Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina nämä ihmiset, jotka ovat muka niin nuoren näköisiä kun se ja se sanoi että näytän 20 v nuoremmalta jne. Kai nyt tajusitte että se on vain kohteliaisuutta ei mikään fakta. Hyvin hyvin harva on todellisessa elämässä
ikäistään nuoremman näköinen, ihan omassa päässä on tuo harhakuvaJoillakin meistä on aika eläväiset harhakuvat.
Minulle tultiin vielä kolmekymppisenä ravintolassa ihan erikseen sanomaan, että "täällä ei saa olla alaikäisiä" ja vaadittiin näyttämään henkkareita. Koskaan en ole nähnyt että muille tehtäisiin samaa.
Se oli vain masentavaa ja lyttäsi itsetuntoa.Urakehityksen haasteista en viitsi edes aloittaa. Ei ole kiva näyttää kolmekymppisenä harjoittelijatyttöseltä.
Ainoa myönteinen asia sattui kun kerran satuin vahingossa avaamaan oven jollekin kaupustelijalle. Hän kysyi, että onko vanhemmat kotona, ja meni pois kun vastasin kieltävästi.
Miksi niin moni kuvittelee että nuorelta näyttäminen olisi jotenkin hieno ja tavoiteltava asia. Oikein suututaan jos joku ei osaa näyttää ikäiseltään.
Minua luullaan aina harjoittelijatyttöseksi ensinäkemältä ja niin olenkin.
T30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehillä on harhakäsitys omasta nuorukkuudestaan ihan pokkana munkin kaverimies sanoi että kun hän ajaa hiuksensa menee ihan nuoresta miehestä:D ihan ikäiseltään ellei vanhemmalta näyttää. Monet miehet kuvittelee että ovat "hyvin säilyneitä" ja jahtaavat puolet nuorempia naisia koska kuvittelevat että menevät siihen ikäluokkaansa kuin ne naisetkin.
On muuten ärsyttävä ilmiö nuoremman naisen näkökulmasta. Miksi joku isäni ikäinen kaljamaha kuvittelee olevansa tasoani? Kun se ei ole.
Ja menee melkein niin että mitä vanhempi ja rumempi mies, sitä suuremmat luulot itsestään. :D Ne oikeasti harvat hyvin säilyneet on herrasmiehiä.
Jospa se keski-ikäinen kaljamaha kuvittelee sinun olevan hänen tasoaan. Moni nuori vainenkaan on myös siiderinahainen lössykkä. Toisaalta mitä siinä menettää, jos yrittää. Jos ei onnistu, niin tilannehan on sama kuin ennen yrittämistä. Se ei pelaa, joka pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Teinipoikani kanssa liikkuessa useamman kerran luultu että ollaan sisaruksia, kysytty kumpi meistä on iältään vanhempi, missä on äitimme ym.
.
Taisit keksiä. Tutut tietävät ikänne, miksi ventovieraat kysyisivät teineiltä, missä teidän äitinne on? Kyllähän teinit liikkuvat pääosin ilman vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä on. Tein aikanaan sijaisopettajan töitä, ja minut on useamman kerran ajettu pois opettajanhuoneesta ensimmäisenä työpäivänä uudessa koulussa, kun minua on luultu lukion tai jopa yläkoulun oppilaaksi. Olin tuolloin 25-27-vuotias. Myös teiniäidiksi on haukuttu monta kertaa, vaikka olin 29 v. kun esikoiseni syntyi.
Isoäidiltäni kysyttiin usein vielä lähes 80-vuotiaana, että joko hän pian pääsee eläkkeelle, ja hämmästys oli melkoinen kun kysyjä kuuli isoäidin iän.
Toisilla vaan on paremmat ulkonäkögeenit. Ja sekös kateellisia harmittaa.
Onko joku ikuinen babyface sitten osoitus paremmista ulkonäkögeeneistä? Kasvosi ovat ilmeisesti pyöreät. Ikääntynyt pallinaama on melko huvittava näky. Olet varmaan pienikokoinen, äkkivilkaisulla voi näyttää nuoremmalta, varsinkin,jos pukeutuu kuin teinit. Tuskin on ajamalla ajettu ulos opettajainhuoneessa. Etkö saanut sanottua, kuka olet? Miten yleensä pääsit sinne opettajainhuoneeseen, eivätkö ovat ole nykyään pääsääntöisesti lukossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei oikeasti näytä ikäänsä nuoremmalta. Ehkä muutaman vuoden voi näyttää, mutta ei yli 10 vuotta.
Esim. Jennifer Lopez on ikäisekseen kaunis ja rypytön. Mutta hän ei näytä kolmekymppiseltä. Nuhjuinenkin kolmekymppinen näyttää nuoremmalta kuin hän. .
Hän onkin 53v. Mielestäni menisi kyllä 40-vuotiaasta, joskin toki julkkiksesta on vaikea sanoa mitkä kuvat ovat aitoja.
J Lo on aktiivisesti harrastanut tanssia vuosikymmenet. Hän on myös näyttäytynyt julkisuudessa äitinsä kanssa (ne geenit). Ja jos arvailla pitää, onhan myös hormonikorvaushoito keksitty. Joillakin vissiin vaan osuvat asiat kohdilleen.
Jennifer Lopezin naamalle on aivan takuuvarmasti tehty jotain plastiikkakirurgian keinoin, erittäin hienovaraisesti tosin. Yksikään yli viisikymppinen ei nimittäin luonnostaan näytä enää kasvoiltaan tuolta. Julkkikset eivät ole tässä poikkeuksia.
Minä sain tannoin lahjaksi 200 euron kasvohoidon. Tällaisen viisikympoisen Ihosta tuli hoidon jälkeen selkästi kimmoisampi ja hehkeämpi. Voin vain kuvitella, miltä näyttäisin, kun puunaisin itseäni vielä kovemmalla rahalla viikottain.
Kyllä ihan itse äskettäin näin jätkän jota luulin viiskymppiseksi mutta olikin ikäiseni 58v. Naisia tiedän useitakin jotka näyttävät 5-8 vuotta nuoremmilta mitkä lähestyvät kuuskymppistä, siis ihan luomuna, ei pinotexiä pinnassa.
Pinotexiä pitkään käyttäneet luomuna näyttävät lähinnä mätisäkeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehillä on harhakäsitys omasta nuorukkuudestaan ihan pokkana munkin kaverimies sanoi että kun hän ajaa hiuksensa menee ihan nuoresta miehestä:D ihan ikäiseltään ellei vanhemmalta näyttää. Monet miehet kuvittelee että ovat "hyvin säilyneitä" ja jahtaavat puolet nuorempia naisia koska kuvittelevat että menevät siihen ikäluokkaansa kuin ne naisetkin.
On muuten ärsyttävä ilmiö nuoremman naisen näkökulmasta. Miksi joku isäni ikäinen kaljamaha kuvittelee olevansa tasoani? Kun se ei ole.
Ja menee melkein niin että mitä vanhempi ja rumempi mies, sitä suuremmat luulot itsestään. :D Ne oikeasti harvat hyvin säilyneet on herrasmiehiä.
Sitten ne miehet suuttuu ja rupeaa haukkumaan naisia pinnallisiksi joille ei kelpaa Suomi mies jos nainen ei ole ihan vakuuttunut miehen "nuorekkaasta charmantista olemuksesta":D
Itsekin kokenut ärsytystä,ihan pokkana esim sopivat treffit jossa valehtelevat iän,ammatin,ulkonäön siis ihan kaiken ja sitten luottavat onneensa ja kuvittelevat että naisia ei haittaa muka valehtelu ja sittenkun nainen sanoo suoraan valehtelusta niin suuttuvat,rupeavat solvaamaan ja haukkumaan kun ei kelpaa naisille hyvä mies:D
Se varmaankin johtuu osittain siitä, ettei ole kontaktia nuoriin ihmisiin omien lasten tai työn kautta. Silloin jää siihen käsitykseen, ettei tässä nyt mitään isoa eroa ole kolmekymppiseen nähden.
Ja jos sitä eroa ei ole, niin sehän vain kertoo arvostelukyvyn ja ällin puutteesta - siis jos henkinen ikä on jäänyt sinne nuoren ihmisen tai jopa teini-ikäisen tasolle. Sellaisiakin ihmisiä on. Heillä on ihan samat aktiviteetit ja arvostukset kuin teini-ikäisillä, jonka perusteella kai sitten ovat "nuorekkaita".
Eräs pitkään päihdeongelmaisten kanssa töitä tehnyt sanoi, että päihdeongelma keskeyttää kehityksen siihen vaiheeseen, missä ongelmakäyttö on alkanut sen vuoksi, että päihteillä hallitaan tunteita, joita muuten hallittaisiin muilla, rakentavilla keinoilla ja opittaisiin käsittelemään oman mielen prosesseja aikuisen tavoin.
Mutta varmaan muitakin syitä on kuin päihdeongelma, joka sekin tietysti on monen tekijän summa. Ellei kasvuynpäristöstä ja geeneistä tule tukea kehittyä tunne-elämältään aikuiseksi, niin tyhjästä on paha nyhjäistä. Voi olla, ettei lapsella ole yhtään aikuista lähellään, vaikka nämä olisivat fyysisesti aikuisia.
Juuri näin, jos on elämäntilanne jämähtänyt paikalleen ja kiinnostuksen kohteet, ei huomaa omaa ikääntymistä. Eräskin keski-ikäinen, ikuinen opiskelija kertoi olevansa lukiolaistytön kollega (opiskelija).
Ettekö tosiaan ole tavanneet rypyttömiä, terveennäköisiä ikäihmisiä, joilla on jonkun väriset hiukset päässä?
En uskalla väittää itse näyttäväni ikäistäni nuoremmalta, mutta mummoani ja äitiäni on luultu eräissä tietyissä tilanteissa 15 vuotta ikäistään nuoremmaksi. Mummo oli silloin 85 v ja äiti jotain 40 v. 30-vuotias tyttäreni oli baariin lähtiessään kovin huolissaan, kun ei ollut muistanut ottaa henkilöllisyyspapereita mukaan.
Pienikokoisia ihmisiä luullaan helposti ikäistään nuoremmiksi, vaikka muuten kasvoiltaan eivät siltä näyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä on. Tein aikanaan sijaisopettajan töitä, ja minut on useamman kerran ajettu pois opettajanhuoneesta ensimmäisenä työpäivänä uudessa koulussa, kun minua on luultu lukion tai jopa yläkoulun oppilaaksi. Olin tuolloin 25-27-vuotias. Myös teiniäidiksi on haukuttu monta kertaa, vaikka olin 29 v. kun esikoiseni syntyi.
Isoäidiltäni kysyttiin usein vielä lähes 80-vuotiaana, että joko hän pian pääsee eläkkeelle, ja hämmästys oli melkoinen kun kysyjä kuuli isoäidin iän.
Onko joku ikuinen babyface sitten osoitus paremmista ulkonäkögeeneistä? Kasvosi ovat ilmeisesti pyöreät. Ikääntynyt pallinaama on melko huvittava näky. Olet varmaan pienikokoinen, äkkivilkaisulla voi näyttää nuoremmalta, varsinkin,jos pukeutuu kuin teinit. Tuskin on ajamalla ajettu ulos opettajainhuoneessa. Etkö saanut sanottua, kuka olet? Miten yleensä pääsit sinne opettajainhuoneeseen, eivätkö ovat ole nykyään pääsääntöisesti lukossa?
"Tänne tuli nyt se uusi tyttö" oli sanottu eräässä paikassa, johon odotettiin alaikäistä tyttöä ja kolmekymppistä ohjaajaa. Ja kyllä, tarkoitettiin oikeasti tyttöä, kun kolmekymppinen näytti niin nuorelta. Uskon kyllä, sillä olen itsekin tavannut hänet.
Kyllä minä tapaan ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään nuoremmilta.
Tyylillä voidaan hämätä paljon. Minulla oli työkaveri, joka oli jumppamaikka. Hämmästyin todella kuullessani hänen jäävän eläkkeelle. Vartalo oli nelikymppisen, pitkät hiukset ponnarilla, ja käytti guessin kamat. No, naamasta tietty huomasi, ettei ole nelikymppinen, mutta kokonaisuus oli niin ristiriitainen, että iän arvioiminen oli vaikeaa.
Ja käytös vaikuttaa arvioon. Kun nuori nainen on vähän arka ja vetäytyvä, sekä vielä pienikokoinen, niin hänet arvioi nuoremmaksi.
Iän arvioiminen on itse asiassa tosi vaikeaa. Ehkä äitini on oikeassa: 80-vuotiaan äitini teesin mukaan ihminen vanhenee kymmenen vuoden sykleissä. Eli rupsahdus tulee nopeasti, mutta samalla naamalla mennään seuraavat kymmenen vuotta. Eli riippuu siitä, milloin kyseisen ihmisen tapaat, syklin alussa vai lopussa.
Itselläni nämä rupsahdukset ovat tapahtuneet 28-30 v, 37-38 v, 44-45 v, 52-53 v.
Eli kun täytin 50, niin kaikki sanoivat minun näyttävän nuoremmalta. Enää eivät sano.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttavamies (melkein 90 v) liikkui korona-aikaan julkisilla paikoilla ja kaupoissa, vaikka oli suositus, että yli 70-vuotiaiden pitäisi pysyä kotona. Hän ilmeisesti kävi 69-vuotiaasta, kun kukaan ei koskaan käskenyt hänen painua kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas vain. Minunkin opettajaäitini on ajettu välitunneilla pihalle ja toisissa yhteyksissä luultu teiniäidiksi. Minua taas on luultu teinipoikani tyttöystäväksi ja siskoksi ja vielä exäni tyttäreksi, olen myös saanut asiaa korjatessa selittää, etten aivan nuorena nyt kuitenkaan ole lapsia tehnyt. Joissakin suvuissa on näin, ja tulee näitä hassuja tilanteita. Kaikissa ihmisissä toki ikä näkyy, jos tutkitaan tarkkaan, on meissä ihmisissä niin paljon kuluvia osia, mutta kukapa sitä arjessa niin tarkkaan katsoisi.
Äitisi on varmaan pienikokoinen ja joku opettaja on yleensä käskenyt kaikki välitunnille vaikkapa aulasta ja äitisi on ollut aulassa sulautuneena oppilaiden joukkoon kokonsa vuoksi. Kyllä kai opettajatkin työkaverinsa tuntee tuskin hän oon erikseen käskenyt äitiäsi välitunnille.
Suvun vanhat taas kuvittelevat, että, jos ei ole nähnyt jotakin henkilöä vuosiin, on tämä samassa tilanteessa kuin viimeksi nähtäessä, varsinkin jos tällä harvoin tavatulla vanhalla ei ole tietoa, mitä tälle entiselle nuorelle on tapahtunut näkemisten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri kohta 33 mutta minun ikä arvioidaan n 25-vuotiaaksi ja kyllä tosiaan aikalailla sen ikäiseltä näytän (opiskelen tällä hetkellä ja useimmat ovat sen ikäisiä). En pidä tätä kuitenkaan mitenkään poikkeuksellisena, ehkä jos 5v päästä näytän edelleen tältä niin ehkä sitten.
Kyse on kohdallani rypyttömyydestä sekä pyöreistä ja vähän lapsekkaista kasvoista, ne nuorentaa todella paljon.
Oletus siitä, että ihmiset ovat tietyssä iässä tietyssä elämänvaiheessa merkitsee paljon, kun arvioidaan tuntemattoman henkilön ikää. Opiskelijat ovat kuitenkin yleensä useammin lähempänä kahtakymmentäkuin yli kolmenkymmenen ja armeija käydään useammin likempänä 20 ikävuotta kuin kolmeakymmentä. Pukeutuminen ja koko vaikuttavat myös. Jos hoikka pieni nainen pukeutuu teinivaatteisiin, voisi häntä kaukaa katsottuna luulla teiniksi, ei enää läheltä katsottuna.
Kyllä mua ihan jatkuvasti luullaan 10v nuoremmaksi. Kun sanon olevani yli 40v, on ilmeet epäuskoisia "no etkä ole, mä luulin että korkeintaan 30v".
Mutta tämä toimii vain meikattuna ja työ- tai arkivaatteissa. Ilman meikkiä kotiverkkareissa näytän kyllä ihan ikäiseltäni.
No täällähän pitää kaikki kauniit naiset aina haukkua. Yleensä nämä nuoremman näköiset ovat kauniitakin ja sitähän eivät perus pallinaamat kestä. Turhaa kadehditte nuoremman näköisiä. Kuten joku aikaisemmin jo mainitsi, se nuori ulkonäkö vaikuttaa ihan urakehitykseen, varsinkin naisilla. Ja kyllä alkaa vaikuttamaan ihan itsetuntoonkin kun jatkuvasti puhutaan kuin jollekin idiootille tai torutaan kuin pikkulasta. Kaikkea ne nuoret joutuvatkin kestämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri kohta 33 mutta minun ikä arvioidaan n 25-vuotiaaksi ja kyllä tosiaan aikalailla sen ikäiseltä näytän (opiskelen tällä hetkellä ja useimmat ovat sen ikäisiä). En pidä tätä kuitenkaan mitenkään poikkeuksellisena, ehkä jos 5v päästä näytän edelleen tältä niin ehkä sitten.
Kyse on kohdallani rypyttömyydestä sekä pyöreistä ja vähän lapsekkaista kasvoista, ne nuorentaa todella paljon.
Oletus siitä, että ihmiset ovat tietyssä iässä tietyssä elämänvaiheessa merkitsee paljon, kun arvioidaan tuntemattoman henkilön ikää. Opiskelijat ovat kuitenkin yleensä useammin lähempänä kahtakymmentäkuin yli kolmenkymmenen ja armeija käydään useammin likempänä 20 ikävuotta kuin kolmeakymmentä. Pukeutuminen ja koko vaikuttavat myös. Jos hoikka pieni nainen pukeutuu teinivaatteisiin, voisi häntä kaukaa katsottuna luulla teiniksi, ei enää läheltä katsottuna.
Varusmiehenä olimme istumassa iltaa univormu päällä paikassa, jossa oli ikäraja 20 vuotta. Mennessämme kaikilta katsottiin paperit, myös 28-vuotiaalta varusmiestoveriltamme, jolla olivat hiukset jo harvenneet päälaella ja otsalta selvästi. Kyseessä oli varmaan myös tuollainen oletus varusmiesten iästä, joka saattaa olla alle 20. Siviilit päällä ei kukaan arvelisi häntä ikäistään nuoremmaksi.
Eikö ole jännä että täältä anonyymilla palstalta löytyy ilmeisesti kymmenittäin naisia, joita luullaan jopa oman lapsensa siskoksi tai peruskoululaiseksi, mutta toistuvista pyynnöistä huolimatta kukaan ei ole pystynyt nimeämään yhtään julkisuuden henkilöä, johon tämä oikeasti pätisi. J Lon naama on plastiikkakirurgian, photoshopin ja raskaan sarjan ehostamisen tulosta, ja edes hän ei näytä 20 vuotta nuoremmalta vaan kauniilta viisikymppiseltä. Jotenkin täysin harhaiset jutut ylipäätään, siis jos nelikymppistä akkaa oikeasti luultaisiin jossain ylästelaiseksi niin se kuulostaa yksinkertaisesti jonkinlaiselta vaikelta hormonaaliselta kehityshäiriöltä, josta ei luulisi olevan mitään syytä lesottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jännä että täältä anonyymilla palstalta löytyy ilmeisesti kymmenittäin naisia, joita luullaan jopa oman lapsensa siskoksi tai peruskoululaiseksi, mutta toistuvista pyynnöistä huolimatta kukaan ei ole pystynyt nimeämään yhtään julkisuuden henkilöä, johon tämä oikeasti pätisi. J Lon naama on plastiikkakirurgian, photoshopin ja raskaan sarjan ehostamisen tulosta, ja edes hän ei näytä 20 vuotta nuoremmalta vaan kauniilta viisikymppiseltä. Jotenkin täysin harhaiset jutut ylipäätään, siis jos nelikymppistä akkaa oikeasti luultaisiin jossain ylästelaiseksi niin se kuulostaa yksinkertaisesti jonkinlaiselta vaikelta hormonaaliselta kehityshäiriöltä, josta ei luulisi olevan mitään syytä lesottaa.
Kyllä minä pitän niitä uskottavina. Ihmisten ikääon vaikea arvioida, ja aina tulee vstaan niitä, joilla se menee pieleen.
Vrt. Täällä ihmetellään, kuinka kaikkiem eksä on voinut olla narsku. Mutta kun ajatattelee, että täällä käy 3000 ihmistä päivittäin, niin ei ole lainkaan ihmeellistä, että heistä 30 ilmoittattaa eksän olleen narsku. Se on just sen 1 % , mitä kliinisesti narskuja on.
Vierailija kirjoitti:
Noin kuukausi sitten eräs 34v kundi arveli minun olevan korkeintaan 45v.
M62
Yritti iskeä sinua?
Jennifer Lopezin naamalle on aivan takuuvarmasti tehty jotain plastiikkakirurgian keinoin, erittäin hienovaraisesti tosin. Yksikään yli viisikymppinen ei nimittäin luonnostaan näytä enää kasvoiltaan tuolta. Julkkikset eivät ole tässä poikkeuksia.