Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi kaikki "taika" häviää maailmasta kun ikää tulee ?

Vierailija
01.10.2022 |

Miksi kaikki muuttuu niin väkinäiseksi ja harmaaksi ?

Kommentit (843)

Vierailija
401/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoissa on taikaa.

Kerran ajattelin matkustaessani junalla Helsinkiin, että vetäsempä tuntien tirsat ja petasin jo penkkiäni mukavaksi ja suljinkin silmäni. Oli huljaistakin. Anasin kuitenkin oikean silmäni vähän ajan päästä ja näin näyn jota en ikinä unohda. Siellä istui nuoria kaksi, pari vissiinkin ja ne tuijottivat pojan sylissä, reisien päällä välissä jotain. katsoin, mitä? No selällään rellotti nukkua semmonen  15 cm pitkä kissanpentu ihan "raatona" takajalat sojottivat poikaanpäin, sitten oli maailman suloisin valkoinen massu, pikkuisen vaaleanpunainen ja sitten naama, suloinen punainen nenä kattoa kohden ja simmut ummessa.

pari vaan tuijotti kisua ihastuneena toisiinsa nojaten ja en pystynyt nukkumaan yhtään kun piti aina katsoa minunkin sitä vaaleanpunaista massua ja naamaa. Se  hetki, ja noiden ihmisten ihastunut tyyneys! Taikaa se oli.

Vierailija
402/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää taikahetkiä: Jouduin muuttamaan järvenrannalla toviksi kaverin mökkiin. Mökki oli sellainen mummonmökki, jossa oli hella ja uuni. Laitoin illalla mökin lämpimäksi ja ulkona oli kesä-syksy, mutta ei ihan vielä syksykään. Valkoisen ruudullisen ikkunan takaa näkyi 2 koivua ja tummanpuhuavsininen isolaineinen järvi. Ja koivujen välistä paistoi täysikuu. Kuu viilteli järveen hopeisia kuvioita.

Tuvassa lämmistä ja lyhty loi tunnelmaa.  Olin valtavan onnellinen, että sain tulla mökkiin, se oli onnea. Kissat tuhisivat pitkän ulkoilupäivän jalkeen nukkua mukana pedissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen tästä että moni kuvailee luontoa pelastuspaikaksi. Onko se oikeasti sellainen vai vain siksi että se on nyt muotia? Joka instatähti ja bloggaaja tuntuu olevan nyt yhtäkkiä NIIIIN luontoihminen. Mitenkähän käy parin vuoden päästä tai jopa aiemmin? Hyviä asioita pilataan tekemällä niistä mediaseksikkäitä muotijuttuja.

Mitä nyt sitten voisi käydä? Jokunen saattaa myöhemmin herätä, että en mä oikeasti tykkääkään samoilla luonnossa, lähdin vain mukaan muoti-ilmiöön. Saivatpahan liikuntaa ja raitista ilmaa. Loput edelleen nauttivat luonnosta, kuten aina ennenkin. Jos sitä ajattelet, että suuret eräjoukot menevät ja pilaavat luonnon, ainakin niillä luontoihmisillä, joita itse somessa seuraan, vastuullisuus on iso teema. Levittävät sanaa luonnon kunnioittamisesta ja -suojelusta, valistavat, mitä eräillessä saa ja ei saa tehdä.

Vierailija
404/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se taika on lähtenyt siinä että joka puolella on jotain ahdistelijaa täällä Helsingissä.

Kun kävelee puiston läpi, kun menee metsän reunaan saakka, kun menee ostariin, kun menee juna-asemalle. Olen nelikymppinen vaalea nainen joka pukeutuu siististi eikä paljastavasti.

Jos laittaisin ison feikkitimanttisormuksen nimettömään niin osa saattaisi vältellä, mutta osa saattaisi yrittää ryöstää sitä.

Kaiken pilaa pelko ja huonot kokemukset. Etenkin kun liikkuu yksin.

Työpaikkani on täällä, muuten muuttaisin takaisin muutaman sadan km päässä olevaan pikkukaupunkiin, jossa asuin aiemmin.

Vierailija
405/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some eli FEIKKIKULISSIT ovat tämän maailman itse saatana, ne ovat pilanneet ihmiskunnan. Ei ole enää mitään aitoa jäljellä, pelkkiä feikki-ihmisiä feikki-kuvakäsittelyfilttereineen, ja sopulit haluaa samaa.

Onneks somessa ei ole pakko olla.

Mutta some pyörittää kaikkea ympärillä, vaikket olisi siellä itse, niin joka puolelta yritetään vaikuttaa esim. mediassa ja lampaat ja sopulit ne toitottaa vaan samaa ja seuraa kaikkia ja puhuu niistä ja katsovat ihmeissään jos et tiedä jotain heidän tietämää aivan turhaakin turhempaa tubettajaa tai instagrammaajaa.

Jokaisen kannattaisi kehittää omaa persoonaa eikä vaan kytätä mitä muut on saaneet, ostaneet, mitä kaikkea ne feikkaa ja kuinka paljon kaikki kopioi kaikkia.

Niin, ja helposti sitä tulee savustetuksi porukasta, ainakin täällä stadissa, jos et ole somessa, seuraa samoja tyyppejä mitä ne muutkin, tai ostele sitä samaa mitä kaikki muut. Siksi katukuvista on kadonneet ne persoonalliset ihmiset ja porukat.

Tämä koskee ihan nuoria ja aikuisia.

Myös se että aiemmin oli intoa nauttia hetkistä, mutta tänä päivänä pitää saada kuva siitä hetkestä, niin ettei nauttimiseen jää aikaa kun se menee miettiessä että mistä päin saa parhaan valon esimerkiksi auringonlaskusta ja että se lämmin valo osuu hiuksiin tietyssä kuvakulmassa. Onko tuollaisessa enää mitään taikaa kun kaikki pitää teeskennellä pelkkää kuvaa varten?

Toinen esimerkki: kaveri oli ollut miehensä kanssa ravintolassa ja oli kuvannut niitä lämpimiä annoksia someensa joka suunnasta ja eri valotuksilla ja filsuilla niin kauan että miehensä oli ärsyyntynyt että se ruoka jäähtyy että saisiko jo aloittaa syömään kun on nälkäkin, niin seuraavan päivän tuo kaveri jaksoi valittaa meille miten tyly miehensä oli. No kaikki oli tuon miehen puolella että eikö siitä ruuasta pidä nauttia ja seurasta, eikä vaan seurustella kännykameran kanssa. Kun ei ollut mikään yhteistyöruoka kun ammattinsa ei ole somessa. Sai sentään siitä kuvan instagramiin, jossa valehteli kaikille että olivat miehen kanssa romanttisella illallisella.

Vierailija
406/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on jo nähnyt ja kokenut niin monta vuosikymmentä. Uutuudenviehätys häviää ja kaikki tuntuu niin nähdyltä.

Tee asioita joita et ole aiemmin tehnyt ja käy paikoissa joissa et ole aiemmin käynyt, tutustu uusiin ihmisiin. 

Olen huomannut että nyt viisikymppisenä mun puolisosta on tullut tylsä tapoihinsa piintynyt ukko kun itse haluan vielä nähdä, tehdä ja mennä ja kokea kaikkea uutta. Asenteesta se on kiinni. 

Vierailija
407/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole itsestä paljolti kiinni, miltä maailma näyttäytyy myöhemmällä iällä? 

Mieti, mikä teki siitä elämästä "taikaa" silloin nuorempana. Hanki sellaista taikaa lisää. Pukeudu värikkäämmin. Kokeile ja tee jotain uutta. Tai vanhaa, sitä, mitä joskus olet tehnyt.

Nuorenahan se taika säilyi muun muassa siksi, että moni asia oli uutta ja ennenkokematonta. Tuli onnistumisen kokemuksia ym. hyviä fiiliksiä.

Itse suorastaan "nuorruin", kun kyllästyin erään kerran siihen, kuinka lyhyen aikaa elektroniikka kestää ja aina pitää tietoja siirrellä uuteen laitteeseen, ja päätin lopulta siirtyä niin sanottuihin old school-metodeihin. "Vanhat hyvät ajat" suorastaan tulvivat mieleeni, kun raapustelen ruutuvihkoihini yms. vanhanaikaista.

Vierailija
408/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happikin loppuu

Vierailija
409/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some eli FEIKKIKULISSIT ovat tämän maailman itse saatana, ne ovat pilanneet ihmiskunnan. Ei ole enää mitään aitoa jäljellä, pelkkiä feikki-ihmisiä feikki-kuvakäsittelyfilttereineen, ja sopulit haluaa samaa.

Mutta some pyörittää kaikkea ympärillä, vaikket olisi siellä itse, niin joka puolelta yritetään vaikuttaa esim. mediassa ja lampaat ja sopulit ne toitottaa vaan samaa ja seuraa kaikkia ja puhuu niistä ja katsovat ihmeissään jos et tiedä jotain heidän tietämää aivan turhaakin turhempaa tubettajaa tai instagrammaajaa.

Jokaisen kannattaisi kehittää omaa persoonaa eikä vaan kytätä mitä muut on saaneet, ostaneet, mitä kaikkea ne feikkaa ja kuinka paljon kaikki kopioi kaikkia.

Niin, ja helposti sitä tulee savustetuksi porukasta, ainakin täällä stadissa, jos et ole somessa, seuraa samoja tyyppejä mitä ne muutkin, tai ostele sitä samaa mitä kaikki muut. Siksi katukuvista on kadonneet ne persoonalliset ihmiset ja porukat.

Myös se että aiemmin oli intoa nauttia hetkistä, mutta tänä päivänä pitää saada kuva siitä hetkestä, niin ettei nauttimiseen jää aikaa kun se menee miettiessä että mistä päin saa parhaan valon esimerkiksi auringonlaskusta ja että se lämmin valo osuu hiuksiin tietyssä kuvakulmassa. Onko tuollaisessa enää mitään taikaa kun kaikki pitää teeskennellä pelkkää kuvaa varten?

Toinen esimerkki: kaveri oli ollut miehensä kanssa ravintolassa ja oli kuvannut niitä lämpimiä annoksia someensa joka suunnasta ja eri valotuksilla ja filsuilla niin kauan että miehensä oli ärsyyntynyt että se ruoka jäähtyy että saisiko jo aloittaa syömään kun on nälkäkin, niin seuraavan päivän tuo kaveri jaksoi valittaa meille miten tyly miehensä oli. No kaikki oli tuon miehen puolella että eikö siitä ruuasta pidä nauttia ja seurasta, eikä vaan seurustella kännykameran kanssa. Kun ei ollut mikään yhteistyöruoka kun ammattinsa ei ole somessa. Sai sentään siitä kuvan instagramiin, jossa valehteli kaikille että olivat miehen kanssa romanttisella illallisella.

Kaikki olivat somettajaa ojentaneen miehen puolella, mutta kuitenkin tulee savustetuksi ulos porukasta, jos ei apinoi näitä somettajia?

Vierailija
410/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todella tarttua härkää sarvista, jos tympii viiskymppisenä. Eläkeikä on vasta edellä, se tosi iso muutos. Eläkeikäänkin kuuluu kuulemma n. 10 vuotta aiemmin ruveta valmistautumaan, myös henkisesti, sillä muutos tulee olemaan iso, kun ei enää ole työpaikkaa, eikä ehkä jaksamistakaan samoihin asioihin, joita on ennen tehnyt. Nyt on aika ruveta miettimään asioitaan ja keksimään, mitä ajankulua ja virkistystä pitää tulla työelämän yms. tilalle, ettei vallan näivety tylsyyteen. Samoin pitää miettiä elämäänsä jo nyt, jos kerran hohto on mennyt.

Vierailija
411/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olivat somettajaa ojentaneen miehen puolella, mutta kuitenkin tulee savustetuksi ulos porukasta, jos ei apinoi näitä somettajia?

Kaveripiirissä on paljon niitä jotka ei ole jatkuvasti postaamassa kuvia, onhan se hiton ärsyttävää että jollain jatkuvasti känny kourassa eikä sen kaa voi jutella kun se vaan kyttää muiden postauksia ja postailee itse ja jos siltä kysyy jotain niin ei kuullut kysymystä. Vaikka ollaan sanottu ja sovittu että pidetäänkö kännyt poissa näkyvistä, ja että välillä voi vilkuilla jos jonkun lapsella on esim jokin hätä ja soittaa. Siihenkin nämä jotka ei someta on vastanneet että äidillä on nyt kiire ja seuraa, että katotaanko se juttu sitten kotona.

Työpaikalla tulee helposti syrjäytetyksi jos ei roiku muiden kanssa Facessa tai Instassa, siis en itse käsitä sillä jos noita ihmisiä näkee muutenkin töissä tarpeeksi kauan päivässä niin miksi pitäisi vielä roikkua katsomassa niiden perheasioita, ostelemisia ja matkoja niiden Facesta ja Instasta? Voihan ne itse näyttää niitä kuvia vaikka kahvitunnilla jos tarve ja kertoa itse millaista oli.

Vierailija
412/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa lapsena sitä oli ihan avuton, nyt aikuisena taas voi tehdä vaikka mitä.

Vierailija
413/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla näin, ettei se enää ole vaan niin mukavaa ja huikeaa.

Ennen vuotta 2020 elämä oli mahtavaa ja iloista.

Nyt se on vaan yksinkertaisesti näin, että elämä on kuin eräs ruumiinosa.

Paikka, johon ei aurinko paista!

Forecan sääennustukset toteutuu(lupaa talvella eniten pakkasta ja kylmää viimaa, kesällä eniten sadetta ja vähiten lämpöä).

Polttoaine nousee 2,50/ltr, diesel 2,60/ltr ja jää pysyväksi.

Viinan/oluen nettitilaaminen loppuu.

Paskakin painaa enemmän kuin ennen jne

Vierailija
414/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveripiirissä on paljon niitä jotka ei ole jatkuvasti postaamassa kuvia, onhan se hiton ärsyttävää että jollain jatkuvasti känny kourassa eikä sen kaa voi jutella kun se vaan kyttää muiden postauksia ja postailee itse ja jos siltä kysyy jotain niin ei kuullut kysymystä. Vaikka ollaan sanottu ja sovittu että pidetäänkö kännyt poissa näkyvistä, ja että välillä voi vilkuilla jos jonkun lapsella on esim jokin hätä ja soittaa. Siihenkin nämä jotka ei someta on vastanneet että äidillä on nyt kiire ja seuraa, että katotaanko se juttu sitten kotona.

Työpaikalla tulee helposti syrjäytetyksi jos ei roiku muiden kanssa Facessa tai Instassa, siis en itse käsitä sillä jos noita ihmisiä näkee muutenkin töissä tarpeeksi kauan päivässä niin miksi pitäisi vielä roikkua katsomassa niiden perheasioita, ostelemisia ja matkoja niiden Facesta ja Instasta? Voihan ne itse näyttää niitä kuvia vaikka kahvitunnilla jos tarve ja kertoa itse millaista oli.

Eihän some ole tuossa ongelma, vaan se, miten jotkut ihmiset sitä käyttävät/siihen suhtautuvat. Ärsyttäviä ihmisiä tulee aina vastaan, ja tuossa voisi somen tilalla olla heillä mikä tahansa muu pakkomielle. Töissä tuskin tarvitsee sen enempää porukkaan kuuluakaan, kunhan työt tulee tehtyä. Ne omat kaverit ovat sitten muualla, kuten sullakin.

Vierailija
415/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin ei ole käynyt! 

En ole tosin ollut avioliitoissa enkä miesten alaspainamissa suhteissa. Olen kulkenut omaa tietäni ja säilyttänyt sen jonkin koskemattomuuden maailmankatsantoon ja energiavirtaan. 

Vierailija
416/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen tästä että moni kuvailee luontoa pelastuspaikaksi. Onko se oikeasti sellainen vai vain siksi että se on nyt muotia? Joka instatähti ja bloggaaja tuntuu olevan nyt yhtäkkiä NIIIIN luontoihminen. Mitenkähän käy parin vuoden päästä tai jopa aiemmin? Hyviä asioita pilataan tekemällä niistä mediaseksikkäitä muotijuttuja.

Jaa, minusta tuo ruska on upeaa, enkä ole somessa tai seuraa yhtään ketään. Ei somella ole valtaa pilata mitään, kun ei mene sinne.

Vierailija
417/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa todella tarttua härkää sarvista, jos tympii viiskymppisenä. Eläkeikä on vasta edellä, se tosi iso muutos. Eläkeikäänkin kuuluu kuulemma n. 10 vuotta aiemmin ruveta valmistautumaan, myös henkisesti, sillä muutos tulee olemaan iso, kun ei enää ole työpaikkaa, eikä ehkä jaksamistakaan samoihin asioihin, joita on ennen tehnyt. Nyt on aika ruveta miettimään asioitaan ja keksimään, mitä ajankulua ja virkistystä pitää tulla työelämän yms. tilalle, ettei vallan näivety tylsyyteen. Samoin pitää miettiä elämäänsä jo nyt, jos kerran hohto on mennyt.

Mulla olisi tekemistä vaikka kuinka, vaan ei ole aikaa, kun pitää käydä töissä. On fyysistä kremppaa ja aika paljon sairaslomia, enkä malta odottaa eläkettä.

Vierailija
418/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä. Pelkään kylläkin että itsestäni häviää kaikki taika, koska sitä joskus on ollutkaan.

Vierailija
419/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena taian ylläpito vaatii duunia. Mä itse saan paljon värejä irti elämästä koska mä luon tilanteita ja olen nautiskelija, viipyilijä.

Mulla on omia pikku kikkoja ja tapahtumia, joilla tuon taikaa myös läheisten elämään. Jotkut pitää mua hupsuna höperönä, mutta toiset sitten taas arvostaa tätä mun "lapsenmielisyyttäni".

Oletteko kuulleet jo tonttujen tiukusten kilinää?

N50

Vierailija
420/843 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu Suomi kirjoitti:

Kasvat aikuiseksi.

Tulee kokemuksia, oppia ja ymmärrät asiat paremmin.

Mielikuvitusmaailma häviää..

Paitsi, onhan meilläkin aikuisia, jotka uskovat edelleen vaikkapa salaliittoihin, jesseen jne

Niitä ihmisiä me aikuiset kutsumme lapsiksi ta hiukan yksinkertaisiksi.

En jaa tuota sinun näkemystäsi siitä, että Jesseen uskovat olisivat lapsia tai hiukan yksinkertaisia, päinvastoin. Monet ovat fiksuimmasta päästä eivätkä hauku palstoilla niitä, jotka eivät häneen usko. Jotkut tosin haukkuvat, ikävä kyllä.