Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ
Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.
Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.
Kommentit (800)
Siis tää ap:n jankkaus alkaa jo muistuttaa sitä munsalan puku-ketjua! Siinäkin ap oli joku älyllisesti haasteellinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Ajauduin sivulle koska sain sellaista viestiä että kannattaa tulla katsomaan.
Torissa oleva paita ei ole ap:n paita vaan minun. Ei tarvitse laittaa toriviestejä minulle.
T. Kaisa
Sellaista harmia ap sai aikaan: paidan kuvaukseen, myyntiinpanon aikaikkunaan ja paikkakuntaan sopii Torissa vain yksi paita. Harmillinen yhteensattuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tartteen siivoojaa tuutkos siivojaksi pari tuntia päivä ilmaiseksi ja 60h yhteensä.
Jos olisit ystäväni ja tarvitsisit apua tulisin, mutta sä et taida olla edes Oulusta päin vaan joku kehä 3:sen raakki.
Eli se ilmoitus torissa on sun koska Oulussa se paita on myynnissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sä tulit haukkuu tänne ystäväsi ja sen tekemän paidan. Tosi kypsää ja ihana ystävä taidat olla kun näin teet :)
Sun ei olisi ollut pakko sitä paitaa ottaa, oisit sanonut että ei kiitos kun luulin ilmaiseksi.
En ole kertaakaan haukkunut ystävääni. Olen ihmetellyt että kun kysyin voisiko hän minulle paidan tehdä niin hän haluaa sen tehdä ns hyvällä voitolla. Itse olisin pyytänyt sen 20e mitä lankoihin menee ja jos toinen olisi halunnut maksaa työstä enemmän niin se olisi jäänyt hänen harteilleen. Siinä on iso ero pyytää tekemään ja kysyä voisiko toinen tehdä.
Kerro nyt vielä mitä lankaa on käytetty niin voidaan sitten ihmetellä onko oikeasti langat maksaneet 20€.
On kyllä viihdyttävä ketju! Ja pitkä! Voin kerrata tässä kohtaa käänteet.
Ap kertoi tilanneensa kaverilta mittojen mukaan 100% villasta (islantilais)neuleen. Ap ei ymmärtänyt tarvikkeiden hinnasta mitään ja kuvitteli, ettei kukaan muukaan ymmärrä. Virhe nro 1! Ap kauhisteli 100€ hintaa ja luuli saavansa sympatiaa, mutta saikin välittömästi palautteen, että paita on itseasiassa edullinen. Ap ei suostunut ymmärtämään että on väärässä, vaan vänkäsi lapsellisesti vastaan: virhe nro 2!
Ketjun alkupäässä ap ilmoitti neuleen olevan siniharmaa väriltään ja että hän laittaa sen kiukustuneena toriin myyntiin. Virhe nro 3! Ilmoitus löytyi samantien, ei noita sentään niin paljoa kuitenkaan myydä.
Jonkun ajan päästä ap kirjoitti, että lopettakaa häiritsevien viestien lähettäminen torin ilmoitukseen, niistä tulee aina sähköpostia miehen meiliin. Tämän myöntäminen oli virhe nro 4. Toki tähän muutama kommentoija sanoikin, ettei ole asiallista maalittaa tori-ilmoitusta.
Illemmallahan ap keksi väittää, että koko juttu onkin provo ja trolli. Tähän moni uskoi, mutta nyt tulee iso virhe nro 5: ap sanoi ettei siis enää kannata laittaa viestejä jonkun viattoman ilmoitukseen. Mistä ap tietää viestejä lähetetyn, ellei torin ilmoitus on hänen omansa? Kukaan ei ole täällä kertonut laittaneensa viestejä.
Tänään ap kommentoi jossain vaiheessa tori-ilmoituksen linkkiä, että tämä ei ole hänen paitansa ja että ettehän te tiedä millä hinnalla paitaa myyn. Ap siis unohti olevansa trolli, virhe nro 6.
Ap on viitannut Ouluun viestissään, 150€ torineule on myynnissä Oulussa. Virhe nro 7, Kaisa, et huijaa enää ketään. 😀
Vierailija kirjoitti:
Hei
Torissa oleva paita ei ole ap:n paita vaan minun. Ei tarvitse laittaa toriviestejä minulle.
T. Kaisa
Olisit vain laittanut rehellisesti: t:ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tartteen siivoojaa tuutkos siivojaksi pari tuntia päivä ilmaiseksi ja 60h yhteensä.
Jos olisit ystäväni ja tarvitsisit apua tulisin, mutta sä et taida olla edes Oulusta päin vaan joku kehä 3:sen raakki.
Plus puhuu murteella tuolla mutta ei hätiä kaisa tuli apuun tänne kertoo ettei ole ap van eri ihminen!
Ap eilen esitti, että kyse on trollista. Kas kummaa kun asia unohtui yön aikana. Nyt esittää, että se torin ilmoitus ei ole hänen ja tulee tänne laittamaan viestin muka sen torin ilmoituksen tekijänä. Kertoo kuitenkin asuvansa Oulussa missä sattumalta tuo paita on myynnissä.
Ei tsiisus. :D
Vierailija kirjoitti:
Hei
T. Kaisa
No myytkö sä sen paidan mulle satkulla? Postikulut sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus puhuu murteella tuolla mutta ei hätiä kaisa tuli apuun tänne kertoo ettei ole ap van eri ihminen!
Jep huomasin tuolla yhden viestin jossa puolusteltiin ap:ta ja kas kummaa kun murre taitaa sopia myös tuonne Oulun korkeudelle. Samoja sanamuotoja kuin omassa Etelä-Pohjanmaan murteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi tilanneensa kaverilta mittojen mukaan 100% villasta (islantilais)neuleen. Ap ei ymmärtänyt tarvikkeiden hinnasta mitään ja kuvitteli, ettei kukaan muukaan ymmärrä. Virhe nro 1! Ap kauhisteli 100€ hintaa ja luuli saavansa sympatiaa, mutta saikin välittömästi palautteen, että paita on itseasiassa edullinen. Ap ei suostunut ymmärtämään että on väärässä, vaan vänkäsi lapsellisesti vastaan: virhe nro 2!
Ketjun alkupäässä ap ilmoitti neuleen olevan siniharmaa väriltään ja että hän laittaa sen kiukustuneena toriin myyntiin. Virhe nro 3! Ilmoitus löytyi samantien, ei noita sentään niin paljoa kuitenkaan myydä.
Jonkun ajan päästä ap kirjoitti, että lopettakaa häiritsevien viestien lähettäminen torin ilmoitukseen, niistä tulee aina sähköpostia miehen meiliin. Tämän myöntäminen oli virhe nro 4. Toki tähän muutama kommentoija sanoikin, ettei ole asiallista maalittaa tori-ilmoitusta.
Illemmallahan ap keksi väittää, että koko juttu onkin provo ja trolli. Tähän moni uskoi, mutta nyt tulee iso virhe nro 5: ap sanoi ettei siis enää kannata laittaa viestejä jonkun viattoman ilmoitukseen. Mistä ap tietää viestejä lähetetyn, ellei torin ilmoitus on hänen omansa? Kukaan ei ole täällä kertonut laittaneensa viestejä.
Tänään ap kommentoi jossain vaiheessa tori-ilmoituksen linkkiä, että tämä ei ole hänen paitansa ja että ettehän te tiedä millä hinnalla paitaa myyn. Ap siis unohti olevansa trolli, virhe nro 6.
Ap on viitannut Ouluun viestissään, 150€ torineule on myynnissä Oulussa. Virhe nro 7, Kaisa, et huijaa enää ketään. 😀
No on sulla harrastus, analysoida provoaloitusta Hahhahaa!
Oon sanonut jo monta kertaa että paita joka on torissa ei ole minun paita.
Tämä ketju on trollausketju jolla pyrin herättämään keskustelua käsitöiden aliarvostamisesta.
Älkää häiritkö viatonta torimyyjää. Kiitos.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sulla harrastus, analysoida provoaloitusta Hahhahaa!
Musta tää oli tosi hyvä analyysi :)
Kannattaa esittää olevansa trolli kun ei menny kaikki kuten piti :)
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonut jo monta kertaa että paita joka on torissa ei ole minun paita.
Tämä ketju on trollausketju jolla pyrin herättämään keskustelua käsitöiden aliarvostamisesta.
Älkää häiritkö viatonta torimyyjää. Kiitos.
AP
Älä viitsi. :D Sä et nahkaasi pelasta enää millään, arvon K.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sä tulit haukkuu tänne ystäväsi ja sen tekemän paidan. Tosi kypsää ja ihana ystävä taidat olla kun näin teet :)
Sun ei olisi ollut pakko sitä paitaa ottaa, oisit sanonut että ei kiitos kun luulin ilmaiseksi.
En ole kertaakaan haukkunut ystävääni. Olen ihmetellyt että kun kysyin voisiko hän minulle paidan tehdä niin hän haluaa sen tehdä ns hyvällä voitolla. Itse olisin pyytänyt sen 20e mitä lankoihin menee ja jos toinen olisi halunnut maksaa työstä enemmän niin se olisi jäänyt hänen harteilleen. Siinä on iso ero pyytää tekemään ja kysyä voisiko toinen tehdä.
Täysvillaa et saa ostettu edes lapsen paitaan 20 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä mitä eroa voitolla ja korvauksella työstä on? Se sinun pyytämäsi 50 euron erotus ostohinnan ja myyntihinnan välissä on osittain voittoa, osittain korvausta työstäsi, olethan kuvannut paidan ja laittanut siitä ilmoituksen toriin. Onko työsi arvo 10 €? Silloin voittosi olisi 40 €.
Ja lankoja ei saa missään tapauksessa 20 €:lla.
Sä et tiedä millä hintaa minä oon paitaa myymässä.
150€ näyttää olevan hinta siellä Oulun suunnalla. Unohditko taas olevasi trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla jotenkin ei noi hinnat mene yhtään kaaliin vaikka kuinka selittäisi. 20 eurolla saisi melkein sen 3 kerää mitä lankaa se käytti sun paitaan ja siitä ei tulisi kellekkää aikuiselle paitaa koska liian vähä lankaa.
Sä et vaa tajua mutta sitä voidaan jankata ja jankata mutta jotkut ei vaan ymmärrä mitään koska et tuu alas sun high horselta että kaikki mitä teet on oikein etkä ole väärässä.
Mä laitoin monta sivua sitten pari linkkiä missä oli lankapaketteja villapaitoihin täysvillasta. Eipä ole kommentoinut ap niihin mitään. Ei todellakaan ollut hinta 20€.
Kannattais sopia nää rahajutut etukäteen myös kavereiden kesken, kun ihmisillä niin eri näkemys siitä mikä paljon ja mikä vähän.
Musta toi on edullinen hinta työhön ja materiaaliin nähden ja on paska kaveri jos rupeaa kaverilta tinkimään.
Silti, etukäteen sovittava.
Kerrankin mä satuin paikalle kun tällainen mehevä ketju sai alkunsa. :D Monesti huomannut vasta jälkeenpäin tällaiset herkkuketjut.
Mä muuten tilasin jokin aika sitten langat Strömsö-villatakkiin ja ne langat maksoi n.40€. Halvemmasta päästä täysvillaista lankaa. Vielä en ole malttanut islantilaista lankaa tilata.
Hei
T. Kaisa