raskaus ehkäisystä huolimatta yhden illan jutusta...
...näin epäilen käyneen jälkiehkäisystä huolimatta...en ole siis vielä testiä tehnyt, mutta toki pohdin vaihtoehtoja, jos oikeasti on niin, että olen raskaana. ja alan yhä vahvemmin kallistua sille kannalle, että jos näin on päässyt käymään, niin aion lapsen pitää. minulla on kaksi kouluikäistä lasta edellisestä liitosta, olen yli 30-vuotias ja elämä on kaikinpuolin mallillaan muuten. toki kauhistuttaa jaksamiseen ja muiden ihmisten reaktioihin liittyvät asiat.
onko mielipiteitä, kokemuksia, näkökulmia?
Kommentit (10)
Sinä pidät lapsen. Se on sinun oikeus. Jos tiedät kykeneväsi asiaan, niin kuin ilmeisesti tiedät. Suomi tarvitsee lapsia. Jokainen lapsi on aarre.
Terkuin. MIES.
Sullahan on kaikki ihan hyvin, kävi miten vaan. Oletko ollut myöhemmin yhteydessä tuohon mieheen? Meillä oli aikoinaan paljon vaikeampi tilanne, kun lapset kouluiässä ja avovaimo kertoi olevansa raskaana toiselle miehelle. Alkuun pelkäsin vaimon lähtevän tuon toisen miehen mukaan ja vaimo pelkäsi, että minä jätän hänet. Kuitenkaan ei haluttu särkeä perhettämme ja pääimme, että tuo toinen mies saa tunnustaa isyyden, maksaa lain vaatimat maksut tekosestaan ja minä saan huoltajuuden. Tämä järjestely pidetään ulkopuolisilta salaisena. Eihän sinulla ole mitään pelkoa perheen hajoamisesta jos olet jo eronnut lasten isästä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä pidät lapsen. Se on sinun oikeus. Jos tiedät kykeneväsi asiaan, niin kuin ilmeisesti tiedät. Suomi tarvitsee lapsia. Jokainen lapsi on aarre.
Terkuin. MIES.
Niin miehen on helppo puhua kun ei koskaan joudu mitään kärsimään. Senkun ruiskii menemään ja elää niin kuin lapsi.
Ja sama mies sitten haukkuu yksinhuoltajaäitejä.
Teet tietenkin niin kuin tahdot. Ainahan on parempi ratkaisu antaa lapsen syntyä, jos itse katsot kykeneväsi hoitamaan hänet. Jotkuthan tekevät lapsia tarkoituksellakin yksin.
Minusta olisi oikein (olettaen ettei ehkäisyn pettäminen johdu miehen laiminlyönneistä) antaa miehen päättää, haluaako hän olla isä kaikkine velvoitteineen vai haluaako kieltäytyä kaikesta, aivan samoin kuin naisella on mahdollisuus antaa lapsi adoptioon. Isyyslaki ei anna miehelle suoraan tätä oikeutta, vaan äiti päättä. Mutta tämä ei nyt ole isyyslakikeskustelu.
(Mielestäni tämä ei muuten kuulu seksi-osioon.)
Ei ne jälkiehkäisypillerit kovin tehokkaita ole.
Olisi ihan kauheaa olla raskaana tuntemattomalle miehelle yhden illan jutusta. Tekisin keskeytyksen. Mieti nyt, ethän sä tiedä siitä miehestä mitään, ja lapsella olisi puolet geeneistä tämän miehen. Joku luovutettujen siittiöiden käyttö on ihan eri asia, kun ne siittiöiden luovuttajat on seulottu huolella.
Sun kannattaa ap myös käydä klamydiatestissö.
Näin niitä yh-lapsia sitten tehdään. Vai mitä au nyt ovatkin.
Pelkkä jälkiehkäisy ei ole hirveän hyvä ehkäisy. Mitä lähempänä hommailut on ovulaatiota, sen huonommin jälkiehkäisykään toimii. En ota mitään kantaa lapsen pitämiseen. Se on sinun päätös. Onhan mieskin ottanut riskin, kun ilman ehkäisyä hommailitte. Mutta menisin varmaan sukupuolitauti testeihin.
Miten joku nainen uskaltaa hankkia lapsen tuntemattoman miehen kanssa?
Luovutettujen siittiöiden käytön ymmärrän, yleensä ne luovuttajat ovat kuitenkin ihan fiksuja miehiä, ja heidän terveydentila on käyty läpi huolella (jos he ovat vastanneet kysymyksiin totuudenmukaisesti).
Ei mtään mielipodettä. Sinun elämä.