Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: kosinnan odottelusta

-
01.10.2022 |

Miten nainen olet jaksanut odottaa kihlautumista?
Joka vuosipäivä tms. Erikoinen päivå tuo itelle toivon, että toinen kosisi mutta mitään ei koskaan tapahdu.. lahjoja toki saan mutta sormusta en.. :(

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on fiksu.

Vierailija
2/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kosin itse. Otan sen minkä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä itsekin ottaa puheeksi sen, että pitäisikö teidän mennä naimisiin.

Vierailija
4/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä.

Eli jatka matkaa. Älä jää pysäkille jossa ei tapahdu mitään.

Vierailija
5/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa puhua läpi mitä odotuksia kummallakin on parisuhteelle. Jos haluat naimisiin niin sano se miehelle suoraan. Ilmaise myös jos haluat nimenomaan miehen kosivan sitten kun hän on valmis.

Jos olet moderni nainen niin voit myös suoraan kosia itse.

Jos mies on tietoinen siitä, että olet valmis kihlautumaan ja odotat hänen kosivan, niin odottelisin ehkä 2-3 vuotta. Jos alkaa näyttämään siltä, että mies kosisi ainoastaan painostamalla, on parempi päättää suhde sanoen rehellisesti että et usko teidän olevan yhtä vakavissaan toistenne kanssa ja valitettavasti mies ei voi tarjota sinulle sitoutumista jota kaipaat. Koska painostamalla saatu kosinta on vaan yhtä tyhjän kanssa ja enteilee lähinnä avioeroa joka tapauksessa. Sellaiseen ei kannata tuhlata aikaa eikä energiaa.

6/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

7/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, ettei mies vaan koe tarvetta avioliitolle. Vai oletteko te sitten uskovaisia, että on pakko mennä naimisiin ennen kuin muuttaa yhteen?

Vierailija
8/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suostunut yhdessä asumiseen, seksiin ja ehkä lapsetkin on jo hankittu, on turha enää haikailla kosintaa. Sori.

Asiat pitää tehdä oikeassa järjestyksessä, ja jos olet jo antanut kaikki "vaimopalvelut" miehelle ilman, että miehen on tarvinnut sitoutua sinuun virallisesti, on tosi vaikea enää päästä naimisiin. 

Pakottaminen, painostaminen ja se, että sinä kosit, ovat katastrofaalisia ratkaisuja eivätkä toimi tilanteessasi.

Vierailija
9/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me asutaan yhdessä ja ollaan 3 vuotta oltu yhdessä mutta tuntuu että miestä alkaa vaan ahistaa, kun kyselen milloin mentäis kihloihin ym. Sanoo että sitten ajallaan.. ja myös että ei saa ahistella asialla.. jep. Mun kans on niin ahistava kihlautua.

-ap

Vierailija
10/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet suostunut yhdessä asumiseen, seksiin ja ehkä lapsetkin on jo hankittu, on turha enää haikailla kosintaa. Sori.

Asiat pitää tehdä oikeassa järjestyksessä, ja jos olet jo antanut kaikki "vaimopalvelut" miehelle ilman, että miehen on tarvinnut sitoutua sinuun virallisesti, on tosi vaikea enää päästä naimisiin. 

Pakottaminen, painostaminen ja se, että sinä kosit, ovat katastrofaalisia ratkaisuja eivätkä toimi tilanteessasi.

Mitkä ihmeen palvelut, seksiäkö? En minä ainakaan "palvele" kumppaniani mitenkään, vaikka asumme yhdessä. Hän tekee yhtä lailla ruokaa, siivoaa ja pesee pyykkiä. Muunlaisen miehen kanssa en suostuisikaan asumaan. Myös kihloissa tai naimisissa varmaan olisimme, mutta minä en halunnut. Mies jossain vaiheessa alkoi vihjailla sormuskaupoilla käynnistä, mutta lopetti sen kun ohitin aiheen useampaan kertaan.

Nyt tosin harkitsen jo eroamista, joten tuskin asumme yhdessä kauaa. Aika vanhanaikainen ajattelutapa, että nainen matelee saadakseen miehen suostumaan kihloihin ja avioon. Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei painostaminen johda hyvään lopputulokseen. T. Ei keskustelun aloittaja

Vierailija
11/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen palvelut, seksiäkö? En minä ainakaan "palvele" kumppaniani mitenkään, vaikka asumme yhdessä. Hän tekee yhtä lailla ruokaa, siivoaa ja pesee pyykkiä. Muunlaisen miehen kanssa en suostuisikaan asumaan. Myös kihloissa tai naimisissa varmaan olisimme, mutta minä en halunnut. Mies jossain vaiheessa alkoi vihjailla sormuskaupoilla käynnistä, mutta lopetti sen kun ohitin aiheen useampaan kertaan.

Nyt tosin harkitsen jo eroamista, joten tuskin asumme yhdessä kauaa. Aika vanhanaikainen ajattelutapa, että nainen matelee saadakseen miehen suostumaan kihloihin ja avioon. Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei painostaminen johda hyvään lopputulokseen. T. Ei keskustelun aloittaja

Seksi ja ruoanlaitto, kodin ylläpito mutta ennen kaikkea naisen feminiininen energia on se, mistä miehet hyötyvät. Äläkä viitsi heittäytyä tyhmäksi, Suomessa naiset käyvät töissä ja maksavat kaiken 50-50. Sen lisäksi he hoitavat suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta. Sinä olet poikkeus. Miehet hyötyvät tästä nykytilanteesta.

Yksin elävät miehet kuolevat nuorempina ja onnettomampina kuin naimisissa tai parisuhteessa olevat. Tästä on tutkimuksia ja tilastoja. Nuo edut revitään naisen elinvoimasta.

Vierailija
12/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää miettiä riittääkö sinulle mies, jota ahdistaa ajatuskin sitoutua sinuun.

Vierailija
13/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä todellakaan alkaisi vuosia odottelemaan. Jos kosintaa ei kuulu hyvin varhaisessa vaiheessa suhdetta, vedän siitä tietynlaisia johtopäätöksiä. Lopulta kyse on siitä, mitä itse suhteelta haluaa. En ole ihminen joka tyytyisi kädenlämpöiseen, enkä halua myöskään sellaista kumppania.

Vierailija
14/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä todellakaan alkaisi vuosia odottelemaan. Jos kosintaa ei kuulu hyvin varhaisessa vaiheessa suhdetta, vedän siitä tietynlaisia johtopäätöksiä. Lopulta kyse on siitä, mitä itse suhteelta haluaa. En ole ihminen joka tyytyisi kädenlämpöiseen, enkä halua myöskään sellaista kumppania.

Juuri näin. Aikuinen mies tietää kolmessa kuukaudessa, haluaako naisen vaimoksi vai ei.

Vierailija
15/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikaystävä on puhunut naimisiinmenosta muutaman kuukauden. Meidän juttu alkoi vuoden alussa, mutta tutustuimme toisiimme reilu 5 vuotta sitten.

Nyt löysin mekon netistä ja näytin poikaystävälle. Kuulemma alkoi sydän hakkaamaan, kun kuvitteli mut siinä mekossa. :3

Vierailija
16/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma poikaystävä on puhunut naimisiinmenosta muutaman kuukauden. Meidän juttu alkoi vuoden alussa, mutta tutustuimme toisiimme reilu 5 vuotta sitten.

Nyt löysin mekon netistä ja näytin poikaystävälle. Kuulemma alkoi sydän hakkaamaan, kun kuvitteli mut siinä mekossa. :3

Just tämmöistä itekki haluaisin! Siis että mies on oikein innoissaan hääpuvusta ym. Kaikesta mut ku ei... jos mainittee jotain asiaan liittyvää niin se on tieten ahistelua.. sisimmissään suren tätä tosi paljon, kun tuntuu etten ole niin iso juttu.. :'(

Vierailija
17/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

18/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me asutaan yhdessä ja ollaan 3 vuotta oltu yhdessä mutta tuntuu että miestä alkaa vaan ahistaa, kun kyselen milloin mentäis kihloihin ym. p

Mun mielestä 3 vuotta ei edes ole hirveän pitkä aika seurustella. On ihan ok olla vielä epävarma naimisiinmenosta.

Vierailija
19/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me asutaan yhdessä ja ollaan 3 vuotta oltu yhdessä mutta tuntuu että miestä alkaa vaan ahistaa, kun kyselen milloin mentäis kihloihin ym. Sanoo että sitten ajallaan.. ja myös että ei saa ahistella asialla.. jep. Mun kans on niin ahistava kihlautua.

-ap

En voisi elää ihmisen kanssa, joka ahdistuisi siitä, kun otan puheeksi naimisiin menon. Ei vaan pysty ymmärtämään näitä ahdistuvia ihmisiä. Sanoisi sitten suoraan, ettei halua naimisiin ja piste. Ei se voi olla mikään jahkailu- ja ahdistusasia.

Vierailija
20/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä.

Eli jatka matkaa. Älä jää pysäkille jossa ei tapahdu mitään.

Mitä se auttaa että passiivinen jatkaa matkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi