Virallinen tätiytyminen hyvässä vauhdissa. Nanson vaatteet onkin ihan kivoja.
Olen hankkinut itselleni pari pitkähihaista ja nilkkoihin asti olevaa yöpaitaa. Mukavin vaatekappaleeni on kotona käyttämäni nanson pitkä mekko jonka alle laitan leggarit ja jalassa on villasukat. Nyt syksyllä tietysti vielä pitkä neuletakki. Mikään ei saa enää puristaa tai edes tuntua mitenkään erikoiselta päällä, farkkuja en esim käytä enää ollenkaan. Housut on joustovyötäröisiä.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan nykyistä pinnallista maailmaa niin ei tietysti ihme että miehet välillä tuijottaa laittautuneita naisia kun omat naiset ei niin laittaudu tms. :D !
Näin. Ja kun miehet näkevät kotona rumasti pukeutuvia tätiytyneitä vaimojaan, kuuntelevat heidän nalkutustaan ja katsovat heidän märiseviä naamojaan, niin vastaan tulevat hymyilevät ja kivasti pukeutuneet naiset näyttävät ihanilta.
Entäs jos on vaimo joka pukeutuu kotona tätinansoon mutta on kiva, ei nalkuta ja hymyilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan nykyistä pinnallista maailmaa niin ei tietysti ihme että miehet välillä tuijottaa laittautuneita naisia kun omat naiset ei niin laittaudu tms. :D !
Näin. Ja kun miehet näkevät kotona rumasti pukeutuvia tätiytyneitä vaimojaan, kuuntelevat heidän nalkutustaan ja katsovat heidän märiseviä naamojaan, niin vastaan tulevat hymyilevät ja kivasti pukeutuneet naiset näyttävät ihanilta.
Suomessa saa eron hyvin helposti, joten yhdenkään miehen ei tarvitse kärvistellä huonossa parisuhteessa. Pitää vain jaksaa laittaa ero vireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää villasukista, mulle tulee niissä heti kuuma. En omista yhtään yöpaitaa ja kotona oloasuna on jokin kiva mekko, miesystävän seurassa illalla pitsiä, silkkiä jne. Nanso on mulle kauhistus.
#ostovaimo
Mikä ihme on ostovaimo?
Ihan supisuomalainen, lähinnä lappilaista verta kiertää suonissa :D
Onkohan tätiytymisessa kaksi linjaa? Tunikatyypit ja chanelmuijat. Itse tässä neljänkympin korvilla koen suurta mukavuudenhalua, mutta tunikoita tai legginssejä en voi sietää. Tunika jäisi aina kierteelle enkä muutenkaan tykkää hulmuamisesta. Olen kotona verkkarit ja huppari-tyyppi ja verkkareissa pitää olla resorit.
Loafereita on kertynyt vasta kahdet, mutta tästä se tahti vaan kiihtyy. Helmet ei istu tyyliini ja jakkujakaan en osaa käyttää, kun tuntuu liian juhlavalta. Jonain päivänä uskon, että nekin alkaa tuntua omalta. Ai että minä odotan sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos on vaimo joka pukeutuu kotona tätinansoon mutta on kiva, ei nalkuta ja hymyilee?
Voi sellaisiakin olla, mutta ei tässä ketjussa. Tosin ehkä näiden nansotätskyjen miehet eivät ole kaikki ihan parasta a-luokkaa myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa eron hyvin helposti, joten yhdenkään miehen ei tarvitse kärvistellä huonossa parisuhteessa. Pitää vain jaksaa laittaa ero vireille.
Niin, mutta eivät ne miehet saisi enää uuttakaan mammaa, tai ehkä saisivat, mutta silloin pitäisi lähteä jo thailandiaan.
Oma mies on sellainen rento pukeutuja eikä se minua haittaa. Jos minä olisin chanelnainen, oltaisiin me yhdessä liikkuessa niin eri paria että. En suostuisi kulkemaan miehen autossa, se kun on likainen pakettiauto. Miehen pitäisi vaihtaa auto ja ostaa kokonaan uudet vaatteet tai minun pitäisi etsiä toinen mies itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta eivät ne miehet saisi enää uuttakaan mammaa, tai ehkä saisivat, mutta silloin pitäisi lähteä jo thailandiaan.
Pieni hinta siitä, että pääsee eroon trikoovaatteita käyttävästä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen 48 v ja nautin ihan täysillä täteilystä. Teen vieläpä 100% etätyötä joten ei tarvi olla mitään parempia konttorivaatteita. Saan olla vapaasti niissä trikootunikoissa ja leggingseissä ja villasukissa päivät pitkät eikä paskaakaan väliä miltä näytän. Itselleni tätiytyminen on positiivinen asia, sitä ettei enää mieti mitä muut ajattelee vaan elää niin ulkonäkönsä suhteen kuin muutenkin miten itse haluaa.
Ei kotiin linnoittautununen ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nanso vaatteet heikentyneet. Käyttävät paljon viskoosia mikä on ihan järkyttävä materiaali. Kutistuu tosi paljon jne. On sentään trikootakin tarjolla mutta ei enää takavuosien puuvillamodaalia.
Mulla on paljon viskoosivaatteita, ei valittamista. Tuntuu kesäisin hengittävältä ja viileältä päällä, ei hiosta eikä ala haisemaan hieltä. Vaatii kyllä silityksen, mutta muuten mukava materiaali.
okei. Kuinka monta numeroa ylisuuren ostat huomioidaksesi kutistumisen? Musta tuntuu, että kutistuvat yli tuon 5% mikä muistaakseni ilmoitettu vaatelapussa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tätiytymisessa kaksi linjaa? Tunikatyypit ja chanelmuijat. Itse tässä neljänkympin korvilla koen suurta mukavuudenhalua, mutta tunikoita tai legginssejä en voi sietää. Tunika jäisi aina kierteelle enkä muutenkaan tykkää hulmuamisesta. Olen kotona verkkarit ja huppari-tyyppi ja verkkareissa pitää olla resorit.
Loafereita on kertynyt vasta kahdet, mutta tästä se tahti vaan kiihtyy. Helmet ei istu tyyliini ja jakkujakaan en osaa käyttää, kun tuntuu liian juhlavalta. Jonain päivänä uskon, että nekin alkaa tuntua omalta. Ai että minä odotan sitä!
Samaa tyyliä täälläkin. Joillekin tunika on varmasti ihan hyvä, mutta itsellä se on aina vyötäröltä kierteellä ja leggareita pidän kylminä päivinä housujen alla.
Helmiä ja jakkuja en omista vieläkään, enkä näe niitä oikein tulevaisuudessakaan minulla, olen enemmän farkku/vaellushousu/velourhousunainen ja jalkineinani ovat lenkkarit tai vaelluskengät, yläosassa huppari tai joku toinen fiksu paita, takkina joku järkevä tilanteeseen ja säähän sopiva siisti takki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän taistella tyylittömyyttä ja lösähtänyttä pukeutumista vastaan. Nyt kun lapset on omillaan, on enemmän aikaakin. On mullakin nansoja, toki, mutta yritän valita ne katu-uskottavimmat ja käyttää niitä niin, etten näytä ihan älyttömän mummolle.
Yöpaitoja löytyy tottakai, t-paitoja ja legginsejä. Muutama mekkokin kotiasuksi. Pellava-asun ostin myös. Se oli kesällä aivan ihana! Sopivasti lämmin ja viileä yhtäaikaa.
Mutta joo, tykkään nansosta kun ne ei valmista kaikkea Kiinassa ja ostankin vain niitä muualla valmistettuja.
Katu-uskottava Nanso😄
Sorry kuulosti hassulta. Ihan ilman sarvia ja hampaita tämä kommentti.
Kaikin mokomin. :D
Nanson t-paita toimii jakun alla ihan samoin kuin minkä tahansa muunkin firman t-paita.
Jos vertaan Marimekkoon, niin mieluummin ostan vaatteen Nansolta. Mä jotenkin tykkään niistä enemmän. Ne ei ole kaikki ihan niin muodottomia ja mahdottomia kuin Marimekolla. Ja halvempiakin. Ja se vielä, että Marimekko taitaa valmistuttaa lähes kaiken Kiinassa. Siksi en osta niitä myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että hiuksesi ovat myös sellaiset lyhyet tätimäiset. Tai sitten ne ovat pitkät, mutta hyvin ohuet lirut ja letille laitettaessa letistä tulee sellainen pikkurillin paksuinen.
Ohut liruhan on tyypillinen suomalainen luonnollinen tukkalaatu. Ei sellaisesta saa mitään paksua kiharapehkoa muuten kuin permanenttiaineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että hiuksesi ovat myös sellaiset lyhyet tätimäiset. Tai sitten ne ovat pitkät, mutta hyvin ohuet lirut ja letille laitettaessa letistä tulee sellainen pikkurillin paksuinen.
No minkälaiset hiukset tällaisen liruhiuksisen pitäisi sitten leikata, että on sinun mieleesi? - Ei ap
Lyhyt tukka ei ole hyvä, mutta pitkä tukka on vielä pahempi... Varmaan pitää ajaa kalju, niin ohuet hiukset eivät enää haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa Nanson uuden malliston mainokselta koko ketju.
Lopetin Nansojen ostamisen käytännössä silloin, kun vaatteissa alkoi olla elastaania tarpeettoman paljon eli mekoista tuli paksuja tönkköjä. Aiemmin käytetty mukava modaali on ilmeisesti kuopattu ja haudattu, valitettavasti. Kuka haluaa hikoilla kesähelteillä elastaanissa?
Mallistoa on näemmä nuorennettu, mutta toivoisin, ettei meitä perusnansolaisiakaan unohdettaisi kokonaan.
jep. Modaali puuvillan joukossa on kuopattu. Se oli oikeastri hyvä materiaali ja vaatteet olivat laadukkaan oloisia ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sellaisiakin olla, mutta ei tässä ketjussa. Tosin ehkä näiden nansotätskyjen miehet eivät ole kaikki ihan parasta a-luokkaa myöskään.
Nansotäti. Sellainen on helppo kuvitella edessään aivan niin kuin vielä karmeampi versio, eli marimekkotäti. Hyh hyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa Nanson uuden malliston mainokselta koko ketju.
Lopetin Nansojen ostamisen käytännössä silloin, kun vaatteissa alkoi olla elastaania tarpeettoman paljon eli mekoista tuli paksuja tönkköjä. Aiemmin käytetty mukava modaali on ilmeisesti kuopattu ja haudattu, valitettavasti. Kuka haluaa hikoilla kesähelteillä elastaanissa?
Mallistoa on näemmä nuorennettu, mutta toivoisin, ettei meitä perusnansolaisiakaan unohdettaisi kokonaan.
jep. Modaali puuvillan joukossa on kuopattu. Se oli oikeastri hyvä materiaali ja vaatteet olivat laadukkaan oloisia ainakin.
On niillä siellä taas niitä modaalia-puuvillavaatteita. Tämä ei ole mainos mutta satuin näkemään niitä kun viimeksi kurkkasin. En ole aivan varma tykkäänkö modaalista. Mulla on sellainen mielikuva, että ne nyppyyntyy nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on sellainen rento pukeutuja eikä se minua haittaa. Jos minä olisin chanelnainen, oltaisiin me yhdessä liikkuessa niin eri paria että. En suostuisi kulkemaan miehen autossa, se kun on likainen pakettiauto. Miehen pitäisi vaihtaa auto ja ostaa kokonaan uudet vaatteet tai minun pitäisi etsiä toinen mies itselleni.
Miksi miehelläsi on likainen pakettiauto? Pakettiauton ymmärrän hyvin, jos esimerkiksi työ sitä vaatii, mutta en ymmärrä likaisuutta. Siinä menee muutama hetki, kun auton imuroi ja heittää kaikki turhat romut ja roskat pois saman tien ettei niitä keräänny auton sisälle.
Onko teillä kotonakin likaista?
Joo. Jännää tuo pukeutuminen. Nuorempana kun oli haku päällä, piti kauppareissullekin laittautua, jos se ihastus vaik olis samaan aikaan siellä. Asuin isossa kaupungissa.
Nyt on loma-asunto maalla, pikku kylällä. Täällä saa huoletta lähteä kauppaan kesken puutarhahommien, maalaamisen tai saunanlämmityksen. Siis niissä vaatteissa, peiliin vilkuilematta. Puolisolla kesti hiukan kauemmin, mutta eilenkin lähti kauppaan kumisaappaissa ja erähousuissa, haalistunut huppari.
Tänään ukkelini lähti isolle kirkolle. Isoon kaupunkiin kotona käymään. Niin laittoi siistit vaatteet, kengät ja kampaili hiukset peilin edessä. Minä kuljen täällä maalla resupaidassa ja verkkareissa... toki kaupungissa siistimmin.
On rentoa olo. Tätimäistä? Ehkä. Mummomaista? Kyllä vaan.
Tavallaan kyllä ihailen ikäihmisiä, jotka osaavat pukeutua omalla kivalla tyylillään.
Eipä nuo miehetkään jaksa laittautua, ehkä muutama prosentti viitsii vaivautua.