Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei tietynrotuisia koiria kielletä suomessa

Vierailija
29.09.2022 |

Pari päivää sitten Dogo Argentini kävi pienen Chihuahuamme päälle. Onneksi mieheni on isokokoinen, ja sain heitettyä koiran nopeasti pois pienen päältä, sai pidettyä tämän kuristusotteella paikallaan, ja selvisimme säikähdyksellä. Omistaja ei pystynyt tekemään. Mitä jos tässä olisi ollut vaikka joku pieni lapsi välissä, ja tuo koira olisi tappanut senkin. Kuinka paljon pitää tapahtua, että nämä m*nanjatkeet saadaan kuriin?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirakielto kaupunkeihin. Kaupungissa ei koirille ole tarvetta ellei ole viranomainen tai pelastus/huumekoira. Ärsyttää keltainen kusilumi ja pökäleet.

Täysin samaa mieltä. En todellakaan ymmärrä tätä koiravillitystä.

Nohnoh koiravih.aja. Ihan rauhassa, koita hengittää. Koiria tulee aina olemaan keskuudessamme, ei voi mitään. Loppuun asti.

Vierailija
82/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on dogo dobermann mix. Ei oo koskaan purrut ketään. Mua tosin on purrut chihu. Nekin pitäis kieltää.

No kun on kokemusta siitä chihun puremasta, niin mietipä jos sinun dogodopermann sekoitus puristi ihmistä tai toista koiraa. Minua on purrut myös chihu ei tuntunut missään, mutta en todellakaan haluaisi isomman koiran puremaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on koulutuksesta, ei rodusta. Sama kuin ihmisilläkin.

Ja ongelma ratkeaa kieltämällä vaarallisten rotujen tuominen suomeen. Sama kuin ihmisillä.

Oletko täysissä voimissa? Kun nimenomaan sanottiin, että kyse EI ole rodusta, vaan koulutuksesta.

Miksi niitä tiettyjä rotuja on kielletty esim Tanskassa ? Jos se kerran on vain koulutuksesta kiinni..

Vierailija
84/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ongelma ratkeaa kieltämällä vaarallisten rotujen tuominen suomeen. Sama kuin ihmisillä.

Oletko täysissä voimissa? Kun nimenomaan sanottiin, että kyse EI ole rodusta, vaan koulutuksesta.

Miksi niitä tiettyjä rotuja on kielletty esim Tanskassa ? Jos se kerran on vain koulutuksesta kiinni..

Ja Saksassa ja Englannissa. Hysteriaako vain?

Vierailija
85/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteriaa. Koiriin kohdistuvaa rasismia.

Vierailija
86/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielto dogoilla ja muille tappajille

Vierailija
87/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki koirankoulutustekniikat on kehitetty palveluskoiraroduille ja niiden "Matte, mää palvon sua, kerro kuinka voin miellyttää" luonteelle. Bull- ja molossirodut koulutetaan eri tavalla ja eri tavoitteilla. Näillä voimaroduilla koulutuksen pääpaino pitäisi olla yhteiskuntakelpoisuudessa, eli siinä että julkisella paikalla tai ihan vaan yleisellä kulkuväylällä voi liikkua rauhassa muutkin ihmiset ja eläimet käyttäen mitä tahansa sallittua liikkumisvälinettä. Temput, työtehtävät ja muu millintarkka suorittaminen sopii niille pk-roduille.

Kieltojen ja rajoitusten sijaan olisi parempi saada yleisesti tietoon, että eri tyyppiset koirat vaativat eri tyyppistä koulutusta. Ja tietysti, millaisia ne koulutustavat ovat, eikä niistä yhteenkään kuulu koiraan kohdistuva väkivalta.

Terkuin bullterrierin omistaja

Vierailija
88/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös american agita voi tapaa ihmistenkin

Vierailija
89/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki koirankoulutustekniikat on kehitetty palveluskoiraroduille ja niiden "Matte, mää palvon sua, kerro kuinka voin miellyttää" luonteelle. Bull- ja molossirodut koulutetaan eri tavalla ja eri tavoitteilla. Näillä voimaroduilla koulutuksen pääpaino pitäisi olla yhteiskuntakelpoisuudessa, eli siinä että julkisella paikalla tai ihan vaan yleisellä kulkuväylällä voi liikkua rauhassa muutkin ihmiset ja eläimet käyttäen mitä tahansa sallittua liikkumisvälinettä. Temput, työtehtävät ja muu millintarkka suorittaminen sopii niille pk-roduille.

Kieltojen ja rajoitusten sijaan olisi parempi saada yleisesti tietoon, että eri tyyppiset koirat vaativat eri tyyppistä koulutusta. Ja tietysti, millaisia ne koulutustavat ovat, eikä niistä yhteenkään kuulu koiraan kohdistuva väkivalta.

Terkuin bullterrierin omistaja

bullterriet ovat nykyään onneksi aika yhteiskuntakelpoisia. Meillä oli sellainen 70-luvulla, se oli aivan älytön luupää, ihmisille kiltti mutta vihainen muille eläimille. Upeita koiria kyllä, varsinkin nykyään.

Vierailija
90/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon ratkeaisi yksistään sillä, että kiellettäisiin tietyt vaativat rodut kaupunkialueella. Esim. dogo ei todellakaan kuulu kaupunkiasuntoon, eikä esim. saksanpaimenkoira tai kaukaasianpaimenkoira. Koiran kokema stressi purkautuu helposti välikohtauksina.

Husky kaupungin keskustassa on surullinen ja luonnoton näky.

Saanko kysyä miksi saksanpaimenkoira ei kuuluisi meidän asuntoon? Neliöitä 270 ja aidattu etu- ja takapiha. Kyllä, kaupungissa. Koirat kyllä rakastaa ihan kaikkia, ainoa pelote noista murtovarkaiden varalle on ulkonäkö.

Vierailija
91/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aikalailla vain hysterialta. Minua on 35 vuoden koirankouluttajaurallani purrut kaksi koiraa. Toinen chihuahua ja toinen labradorinnoutaja. On ollut pittiä, bullterrieriä, rotikkaa ja sakemannia. Tällä hetkellä kotonani asustaa 3 pittbullia, eikä mitään sekoituksia vaan ihan oikeita. Rakastavampia perhekoiria saa hakea.

Vierailija
92/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon ratkeaisi yksistään sillä, että kiellettäisiin tietyt vaativat rodut kaupunkialueella. Esim. dogo ei todellakaan kuulu kaupunkiasuntoon, eikä esim. saksanpaimenkoira tai kaukaasianpaimenkoira. Koiran kokema stressi purkautuu helposti välikohtauksina.

Saanko kysyä miksi saksanpaimenkoira ei kuuluisi meidän asuntoon? Neliöitä 270 ja aidattu etu- ja takapiha. Kyllä, kaupungissa. Koirat kyllä rakastaa ihan kaikkia, ainoa pelote noista murtovarkaiden varalle on ulkonäkö.

Älä nyt viitsi oikeasti. Uskallaan väittää, että olen kokenut enemmän k*lleja kuin sinä, jos et satu olemaan homo. Laajalla otannalla sanon, että HK siniset ovat harvinaisuus. Katsoin tätä varten jotain tilastoa, että keskiverto kalu on 13.7cm pitkä ja 11.6cm paksu. Se siitä keskiverrosta. Pääsitpä kehumaan.

Vierailija
93/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aikalailla vain hysterialta. Minua on 35 vuoden koirankouluttajaurallani purrut kaksi koiraa. Toinen chihuahua ja toinen labradorinnoutaja. On ollut pittiä, bullterrieriä, rotikkaa ja sakemannia. Tällä hetkellä kotonani asustaa 3 pittbullia, eikä mitään sekoituksia vaan ihan oikeita. Rakastavampia perhekoiria saa hakea.

oo, mutta voivatko tappaa pikkukoiran? Tiedätkö, edes mitä tapauksia on ollut noissa maissa?

Koiraihmiset on välillä sekaisin, niin sekaisin. Minä, minä ja mun koirat. Tämän sanon ihmisenä, jolla on rottweiler ja chihuahua. Kyllä, olen kummankin kanssa todella varovainen, vaikka ovatkin ihania

Vierailija
94/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi oikeasti. Uskallaan väittää, että olen kokenut enemmän k*lleja kuin sinä, jos et satu olemaan homo. Laajalla otannalla sanon, että HK siniset ovat harvinaisuus. Katsoin tätä varten jotain tilastoa, että keskiverto kalu on 13.7cm pitkä ja 11.6cm paksu. Se siitä keskiverrosta. Pääsitpä kehumaan.

Onpa sulla tilastossa pieniä koiria? Eihän chihuahuakaan ole noin pieni! Pureeko noi ihmisiä?

Vierailija
95/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rotu on hk:n sininen? Kielletty Tanskassa?

Vierailija
96/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen ongelman aiheuttavat koiranomistajat eivätkä koirarodut. Täällä on sentään ymmärretty se. Jos aloitetaan kieltämällä ensin ns. taistelukoirarodut niin seuraavaksi nämä hommaavat dobermanneja, saksanpaimenkoiria ja rottweilereita. Kielletään ne niin näillä on seuraavaksi aggressiivisia boksereita, dalmatialaisia ja karhukoiria. Aika paljon saadaan eri rotuja kieltää ennen kuin ollaan roduissa, joita tuo huono ihmismateriaali ei saa jotenkin pilattua vaarallisiksi.

Vierailija
97/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske pelkästään koiria, myös kissat pitäisi kieltää ainakin kerrostalosta. Naapurilla on useampi maine coon kissa ja se pissan haju ja yöllinen mourunta on saanut minut laittamaan asuntoni myyntiin!

Vierailija
98/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sen ongelman aiheuttavat koiranomistajat eivätkä koirarodut. Täällä on sentään ymmärretty se. Jos aloitetaan kieltämällä ensin ns. taistelukoirarodut niin seuraavaksi nämä hommaavat dobermanneja, saksanpaimenkoiria ja rottweilereita. Kielletään ne niin näillä on seuraavaksi aggressiivisia boksereita, dalmatialaisia ja karhukoiria. Aika paljon saadaan eri rotuja kieltää ennen kuin ollaan roduissa, joita tuo huono ihmismateriaali ei saa jotenkin pilattua vaarallisiksi.

Huonot omistajat, mutta myös vastuuttoman kasvattajat. Koirien jalostuksessa ei saisi korostaa aggressiivisuutta ollenkaan.

Vierailija
99/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oo, mutta voivatko tappaa pikkukoiran? Tiedätkö, edes mitä tapauksia on ollut noissa maissa?

Koiraihmiset on välillä sekaisin, niin sekaisin. Minä, minä ja mun koirat. Tämän sanon ihmisenä, jolla on rottweiler ja chihuahua. Kyllä, olen kummankin kanssa todella varovainen, vaikka ovatkin ihania

Varmasti voivat. Varmaan ihmisenkin voisivat jos olisivat väärissä käsissä. Sen sijaan olen hyvin varovainen ja koirat on aina asianmukaisesti kytketty, vaikkei näistä kukaan ole kohdistunut aggressiota toisia koiria, saati sitten ihmisiä kohtaan.

Koiranomistajan ajokorttia kannatan.👌

Vierailija
100/117 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti voivat. Varmaan ihmisenkin voisivat jos olisivat väärissä käsissä. Sen sijaan olen hyvin varovainen ja koirat on aina asianmukaisesti kytketty, vaikkei näistä kukaan ole kohdistunut aggressiota toisia koiria, saati sitten ihmisiä kohtaan.

Koiranomistajan ajokorttia kannatan.👌

Mäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme