Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä nuo 10.000€ vuodessa säästäneet oikein onnistuvat siinä?

Vierailija
30.09.2022 |

Aloin itse kokeilemaan 10.000€ säästämistä 1.11
Vaikka kuinka säästän ja sijoitan, niin ei näy missään.
Lähtötilanteeseen nähden olen tilanteessa -900€

Vähintään 300-400€ olen kuukaudessa johonkin säästöjä laittanut eli jotain 4000€ ja siihen päälle veronpalautukset, 1300€, tulospalkkio 1000€ ja lomarahat 1400€, osingot 400€.

Alkaa usko loppua.

Kommentit (271)

Vierailija
241/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän Iltiksessä lehden kirjeenvaihtaja kertoo, että maksaa New Yorkin -asemapaikassaan vuokrakämpästään lähes 2000 euroa vuokraa.

En olisi arvannut, että nuorehkolle naiselle maksetaan noin kovaa palkkaa.

Niin, eihän nainen voi tienata

Mitäpä lottoot, että jonkun suomalaisen iltapäivälehden toimittajan palkka on ja maksettaisiko sillä 2000€ vuokraa Suomessa?

Vierailija
242/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän Iltiksessä lehden kirjeenvaihtaja kertoo, että maksaa New Yorkin -asemapaikassaan vuokrakämpästään lähes 2000 euroa vuokraa.

En olisi arvannut, että nuorehkolle naiselle maksetaan noin kovaa palkkaa.

Niin, eihän nainen voi tienata

Mitäpä lottoot, että jonkun suomalaisen iltapäivälehden toimittajan palkka on ja maksettaisiko sillä 2000€ vuokraa Suomessa?

Yksinkö hän sitä maksaa? Ja veroja ei taida Suomeen pahemmin maksella.

Olisko sulla jokin linkkin tuohon juttuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/271 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti totuus on ettei pienillä säästöillä pääse käsiksi isoihin rahoihin. Aika ei vain riitä. Lisä on toki aina kiva mutta jos ei ole satojatuhansia laittaa ei niitä myöskään itselle ehdi tulla. Tämän olen huomannut osakkeitani seuratessani.

Vierailija
244/271 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettopalkka on alle 2000 euroa, puolisolla satasen yli 2000 euroa. Meillä on kaksi lasta. Tässä elämäntilanteessa olisi utopistista haaveilla säästävänsä 10 000 euroa vuodessa... Jos miettii mitä kuluja vuosittain on ja joihin pitää jo automaattisesti laittaa syrjään rahaa joka kuukausi, niin meidän pitäisi saada jemmaan vähintään 1200 euroa kuukaudessa, jotta siitä olisi vuoden lopussa jäljellä 10 000 euroa. Mm. perheemme silmälasi- ja lääkekulut ovat yli 2000 euroa vuodessa, joten niitä varten on joka kuukausi korvamerkittävä rahaa säästöön. Näiden lisäksi okt:n ylläpitoa varten on oltava aina jonkin verran rahaa säästössä, samoin autoa varten (vaikka se onkin velaton, niin kuluton se ei ole) ja vaikka lasten harrastukset eivät kalliita olekaan, niin niihinkin on hyvä varata noin tonni/vuosi (harrastusmaksut, varusteet, jne kahdelle lapselle). Kun lapset joskus muuttavat pois kotoa, niin varmaan onkin helppo jemmata rahaa. Sitä odotellessa.

Vierailija
245/271 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että aina tulee jotain, mikä syö sen vähänkin säästön. Lapsella kännykkä rikki, toiselle autokoulu, autohuolto maksaa tonnin, pesukone menee rikki jne...

Tämä! Just huokaisin viime kuussa, että jää tonni ylimääräistä. Kaksi päivää tuon jälkeen hajosi auto, lasku 850e. No oli onneksi, mistä maksaa, mutta oikeasti jo nauratti, että ei ole todellista.

Vierailija
246/271 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vähän reilu vuosi, ehkä puolitoista, saada eka kymppitonni kasaan. Olin töissä, mies samaten, yhteisen talouden jaetut kulut helpottamassa elämää, ei lapsia, kohtuullisen hintainen vuokrakämppä, ei autoa. Eikä säästöprojektin aikana sattunut mitään yllättäviä tilanteita, sairastumisia tms jotka olisi vaikuttaneet tulojen säännöllisyyteen, vaan se oli semmosta tasaista puurtamista ja laitoin palkasta heti tietyn summan kuukausittain säästöön.

Vierailija
247/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten ihmiset eivät saa säästöön.

Olen ns vähätuloinen, mutta silti saan SÄÄSTÖÖN yli 1650e säästöön joka kuukausi.

Voitte laskea mitä se tekee joka vuosi... ja mitä olen saanut 5 VUODESSA säästöön.

Vierailija
248/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tuloista ja menoista. Ehkä ohjesääntönä voi pitää, että 10-20% nettotuloista voi saada säästöön. 

Tuo prosentti riippuu täysin kulutuksesta. Itse ole jo ensimmäisestä tilistä (n. 1600€ netto) laittanut säästöön tuon 20%. Nyt kun tili on n. 3000€ netto, niin säästöön menee lähes 50%.

Vierailija
249/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmiset eivät saa säästöön.

Olen ns vähätuloinen, mutta silti saan SÄÄSTÖÖN yli 1650e säästöön joka kuukausi.

Voitte laskea mitä se tekee joka vuosi... ja mitä olen saanut 5 VUODESSA säästöön.

Komppaan #247, että se on vain halusta kiinni että saa rahaa säästöön.

Menkää talousopin kursseille, jos ei säästäminen natsaa!

Mulla palkka netto 1700e

SILTI, kaikkien maksujen jälkeen saan 1180e säästöön!

Se on helppoa kun osaa.

En tuhlaile! En juo, en polta. En käy ravintoloissa.

Luonto on minun teatteri, minun huvitukseni, minun harrastukseni. Olen investoinut erittäin laadukkaisiin tamineisiin, jotta voin olla ympäri vuoden ulkona luonnossa.

LOPETTAKAA TUHLAILU!

N42

Vierailija
250/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että aina tulee jotain, mikä syö sen vähänkin säästön. Lapsella kännykkä rikki, toiselle autokoulu, autohuolto maksaa tonnin, pesukone menee rikki jne...

Tämä! Just huokaisin viime kuussa, että jää tonni ylimääräistä. Kaksi päivää tuon jälkeen hajosi auto, lasku 850e. No oli onneksi, mistä maksaa, mutta oikeasti jo nauratti, että ei ole todellista.

On hienoa jos saat tonnin kuussa säästöön. Yksittäisiä menoja toki on... Älä lannistu! Pidemmällä aikavälillä kuten esim 3 vuotta, summa alkaa olemaan jo aika huima! 36000 €uroa!

Vierailija
251/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan säästöön 250 euroa kuussa. 

En ymmärrä myöskään miten joku keskipalkalla saa 10000euroa per vuosi säästöön.

Vierailija
252/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kuukausittainen kulutuksesi?

Vierailija
253/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä ravintoloissa, katsomassa komedia-stand-uppia! Sekä tykkään tarjota kavereille ravintoloissa kun olemme isolla porukalla liikenteessä. Mitä varten sitä tarvitsee säästää? 

Ei sitä rahaa kuitenkaan mukaan saa, kun loppu tulee!

Miksi sinä säästät?

Vierailija
254/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta alkoi jäädä rahaa säästöön, kun laitoin postilaatikkoon lapun "EI POSTINEN- MAINOSKÄÄRETTÄ". Paljon on jäänyt turhaa ostamatta. Suosittelen!

Vierailija
255/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä ravintoloissa, katsomassa komedia-stand-uppia! Sekä tykkään tarjota kavereille ravintoloissa kun olemme isolla porukalla liikenteessä. Mitä varten sitä tarvitsee säästää? 

Miksi sinä säästät?

Teen sinulle laskelmat:

Ravintoloihin 500e

Muut huvitukset 400e

Tarjoamiset 400e

Kaikki hyvitukset yht 900 euroa, joka tekee 5 vuodessa n.54000 euroa!

Tämä siis kaikki kurkusta alas!

Luonnosta saisit Paaaalljon enemmän kuin viinasta kurkusta alas!

Vierailija
256/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä säästät?

Teen sinulle laskelmat:

Ravintoloihin 500e

Muut huvitukset 400e

Tarjoamiset 400e

Nämä ovat kokemuksia ja muistoja minulle. 5 vuodessa kertyy kaikenlaisia muistoja, kavereiden kanssa löytyy tarinoita joita voi yhdessä muistella. Sekä sitten vanhempana ei tule minulle tarvetta juosta kapakoissa uudestaan elämässä nuoruuttani.

Olen nyt nuori, villi ja vapaa!

Alan säästämään sitten myöhemmin. Nyt tulevat harrastukset, ravintolat, ym ym kokemukset ensin.

Vierailija
257/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä säästät?

Teen sinulle laskelmat:

Ravintoloihin 500e

Muut huvitukset 400e

Tarjoamiset 400e

Nämä ovat kokemuksia ja muistoja minulle. 5 vuodessa kertyy kaikenlaisia muistoja, kavereiden kanssa löytyy tarinoita joita voi yhdessä muistella. Sekä sitten vanhempana ei tule minulle tarvetta juosta kapakoissa uudestaan elämässä nuoruuttani.

Olen nyt nuori, villi ja vapaa!

Alan säästämään sitten myöhemmin. Nyt tulevat harrastukset, ravintolat, ym ym kokemukset ensin.

Kuulostat nuorelta, alle 25-vuotiaalta.

Säästäminen kannattaa aloittaa jo nuorena!

Kun teet sijoituksia, säästösi kumuloituvat esim 20-vuoden aikana merkittävästi.

Jos olet aloittanut säästämään esim 21 vuotiaana kun olet opiskelujen aloitettua saanut hyvän työpaikan, voit generoida melkoisen summan 20-vuoden aikana esim 41-vuotiaaksi....

Toivon että ymmärrät etkä laita kaikkea kurkusta alas!

Vierailija
258/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka laittaa 50K kurkusta alas, on arvomaailma pilalla. 

Lisäksi voit alkoholisoitua, siitä on sitten vaikeampaa palata "takaisin".

Nimi. kokemusta on.

Vierailija
259/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuntuu ihan mahdolliselta tällä hetkellö ja on myös tavoitteena. Tosin bruttopalkka 4000 €

Vierailija
260/271 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista kansaa hoopotetaan säästämään ja sijoittamaan säästämänsä rahat. Ja sitten kehutaan, kuinka kymmenen vuoden ahkeran säästämisen ja sijoittamisen myötä saattaa olla rahat kesämökin hankkimiseen.

Tätä höpötystä on jatkunut jo vaikka kuinka pitkään.

Itse päätin tehdä toisin. En säästänyt pennin jeesusta, mutta minulla oli onneksi peritty, velaton asunto. Marssin vähän yli kymmenen vuotta sitten suoraan pankin puheille ja kysyin, kuinka pitkän pennin saisin näillä tuloillani ja tällä omaisuudellani asuntolainaa. Sain vastauksen. Ostin PK-seudulta parhaan asunnon, jonka tuolla summalla sai, ja laitoin sen heti vuokralle. Koska sijainti oli hyvä, vuokralaisia on ollut jonoksi asti. Ja koska ostin hyväkuntoisen asunnon hyvin hoidetusta taloyhtiöstä ja olen voinut valita vuokralaisista maksukykyisimmät ja elämäntavoiltaan (oletetusti) siivoimmat, en ole koskaan joutunut kärsimään menetetyistä vuokratuloista, enkä ole joutunut sanottavasti käyttämään rahaa asunnon pintaremontointiin, vain jääkaapin ja hellan olen ostanut muutaman tapettirullan lisäksi. Siitä hetkestä alkaen, kun olen asuntoa alkanut vuokrata, olen omista palkkatuloistani maksanut asunnon vastikkeen, ja vuokratuoton olen antanut mennä lyhentämättömänä lainan hoitokuluihin.

Tällä hetkellä asunnon arvo on noussut huomattavasti ostohetkestä alkaen, ja asunnon hyvän vuokratuoton siivittämänä (kun itse olen maksanut vastikkeet omista ansiotuloista) olen kuluneiden vuosien aikana kuitannut lainasta jo leijonanosan. Ison osan aikaa korkomenot ovat olleet pienet, välillä jopa nollassa. Joidenkin vuosien kuluttua omistan velattoman ja hyvällä sijainnilla olevan asunnon PK-seudulta, enkä ole säästänyt kuukausittain asunnon vastikemaksuja enempää.

En olisi ikinä pystynyt tähän ilman velkavipua. Jos olisin yrittänyt säästää ja sijoittaa samaa summaa, jonka nyt käytin maksaessani asunnon vastikkeet ansiotuloistani, en olisi mitenkään saanut raavittua kasaan lähellekään samaa summaa, jonka vuokratuotot + asunnon arvonnousu on minulle tuonut.

Unohtakaa jo se säästäminen. Sen avulla ette vaurastu. Jos uskallatte, ottakaa lainaa ja sijoittakaa se tuottavasti, tai edes turvallisesti. Korot toki nousevat tällä hetkellä, mutta se lienee väliaikaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä