Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virallinen tätiytyminen hyvässä vauhdissa. Nanson vaatteet onkin ihan kivoja.

Vierailija
30.09.2022 |

Olen hankkinut itselleni pari pitkähihaista ja nilkkoihin asti olevaa yöpaitaa. Mukavin vaatekappaleeni on kotona käyttämäni nanson pitkä mekko jonka alle laitan leggarit ja jalassa on villasukat. Nyt syksyllä tietysti vielä pitkä neuletakki. Mikään ei saa enää puristaa tai edes tuntua mitenkään erikoiselta päällä, farkkuja en esim käytä enää ollenkaan. Housut on joustovyötäröisiä.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa Nanson uuden malliston mainokselta koko ketju. 

Lopetin Nansojen ostamisen käytännössä silloin, kun vaatteissa alkoi olla elastaania tarpeettoman paljon eli mekoista tuli paksuja tönkköjä.  Aiemmin käytetty mukava modaali on ilmeisesti kuopattu ja haudattu, valitettavasti. Kuka haluaa hikoilla kesähelteillä elastaanissa?

Mallistoa on näemmä nuorennettu, mutta toivoisin, ettei meitä perusnansolaisiakaan unohdettaisi kokonaan.

jep. Modaali puuvillan joukossa on kuopattu. Se oli oikeastri hyvä materiaali ja vaatteet olivat laadukkaan oloisia ainakin. 

On niillä siellä taas niitä modaalia-puuvillavaatteita. Tämä ei ole mainos mutta satuin näkemään niitä kun viimeksi kurkkasin. En ole aivan varma tykkäänkö modaalista. Mulla on sellainen mielikuva, että ne nyppyyntyy nopeasti.

okei, täytyykin tutkia. Mielestäni modaali on hiukan laadukkaampi versio viskoosista, Joku voi tarkentaa.

Vierailija
82/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei että haluat luoda nuorekkaan ja tyylikkään kuvan itsestäs, tsemppiä sulle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson vaatteiden mitoitus on todella reilu. Punkerollekin sopiva koko voi usein olla S, ja nämä saavat siitä sitten iloa voidessaan kertoa käyttävänsä S-kokoa. Vaikka päältäkin näkee että sitä painoa on kertynyt. On suomalaiselle naiselle totisesti suunniteltu.

Vierailija
84/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täti-look on vähän sellainen kokonaisvaltainen kysymys. Yleensä pönäkkä keski-ikäinen lyhythiuksinen jollakin tätilook-vaatteilla näyttää... tädiltä. Joku nuori hoikka jos laittaa Nansoa päälle voi näyttää raikkaalta ja persoonalliselta eikä ollenkaan tädiltä.

Vierailija
85/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N61 kirjoitti:

Joo. Jännää tuo pukeutuminen. Nuorempana kun oli haku päällä, piti kauppareissullekin laittautua, jos se ihastus vaik olis samaan aikaan siellä. Asuin isossa kaupungissa.

Nyt on loma-asunto maalla, pikku kylällä. Täällä saa huoletta lähteä kauppaan kesken puutarhahommien, maalaamisen tai saunanlämmityksen. Siis niissä vaatteissa, peiliin vilkuilematta. Puolisolla kesti hiukan kauemmin, mutta eilenkin lähti kauppaan kumisaappaissa ja erähousuissa, haalistunut huppari.

Tänään ukkelini lähti isolle kirkolle. Isoon kaupunkiin kotona käymään. Niin laittoi siistit vaatteet, kengät ja kampaili hiukset peilin edessä. Minä kuljen täällä maalla resupaidassa ja verkkareissa... toki kaupungissa siistimmin.

On rentoa olo. Tätimäistä? Ehkä. Mummomaista? Kyllä vaan.

Tavallaan kyllä ihailen ikäihmisiä, jotka osaavat pukeutua omalla kivalla tyylillään.

Minusta taas on jännää tämä suomalaisten naisten ajatusmalli, että jos pitää itsestään huolta, meikkaa ja pukeutuu fiksusti, niin silloin on haku päällä. Ja kun on sen puoliskon löytänyt, niin on ihan sama miltä näyttää. Itse tykkään laittautua ihan vaikka olisin vain kotona, yleensä meikki, hiukset laitettu ja kiva mekko yllä. Ja kyllä minä parisuhteessakin tykkään panostaa ja tykkään itsekin katsella siististi pukeutuvaa miestä ennemmin kuin jotain resupekkaa. Ja tilanteen mukaan toki pitää osata pukeutua, en minäkään mekossa metsälle lähde

Vierailija
86/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on sellainen rento pukeutuja eikä se minua haittaa. Jos minä olisin chanelnainen, oltaisiin me yhdessä liikkuessa niin eri paria että. En suostuisi kulkemaan miehen autossa, se kun on likainen pakettiauto. Miehen pitäisi vaihtaa auto ja ostaa kokonaan uudet vaatteet tai minun pitäisi etsiä toinen mies itselleni.

Miksi miehelläsi on likainen pakettiauto? Pakettiauton ymmärrän hyvin, jos esimerkiksi työ sitä vaatii, mutta en ymmärrä likaisuutta. Siinä menee muutama hetki, kun auton imuroi ja heittää kaikki turhat romut ja roskat pois saman tien ettei niitä keräänny auton sisälle.

Onko teillä kotonakin likaista?

Ei ole kotona likaista, mistä niin päättelit?

Vierailija
87/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkujien piti tulla pilaamaan tämäkin ketju.

Vierailija
88/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanso vaatteet heikentyneet. Käyttävät paljon viskoosia mikä on ihan järkyttävä materiaali. Kutistuu tosi paljon jne. On sentään trikootakin tarjolla mutta ei enää takavuosien puuvillamodaalia.

Mulla on paljon viskoosivaatteita, ei valittamista. Tuntuu kesäisin hengittävältä ja viileältä päällä, ei hiosta eikä ala haisemaan hieltä. Vaatii kyllä silityksen, mutta muuten mukava materiaali.

okei. Kuinka monta numeroa ylisuuren ostat huomioidaksesi kutistumisen? Musta tuntuu, että kutistuvat yli tuon 5% mikä muistaakseni ilmoitettu vaatelapussa.

En muista että olisin huomannut pahemmin kutistumista, mutta käytän aika väljiä vaatteita missä sitä ei ehkä niin huomaa. Jotain olen löytänyt kirpparilta, ne eivät ole omassa käytössä kutistuneet lainkaan. Kannattaa ehkä varmuuden vuoksi ottaa reilumpi koko?

Vierailija
89/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin itseäni niin kotona ollessa pukeudun aina mukavasti. Pidän pitkistä yöpaidoista jotka nilkkoihin asti. Sitten päälle fleece aamutakki ja usein vilkasukat. Täällä talossa on usein kylmä joten tällä pärjään iltaisin. Olen alle 30 v. Itselle on aina lapsesta saakka ollut tärkeää ettei mikään purista tai ole epämukava päällä. Lapsuudessa en koskaan käyttänyt farkkuja. Nuoruudessa oli muutamat farkut, jotka hyväksyin. Näin mietin tarkkaan mitä ostan, kun mikään ei saa tuntua ikävältä. Jos löydän mukavat farkut niin tilaan heti toiset varastoon jos sattuu löytymään mukavat. Useinkaan ei. Silti on pukeudu mihinkään löysiin farkkuihin tai paitoihin vaan tiukkakin saa olla jos vaan muuten mukava. Muuten en jaksa oikein enää miettiä vaatteita ja sitä miten joku muu näkee sen vaatteen päälläni. Ostan kirppiksistä paljon esim takkeja kun olen ulkona paljon. Näin monesti takki voi olla esim väriltään huono, mutta jos on muuten hyvä niin ostan sen. Ei ole niin tarkkaa. Harvoin oikeastaan tulee vastaan vaatetta mistä ulkonäöllisesti pidän todella paljon. Näin tulee ostettua sitä mikä on jotenkin ok ja mukava päällä. Tosin melko harvoin edes ostan mitään.

Sama juttu kengissä. Harvoin löytää sellaista mikä on mukava jalassa ja näyttää kivalta. Sen vuoksi jos esim löydän lenkkarit jotka hyvät jalassa niin sitten ostan niitä monta paria. Nytkin on varastossa ainakin 6 paria niitä. Alesta ostin ja käytän ne loppuun. Nämä siis kävelyyn ja kävelen niin paljon, että vuodessa tai parissa kengät puhki yleensä. Yritän olla jotenkin nuorekas, mutta oikeastaan olen pihalla esim nykymuodista.

Vierailija
90/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N61 kirjoitti:

Joo. Jännää tuo pukeutuminen. Nuorempana kun oli haku päällä, piti kauppareissullekin laittautua, jos se ihastus vaik olis samaan aikaan siellä. Asuin isossa kaupungissa.

Nyt on loma-asunto maalla, pikku kylällä. Täällä saa huoletta lähteä kauppaan kesken puutarhahommien, maalaamisen tai saunanlämmityksen. Siis niissä vaatteissa, peiliin vilkuilematta. Puolisolla kesti hiukan kauemmin, mutta eilenkin lähti kauppaan kumisaappaissa ja erähousuissa, haalistunut huppari.

Tänään ukkelini lähti isolle kirkolle. Isoon kaupunkiin kotona käymään. Niin laittoi siistit vaatteet, kengät ja kampaili hiukset peilin edessä. Minä kuljen täällä maalla resupaidassa ja verkkareissa... toki kaupungissa siistimmin.

Tavallaan kyllä ihailen ikäihmisiä, jotka osaavat pukeutua omalla kivalla tyylillään.

Mietin, että minulla ei ole yhtään resuista vaatetta. Miksi ihmeessä säilyttäisin jotain lumppuja tai jopa pukeutuisin niihin, kun voin pukeutua siisteihin, ehjiin ja ihan kivan näköisiinkin vaatteisiin?

Asumme lähes maalla, mutta edes se, että vaikka viikonloppuisin en välttämättä näe muita ihmisiä kuin oman perheeni, saa minua pukeutumaan resupaitoihin.

Kaupassa käyn työmatkalla ja täältä on sen verran pitkä matka täältä on kaupoille, että sinne viitsisi lähteä muuten vain. Ja jos teen vaikka puutarhatöitä tai muita juttuja, niin teen niitä, enkä lähde jonnekin kaupoille hortoilemaan. Jos jotain ei ole, niin sitä ei tarvita tai sitten sen voi ostaa taatusti myöhemminkin kuin vaikka kesken saunan lämmityksen.

Vierailija
91/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin itseäni niin kotona ollessa pukeudun aina mukavasti. Pidän pitkistä yöpaidoista jotka nilkkoihin asti. Sitten päälle fleece aamutakki ja usein vilkasukat. Täällä talossa on usein kylmä joten tällä pärjään iltaisin. Olen alle 30 v. Itselle on aina lapsesta saakka ollut tärkeää ettei mikään purista tai ole epämukava päällä. Lapsuudessa en koskaan käyttänyt farkkuja. Nuoruudessa oli muutamat farkut, jotka hyväksyin. Näin mietin tarkkaan mitä ostan, kun mikään ei saa tuntua ikävältä. Jos löydän mukavat farkut niin tilaan heti toiset varastoon jos sattuu löytymään mukavat. Useinkaan ei. Silti on pukeudu mihinkään löysiin farkkuihin tai paitoihin vaan tiukkakin saa olla jos vaan muuten mukava. Muuten en jaksa oikein enää miettiä vaatteita ja sitä miten joku muu näkee sen vaatteen päälläni. Ostan kirppiksistä paljon esim takkeja kun olen ulkona paljon. Näin monesti takki voi olla esim väriltään huono, mutta jos on muuten hyvä niin ostan sen. Ei ole niin tarkkaa. Harvoin oikeastaan tulee vastaan vaatetta mistä ulkonäöllisesti pidän todella paljon. Näin tulee ostettua sitä mikä on jotenkin ok ja mukava päällä. Tosin melko harvoin edes ostan mitään.

Sama juttu kengissä. Harvoin löytää sellaista mikä on mukava jalassa ja näyttää kivalta. Sen vuoksi jos esim löydän lenkkarit jotka hyvät jalassa niin sitten ostan niitä monta paria. Nytkin on varastossa ainakin 6 paria niitä. Alesta ostin ja käytän ne loppuun. Nämä siis kävelyyn ja kävelen niin paljon, että vuodessa tai parissa kengät puhki yleensä. Yritän olla jotenkin nuorekas, mutta oikeastaan olen pihalla esim nykymuodista.

Jaaha, vai että ostat kuusi paria alelenkkareita kerralla. Selvä, osta vain, minä en ja onneksi eivöt muutkaan. Tsiisus..

Vierailija
92/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että en ikinä siirry tuollaiseen tätimäisyyteen. Mielummin ne helminauhat, loaferit, chanelin jakku ja farkut. Tuossahan pääsee itse ihan ryöpsähtämään kun ei ole mitään, mikä pitäisi kurissa esimerkiksi vyötäröä.

Olen 31 ja tässä on onneksi vielä ainakin 20 vuotta kun pitäisi tuollaista edes miettiä. Sen aikaa voin hyvin käyttää silkkipaitoja, puuvillapaitoja, farkkuja, mekkoja ja hameita ja korkokenkiä. Kotona toki lisäksi villasukat.

Kylläpä pelästyit. Eihän se tätiytyminen ala sormia napsauttamalla yhdessä yössä. Olen itse 34 mutta kyllä ne päivät vaan ovat lisääntyneet kun ei enää keksi syitä tälläytyä kauppareissulle. Tai kyseenalaistaa sen miksi pitäisi näyttää hyvältä. Miksi minun pitäisi yrittää herättää positiivisia ajatuksia muissa pukeutumalla tyylikkäästi? Monesti täysin yhdentekevää ja ohikiitävää tilannetta varten. Kaikkein vähiten jotain kauppareissulla olevaa, jalkasienestä kärsivää maanmittausinsinööri Reiska Räiskäleen iltatumputusta varten. Ei kiitos, minun osani naiskauneuden tarjoamisesta kanssakuolevaisille on jo lusittu. Olenko ruma meikittömänä? Katso vähän lisää ja järkyty. Kiitos ja hei. Nautings.

Puhut aika vihamielisesti ja tuo on perinteinen suomalainen ajattelutapa. Suomessa on perinteisesti halveksittu ulkonäköön kiinnitettävää huomiota, rumat ne vaatteilla koreilee. Eteläisemmässä Euroopassa sille on vuosisatojen mittainen kulttuurinen perinne. Naiset ja miehet, nuoret ja vanhat , se on ollut ja on edelleen osa kaupunkielämää ja esteettistä ympäristöä. Jo Ruotsissa kaupunkikuva on erilainen.

Eteläisemmässä Euroopassa osataan myöskin pukeutua huonosti. Sitä ei vain näe turistikaupungeissa.

Vierailija
93/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N61 kirjoitti:

Mietin, että minulla ei ole yhtään resuista vaatetta. Miksi ihmeessä säilyttäisin jotain lumppuja tai jopa pukeutuisin niihin, kun voin pukeutua siisteihin, ehjiin ja ihan kivan näköisiinkin vaatteisiin?

Asumme lähes maalla, mutta edes se, että vaikka viikonloppuisin en välttämättä näe muita ihmisiä kuin oman perheeni, saa minua pukeutumaan resupaitoihin.

Kaupassa käyn työmatkalla ja täältä on sen verran pitkä matka täältä on kaupoille, että sinne viitsisi lähteä muuten vain. Ja jos teen vaikka puutarhatöitä tai muita juttuja, niin teen niitä, enkä lähde jonnekin kaupoille hortoilemaan. Jos jotain ei ole, niin sitä ei tarvita tai sitten sen voi ostaa taatusti myöhemminkin kuin vaikka kesken saunan lämmityksen.

Mä tarviin resuvaatteita remonttihommissa. Maalaamisia yms aina välillä joutuu tekemään.

Vierailija
94/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kuoseja, heikko laatu, tulee mieleen keskustalaispoliitikko.

Vierailija
95/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, vai että ostat kuusi paria alelenkkareita kerralla. Selvä, osta vain, minä en ja onneksi eivöt muutkaan. Tsiisus..

No mitä pahaa siinä on jos ostan ns urheilukaupan tasoisia lenkkareita (esim Adidas, puma yms) monta paria varastoon sitä samaa mallia jos kerran se sopii ja käytän ne aina loppuun asti. Mitä pahaa siinä on jos löytää hyvän mallin ja ostaa sitten alesta enemmän. Minulla on muuten hyvin vähän kenkiä. Hamstraan siis vain sen takia, ettei tarvi vaihtaa heti kenkämallia jos kerrankin löytyy sopiva. Nykyisin ne mallit monesti vaihtuvat usein. Vuosi menee ja sitä tiettyä ei välttämättä enää saa. Jos ostaa enemmän niin voi kenkien kohdalla kävellä jopa sen 5 vuotta tietäen, että ei tarvi uusia kenkiä miettiä. Tällä puolustelen kenkien ostoani. Harvalla, kun tavallinen yksi lenkkaripari kestää esim sen 5 vuotta kovassa käytössä.

Vierailija
96/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N61 kirjoitti:

Mä tarviin resuvaatteita remonttihommissa. Maalaamisia yms aina välillä joutuu tekemään.

Meilläkin on erilaisia rönttähommia, mutta siltikään en kulje kotonani hommien välissä resuvaatteilla.

Vierailija
97/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että en ikinä siirry tuollaiseen tätimäisyyteen. Mielummin ne helminauhat, loaferit, chanelin jakku ja farkut. Tuossahan pääsee itse ihan ryöpsähtämään kun ei ole mitään, mikä pitäisi kurissa esimerkiksi vyötäröä.

Olen 31 ja tässä on onneksi vielä ainakin 20 vuotta kun pitäisi tuollaista edes miettiä. Sen aikaa voin hyvin käyttää silkkipaitoja, puuvillapaitoja, farkkuja, mekkoja ja hameita ja korkokenkiä. Kotona toki lisäksi villasukat.

Kylläpä pelästyit. Eihän se tätiytyminen ala sormia napsauttamalla yhdessä yössä. Olen itse 34 mutta kyllä ne päivät vaan ovat lisääntyneet kun ei enää keksi syitä tälläytyä kauppareissulle. Tai kyseenalaistaa sen miksi pitäisi näyttää hyvältä. Miksi minun pitäisi yrittää herättää positiivisia ajatuksia muissa pukeutumalla tyylikkäästi? Monesti täysin yhdentekevää ja ohikiitävää tilannetta varten. Kaikkein vähiten jotain kauppareissulla olevaa, jalkasienestä kärsivää maanmittausinsinööri Reiska Räiskäleen iltatumputusta varten. Ei kiitos, minun osani naiskauneuden tarjoamisesta kanssakuolevaisille on jo lusittu. Olenko ruma meikittömänä? Katso vähän lisää ja järkyty. Kiitos ja hei. Nautings.

Mukavissa retkuvaatteissa ne +30v. Hollywood-julkkiksetkin ulkona liikkuu, jos paparazzikuviin on luottaminen... Miksei tavan tallaajakin voisi.

Vierailija
98/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä pahaa siinä on jos ostan ns urheilukaupan tasoisia lenkkareita (esim Adidas, puma yms) monta paria varastoon sitä samaa mallia jos kerran se sopii ja käytän ne aina loppuun asti. Mitä pahaa siinä on jos löytää hyvän mallin ja ostaa sitten alesta enemmän. Minulla on muuten hyvin vähän kenkiä. Hamstraan siis vain sen takia, ettei tarvi vaihtaa heti kenkämallia jos kerrankin löytyy sopiva. Nykyisin ne mallit monesti vaihtuvat usein. Vuosi menee ja sitä tiettyä ei välttämättä enää saa. Jos ostaa enemmän niin voi kenkien kohdalla kävellä jopa sen 5 vuotta tietäen, että ei tarvi uusia kenkiä miettiä. Tällä puolustelen kenkien ostoani. Harvalla, kun tavallinen yksi lenkkaripari kestää esim sen 5 vuotta kovassa käytössä.

Osta minun puolestani vaikka 15 paria kenkiäsi.

Vierailija
99/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 32v. ja tekisi mieli tätiytyä. Rintsikatkin tuntuvat nykyään kamalalta kidutukselta. Miten nuorempana ne vielä tuntuivat ihan hyviltä? Käytän kyllä edelleen farkkuja, mutta kireistä paidoista olen luopunut ja käytän enemmän huppareita. Nansoon en ole vielä siirtynyt, mutta ehkä sekin päivä tulee joskus...

Rintsikat tuntuu epämiellyttäviltä: väärä koko ja malli.

Ei kai Nanso rintaliivejä valmista?

Onko ylivoimaista edes yrittää pysyä aloituksen alkuperäisessä aiheessa, joka oli Nanson vaatteet.

Mä erehdyin kerran ostamaan Nanson rintaliivit ja ne oli kyllä tosi huonot. Venyi ja kulahti ihan kamalaksi parin pesun jälkeen. Nanson vaatteista tykkään kyllä muuten. Mä olen tätiydessäni jo pitkällä :). 

N54

Vierailija
100/121 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavissa retkuvaatteissa ne +30v. Hollywood-julkkiksetkin ulkona liikkuu, jos paparazzikuviin on luottaminen... Miksei tavan tallaajakin voisi.

Sorry, mutta en ole huomannut seurata mitään hollywoodjulkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi