pelkällä leivällä ja puurolla elä.
Puuro sellaisenaan voisilmällä ei tosiaan pidä nälkää minulla kuin maksimissaan 2 tuntia.
Jos syön lisäksi proteiinia (kanamuna tai lihaa vaikka leivän päällä) ja marjoja&raejuustoa sekä ruisleivän, niin hyvinkin jaksaa sillä nelisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt 60 vuotta puuroa aamiaisella ilman proteiinilisiä ja ihan hyvin on nälkä pysynyt loitolla. Olen terve ja normaalipainoinen. Ei ole sydän- tai verisuonitauteja eikä diabetestä ja muistikin toimii.
Syötkö sinä vesi- vai maitopohjaisia puuroja? Riisipuuron keittämiseen menee noin 40 minuuttia ja mannapuuron noin 10 minuuttia, ja niihin kannattaa käyttää Kiehu-maitojuomaa (rasvapitoisuus 2,5 %).
https://www.valio.fi/tuotteet/maidot/valio-kiehu-maitojuoma/
Maidossa on proteiinia.
Olen joskus pitänyt hätävarana Neljän Viljan Hiutaleita, joista se puuro valmistuu noin 5 minuutissa veteen tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Puuro lisukkeilla + plus voileipä leikkeleineen on ihan hyvä tapa aloittaa päivä arkisine askareineen.
Mutta mistä saadaan puuronkeittäjä nykymaailmassa?
Kannattaa opetella keittämään puuronsa itse samalla tavalla kuin opettelee käyttämään tietokonetta. Elämässä tarvitsee monenlaista tietoa ja taitoa.
Mysli on parempaa ja sen voi tehdä itsekin. Puurot jääkööt 60v. pula-ajan paavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt 60 vuotta puuroa aamiaisella ilman proteiinilisiä ja ihan hyvin on nälkä pysynyt loitolla. Olen terve ja normaalipainoinen. Ei ole sydän- tai verisuonitauteja eikä diabetestä ja muistikin toimii.
Syötkö sinä vesi- vai maitopohjaisia puuroja? Riisipuuron keittämiseen menee noin 40 minuuttia ja mannapuuron noin 10 minuuttia, ja niihin kannattaa käyttää Kiehu-maitojuomaa (rasvapitoisuus 2,5 %).
https://www.valio.fi/tuotteet/maidot/valio-kiehu-maitojuoma/
Maidossa on proteiinia.
Olen joskus pitänyt hätävarana Neljän Viljan Hiutaleita, joista se puuro valmistuu noin 5 minuutissa veteen tehtynä.
Syön vesipohjaisen kaurapuuron. Teen sitä litran kattilallisen ja pitää nälän loitolla lounaaseen asti, jolloin syön uudelleen kasvisaterian ilman proteiinilisiä, koska olen allerginen eläinproteiinille ja maitotuotteille. Voin oikeasti todella hyvin, jos syön pienenkään määrän eläinproteiinia turpoan palloksi vatsan kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositeltu ateriaväli on 3-4 tuntia. Ja siis korkeintaan tuo 4 tuntia. Pieniä annoksia usein.
Pieniä annoksia usein on diabetessairaille ok mutta tavan terve aikuinen ei noin usein tarvitse yhtikäs mitään. Tottumus siihen, että jatkuvasti mussuttaa saa luulemaan kaikenlaista.
Kukaan järkevä ei tuollaista sotkua syö. Kaurapuuroako, voi yhden kerran!!
Käyn aamupalalla mäkkärillä ja välipaloiksi sipsejä ja suklaata. Jaksan hyvin ruokailuun asti odottaa.
Hiutalepuuroja en syö. Ne ovat hotoja ja puolen tunnin päästä saisi syödä taas jotain. Keitän ihan oikeista kauraryyneistä puuroni. Illalla ryynit veteen likoamaan ja aamulla lisään maitoa ja keitän puuron kypsäksi. Syön puuron kello 7 eikä ennen kello yhtä ole ikinä huikonut. Puuroon tietty voisilmä oikeasta voista.
Vierailija kirjoitti:
Puuro sellaisenaan voisilmällä ei tosiaan pidä nälkää minulla kuin maksimissaan 2 tuntia.
Jos syön lisäksi proteiinia (kanamuna tai lihaa vaikka leivän päällä) ja marjoja&raejuustoa sekä ruisleivän, niin hyvinkin jaksaa sillä nelisen tuntia.
Vaihtelun vuoksi voi ruisleivän sijaan syödä kalakukon. Jaksaa viitisen tuntia.
Puuro on maailman tylsintä ruokaa. Miten siitä saa tehtyä kiinnostavaa? En tajua miten joku on syönyt puuroa 60v joka aamu. Myös matkoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositeltu ateriaväli on 3-4 tuntia. Ja siis korkeintaan tuo 4 tuntia. Pieniä annoksia usein.
Pieniä annoksia usein on diabetessairaille ok mutta tavan terve aikuinen ei noin usein tarvitse yhtikäs mitään. Tottumus siihen, että jatkuvasti mussuttaa saa luulemaan kaikenlaista.
Kannattaakin syödä saavillinen ruokaa mieluiten kerran päivässä. Niin syömällä pysyy paino normaalina. Ja vatsalaukku sopivan isoksi venyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Mysli on parempaa ja sen voi tehdä itsekin. Puurot jääkööt 60v. pula-ajan paavoille.
1960 luvulla ei ollut pula-aika. Silloin syötiin jo reilusti hyviä kotiruokia kuten hernekeittoa, lihakeittoa ja paljon pottua päivittäin ja sunnuntaina lihapullia. Myös kouluissa olivat hyvät ruoat.
Odotan kauhulla vanhuuspäiviä, jolloin mulle aletaan tuputtaa mikropuuroa mehukeitolla oka ikinen aamu. Inhoan puuroa, olen inhonnut aina. Kuitenkin työni perusteella tiedän, että sitä tuputetaan mummoille aamupalaksi. Pitäisi varmaan nälkää , jos sitä söisi, mutta oma aamupala on ennemmin kuppi kahvia ja vaikka juustoleipä. Näillä eväillä menen aamusta puolen päivän ruokatuntiin asti.
No iso osa porukasta hyötyisi, jos välillä olisi vähän nälkä eikä koko ajan kiskoisi ruokaa...