Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on alkanut mielen valtaamaan sellainen "maailma ja elämä on tuhon oma"-fiilis.

Vierailija
29.09.2022 |

Harva se päivä niin ankeita uutisia, korona alkoi 2,5v sitten ja sen jälkeenkin koko ajan jotain pas kaa, uutisia ei tarvitse edes avata, kun pelkät otsikot huutaa kaiken kurjuutta, kurjuutta, tuhoa, kuolemaa, kallistumista, kylmyyttä, mielipuolen riehumista naapurissa, sodan pelkoa kun ja omien lasten tykin ruoaksi joutumista kys hullun takia jne.
Aika ankea olo, ja pimeä, märkä, loskainen syksy/talvi vasta edessä.

Kommentit (288)

Vierailija
221/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan voimalla itekkin jaksan ettipäin....

Vierailija
222/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lukeko uutisia sit. Pelonaiheet myy enemmän ja sama logiikka somessa algoritmeilla. Mee metsään ja lue kirjoja niin olokin paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh! Eli olet mennyt itätrollin juttuihin mukaan? Täällä nää paasaa joka päivä samaa.

Oikeasti: ei tää nyt niin vakavaa ole. Kaikesta selvitään!

Ydinsodasta ei taideta kuitenkaan selvitä.

http://www.johnstonsarchive.net/nuclear/nuclearwar1.html

Sinusta ja minusta en tiedä mutta ihmiskunta porskuttaa.

Vierailija
224/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks hailee joku sodanuhka minulle, voin muutenkin jäädä vaikka auton alle tai kuolla muulla tavalla minä päinä hyvänsä.

Vierailija
225/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihana suomimies 😊 miksi tyytyisit johonkin vitunsäälittävään, rumaan, lörtsypilluiseen suomilahnaan, kun voit saada minut 🤭 he ovat niin säälittäviä jämiä 😁

Ei kiitos. Tyydyn mieluummin käteen.

Vierailija
226/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma lähtee kyllä taas parempaan suuntaan.

Vierailija
227/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kaikenlaista pahaa, epävarmuutta ja inhimillistä kärsimystä on ollut viimeisten parin vuoden aikana poikkeuksellisen paljon meidän aikanamme. 

Maailma on tuhon oma -fiiliksen saavat kyllä minulle aikaan vain ne uutiset, joissa punnitaan sen mahdollisuutta että tilanne eskaloituisi ydinsodaksi.

Koronat yms. eivät ole mitään sen rinnalla.

Epätodennäköistä se onneksi on.

Korona ja ilmastonmuutos eivät ole kyllä juuri mitään ydinsotaan verrattuna. Minusta ydinsota on aina ollut ihmiskunnan suurin uhka, mikä jostain syystä unohdettiin mediasta vuosiksi, kun ilmastonmuutoksesta oli trendikkäämpää kirjoittaa. Harvoin mainitaan, että ilmaston lämpenemisestä on pohjoiselle pallonpuoliskolle hyötyäkin.

Ydinsodassa sen sijaan ei kukaan voita. Ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen on vuosikymmeniä aikaa, ydinsota voi olla sodittu parissa vuorokaudessa.

Mä oon kyllä maininnut, ettei haittaa vaikka täällä lämpiäisi ja viljely tulisi helpommaksi. Mua ei haittaisi edes englantilainen sää. Siellähän kasvaa kaikki itsestään, ei tarvi edes kastella, kun on niin kosteaa.

Vierailija
228/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otin kuppia neljä päivää pidin parin päivän tauon otin kuppia 9 päivää ja jouduin kännipsykoosiin. Tuli mieleen onkohan noi venäläiset psykoosissa huonosta vodkasta? Ja kansa myös.

Vierailija
229/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se murehtimalla parane. Jos tulee napalmia niskaan niin tulee. Joka päivä voi elo loppua; rattijuoppo voi ajaa yli kun käyt kävelyllä tai mitä vain. Kannattaa vaan keskittyä omiin juttuihin ja pitää itsestä ja läheisistä huolta sen verran kun vain pystyy. Pakko vaan jatkaa hengittämistä, tuli mitä tuli.

Vierailija
230/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmansodistakin ihmiskunta on selvinnyt.

Tulevasta sodasta ei selviä.

No sit liidetään henkimaailmassa. Siel on kivvoo.

Eiköhän siellä sama taistelu jatku niin kuin täälläkin, jos semmoinen paikka on olemassa.

Vierailija
231/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh onkin ollut itsemurha-ajatuksia ennenkin että ei haittaa vaikka kuolisin ydinpommin takia...

Vierailija
232/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sodan uhka lakkaa olemassa vaikka juuri itse en lukisi uutisia. Parempi vain että näistä asioista kerrotaan, jotta ihmiset voivat varautua ja suunnitella elämää "mitä jos" - tilanteiden varalle.

Vierailija
233/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi uutisia koko ajan lukea..liikaa klikkiotsikoita.

Ei ole muutenkaan paras elämäntilanne itsellä ja rankkoja vuosia takana..

Kai pitäisi nyt yhteen hiileen puhaltaa. Meillä kaikilla on yhteinen vihollinen,putinin venäjä. Olen koko elämäni seurannut,miten mentiin kohti tätä ja en ymmärtänyt miten sallittiin tähän pääsy. Näkihän sen jo kauas,miten venäjä kohteli omiaan,saatika miten se aikoi kohdella vieraita.

putin on hullu. En epäile,etteikö käyttäisi ydinasetta. Ainoa toivo on, että nappia painamassa on joku,joka sen estää. Ja jos ei estä,niin usa pystyy pysäyttämään tilanteen ennen kuin se karkaa liikaa käsistä.

Pitääpä lahjoittaa ukrainaan..juuri luin, että rahallista tukea tarvitaan edelleen.

Vierailija
234/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Tämä selittää myös sen miksi ette ole saaneet yhteyttä toisiin sivilisaatioihin. Vain harva selviää.

Ja selvinneet älykkäät sivilisaatiot älyää pysyä kaukana täältä...

Vierailija
235/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lasteni painostamisen, että elämää pitää suunnitella ja ei voi vain lorvia pelikoneella. Pitää kouluttautua, hakea töitä, hankkia omaisuutta jne. Kaiken tuon olen lopettanut. Siinäpä ovat, ehkä ei olla edes hengissä enää ensi keväänä. Koitetaan nyt vaan elää hetkessä ja hyvillä mielin. Turha stressata tulevaisuutta jota ei ehkä edes ole.

Vierailija
236/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmansodistakin ihmiskunta on selvinnyt.

Ydinsodasta ei mitään mahdollisuutta selvitä, koska sen jälkeen 2-3 vuotta päivän korkeimmat lämpötilat jää pakkaselle ympäri maapalloa, näin ainakin Netflixin dokumentin mukaan ovat tieteilijät laskeneet. Dokumentin nimi on "The coming war on china".

"Award-winning journalist John Pilger explores how two military and economic superpowers, the United States and China, may be on the road to nuclear war"

Vierailija
237/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää ahdistua, kun tämä touhu alkaa olemaan jo niin naurettavaa. Tyytyväisenä istuskelen kotona leivinuunin edessä, kellari täynnä syksyn satoa ja aggregaatti toimintavalmiudessa odottelemassa ensi talvea. Kyllä tämä hulluus joskus loppuu, tavalla tai toisella. 

Vierailija
238/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ei tavallinen kansalainen voi tehdä aloittajan mainitsemille asioille, paitsi olla provosoitumatta. Kun uutiset ahdistaa, sulje televisio äläkä seuraa niitä. Keskitä huomiosi arjessa oleviin kivoihin asioihin. Esimerkiksi kun sataa, keskity siihen miten raikkaalta ilma tuoksuu ja ajattele että ihanaa, kun ilma on happirikkaampaa. Tai nauti siitä, että sair sateen vuoksi hyvän ja aidon tekosyyn majoittua sohvalle peiton alle ja lukemaan hyvää kirjaa tai katsomaan jotain komediaa.

Vierailija
239/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin todella ahdistunut viime keväänä kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Sitten tilanteeseen jotenkin tottui vaikka pahalta tuntui ukrainalaisten puolesta. Nato-prosessin edistyminen helpotti oloa. Nyt sitten viime aikaisten tapahtumien johdosta se sama pelko on alkanut taas myllertää mielessä. Ei nyt niin voimakkaana kuin viime helmi-maaliskuussa, mutta ahdistaa kuitenkin.

Niimpä, viime vuoden joulukuussa uutisoitiin, että on epätodennäköistä että Venäjä hyökkää Ukrainaan. No tässä sitä ollaan. Nyt sanotaan, että on epätodennäköistä että Venäjä käyttää ydinasetta. Todellakin kuvittelin, että elämämme EU-maassa olisi turvallista. Miten väärässä ihminen voikaan olla.

Vierailija
240/288 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99%

Hyviä on harvoin päättämässa. Vartiaisia ja orpoja kyllä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän