Miten hemmetissä nuo 10.000€ vuodessa säästäneet oikein onnistuvat siinä?
Aloin itse kokeilemaan 10.000€ säästämistä 1.11
Vaikka kuinka säästän ja sijoitan, niin ei näy missään.
Lähtötilanteeseen nähden olen tilanteessa -900€
Vähintään 300-400€ olen kuukaudessa johonkin säästöjä laittanut eli jotain 4000€ ja siihen päälle veronpalautukset, 1300€, tulospalkkio 1000€ ja lomarahat 1400€, osingot 400€.
Alkaa usko loppua.
Kommentit (271)
Minä sain 30-vuoden aikana säästöjen ja investointien kautta n.270000 euroa.
.
.
.
Että kyllä ne säästöt kannattaa.
.
.
.
Minä voin itse nyt tehdä lisä-investointeja tuolla rahalla ja kun eläkepäivät koittavat, niin minulla on 500000 säästössä! Tällätavoin voin viettää hauskoja eläpäiviä ilman huolta!
Säästin ensin rahat ja ostin sitten vasta asunnon, kolmion oikeasti hyvältä paikalta (99% suomalaisia) alueelta. Olen kouluvaksi ja bruttopalkkani on 1400e, enkä ole saanut perintöä tai arpavoittoja ta muuta.
Rahan käyttä, tai oikeastaan numeroiden hallinta on oma taitolajinsa.
En olisi ikinä pystynyt tähän ilman velkavipua. Jos olisin yrittänyt säästää ja sijoittaa samaa summaa, jonka nyt käytin maksaessani asunnon vastikkeet ansiotuloistani, en olisi mitenkään saanut raavittua kasaan lähellekään samaa summaa, jonka vuokratuotot + asunnon arvonnousu on minulle tuonut.
Unohtakaa jo se säästäminen. Sen avulla ette vaurastu. Jos uskallatte, ottakaa lainaa ja sijoittakaa se tuottavasti, tai edes turvallisesti. Korot toki nousevat tällä hetkellä, mutta se lienee väliaikaista.[/quote]
OKOO. Mutta mitä muistoja sinulle on jäänyt?
Minulle jää viikottain muistoja, kun en laita säästöön vaan luon kavereiden kanssa muistoja ja kaikenlaisia kokemuksia, joista en haluaisi ikinä jäädä paitsi.
Kokemukset ja muistot ovat sitä parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti säästäisin jos myisin hevoseni pois. Siihen menee noin 1 000 e kuussa. Mutta olisin kyllä paljon onnettomampi. Mihin sitä rahaa haluat säästää? Mikä on kohde? Vai muuten vaan?
Lähinnä taloudellista turvaa.
Jos olisin laittanut rahat ihan tavalliselle tillille olisi säästössä joku 8000€, kun laitoin osakkeisiin ja rahastoihin on tilanne -900€.
Joo nousee ne kurssit joskus, ehkä.
Tämäpä. En ole uskaltanut aloittaa sijoittamista, kun en tiedä niistä asioista mitään ja en oikeastaan edes luota siihen, että pankin tai sijoitusfirman ammattilaiset välttämättä ajaisivat minun etuani. Lisäksi olen tehnyt jo vuosia pätkätöitä, joten epävarman tulevaisuuden takia en ole halunnut sitoa rahojani kohteisiin, joista niitä en voi nopeasti tarvittaessa kotiuttaa. Niinpä odotellessa sopivaa sijoituskohdetta tai oman epäluottamukseni haihtumista olen säästänyt tilille. Tiedän, että se on monen mielestä typerää, mutta ainakin tiedän, missä rahani ovat ja voin tarvittaessa ne heti realisoida. Tilillä on jo useampi kymppitonni, vaikka palkkani on pieni (käteen jää kuussa noin 2000 euroa). Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Jos korot kovasti nousevat, voi olla, että maksan säästöilläni asuntolainan pois.
Vierailija kirjoitti:
.
.
.
.
.
.
Minä voin itse nyt tehdä lisä-investointeja tuolla rahalla ja kun eläkepäivät koittavat, niin minulla on 500000 säästössä! Tällätavoin voin viettää hauskoja eläpäiviä ilman huolta!
Kyllä se säästäminen kannattaa. Ensin säästetään, sitten sijoitetaan. Kuten tämä henkilö tässä kirjoitti osuvasti kuten hän on pidemmän ajan kuluessa saanut säästettyä ison summan... Jonka hän sitten uudellen investoi esim vipujen tai muiden kautta, että hän melkein tuplaa sijoituksensa melko lyhyellä aikavälillä.
Tällä voisi helposti esim ostaa jonkin kolmion hyvästä taloyhtiöstä läheltä jonkin kaupungin keskustaa hyvien yhteyksien päässä.
Sitten hän tekisi siihen rempan ja muotoilisi pihan koreaksi, jolloin sen kokonaisarvo nousisi. Tällöin hän voisi uudelleen rahoittaa (vipulaina) korkeammalla arvotuksella kiinteistön ja sitten vaikka sijoittaa uuteen asuntoon uudella vipulainalla.
Tätä hän voisi jatkaa melkein loputtomiin ja kun tulisi myynnin aika näistä useista kiinteistöistään, hänellä olisi erittäin sievoinen summa kasassa.
Jopa 1,000,000 euroa!
Sillä voi elää eläkepäiviään ihan mukavasti.
.
.
Eli kuka sanoi, että säästäminen ei kannata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
.
.
.
.
Minä voin itse nyt tehdä lisä-investointeja tuolla rahalla ja kun eläkepäivät koittavat, niin minulla on 500000 säästössä! Tällätavoin voin viettää hauskoja eläpäiviä ilman huolta!Kyllä se säästäminen kannattaa. Ensin säästetään, sitten sijoitetaan. Kuten tämä henkilö tässä kirjoitti osuvasti kuten hän on pidemmän ajan kuluessa saanut säästettyä ison summan... Jonka hän sitten uudellen investoi esim vipujen tai muiden kautta, että hän melkein tuplaa sijoituksensa melko lyhyellä aikavälillä.
Tällä voisi helposti esim ostaa jonkin kolmion hyvästä taloyhtiöstä läheltä jonkin kaupungin keskustaa hyvien yhteyksien päässä.
Sitten hän tekisi siihen rempan ja muotoilisi pihan koreaksi, jolloin sen kokonaisarvo nousisi. Tällöin hän voisi uudelleen rahoittaa (vipulaina) korkeammalla arvotuksella kiinteistön ja sitten vaikka sijoittaa uuteen asuntoon uudella vipulainalla.
Tätä hän voisi jatkaa melkein loputtomiin ja kun tulisi myynnin aika näistä useista kiinteistöistään, hänellä olisi erittäin sievoinen summa kasassa.
Jopa 1,000,000 euroa!
Sillä voi elää eläkepäiviään ihan mukavasti.
.
.
Eli kuka sanoi, että säästäminen ei kannata?
Tämä. 50-vuotiaana on mukavaa köllötellä purjeveneensä kannella katsoen aurinkoisena päivänä kaukana siintäviä saaria... JA olla E L Ä K K E E L L Ä, kun taskussa on tuo Miljoona euroa.
.
Kuka sanoi, että ei kannata säästää, vaan juoda kaikki kurkusta alas?
.
30-v suunnitelma: Aloita 20-vuotiaana; Säästä, sijoita, Nauti.
Tää on nyt jotain juppien hommaa, olla purjeveneessä ja muuta p***aa!
Ei suomessa kukaan saa kokoon 1 miljoonaa euroa, jos on vain töissä. Edes 30-vuodessa!
Tää on jotain p***aläppää!
Emmäkään säästä, kun ei sitä mukaan saa kuitenkaan! Mukia mukia, kyllä maistuu, eikä haittaa!
Ei raksalla tollasia juppeja katota hyvällä. Tehdään kunnon oikeita töitä, valetaan betonia, raudoitetaan, hitsataan ja muuta!
Näitä töitä ei jupit tee, kun niiden pianosormetkin on niiiiin herkkähipiäiset!
Mä pystyn säästämään 10000e. Käteen tulee 2200e, josta tonni säästöön joka kuukausi ja 1200e menee pakollisiin kuluihin ja elämiseen. Onneksi asun halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä pystyn säästämään 10000e. Käteen tulee 2200e, josta tonni säästöön joka kuukausi ja 1200e menee pakollisiin kuluihin ja elämiseen. Onneksi asun halvalla.
Ootko säkin joku juppi?
Me ei raksalla katota sellasia tyyppejä hyvällä!
Velkavipua käyttämällä vähänkin skarppi ja organisointia osaava kaveri voi tehdä kiinteistöalalla helposti miljoonan...
.
.
.
Jopa useamman miljoonan, siis puhtaana käteen, 20-30 vuoden aikana.
Todella huono ajatus. Aivan kuin rahoista pitäisi päästä eroon.