Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin kaverilta villapaidan ja hinta HIRVITTÄÄ

Vierailija
30.09.2022 |

Kaverini on tosi kätevä tekemään kaikkia käsitöitä. No kysyin häneltä että voisiko hän tehdä mulle sellaisen täysvillaisen villapaidan talven pakkasiin. Otettiin mitat ja kaveri alkasi sitä tekemään.

Nyt se sitten keskiviikkona soitti ja sanoi eträ paita on valmis ja sitä saisi kokeilla. Paita oli hieno ja just sopiva, mutta yhtäkkiä hän sanoi että hintaa olisi 100euroa 😳 siis satku siitä että on istunut ja katsonut teeveetä ja samalla värkännyt paitaa.
Mua ärsyttää se kun ns. ylihinnoitellaan omat harrastusjutut ja kuvitellaan että sukulaiset ja kaverit on valmiita maksamaan mitä vain.

Kommentit (803)

Vierailija
281/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset ja kaverit on just niitä pahimpia, koska ne ei ole valmiita maksamaan mitään.

Vierailija
282/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset ja kaverit on just niitä pahimpia, koska ne ei ole valmiita maksamaan mitään.

Hyvä esimerkki tästä on toimia tuntikausia ilmaiseksi toisen mikrotukihenkilönä vain "koska sinähän tykkäät pelailla tietokoneiden kanssa". Nykyään tarjoankin apuani vain äidilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensi kysyä mitä maksaa jos kudot mulle sitä tai tätä, olis voinu olla paljo kalliimpiki

Vierailija
284/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat paidan ja seuraavalla kerralla värkkäät itse kun se on niin helppoa.

Vierailija
285/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kysynyt etukäteen hintaa ja satanen on pieni summa villapaidasta.

Vierailija
286/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverikin teki kyllä virheen kun teki villapaidan kertomatta mitä se maksaa. Vaikea uskoa että kukaan olisi noin hölmö. Haiskahtaa provolta tämä.

No tietenkin tää on provo, mutta mitä se haittaa? Aiheesta on hyvä keskustella. Käsityötä ei osata arvostaa. Tunnustan, että en itsekään ole valmis maksamaan käsityön reilua hintaa, mutta se johtuukin siitä, että teen mieluummin itse. No sukista pyydettiin 15-20 euroa läheisellä kirppiksellä, ja olisin heti ostanut, jos olisin ollut varma langan laadusta. Jos siinä olis ollut vaikka 7 veljeksen vyöte, niin olisin ostanut, mutta tuntui käteen heppoisammalta laadulta.

Vierailija
287/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS: Siis siinä on mennyt useita lankakerä, ja tunteja neuloa sitä!

.

Ja Itse neulottu vielä

Oletpas Kohtuuton!

Vierailija
288/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en auta kun rahasta

Vierailija
289/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi sivua vastauksia v it u n huonoon provoon. Oletteko te kaikkipersuja kun olette noin saat anan tyhmiä.

Miksi pidät muita tyhminä? Tämä on keskustelupalsta, ja tämä oli keskustelunavaus, josta syntyi keskustelua. Ei täällä kukaan ole pakotettu puhumaan totta. Tyhmäkin provo voi saada aikaan mukavan ketjun.

Vierailija
290/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: nyt kun täällä on paljon neulojia paikalla, kysyn valmiin neuleen muokkaamisesta. Olen parikin kertaa tehnyt tästä aloituksen, mutta en ole saanut vastauksia.

Haluaisin muokata valmiin neuleen kaula-aukon joustavaksi. Onko olemassa jotain joustavaa lankaa, jonka voisin siihen laittaa? Pääntien silmukat on kiinni yhdessä langassa, joka ei jousta yhtään. Mietin josko vaihtaisin sen johonkin joustavaan, mutta onko sellaista? Ajattelin ihan vaan isoon neulaan laittaa sen langan, sillä koota kaikki pääntien silmukat ja sitten vanha lanka siitä pois. Eli vaihtaa sen vaan.

Onko kyseessä kaupan neule vai itse tekemäsi? Kaupan neuleen rakennetta on hankala tietää ennen kuin sen purkaa.

Kyse on enemmän tiheydestä jolla pääntie viimeistellään kuin materiaalin joustavuudesta.

Vierailija
291/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi sivua vastauksia v it u n huonoon provoon. Oletteko te kaikkipersuja kun olette noin saat anan tyhmiä.

Miksi pidät muita tyhminä? Tämä on keskustelupalsta, ja tämä oli keskustelunavaus, josta syntyi keskustelua. Ei täällä kukaan ole pakotettu puhumaan totta. Tyhmäkin provo voi saada aikaan mukavan ketjun.

Onhan se aika ironista, että jotkut todistavat muita tyhmiksi haukkuessaan vain oman tyhmyytensä.

Vierailija
292/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat paidan ja seuraavalla kerralla värkkäät itse kun se on niin helppoa.

Ja vielä parempi jos kyselee tutuilta, että kuka haluaa villapaidan satasella! Sitten alkaa "tienaamaan" niillä...

Vierailija
293/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttoapua minusta ei saa , kerran olin ja se riitti, ei edes mitään tarjottu

Vierailija
294/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan syömistä kun itse pariskunta söi ehkä oli hamppari

Vierailija
295/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpahan tuo on

Mutta langat maksaa varmaan sen 20e ja sitten kiskotaan kaverilta 80 euroa töistä mistä ei edes maksa veroa.

AP

Provohan tämä on mutta silti kysyn mistä saa villapaitaan 20 €lla langat? Olen kiinnostunut!

Vierailija
296/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverikin teki kyllä virheen kun teki villapaidan kertomatta mitä se maksaa. Vaikea uskoa että kukaan olisi noin hölmö. Haiskahtaa provolta tämä.

No tietenkin tää on provo, mutta mitä se haittaa? Aiheesta on hyvä keskustella. Käsityötä ei osata arvostaa. Tunnustan, että en itsekään ole valmis maksamaan käsityön reilua hintaa, mutta se johtuukin siitä, että teen mieluummin itse. No sukista pyydettiin 15-20 euroa läheisellä kirppiksellä, ja olisin heti ostanut, jos olisin ollut varma langan laadusta. Jos siinä olis ollut vaikka 7 veljeksen vyöte, niin olisin ostanut, mutta tuntui käteen heppoisammalta laadulta.

7 veljestä on surkea laadultaan nykyisin.

Vierailija
297/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelen ettet myy hienoa ystäväsi tekemää paitaa. Voi olla, että hetken päästä suhtaudut asiaan toisin ja osaat iloita ja arvostaa sitä. Et voi olettaa, että ystäväsi tekee omalla ajallaan ja taidoillaan, joita ei läheskään kaikilla ole, päiväkausia sulle paitaa ilmaiseksi. Hän olisi voinut käyttää sen ajan omaankin elämäänsä. Taidat olla ahdistunut, koska tunnet, että hän käytti sua hyväkseen, että oikea ystävä olisi tehnyt pelkällä lankojen hinnalla sulle lahjaksi. Et ole reilu, ystävälläsi on oikeus saada myös korvaus ajastaan ja taidoistaan! On hyväksikäyttöä pitää toista ilmaisena palvelijana monta päivää kestävässä hommassa. Et kai sellainen tahdo olla?

Vierailija
298/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin siskolta 300e ja ihan mukisematta maksoi etukäteen (villasukat ja pienemmät työt on saanut aina ilmaiseksi). Kunnon islantilaisia villalankoja on vaikea saada (tiettyjä värejä) ja se aika ja raha mikä pelkästään lankojen metsästykseen ja mahdollisesti värjäämiseen menee on jo aika paljon. 8e kerä ja niitä kuluu n. 10 mallista riippuen. Yksivärisen neuloo muutamassa illassa mutta kirjoneuleeseen kuluu reilusti enemmän aikaa myös viimeistelytyötä on enemmän. Useilla on myös muuta elämää kuin kökkiä neuleen kimpussa, tunnissa saa tehtyä muutaman sentin. Ikinä tekis satasella kenellekkään, kunnon villapaita kestää kuitenkin koko elämän.

Vierailija
299/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöonkallista kirjoitti:

Ap vaaa alapeukuttelee kun ei tajua yhtään miten paljon menee aika ja tarvikkeita paidan tekoon :') on kyllä pikkumaista alapeukuttaa kaikkia kommentteja jossa näkyyy et 50 yläpeukkuu ja 1 alapeukku..

Kukakoha olisi alapeukuttanut, ap selvästi!

Jännä ettei vieläkään tunnu menevän perille, että hän on ainut ihminen joka edes voisi ajatella 100€ olevan liikaa käsintehdystä villapaidasta. 

Vierailija
300/803 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä sais multa ees kaverina satasella villapaitaa ellei se oo joku yksivärinen ja paksusta langasta.