Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Japanin matka kokemuksia

Vierailija
17.12.2023 |

Onko kokemuksia Japanin järjestetyistä matkapaketeista? Mikä olisi paras matkanjärjestäjä? Mitä et suosittelisi. Haluaisin lähteä poikani kanssa, joka fanittaa japania. Mutta silloin haluan luotettavan matkanjärjestäjän, ei omatoimimatkaa. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi kaikki Aurinkomatkat sun muut ole suht luotettavia.

Japaniin voisit matkustaa kyllä ihan omatoimisestikin ja ostaa liput ja hotellin Ebookersin kautta. Ihan hyvin toimii ja siellä on aika turvallista liikkua ihan ummikkonakin. Jos seisot vähän aikaa kadunreunalla kartan kanssa, niin kohta auttamaan humpsahtaa joku naishenkilö, joka haluaa harjoitella englanninkielen taitojaan ja neuvoo.

Kuhan muistat pysyä vilkasliikenteisessä kohdassa poissa tieltä. Etkä pysähdy jossain metron porteilla siihen portin eteen vaan jatkat vain muiden mukana eteen päin. Sitä populaa kun on.

Vierailija
2/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti Japanin matkustamisesta, tavoista, paikoista jne. löytyy suomeksi hyvin täältä; https://japaniin.com/

Voitte miettiä mitä matkakohdetta haluaisitte käydä katsomassa ja mitä tekemässä siellä. Itse suosittelisin lämpimästi Osakaa Tokion sijaan.

Aurinkomatkat on ainakin sen verran iso toimija ja toimii yhteistyössä Finnairin kanssa, joka lentää suoraan Japaniin, että suosittelisin sitä. Käyn itse säännöllisesti vuosittain Japanissa ja menen aina Finnairin suoralla lennolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on turvallista matkustaa omatoimisesti. Julkinen liikenne toimii erinomaisesti ja on helppoa käyttää. Asemilla on kyltit myös eurooppalaisilla kirjaimilla, hotelleissa palvellaan englanniksi.

Nykyisin Japanissa on koronan jälkeen monissa paikoissa maksuautomaatti kassoilla. Sinne syötetään raha ja saadaan vaihtorahat takaisin. Ainoastaan pienissä kombinikaupoissa oli automaatit ainoastaan japaniksi, muissa sai valita englannin ohjekieleksi. Kävin viime kuussa Japanissa viimeksi, eli tuore tieto.

Jos ja kun menette, käykää ostoksilla 100y kaupoissa; Daiso, Can do ja Seria. Seria on laadultaan paras ja kaikki on 100y, Daisossa on osa tuotteista vähän kalliimpia. Tuotteet ovat hyvälaatuisia, itselläni on edelleen Daison tuotteita käytössä 15 vuoden jälkeen.

Jos poikasi tykkää mangasta, animesta ja peleistä, käykää BOOK OFF nimisessä divarissa. Niitä on joka paikassa. Kirjat, CD:t ja pelit maksavat muutamia satoja jenejä ja yleensä sieltä löytyy myös käytettyjä fanituotteita 100 jenillä jne. Uusia kirjoja voi käydä katsomassa Kinokuniya-kirjakaupoista.

Vierailija
4/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin Kiotosta enemmän kuin Tokiosta.

Vierailija
5/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edelleen niin että Japanissa käytetään käteistä eikä länsimaiset Visat toimi?

Vierailija
6/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suomalaiset luottokortit toimivat nykyisin Japanissa? Matkustin sinne 2010, ja silloin oli vielä se ongelma, että hotelleja lukuunottamatta juuri mitään ei pystynyt maksamaan muulla kuin käteisellä tai korkeintaan japanilaisella luottokortilla. Esim. junalippuihin ja nähtävyyksien pääsymaksuihin tarvitsi käteistä. Meiltä meinasivat loppua jenit kesken, ja koko Tokion alueella oli vain muutama automaatti, josta pystyi nostamaan käteistä ei-japanilaisella luottokortilla. Onko tilanne muuttunut?

Vierailija
7/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiha varmuuden vuoksi itsellesi paljon käteistä mukaan. Japanissa käytetään käteistä edelleen aika paljon ja kaikista automaateista (ainakin minä en saanut) ei saa nostettua rahaa, koska joku en tiä mikä luottokortti juttu. Eli Debit puolen rahoja ei saanut nostettua. Ainoastaan olisi pitänyt nostaa credittiä. Tämä kävi vain Tokiossa. Kiotossa ja muualla sain automaatista normaalisti nostettua.

Vierailija
8/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaiha varmuuden vuoksi itsellesi paljon käteistä mukaan. Japanissa käytetään käteistä edelleen aika paljon ja kaikista automaateista (ainakin minä en saanut) ei saa nostettua rahaa, koska joku en tiä mikä luottokortti juttu. Eli Debit puolen rahoja ei saanut nostettua. Ainoastaan olisi pitänyt nostaa credittiä. Tämä kävi vain Tokiossa. Kiotossa ja muualla sain automaatista normaalisti nostettua.

Tästä pitäisi pankkien tiedottaa enemmän! Kiva päätyä jonnekin Tokioon ja huomata, että hups en saakaan maksettua hotellia tai nostettua käteistä ja jään kadulle nukkumaan. Toki yöllä kadulla nukkuminenkin on Tokiossa yllättävän turvallista.

Vierailija
9/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko edelleen niin että Japanissa käytetään käteistä eikä länsimaiset Visat toimi?

Vain boomerit voi matkustaa sinne.  Osaavat vielä maksaa käteisellä.

Vierailija
10/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjoittamaan maan nimet isolla.

Vierailija
11/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suomalaiset luottokortit toimivat nykyisin Japanissa? Matkustin sinne 2010, ja silloin oli vielä se ongelma, että hotelleja lukuunottamatta juuri mitään ei pystynyt maksamaan muulla kuin käteisellä tai korkeintaan japanilaisella luottokortilla. Esim. junalippuihin ja nähtävyyksien pääsymaksuihin tarvitsi käteistä. Meiltä meinasivat loppua jenit kesken, ja koko Tokion alueella oli vain muutama automaatti, josta pystyi nostamaan käteistä ei-japanilaisella luottokortilla. Onko tilanne muuttunut?

Käteistä, käteistä, käteistä ja vielä kerran käteistä. Japani on käteiskulttuuri erittäin vahvasti, joten koko matkakassa kannattaa nostaa käteisenä ennen matkaa. Kaikki automaatit eivät edelleenkään hyväksy ulkomaalaisia kortteja. Korttimaksaminen on toki yleistynyt nyt koronan takia, mutta suurin osa maksaa edelleen käteisellä. En luottaisi itse siihen, että oma korttini toimii hotellien ja lentokentän ulkopuolella, vaikka olisi miten hieno luottokortti.

Itse olen saanut maksettua 2014 yhdessä kirjakaupassa kortilla. Oli ihan tavallinen Nordean debit.

Pikkukolikoita voi lahjoitella kassojen luona oleviin keräyspisteisiin hyväntekeväisyyteen, jos ei jaksa kuljetella niitä mukana.

T: Se joka käy Japanissa joka vuosi.

Vierailija
12/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Sinusta tulee vielä joskus boomeri.

Vierailija
13/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kysymys osaamisesta, vaan siitä, että tajuaa etukäteen varata tarpeeksi käteistä mukaansa. Ei minulle tullut etukäteen mieleenkään, että junalippuja ei pystyisi maksamaan suomalaisella Visalla. Ja kun ostimme 5 hengelle luotijunaliput välille Tokio- Kioto, niin käteistä tarvittiin aika paljon. Ja siihen aikaan suomalaisella Visalla käteistä sai vain Citibankin automaateista, joita ei ollut helppo löytää.

Vierailija
14/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi pankkien tiedottaa enemmän! Kiva päätyä jonnekin Tokioon ja huomata, että hups en saakaan maksettua hotellia tai nostettua käteistä ja jään kadulle nukkumaan. Toki yöllä kadulla nukkuminenkin on Tokiossa yllättävän turvallista.

Tai ehkä kortti- ja digihullujen pitäisi oppia yksi simppeli asia: käteinen on kuningas

Vierailija
15/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Sinusta tulee vielä joskus boomeri.

Väärin. Uusia boomereita ei voi enää tulla. He ovat aikanaan syntyneet, aikaan johon sana viittaa.

Vierailija
16/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle  oma huone , vähä kauemmas,että voi rauhassa käydä  ulkona ja tuoda seuralaisia.

Vierailija
17/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkoilla on ollut tosi edullisia pakettimatkoja Japaniin. Luulen että sitä kautta tulee jopa halvemmaksi kuin itse lähteä sinne. 

Vierailija
18/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on turvallista koska siellä ei ole roadmaneja eikä muitakaan jotka sopivat samaan profiiliin.

Vierailija
19/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa on turvallista koska siellä ei ole roadmaneja eikä muitakaan jotka sopivat samaan profiiliin.

Itse asiassa on, erityisesti Tokiossa. Tokiossa eniten ongelmiin joutuu, jos menee ulkomaalaisten suosimille alueille bailaamaan yöllä, kuten Roppingiin, mutta en usko, että tämä matkapari on menossa sinne.

Japanissa rikoksista saa hyvin helposti ison tuomion. Siellä ei ole samanlaista systeemiä kuin Suomessa, jossa rikollisellakin on oikeus saada hyvä asianajaja puolustamaan tätä. Todennäköisyys tulla tuomituksi on iso. Samoin kaikki alueet isoissa kaupungeissa, kuten Tokio ja Osaka, kuuluvat jonkun mafiasyndikaatin omistukseen. Sen sijaan, että porukka pelkäisi poliisia ja sen takia jättäisi rikokset tekemättä, porukka pelkää mafiaa. Jos menet ryöstämään kaupan mafian omistamalla alueella, tuo kauppa "kuuluu" mafialle, ja sieltä tulee hyvin nopeasti yakuzasta joku perääsi "selvittämään" asiaa.

Isoilla turistialueilla on tietysti aina vaarana joutua näpistyksen kohteeksi, joten ihan normivarovaisuus on hyvä. Mutta muutoin ei tarvitse pelätä. Olen 153cm nainen ja matkustan Japanissa aina yksin, joka vuosi. Ikinä ei ole tullut ongelmia kenenkään kanssa, ei Osakassa, Tokiossa, Narassa, Kiotossa tai pienemmillä paikoilla. "Pahin" tapaus oli, että kirpputorilla myyjä esitti, ettei huomaa minua ja ei halunnut siten myydä minulle 100 jenin arvoista esinettä, koska olen ulkomaalainen.

Vierailija
20/22 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ja suomalaisista muuten pidetään Japanissa kovasti, että sekin on plussaa :) Joka kerta tulee matkoilla vastaan jotain suomenkielisiä juttuja, yrityksiä, brändejä, tuotteita jne. Viime matkalla tuli vastaan koruyritys Pellonpekko, ihan japanilainen nimestään huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi