Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: kosinnan odottelusta

-
01.10.2022 |

Miten nainen olet jaksanut odottaa kihlautumista?
Joka vuosipäivä tms. Erikoinen päivå tuo itelle toivon, että toinen kosisi mutta mitään ei koskaan tapahdu.. lahjoja toki saan mutta sormusta en.. :(

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus olisi hyvä mieheltä ja riipus, kukat, vaikkei olisi kihlat. Se piristää naista. Toisaalta itse valittu on paras sormus, jos menevät yhdessä kauppaan, hinta sovitaan etukäteen. Ehkä osa ei halua kihloihin tai naimisiin, syytä voi kysyä nätisti.

Vierailija
22/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapauksia joissa mies ei oo halunnut kosia/mennä naimisiin ja kun lopulta tuli ero niin mies menikin heti naimisiin tulisessa uudessa suhteessa.

Onko teillä jo tavallaan kaikki jo siinä, että mikään ei edes muuttuisi naimisiin menossa, elämä on arkista ja alkuhuuma kadonnut?

Mieheni kosi minua nopeasti seurustelun alkuvaiheessa ja olin sen ajoissa ilmoittanut että jos koetaan että kuulutaan yhteen niin sitten mennään naimisiin.

Sano miehelle että kosinta tai ero.

Toivottavasti ei käy niin että odotat vuosia ja lopulta mies sanoo ettet ollutkaan oikea. Menee hyvät vuodet hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut mieheni kanssa 10 vuotta enkä tiedä haluanko naimisiin. Tiedän kyllä silti, että haluan olla loppuelämäni hänen kanssaan.

N34

Vierailija
24/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse kosaisin, ja kun kihlaus alkoi kestää kysyin, josko olisi aika mennä naimisiin.

Mies on vähän verkkaista laatua, mutta vastasi molempiin kyllä.

Nyt on oltu 33v aviossa.

Vierailija
25/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. ei meillä kyllä mikään muutu vaikka naimisiin mentäiski.. mutta silti sitä haluaisin, että oltaisi aviopari. Mulle tärkiä sitoutuminen.

Oon niin kateellinen, kun kuulen tarinoita missä mies into piukeena kosinut naista ja haluaa hänestä vaimon..

itse pysyttelen avopuolisona ilman kihlaa/naimisiin menoa.. :(

Vierailija
26/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kosia? Eikö elämän suurimmasta asiasta kannattaisi keskustella yhdessä? Vai tehdäänkö lapsetkin niin, että toinen vain jättää ehkäisyn pois, koska nyt on aika.

Vierailija
27/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä todellakaan alkaisi vuosia odottelemaan. Jos kosintaa ei kuulu hyvin varhaisessa vaiheessa suhdetta, vedän siitä tietynlaisia johtopäätöksiä. Lopulta kyse on siitä, mitä itse suhteelta haluaa. En ole ihminen joka tyytyisi kädenlämpöiseen, enkä halua myöskään sellaista kumppania.

Juuri näin. Aikuinen mies tietää kolmessa kuukaudessa, haluaako naisen vaimoksi vai ei.

Jos puolisoni olisi kolmen kuukauden tuntemisella väittänyt tietävänsä, että haluaa sitoutua minuun loppuelämäkseen, olisin juossut. Siinä vaiheessa ollaan vielä täysin vieraita toisilleen ja hormonihöyryissä.

Vierailija
28/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut mieheni kanssa 10 vuotta enkä tiedä haluanko naimisiin. Tiedän kyllä silti, että haluan olla loppuelämäni hänen kanssaan.

N34

Meillä takana kahdeksan yhteistä vuotta ja aika varma olen, että tämä on meille molemmille loppuelämän suhde. Kumpikaan ei näe mitään syytä mennä naimisiin.

Vierailija
29/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin joskus niitä naimisiin.fi sivuston vuosien takaisia kosinnan odottelu-ketjuja ja niistä tuli jotenkin paha mieli sulhasten puolesta. Osa naisista kun tuntui oikeasti painostavan miestään kosimaan. Hellävarainen vihjailu ja asiallinen keskustelu aiheesta on ok, mutta jos pitää laittaa mies selkä seinää vasten, että "nyt kosit!", tulee itselle vähän sellainen fiilis ettei mies ole täysin sydämestään mukana ja kosii vain siksi jotta saisi tyttöystävänsä leppymään. Toivottavasti näin ei oikeasti ole.

Me olimme yhdessä 3,5 vuotta kun mieheni kosi. Olin haaveillut kosinnasta vajaa vuoden verran ja mietin joinain treffipäivinä, että tässä olisi hyvä paikka kosia, mutta en masentunut vaikkei kosittukaan. Kävimme silloin tällöin keskusteluja naimisiin menemisestä ja avioliitosta, mutta ne olivat lähinnä sellaisia "sitten kun ollaan naimisissa" tyylisiä, enkä missään nimessä halunnut painostaa miestäni kosimaan. Elimme ihanaa elämää avoliitossakin. Olin totta kai todella iloinen ja yllättynyt kun mieheni yllättäen kosi eräänä aivan tavallisena sunnuntai-iltana.

Vierailija
30/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä todellakaan alkaisi vuosia odottelemaan. Jos kosintaa ei kuulu hyvin varhaisessa vaiheessa suhdetta, vedän siitä tietynlaisia johtopäätöksiä. Lopulta kyse on siitä, mitä itse suhteelta haluaa. En ole ihminen joka tyytyisi kädenlämpöiseen, enkä halua myöskään sellaista kumppania.

Juuri näin. Aikuinen mies tietää kolmessa kuukaudessa, haluaako naisen vaimoksi vai ei.

Jos puolisoni olisi kolmen kuukauden tuntemisella väittänyt tietävänsä, että haluaa sitoutua minuun loppuelämäkseen, olisin juossut. Siinä vaiheessa ollaan vielä täysin vieraita toisilleen ja hormonihöyryissä.

Minä kyllä uskon että oikean kumppanin tunnistaa heti, on varmuus eikä mitään vuosien jahkailua tarvita.

Vierailija
31/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä uskon että oikean kumppanin tunnistaa heti, on varmuus eikä mitään vuosien jahkailua tarvita.

Niinpä. Sen huomaa siitä, että Suomessa avioliitoista lähes kaikki kestävät siihen saakka, että toinen puolisoista kuolee.

Eiku...

Vierailija
32/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että se pitää sanoa ääneen. Kyllä sen silti lähes kaikissa tapauksissa tietää, onko naisessa potentiaalia vaimoksi ja johtaako suhde johonkin vakavaan vai onko vain ajanvietettä tai hauskanpitoa.

Vierailija
33/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me asutaan yhdessä ja ollaan 3 vuotta oltu yhdessä mutta tuntuu että miestä alkaa vaan ahistaa, kun kyselen milloin mentäis kihloihin ym. p

Mun mielestä 3 vuotta ei edes ole hirveän pitkä aika seurustella. On ihan ok olla vielä epävarma naimisiinmenosta.

3 vuotta on äärettömän pitkä aika. Jos siinä ajassa ei tiedä mitä haluaa niin sitten ei tiedä koskaan.

Vierailija
34/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sen huomaa siitä, että Suomessa avioliitoista lähes kaikki kestävät siihen saakka, että toinen puolisoista kuolee.

Eiku...

Se jahkailu ei millään tavalla lisää avioliiton kestävyyttä.

Vierailija
35/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutiiavaan kirjoitti:

On tapauksia joissa mies ei oo halunnut kosia/mennä naimisiin ja kun lopulta tuli ero niin mies menikin heti naimisiin tulisessa uudessa suhteessa.

Onko teillä jo tavallaan kaikki jo siinä, että mikään ei edes muuttuisi naimisiin menossa, elämä on arkista ja alkuhuuma kadonnut?

Mieheni kosi minua nopeasti seurustelun alkuvaiheessa ja olin sen ajoissa ilmoittanut että jos koetaan että kuulutaan yhteen niin sitten mennään naimisiin.

Sano miehelle että kosinta tai ero.

Toivottavasti ei käy niin että odotat vuosia ja lopulta mies sanoo ettet ollutkaan oikea. Menee hyvät vuodet hukkaan.

Miksi se nainen ei kosi?

Vierailija
36/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ei kosi jos se haluaa naimisiin? Miksi vuonna 2022 nainen vaan odottaa miehen kosintaa eikä itse tee asialle mitään?

Vierailija
37/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lakkasin seitsemän vuoden ja lasten sekä asuntovelan oton jälkeen odottamasta kosintaa. Syytä haluttomuudelle mennä naimisiin en ole saanut mieheltäni, lähinnä loukkaantuneena tokaisi miksi pitäisi mennä naimisiin.. Tietää, että perinteisesti odotin miehen kosivan, ja tietää, että olisin toivonut naimisiinmenoa yhtenä sitoutumisen merkkinä. Ja olisihan tuo ihan kiva olla samaa sukunimeä koko perheen kanssa. No, nyt alan olla jo niin rupsahtanut etten edes haluaisi esim hääkuvaa otettavan, mennään avoliitossa toivottavasti loppuelämä. Silti harmittaa, sillä tässä on ainoa mies, johon olen elämäni aikana halunnut sitoutua ja perustaa perheenkin.

Vierailija
38/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lakkasin seitsemän vuoden ja lasten sekä asuntovelan oton jälkeen odottamasta kosintaa. Syytä haluttomuudelle mennä naimisiin en ole saanut mieheltäni, lähinnä loukkaantuneena tokaisi miksi pitäisi mennä naimisiin.. Tietää, että perinteisesti odotin miehen kosivan, ja tietää, että olisin toivonut naimisiinmenoa yhtenä sitoutumisen merkkinä. Ja olisihan tuo ihan kiva olla samaa sukunimeä koko perheen kanssa. No, nyt alan olla jo niin rupsahtanut etten edes haluaisi esim hääkuvaa otettavan, mennään avoliitossa toivottavasti loppuelämä. Silti harmittaa, sillä tässä on ainoa mies, johon olen elämäni aikana halunnut sitoutua ja perustaa perheenkin.

Näin kävi varmaan äidillenikin. Edelleen 40 vuotta myöhemmin katselee sitä samaa saamatonta juoppoa. Ja kyllä, se saamaton juoppo on isäni.

Vierailija
39/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku...

Se jahkailu ei millään tavalla lisää avioliiton kestävyyttä.

Miksi niin moni avioliitto siis päättyy eroon?

Vierailija
40/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi