Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (800)

Vierailija
361/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

20 euron langoilla saat villapaidan nukelle.

Tai poistovärialennuksesta akryylilangat siihen paitaan

Vierailija
362/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nyppii eniten tuollainen ajattelu, että kun kuitenkin "aina neulon jotain", niin siinä samalla sitten. Että asiat vain putoavat puikoilta.

Käsitöiden tekeminen on aikavievää. Minulla on ihan koko ajan kymmeniä juttuja, joita haluaisin tehdä ja hirveästi ideoita, mutta vain rajallisesti aikaa ja jaksamista, vain yksi pari käsiä. Jokainen käsityö on sitoumus. Jos nyt alan tehdä yhtä villapaitaa tälle syksylle, jää auttamatta moni muu idea toteuttamatta. Se kaverille tehtävä juttu ikään kuin kiilaa jonon etummaiseksi ja on heti pois muusta. Ja sitten ei edes arvosteta sitä aikaa ja vaivannäköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mielestäsi kallis, niin opettele itse tekemään.

Vierailija
364/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ystäväsi on käyttänyt aikaa siihen, että on taitava kutomaan? Mieti sitä hetki.

Paita on halpa.

Vierailija
365/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja vanhainkodissa ja teen myös ruokaa. Samalla logiikalla mun pitäisi tulla hoitamaan vanhat vanhempasi ja laittamaan sulle illallinen -ilmaiseksi tietenkin, koska teen sitä kaikki päivät muutenkin? Niinkö se menee?

Vierailija
366/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän tarkoitus on vain kiusata mua. Ette halua ymmärtää mun pointtia ja syytä miksi en voi enään paitaa pitää vaan laitoin sen myyntiin.

Ootte oikeasti säälittäviä kiusaajia koko porukka.

Vierailija
367/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nyppii eniten tuollainen ajattelu, että kun kuitenkin "aina neulon jotain", niin siinä samalla sitten. Että asiat vain putoavat puikoilta.

Käsitöiden tekeminen on aikavievää. Minulla on ihan koko ajan kymmeniä juttuja, joita haluaisin tehdä ja hirveästi ideoita, mutta vain rajallisesti aikaa ja jaksamista, vain yksi pari käsiä. Jokainen käsityö on sitoumus. Jos nyt alan tehdä yhtä villapaitaa tälle syksylle, jää auttamatta moni muu idea toteuttamatta. Se kaverille tehtävä juttu ikään kuin kiilaa jonon etummaiseksi ja on heti pois muusta. Ja sitten ei edes arvosteta sitä aikaa ja vaivannäköä.

Sama täällä, että ideoita on enemmän kuin aikaa. Lisäksi koen, että jos teen tilauksesta jotain niin sen pitää onnistua erityisen hyvin ja tekemisestä saattaakin kadota kokonaan tekemisen ilo. Senpä vuoksi en teekään mitään tilauksesta enää nykyään.

Vierailija
368/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi valikoinkin tarkkaan ne, joille kudon mitään vaivannäköä vaativaa. Sukkia en laske tähän kategoriaan, koska sukankudin kulkee mukanani aina. Kudon, jos matkustan junassa/bussissa, jos istun seminaarissa/kokouksessa/koulutuksessa, jos katson elokuvaa, jos paistan vohveleita... Useamman sadan hengen työpaikallani olen "Sä olet se, joka kutoo aina sukkaa". Nimeäni ei muisteta, sukankutomiseni kyllä :-)

Vapaa-aikanani sitten kudon niitä asioita, jotka vaativat taiteellista suunnittelua tai keskittymistä.

Vierailija
369/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

Etkö saanut suutasi auki kysyäksesi paljonko se villapaita tulee maksamaan?

Ja jos ajattelit, että langat maksavat 20 e, miksi et mennyt itse ostamaan lankoja?

Vierailija
370/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä teidän tarkoitus on vain kiusata mua. Ette halua ymmärtää mun pointtia ja syytä miksi en voi enään paitaa pitää vaan laitoin sen myyntiin.

Ei, vaan kysymys on siitä, että et pidä ystäväsi vaivannäköä oikeana työnä "koska tienaat paremmin", käsityötä huvittavana ajanvietteenä ja nyhräämisenä, etkä arvosta edes lopputuotetta vaan panet sen heti myyntiin. Olet saita kiittämätön paska, minä en olisi ystäväsi enkä,tekisi yhtään palvelusta sinulle enää.

Vierailija
371/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko edes kiitosta sanoa?

Vierailija
372/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

AP

Sinä olet hyväksikäyttäjä.

Katso mitä käsintehdyt villapaidat maksavat.

Ostin juuri langat riddariin, maksoivat 40€.

Tekisitkö itse töitä kaverille euron tuntipalkalla?

Vierailija
373/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö että osa todellakin tekee vielä käsityötä työkseen, se on oikea työ ja ammatti, ja siitä oikeus saada korvaus. Ihan samoin kun muutkin yrittäjät elävät omalla työllään. Mutta kiitos nyt arvostuksesta porvari.

Vierailija
374/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kysymys on siitä, että et pidä ystäväsi vaivannäköä oikeana työnä "koska tienaat paremmin", käsityötä huvittavana ajanvietteenä ja nyhräämisenä, etkä arvosta edes lopputuotetta vaan panet sen heti myyntiin. Olet saita kiittämätön paska, minä en olisi ystäväsi enkä,tekisi yhtään palvelusta sinulle enää.

Sä et kuule tunne mua tai mun tekoja yoisten hyväksi joten tuki turpasi 😡

Oon tehnyt elämässäni varmasti paljon enemmän hyviä asioita kuin sinä. Viimeksi laitoin Ukrainan vaatekeräykseen vaatteita ja ystävät arvostaa aina mun panosta heitä kohtaan. Älä tuu tänne jauhamaan musta kun et edes tunne mua.

Vierailija
375/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt elämässäni varmasti paljon enemmän hyviä asioita kuin sinä. Viimeksi laitoin Ukrainan vaatekeräykseen vaatteita ja ystävät arvostaa aina mun panosta heitä kohtaan. Älä tuu tänne jauhamaan musta kun et edes tunne mua.

Vastenmielinen lokki sinä olet etkä mitään muuta.

Vierailija
376/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ompelija. En tee enää kenellekään tilauksesta vaatteita, kun maksaminen tahtoo muutamilla unohtua.

Härskein tapaus oli, kun tein työlään helmikirjaillun hääpuvun kaverille, eikä maksua ole kuulunut. Hääpäivä oli -94.

Vierailija
377/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä sanoilla kiitit ystävääkin vaivannäöstä? Maksoitko edes vai aloitko tinkimään?

Vierailija
378/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tunne ap:ta joten älkää ristiinnaulitko

Vierailija
379/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilua olisi se palauttaa pusero tekijälle ja pyytää rahat takaisin, eikä tehdä ystävyydellä bisnestä, joka osoittaa sinussa röyhkeyttä, lisätä hintaan vielä 50€, ystäväsi kustannuksella.

Varmasti ystävällä on puserolle joku ostaja tuolla hinnalla, joka ei julkisesti kitise ja hauku somessa.

Ja miksi ihmeessä sinun piti lisätä hintaan 50€, jos sinusta villapaita oli kallis. Ahneusko?

Vierailija
380/800 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele itse neulomaan ja you tubesta löytyy hyviä ohjeita joista ole itsekkin opetellut erilaisia joustinneuleita sukan varsiin. Sittenhän näkisit mikä aika ja vaiva niihin menee ja alkaisit arvostamaan käsitöiden tekijöitä. Minä olen kutonut pitkän villatakinkin ihan käsityö lehden ohjeiden mukaan joskus nuorena kun ei ollut nettiä. En tiedä muita lähipiiristäni jotka olisivat pystyneet.

Nyt vanhana +55v alkavat helposti käsivarret kipeytymään niin että on ollut pakko rajoittaa mutta ei meidän talouteen osteta kaupan sukkia ollenkaan ja neulon niitä lähiomaisillekkin jos ne kelpaavat saaden ainakin lankojen hinnan ja muita vastapalveluksia siitä hyvästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän