Virallinen tätiytyminen hyvässä vauhdissa. Nanson vaatteet onkin ihan kivoja.
Olen hankkinut itselleni pari pitkähihaista ja nilkkoihin asti olevaa yöpaitaa. Mukavin vaatekappaleeni on kotona käyttämäni nanson pitkä mekko jonka alle laitan leggarit ja jalassa on villasukat. Nyt syksyllä tietysti vielä pitkä neuletakki. Mikään ei saa enää puristaa tai edes tuntua mitenkään erikoiselta päällä, farkkuja en esim käytä enää ollenkaan. Housut on joustovyötäröisiä.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on sellainen rento pukeutuja eikä se minua haittaa. Jos minä olisin chanelnainen, oltaisiin me yhdessä liikkuessa niin eri paria että. En suostuisi kulkemaan miehen autossa, se kun on likainen pakettiauto. Miehen pitäisi vaihtaa auto ja ostaa kokonaan uudet vaatteet tai minun pitäisi etsiä toinen mies itselleni.
Me ollaan mieheni kanssa aivan eri paria, mutta väliäkö sillä, kun kemiat toimii. Ollaan pitkä ja pätkä, pullakka ja hoikka, lököverkkarit ja korkkarit. Joskus ollaan panostettu ja yritetty pukeutua jotenkin pariskunta-tyyliin. Toisella on aina epämukava olo. Niinpä mennään sillä, mikä hyvältä tuntuu kunhan vaatteet on ehjät ja puhtaat.
Miehestäni on alkanut tulla setämies :D Hän tykästyi sellaisiin lyhythihaisiin paitapuseroihin, joissa on rintatasku. En paljoa pappamaisempaa paitaa tiedä, mutta siitä vaan rakas.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olin yhdellä opiskeluun liittyvällä kurssilla niin eräs opettaja sanoi, että hupparit ovat hänestä jotenkin epäsiistiä pukeutumista ja ei hän voisi pukeutua huppariin jos on opettamassa. Minulla oli silloin itsellä huppari päällä ja mietin, että olenko nyt sitten hänestä epäsiisti. Samoin puhuimme muiden kanssa jälkeenpäin tästä. Eräs oli sitä mieltä, että tämän nuoren opettajan näkemys oli typerä. Itse taas kyselin olinko muista epäsiisti. En kuulemma ollut. Huppari ihan tavallinen ja siisti. Toki meillä oli tuolloin hyvä ryhmä ja kiva porukka. Eräskin vitsaili, etkä "opettajat nyt vaan ovat tuollaisia". Jäi silti mieleen tuokin asia kuinka eri tavalla ihmiset näkevät kaiken. En tiedä sitten mitä opettajat ovat tästä mieltä eli voisiko huppari päällä olla töissä. Minusta voi, mutta en olekaan opettaja.
No hupparit on ihan arkivaatteita. Urheiluvaatteita. En enää aikuisena menisi huppari päällä mihinkään toimistoon, kouluun tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus olin yhdellä opiskeluun liittyvällä kurssilla niin eräs opettaja sanoi, että hupparit ovat hänestä jotenkin epäsiistiä pukeutumista ja ei hän voisi pukeutua huppariin jos on opettamassa. Minulla oli silloin itsellä huppari päällä ja mietin, että olenko nyt sitten hänestä epäsiisti. Samoin puhuimme muiden kanssa jälkeenpäin tästä. Eräs oli sitä mieltä, että tämän nuoren opettajan näkemys oli typerä. Itse taas kyselin olinko muista epäsiisti. En kuulemma ollut. Huppari ihan tavallinen ja siisti. Toki meillä oli tuolloin hyvä ryhmä ja kiva porukka. Eräskin vitsaili, etkä "opettajat nyt vaan ovat tuollaisia". Jäi silti mieleen tuokin asia kuinka eri tavalla ihmiset näkevät kaiken. En tiedä sitten mitä opettajat ovat tästä mieltä eli voisiko huppari päällä olla töissä. Minusta voi, mutta en olekaan opettaja.
No hupparit on ihan arkivaatteita. Urheiluvaatteita. En enää aikuisena menisi huppari päällä mihinkään toimistoon, kouluun tms.
Huomasin taannoin, että teinit käyttää paljon Tommy Hilfigeriä. Minä (42v.) käytän myös. Kysyinpä sitten eräältä sukulaisteiniltä, että onko joku vaate mitä minunikäisen ei pitäisi käyttää. "Liikkavaatteita." Haha, todellakin käytän.
-eri
Vierailija kirjoitti:
N61 kirjoitti:
Joo. Jännää tuo pukeutuminen. Nuorempana kun oli haku päällä, piti kauppareissullekin laittautua, jos se ihastus vaik olis samaan aikaan siellä. Asuin isossa kaupungissa.
Nyt on loma-asunto maalla, pikku kylällä. Täällä saa huoletta lähteä kauppaan kesken puutarhahommien, maalaamisen tai saunanlämmityksen. Siis niissä vaatteissa, peiliin vilkuilematta. Puolisolla kesti hiukan kauemmin, mutta eilenkin lähti kauppaan kumisaappaissa ja erähousuissa, haalistunut huppari.
Tänään ukkelini lähti isolle kirkolle. Isoon kaupunkiin kotona käymään. Niin laittoi siistit vaatteet, kengät ja kampaili hiukset peilin edessä. Minä kuljen täällä maalla resupaidassa ja verkkareissa... toki kaupungissa siistimmin.
On rentoa olo. Tätimäistä? Ehkä. Mummomaista? Kyllä vaan.
Tavallaan kyllä ihailen ikäihmisiä, jotka osaavat pukeutua omalla kivalla tyylillään.
Mietin, että minulla ei ole yhtään resuista vaatetta. Miksi ihmeessä säilyttäisin jotain lumppuja tai jopa pukeutuisin niihin, kun voin pukeutua siisteihin, ehjiin ja ihan kivan näköisiinkin vaatteisiin?
Asumme lähes maalla, mutta edes se, että vaikka viikonloppuisin en välttämättä näe muita ihmisiä kuin oman perheeni, saa minua pukeutumaan resupaitoihin.
Kaupassa käyn työmatkalla ja täältä on sen verran pitkä matka täältä on kaupoille, että sinne viitsisi lähteä muuten vain. Ja jos teen vaikka puutarhatöitä tai muita juttuja, niin teen niitä, enkä lähde jonnekin kaupoille hortoilemaan. Jos jotain ei ole, niin sitä ei tarvita tai sitten sen voi ostaa taatusti myöhemminkin kuin vaikka kesken saunan lämmityksen.
Höh. No, kukin tyylillään. En toki tarkoittanut, että alvariinsa nokisina, maalissa ja multaisina kauppaan lähtisimme. Toki maallakin osaamme pukeutua säällisesti😉. Mutta, mutta: osataan myös ottaa rennosti. Kaikki ei ole niin nökönnuukaa... aikoinaan työelämässä jakkupukuja ihan kylliksi tuli käytettyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N61 kirjoitti:
Joo. Jännää tuo pukeutuminen. Nuorempana kun oli haku päällä, piti kauppareissullekin laittautua, jos se ihastus vaik olis samaan aikaan siellä. Asuin isossa kaupungissa.
Nyt on loma-asunto maalla, pikku kylällä. Täällä saa huoletta lähteä kauppaan kesken puutarhahommien, maalaamisen tai saunanlämmityksen. Siis niissä vaatteissa, peiliin vilkuilematta. Puolisolla kesti hiukan kauemmin, mutta eilenkin lähti kauppaan kumisaappaissa ja erähousuissa, haalistunut huppari.
Tänään ukkelini lähti isolle kirkolle. Isoon kaupunkiin kotona käymään. Niin laittoi siistit vaatteet, kengät ja kampaili hiukset peilin edessä. Minä kuljen täällä maalla resupaidassa ja verkkareissa... toki kaupungissa siistimmin.
On rentoa olo. Tätimäistä? Ehkä. Mummomaista? Kyllä vaan.
Tavallaan kyllä ihailen ikäihmisiä, jotka osaavat pukeutua omalla kivalla tyylillään.
Mietin, että minulla ei ole yhtään resuista vaatetta. Miksi ihmeessä säilyttäisin jotain lumppuja tai jopa pukeutuisin niihin, kun voin pukeutua siisteihin, ehjiin ja ihan kivan näköisiinkin vaatteisiin?
Asumme lähes maalla, mutta edes se, että vaikka viikonloppuisin en välttämättä näe muita ihmisiä kuin oman perheeni, saa minua pukeutumaan resupaitoihin.
Kaupassa käyn työmatkalla ja täältä on sen verran pitkä matka täältä on kaupoille, että sinne viitsisi lähteä muuten vain. Ja jos teen vaikka puutarhatöitä tai muita juttuja, niin teen niitä, enkä lähde jonnekin kaupoille hortoilemaan. Jos jotain ei ole, niin sitä ei tarvita tai sitten sen voi ostaa taatusti myöhemminkin kuin vaikka kesken saunan lämmityksen.
Mä tarviin resuvaatteita remonttihommissa. Maalaamisia yms aina välillä joutuu tekemään.
Just näin. Tätä tarkoitin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Pöh. Huppareita on monenlaisia. Yksi lemppari on tosi tummanharmaa, ohut. Laadukas kerrassaan. Pidän hameen kanssa tai mustien housujen. On ihan toimistovaate kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Pöh. Huppareita on monenlaisia. Yksi lemppari on tosi tummanharmaa, ohut. Laadukas kerrassaan. Pidän hameen kanssa tai mustien housujen. On ihan toimistovaate kyllä!
Ihanan ajattomia värejä Nansolla. Ja minun makuuni jotain värikkäämpääkin. Helppo yhdistellä ja mukava, kiristämätön päällä.
Tätimäistä? No jos on, niin olkoon!
Mä olen jo vuosi käyttänyt nanson vaatteita. Tosi hyviä, joustavia työvaatteita.
Olen myös löytänyt kivoja mekkoja, joissa leikkaus sellainen, että vyötärö tulee esiin.
Viimeksi ostin farkut.
Enkä koe, että pukeutuisin täti/tanttamaisesti.
Mulle ei istu Nanson vaatteet. Olen liian sporttisen mallinen. On hartiaa, hauista ja pakaroita.
Eli kroppani suojelee mua tätiytymiseltä.
:)
Vierailija kirjoitti:
Nanson vaatteiden mitoitus on todella reilu. Punkerollekin sopiva koko voi usein olla S, ja nämä saavat siitä sitten iloa voidessaan kertoa käyttävänsä S-kokoa. Vaikka päältäkin näkee että sitä painoa on kertynyt. On suomalaiselle naiselle totisesti suunniteltu.
Mulla on HM:nkin kangasvaatteita kokoa S. Vaikka olen oikeasti 42-46.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietin itseäni niin kotona ollessa pukeudun aina mukavasti. Pidän pitkistä yöpaidoista jotka nilkkoihin asti. Sitten päälle fleece aamutakki ja usein vilkasukat. Täällä talossa on usein kylmä joten tällä pärjään iltaisin. Olen alle 30 v. Itselle on aina lapsesta saakka ollut tärkeää ettei mikään purista tai ole epämukava päällä. Lapsuudessa en koskaan käyttänyt farkkuja. Nuoruudessa oli muutamat farkut, jotka hyväksyin. Näin mietin tarkkaan mitä ostan, kun mikään ei saa tuntua ikävältä. Jos löydän mukavat farkut niin tilaan heti toiset varastoon jos sattuu löytymään mukavat. Useinkaan ei. Silti on pukeudu mihinkään löysiin farkkuihin tai paitoihin vaan tiukkakin saa olla jos vaan muuten mukava. Muuten en jaksa oikein enää miettiä vaatteita ja sitä miten joku muu näkee sen vaatteen päälläni. Ostan kirppiksistä paljon esim takkeja kun olen ulkona paljon. Näin monesti takki voi olla esim väriltään huono, mutta jos on muuten hyvä niin ostan sen. Ei ole niin tarkkaa. Harvoin oikeastaan tulee vastaan vaatetta mistä ulkonäöllisesti pidän todella paljon. Näin tulee ostettua sitä mikä on jotenkin ok ja mukava päällä. Tosin melko harvoin edes ostan mitään.
Sama juttu kengissä. Harvoin löytää sellaista mikä on mukava jalassa ja näyttää kivalta. Sen vuoksi jos esim löydän lenkkarit jotka hyvät jalassa niin sitten ostan niitä monta paria. Nytkin on varastossa ainakin 6 paria niitä. Alesta ostin ja käytän ne loppuun. Nämä siis kävelyyn ja kävelen niin paljon, että vuodessa tai parissa kengät puhki yleensä. Yritän olla jotenkin nuorekas, mutta oikeastaan olen pihalla esim nykymuodista.
Mulla on 20+ tytär, joka seuraa muotia, niin hyvin pysyn kärryllä nykymuodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietin itseäni niin kotona ollessa pukeudun aina mukavasti. Pidän pitkistä yöpaidoista jotka nilkkoihin asti. Sitten päälle fleece aamutakki ja usein vilkasukat. Täällä talossa on usein kylmä joten tällä pärjään iltaisin. Olen alle 30 v. Itselle on aina lapsesta saakka ollut tärkeää ettei mikään purista tai ole epämukava päällä. Lapsuudessa en koskaan käyttänyt farkkuja. Nuoruudessa oli muutamat farkut, jotka hyväksyin. Näin mietin tarkkaan mitä ostan, kun mikään ei saa tuntua ikävältä. Jos löydän mukavat farkut niin tilaan heti toiset varastoon jos sattuu löytymään mukavat. Useinkaan ei. Silti on pukeudu mihinkään löysiin farkkuihin tai paitoihin vaan tiukkakin saa olla jos vaan muuten mukava. Muuten en jaksa oikein enää miettiä vaatteita ja sitä miten joku muu näkee sen vaatteen päälläni. Ostan kirppiksistä paljon esim takkeja kun olen ulkona paljon. Näin monesti takki voi olla esim väriltään huono, mutta jos on muuten hyvä niin ostan sen. Ei ole niin tarkkaa. Harvoin oikeastaan tulee vastaan vaatetta mistä ulkonäöllisesti pidän todella paljon. Näin tulee ostettua sitä mikä on jotenkin ok ja mukava päällä. Tosin melko harvoin edes ostan mitään.
Sama juttu kengissä. Harvoin löytää sellaista mikä on mukava jalassa ja näyttää kivalta. Sen vuoksi jos esim löydän lenkkarit jotka hyvät jalassa niin sitten ostan niitä monta paria. Nytkin on varastossa ainakin 6 paria niitä. Alesta ostin ja käytän ne loppuun. Nämä siis kävelyyn ja kävelen niin paljon, että vuodessa tai parissa kengät puhki yleensä. Yritän olla jotenkin nuorekas, mutta oikeastaan olen pihalla esim nykymuodista.
Jaaha, vai että ostat kuusi paria alelenkkareita kerralla. Selvä, osta vain, minä en ja onneksi eivöt muutkaan. Tsiisus..
No mitä pahaa siinä on jos ostan ns urheilukaupan tasoisia lenkkareita (esim Adidas, puma yms) monta paria varastoon sitä samaa mallia jos kerran se sopii ja käytän ne aina loppuun asti. Mitä pahaa siinä on jos löytää hyvän mallin ja ostaa sitten alesta enemmän. Minulla on muuten hyvin vähän kenkiä. Hamstraan siis vain sen takia, ettei tarvi vaihtaa heti kenkämallia jos kerrankin löytyy sopiva. Nykyisin ne mallit monesti vaihtuvat usein. Vuosi menee ja sitä tiettyä ei välttämättä enää saa. Jos ostaa enemmän niin voi kenkien kohdalla kävellä jopa sen 5 vuotta tietäen, että ei tarvi uusia kenkiä miettiä. Tällä puolustelen kenkien ostoani. Harvalla, kun tavallinen yksi lenkkaripari kestää esim sen 5 vuotta kovassa käytössä.
Tää on niin totta. Mulla on yhdet rakkaat puhkikäytetyt Niken lenkkarit, jotka ostaisin heti uudet, jos löytyis sitä mallia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime yönä nukkumaan mennessäni mietin, että milloin pitkästä (nanson) yöpaidasta tuli näin ihana. Ennen nukuin pelkästään yöpikkarit jalassa, joskus alasti. Ei käynyt mielessäkään nukkua pitkässä mekossa mutta näin se keski-ikä muuttaa ihmistä. Pitkä yömekko ja villasukat on hyggeilyä.
Oon 50+ ja inhoan pitkiä yöpaitoja. Ne kiertyvät levottoman nukkujan ympärille kuin kuristava anakonda. Teidän tätien täytyy olla myös hyvin rauhallisia!
T-paita ja H&M:n pitkät yöhousut irtona on mun juttu. Olen myös palelija.
kun olen n.60 minusta tuntuu että huppari ei ole ikäiseni vaate.
on tosin pari jotka käy.pitkä ja lämmin ja siististi tehty paksua puuvillaa.
toinen plyyshi takki ja samaa housut.
Tätiytyminen on ihanaa! Neulon, kaivan maahan kukkasipuleita, teen hilloa, pukeudun mukavasti, kerään marjoja, soitan pianoa ja taivastelen maailman menoa. Tilasin Eeva-lehden, syötän kissalle premiumruokaa ja saan jännitystä elämääni katselemalla Australian ensitreffejä. Joskus laitan ripsiväriä ihan etäkokouksen kunniaksi.
Löysin pitkät trikooyöpaidat minäkin juuri tänä syksynä 😀
On nanson lintupaita .en luovu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime yönä nukkumaan mennessäni mietin, että milloin pitkästä (nanson) yöpaidasta tuli näin ihana. Ennen nukuin pelkästään yöpikkarit jalassa, joskus alasti. Ei käynyt mielessäkään nukkua pitkässä mekossa mutta näin se keski-ikä muuttaa ihmistä. Pitkä yömekko ja villasukat on hyggeilyä.
Oon 50+ ja inhoan pitkiä yöpaitoja. Ne kiertyvät levottoman nukkujan ympärille kuin kuristava anakonda. Teidän tätien täytyy olla myös hyvin rauhallisia!
T-paita ja H&M:n pitkät yöhousut irtona on mun juttu. Olen myös palelija.
Mä käytän pitkiä yöpaitoja oloasuna, nukun alasti.
Kun olin lapsi ,ajattelin kuin lapsi .Nyt kun olen aikuinen olen jättänyt sen mikä on lapsen. raamattu.