Miksi minun tai sinun täytyy maksaa rikkaiden ostokset? Kaikki kotitalousvähennykset on suunnattu rikkaille ja me kaikki veronmaksajat maksamme siis rikkaiden ostokset veroina eikö niin, myös sinä lukija?
Tehdään julkinen tutkimus ketkä ovat käyttäneet kotitalousvähennyksiä hyväksi ja käyttävät nyt mm. sähkölaskujen osalta viimeisimpänä kotitalousvähennyksenä... listalla ovat käytännössä vain jo ennestään hyvin ansaitsevat hyvätuloiset perheet ja sinkut, tavalliset ihmiset ja perheet eivät käytä kalliita palveluita ja hae sitten takautuvasti näitä maksuja kotitalousvähennyksinä... tämä on täysin rikkaiden hyväksi keksitty asia jotta rikkaiden tulotaso säilyy entisellään riippumatta mitä maksuja tulee ja kaikki veronmaksajat myös jokainen joka lukee tämän (sinä lukija) maksaa nämä rikkaiden ostokset veroillaan... häikäilemätöntä rikkaiden etujen ajamista...
Kommentit (76)
Kotitalousvähennys on vähennys verosta, jonka itse maksaa. Jos ei maksa veroa, ei saa vähennystäkään. On se niin väärin.
Me ollaan hyödynnetty kotitalousvähennystä pienituloisina. Nyt hyödynnetään sitä työssäkäyvinä. Molemmat tienaa alle keskitulon.
Ei veronvähennyksissä olla mitään MAKSAMASSA. Ainoastaan meiltä ryöstetään hiukan vähemmän.
Miten niin minun ja sinun? Minulle kelpaa kaikki rikkaille suunnatut vähennykset, kiitos paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennys on vähennys verosta, jonka itse maksaa. Jos ei maksa veroa, ei saa vähennystäkään. On se niin väärin.
Nimenomaan. Kotitalousvähennystä ei makseta vaan sen käyttäjä ainoastaan maksaa hitusen vähemmän veroja. Omat vanhat vanhempani uusivat vanhan omakotitalonsa vesikaton sillä. Ovat pienituloisia eläkeläisiä.
Et sinä kenenkään vähennyksiä maksa. Vähennys on jonkun omaa rahaa, jota hänen ei tarvitse maksaa veroina. Et sinä ole koskaan sitä rahaa menettänyt, koska se ei ole ikinä edes ollut sinun rahaasi. Voit maksaa vain omistasi.
Tuo vähennyshän on luotu ennen kaikkea työllisyyden kohentamiseksi, jotta kynnys ulkopuolisen avun ostamiseen pienenisi. Ei siis edes lähtökohtaisesti sen vähennyksen saajan hyväksi.
Yksin asuvilla verrattuna pariskuntaan vähennys on surkea, kuitenkin yksin on vielä hankalampaa maksaa kuluja tai tehdä asioita yksin. Sinkut on tämän maan unohdettu osa.
Kuule kyllä me "rikkaat" maksamme sinunkin yhteiskuntapalvelut kovien verojen muodossa. Kun veroprosentti on noin 49 niin sillä saa moni vähätuloinen erilaista hyötyä maassamme.
Rikas vai ei, 5000 kk- tulot kirjoitti:
Kuule kyllä me "rikkaat" maksamme sinunkin yhteiskuntapalvelut kovien verojen muodossa. Kun veroprosentti on noin 49 niin sillä saa moni vähätuloinen erilaista hyötyä maassamme.
jeps. Kyllä taas lämmitti ottaa palkankorotus vastaan kun nettopalkkani loppuvuodeksi laskikin palkankorotuksen ansiosta.
Rikkaat maksavat sun tuet ja eläkkeet. Miksi kuvittelet olevasi niin erinomainen, että kaikki kulusi pitäisi yhteiskunnan kustantaa?
Miksi kaikki toimeentulotuet on suunnattu köyhille? Rikkaat ne kuitenkin joutuu sitten kaikille maksamaan.
Näyttäkää yksikin vähävarainen perhe joka maksaa ensin 2000-6000 euron (näihin saa hakea tukea ilman tulorajaa) - 4kk ajalta - sähkölaskun ja hakee tästä sitten alennuksen takautuvasti... jokainen ymmärtää että tällaiset tuet on tehty hyvätuloisien perheiden tulotason takaamiseksi... ja vähätuloisten perheiden heitteillejättö sementoitiin sillä että Kela tuki koskee vain yli 400 euron kuukausilaskuja... mahtavasti on tehty tämä yhdistelmä eikö totta - mutta ei auta siis köyhiä perheitä lainkaan...
The_Purge kirjoitti:
Näyttäkää yksikin vähävarainen perhe joka maksaa ensin 2000-6000 euron (näihin saa hakea tukea ilman tulorajaa) - 4kk ajalta - sähkölaskun ja hakee tästä sitten alennuksen takautuvasti... jokainen ymmärtää että tällaiset tuet on tehty hyvätuloisien perheiden tulotason takaamiseksi... ja vähätuloisten perheiden heitteillejättö sementoitiin sillä että Kela tuki koskee vain yli 400 euron kuukausilaskuja... mahtavasti on tehty tämä yhdistelmä eikö totta - mutta ei auta siis köyhiä perheitä lainkaan...
Onko vika nyt mielestäsi enemmän kotitalousvähennyksessä vai scamman sähkötuessa?
Kela maksoi huoneistoni remontin. En tarvinnut kotitalousvähennystä. Pienituloisella asiat ovat Suomessa hyvin. Suurinta osaa laskuista ei tarvitse itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
rikkaat sähköautoilijat saavat ensitalven sähköautoilut kotitalousvähennykseen. sähkötukeen laitettiin 2000e omavastuu, ettei pienituloiset ainakaan saa sähköstä kotitalousvähennystä
Noh, ei kait sitä saa kuin latausaseman asennukseen liittyvästä työstä. Sähkötuki maksaa suoraan kilometrejä.
Kuinka toisten varassa elelevät kehtaavat aina valittaa tukiensa määrästä.
En jaksa tuota aapeen lässytystä, mutta en ole myöskään koskaan ymmärtänyt kotitalousvähennystä. Miksi veroa saa pienemmäksi sillä, että tekee hommia kotonaan?
Olen sitä kyllä joskus käyttänyt, mutten silti ymmärrä logiikkaa.
Olen eläkkeellä oleva vanha nainen, joka asuu yksin vanhassa omakotitalossa. Muutama vuosi sitten jouduin korjauttamaan savupiipun yhden hormin, joka oli lohkeillut. Maksoi noin 1400 euroa naakanpesänpoistoineen. Tänä syksynä tilasin lisäeristyksen, puhallusvillaa välikattoon. Maksoi myös noin 1400 euroa, eli lähes saman verran kuin mitä käteen jäävä elkkeeni on.
Onneksi kotitalousvähennys auttaa edes hieman.
Miten saat minusta rikkaan? Sitenkö, että omistan 1900-luvun alussa valmistuneen pikkuisen talon?