Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä nopeammin aika tuntuu menevän

Vierailija
25.11.2022 |

Itse olen tänä syksynä huomannut oikein toden teolla. Vastahan kesäloma loppui ja kohti onkin jo joulu

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tää alko 30 iässä, tuntuu että kokoajan on perjantai. 

Vierailija
2/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti. Ja koko ajan tahti kiihtyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Johtuu siitä, että aivosi suhteuttavat ajan kulun siihen aikaan minkä ne tuntevat ja ne tuntevat ajan syntymästäsi tähän hetkeen ja se aika pitenee jatkuvasti. Vuosi on aina vain lyhyempi aika suhteutettuna sen ajan pituuteen jonka aivosi tuntevat.

Vierailija
4/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla tää alko 30 iässä, tuntuu että kokoajan on perjantai. 

Tuohan on kätevää. Mietipä jos se oliskin maanantai.

Vierailija
5/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en halua tulevaan hoitokotiini mitään ajanvietettä.

Vierailija
6/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut; aina oli jotain odotettavaa, rippikoulu, ylioppilaaksi pääsy ja täysi-ikäistyminen. Ammattiin valmistuminen, perheen perustaminen.

Nyt en odota enää mitää paitsi, että pysyisin terveenä. Aika vaan menee - johonkin.

Vierailija
7/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini sanoi aikoinaan 80-vuotiaana, että aika on mennyt todella nopeasti.

Sanoi kokevansa, että juurihan hån oli nuori ja nyt jo vanha.

Kärsi myös kovasti ulkonäön menettämisestä. Oli ollut aina hyvin huoliteltu. Ei meikannut, mutta muulla tavalla.

Iän myötä hänelle tuli kasvohermohalvaus ja kaulan alueen leikkaus, kilpirauhanen, jotka hänen mielestään rumensivat. Käytti aina korkeakaulaisia vaatteita, kun häpesi.

Mulla on leikattu. En mieti asiaa lainkaan ulkonäön kannalta.

Mukista aika menee nykyään erittäin nopeasti. Juuri oli kesä. Ikää 55.

Vierailija
8/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut; aina oli jotain odotettavaa, rippikoulu, ylioppilaaksi pääsy ja täysi-ikäistyminen. Ammattiin valmistuminen, perheen perustaminen.

Nyt en odota enää mitää paitsi, että pysyisin terveenä. Aika vaan menee - johonkin.

Minä odotan kuolemaa.

Vierailija
9/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen suhteuttaa kuluneen ajan jo elettyyn aikaan ja se tekee tuon ilmiön.

Vierailija
10/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Johtuu siitä, että aivosi suhteuttavat ajan kulun siihen aikaan minkä ne tuntevat ja ne tuntevat ajan syntymästäsi tähän hetkeen ja se aika pitenee jatkuvasti. Vuosi on aina vain lyhyempi aika suhteutettuna sen ajan pituuteen jonka aivosi tuntevat.

Hyvä analyysi. Ja onhan se armeliasta, että vanhemmaksi tullessa aika kiitää. Ei ole kovin paljon ilon aiheita enääeikä mitään mitä enää odottaa ja mitä kohti ponnistella.

Vierailija
11/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummini sanoi aikoinaan 80-vuotiaana, että aika on mennyt todella nopeasti.

Sanoi kokevansa, että juurihan hån oli nuori ja nyt jo vanha.

Kärsi myös kovasti ulkonäön menettämisestä. Oli ollut aina hyvin huoliteltu. Ei meikannut, mutta muulla tavalla.

Iän myötä hänelle tuli kasvohermohalvaus ja kaulan alueen leikkaus, kilpirauhanen, jotka hänen mielestään rumensivat. Käytti aina korkeakaulaisia vaatteita, kun häpesi.

Mulla on leikattu. En mieti asiaa lainkaan ulkonäön kannalta.

Mukista aika menee nykyään erittäin nopeasti. Juuri oli kesä. Ikää 55.

Joo aina jauhetaan pskaa että "ihanaa vanhana itsetunto on niiiiin hyvä ja ulkoisilla asioilla ei ole merkitystä" no kyllä suurin osa vanhoista ihmisistä vihaa peiliin katsomista ja ulkonäköään.

Vierailija
12/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä analyysi. Ja onhan se armeliasta, että vanhemmaksi tullessa aika kiitää. Ei ole kovin paljon ilon aiheita enääeikä mitään mitä enää odottaa ja mitä kohti ponnistella.

Jep vanheneminen on perseestä.

Vierailija
13/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli itseasiassa aika fiksusti sanottu

M.30

Vierailija
14/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Johtuu siitä, ettet enää opi koko ajan uusia asioita. Mitä nuoremmasta ihmisestä on kyse sitä pidemmät päivät ovat, koska aivot käyvät koko ajan kierroksilla yrittäessään mukautua uusiin juttuihin. Eli kannattaa vaihtaa päivärutiineja ja lisätä sinne jotain uutta niin päivät tuntuvat pidemmiltä.

Vierailija
15/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ajan pysäytettyä. Ennen se meni kovempaa. Joskaan en käytä enää edes vähäistä määrää alkoholia, epäilen että se voisi vaikuttaa aika-avaruuden kiihtyvyyteen. :0

Vierailija
16/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua myös siitä, että nuorempana odotti aina kaikkea ja oma arki oli vaihtelevaa... Vanhempana sitä jumittuu helposti toistamaan päivästä toiseen samoja asioita eikä oikein odotakkaan mitään, niin kaikki päivät vaan sulautuu toisiinsa ja aika tuntuu menevän nopeesti. 

Vierailija
17/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep vanheneminen on perseestä.

Ei minun mielestäni. En jaksaisi enää sitä rallia, jota nuorena joskus oli.

- n66v -

Vierailija
18/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ittukun olisi vielä 20........

Vierailija
19/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on sellaiset 30 vuotta jäljellä työelämässä, ennen kuin pääsen eläkkeelle. Onpahan jotakin mitä odottaa. Sitten muutan kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen, lähelle lidliä, että pääsen rollaattorilla kauppaan. Toivottavasti vaimo on vielä rinnalla, niin voi hieroa illalla linimenttiä kipeytyneisiin jalkoihini. Voin katsoa televisiota koko päivän ja naureskella naapureille, jotka joutuvat lähtemään töihin.

Vierailija
20/22 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä