Kolmea puukotettu viikon sisään pääkaupunkiseudulla, yksi kuollut poliisi: Joukossamme liikkuu epävakaita ihmisiä
Paha juttu. Mutta mielenterveyshoitoon ja laitoksiin ei tipu rahaa, ei sitten millään. Sitten tökitään puukolla.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa, että 40 vuotta sitten katuväkivaltaa oli paljon enemmän kuin nyt.
Se on kääntynyt taas nousuun. Nyt alkaa olla jo enemmän väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisipa akateemisille omat asuinalueet.
Heti muuttaisin. Asun kaupungin keskustassa näennäisesti rauhallisella alueella mutta alueeni läpi kulkevat narkit hakemaan kamaa diileriltä.
Asuinalueiden jaottelu koulutuksen mukaan antaisi motivaatiota opiskeluunkin.
Kun aina öyhötetään että ollaan Ruotsin tiellä, niin TUO on suorin reitti sinne. Jos halutaan välttää sitä, niin jatkossakin sekoitetaan ihmisiä erilaisista taustoista.
Idiootti ei tuo onnistu. Ihmiset haluaa luonnostaan olla kaltaistensa kanssa.
Asun alueella, jota alettiin "sekoittamaan" uudisrakentamisen myötä, ja voin sanoa, että alue oli huomattavasti viihtyisämpi ja rauhallisempi ennen sosiaalista sekoittamista. En näe niin mitään lisäarvoa sillä, että naapurustoon pakkotuodaan rauhattomia tapauksia niin suomalaisia kuin m a m u ja. Mieluusti maksaisin ekstraa siitä, että pääsisi alueelle, jossa ei ole yhtään sosiaalitapausta eikä tule.
Tämäpä.
Muuta toki pois.
Itse muutin stadista veke.
Sinne jäi knarkit, juobot, mammut, glaanit, rikolliset, hambbarit, kerjääjät, häiriköt ja muu paha...🤔
Nyt maalla oma okt ja ihana piha.😀
Pihalla häirikköjen sijaan nyt oravat, linnut, fasaanit, puput, kissat ja peurat!😊
Aivan eri maailma. Hermo lepää ja alueella rauhallinen porvariston hillitty charmi 😍
Kantiksia noin 99%.👆 ja omistusasujia myös.
Elämän laatu nousi 100 %, tai 500 %!
Niin on iso ero HellSinking schlummiin!
Täytyykin ottaa ase mukaan jatkossa kun lähtee kaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki, Malminkartano, Kulomäki. Eipä noihin enää kukaan järkevä ihminen muuta, levottomia ja turvattomia alueita.
Sairainta tässä maassa on, että noillakin alueilla on varsin uutta ja kivaa infraa, hyvät palvelut ja kulkuyhteydet. Sitten niihin asutetaan kalliihkojen omistusasuntojen joukkoon narkkeja ja muita moniongelmaisia.
No sori nyt vaan, siten toimii markkinat. Jos haluaa sellaiselle alueelle missä ei ole moniogelmaisia, se on edelleen mahdollista. Ne asunnot ei vaan ole kalliihkoja vaan kalliita. Kulosaaressa, Marjaniemessä, Kuusisaaressa jne jne saa asia aika rauhassa jos on pätää.
Niin se menee kaikkialla maailmassa, jos haluaa asua sellaisella alueella että kaikki ympärillä on todella hyvätuloisia niin siitä saa maksaa.
Rauhan saa kulosaaresta esim 600 000 ... 999 999 eurolla.
Vielä isomman rauhan saa MAALTA.
TALOT 40 000 ... 150 000 EUROA.
Ja ihan vain 40...120 km stadista tämä hintataso.
Itse jätin uppoavan stadin 2013 ja muutin maalle isoon taloon pikkurahalla. Olen nauttinut.
Toki eteläsuomessa tämäkin, talo ja palvelut keskustaajamassa.
Että pikkuisen valoja päälle hki sakki nyt...mitä ihmettä sinä teet ainoalla elämälläsi?
Onko se jokin ihme kun hoitoakaan ei enää ollenkaan meinaa saada ilman rahaa ja lähetettä yksityiselle, mitä kaltaisillani ennestään huono-osaisilla ei yleensä liiaksi ole.
Mafia hommia ovat. On varmaa tietoa. Älkää hyvät ihmiset puuttuko Kremlin touhuihin jos henkiriepu on minkään arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa ihmettelen tätä menoa.
Pakilassa ajettiin nainen hengiltä parkkipaikalla, Myyrmäessä puukko heilui ja hengestään joku mies pääsi Malminkartanossakin. Tekijät tällä kertaa kai suomalaisia. Mutta joka tapauksessa, meillä on avohoitopotilaita liikaa vapaana. Eikö laitoksiin voisi alkaa taas passittamaan yhteiskuntakyyvyttömiä tapauksia?
Rahat tarvitaan muualle kuin peruspalveluihin. Rahaa säästetään terveydenhuollosta, armeijasta, poliisista, kouluista, opiskelupaikoista, teiden kunnassapidosta yms. että rahaa on tärkeämpiin käyttökohteisiin. Rahaahan valtion budjetissa on enemmän kuin koskaan, joka vuosi budjetti kasvaa.
Laitoksia ei enää ole, vaan tuollaiset perinteiset hoitopaikat on lopetettu. Ei ole vanhuksille vanhainkoteja tai pitkäaikaisosastoja. Ei ole psykiatrisia osastoja. On vain kotihoitoa.
Vanhukset on helpompia, kun pysyvät siellä kämpässään ja löytyvät sitten lopulta kuolleina.
Jännemmät mielenterveystapaukset kotihoidon piiristä sitten näkyvät lehdistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki, Malminkartano, Kulomäki. Eipä noihin enää kukaan järkevä ihminen muuta, levottomia ja turvattomia alueita.
Sairainta tässä maassa on, että noillakin alueilla on varsin uutta ja kivaa infraa, hyvät palvelut ja kulkuyhteydet. Sitten niihin asutetaan kalliihkojen omistusasuntojen joukkoon narkkeja ja muita moniongelmaisia.
No sori nyt vaan, siten toimii markkinat. Jos haluaa sellaiselle alueelle missä ei ole moniogelmaisia, se on edelleen mahdollista. Ne asunnot ei vaan ole kalliihkoja vaan kalliita. Kulosaaressa, Marjaniemessä, Kuusisaaressa jne jne saa asia aika rauhassa jos on pätää.
Niin se menee kaikkialla maailmassa, jos haluaa asua sellaisella alueella että kaikki ympärillä on todella hyvätuloisia niin siitä saa maksaa.
Rauhan saa kulosaaresta esim 600 000 ... 999 999 eurolla.
Vielä isomman rauhan saa MAALTA.
TALOT 40 000 ... 150 000 EUROA.Ja ihan vain 40...120 km stadista tämä hintataso.
Itse jätin uppoavan stadin 2013 ja muutin maalle isoon taloon pikkurahalla. Olen nauttinut.
Toki eteläsuomessa tämäkin, talo ja palvelut keskustaajamassa.Että pikkuisen valoja päälle hki sakki nyt...mitä ihmettä sinä teet ainoalla elämälläsi?
Juurikin näin. Jos vaan duuni sallii, niin se vanha kunnon Suomi löytyy vieltä aika hyvin sieltä kehä 3 ulkopuolelta. Välttää vaan isoimpien kaupunkien läheisyyttä.
Joo todellakin huomattu että joukossamme on epävakaita ihmisiä. Oliko se tässä kesäkuussa kun jotain kello 21 odotin bussia niin jostain ihan tyhjästä ilmestyi joku piripää haastamaan riitaa ja uhkasi hakata ja puukottaa hengiltä. Tilanne päättyi kun pysyin pää kylmänä ja lähdin kävelee pois mutta ehdin jo ajatella että nyt käy sitten ihan oikeasti huonosti.
Tollaiset kuuluisi teljetä jonnekin suljettuun huoneeseen. Arvostan enemmän sivullisten terveyttä ja turvallisuutta kuin jonkun sekopään oikeutta liikkua vapaasti uhkaamassa muita kunnon kansalaisia. Tuskin minä olin ainoa ihminen jolle tekee tollaista.
Kansalainen muistaa pelätä ja alistua, muista että muut on uhka.
No ihan samalla tavalla noita mielisairaita kaheleita on siellä maaseutukaupungeissakin. Ei se hoito ole siellä sen kummempaa. Mitä te nyt sössötätte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa ihmettelen tätä menoa.
Pakilassa ajettiin nainen hengiltä parkkipaikalla, Myyrmäessä puukko heilui ja hengestään joku mies pääsi Malminkartanossakin. Tekijät tällä kertaa kai suomalaisia. Mutta joka tapauksessa, meillä on avohoitopotilaita liikaa vapaana. Eikö laitoksiin voisi alkaa taas passittamaan yhteiskuntakyyvyttömiä tapauksia?
Millä rahalla ja mihin laitoksiin? Luuletko että siellä on tällä hetkellä huoneet tyhjillään?
Laitoshoitoa on ajettu alas ysäriltä alkaen ja seuraukset on näkyvissä.
Millä perusteella tuo tyyppi olisi voitu sulkea laitokseen? Ei missään ole kerrottu hänen olleen mielisairas.
Myyrmäessä liikuin viimeksi kesällä niin onneksi olin pyörällä niin pääsin pakoon joku täysin sekava mies alko tulla eteen kadulla. Sielläpäin ei todellakaan uskalla liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti muuttaisin. Asun kaupungin keskustassa näennäisesti rauhallisella alueella mutta alueeni läpi kulkevat narkit hakemaan kamaa diileriltä.
Kun aina öyhötetään että ollaan Ruotsin tiellä, niin TUO on suorin reitti sinne. Jos halutaan välttää sitä, niin jatkossakin sekoitetaan ihmisiä erilaisista taustoista.
Asun alueella, jota alettiin "sekoittamaan" uudisrakentamisen myötä, ja voin sanoa, että alue oli huomattavasti viihtyisämpi ja rauhallisempi ennen sosiaalista sekoittamista. En näe niin mitään lisäarvoa sillä, että naapurustoon pakkotuodaan rauhattomia tapauksia niin suomalaisia kuin m a m u ja. Mieluusti maksaisin ekstraa siitä, että pääsisi alueelle, jossa ei ole yhtään sosiaalitapausta eikä tule.
Tämäpä.
Muuta toki pois.
Sinne jäi knarkit, juobot, mammut, glaanit, rikolliset, hambbarit, kerjääjät, häiriköt ja muu paha...🤔Nyt maalla oma okt ja ihana piha.😀
Pihalla häirikköjen sijaan nyt oravat, linnut, fasaanit, puput, kissat ja peurat!😊
Aivan eri maailma. Hermo lepää ja alueella rauhallinen porvariston hillitty charmi 😍
Kantiksia noin 99%.👆 ja omistusasujia myös.Elämän laatu nousi 100 %, tai 500 %!
Tässä on juuri se ongelma, että joko joutuu ottamaan knarkit ja juobot tai sitten fasaanit ja peurat. Haluaisin vain asua itseni kaltaisten hyväosaisten keskiluokkaisten kanssa alueella, jossa on tavalliset palvelut ja toimiva julkinen liikenne. En ymmärrä miten kaupunkisuunnittelu ei voi onnistua tässä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette matkalla vielä sairaanpaan dystopiaan jossa rikkaat asuu aitojen sisäpuolle ja köyhät ulkona. Tällaiset asetelmat on erittäin vaarallisia ja sisällissodan mahdollisuus kasvaa kun yhteiskuntaluokkien välinen kuilu kasvaa.
Jos ette ymmärrä tätä niin olette todella typeriä.
Totta kyllä joka sana. Mutta jokainen haluaa silti turvaa ja pois ns viidakosta. Me muutettiin Itäkeskuksesta pois levottomuuksien takia, koska ei vaan enää tehnyt mieli edes viedä illalla koiraa ulos. Yhteiskunta ei tee yhtään parantaakseen mitään. Näin syntyy joukko pako automaattisesti, kun ns tavallinen veronmaksaja joutuu pelkäämään ja mitään ei tehdä. Ei minun kuulu pelkää ja maksaa kovaa hintaa siitä, että minua on uhkailtu puukolla, kun olen palaamassa töistä kotiin tai, että mieheni pahoinpideltiin huvikseen ja ryöstäjät sai 15e rahaa ja työpuhelimen. Pankkikorttia ei tajunnu ottaa. Siellä olis ollut enemmän.
Me ostettiin asunto varakkaalta alueelta, missä ei tarvitse pelkää, kun ns heikompi yhteiskunta ei ole lähellä, kun ei ole varaa olla. Eivätkä näy lasten kouluissa. Ei näin pitäisi olla, mutta minkäs teet. En minä elä levottomuuksien keskellä, koska ei tarvitse. Meidän naapuri myös muutti itä-helsingistä tänne, kun ei uskaltanut enää olla siellä ja kaikki varastettiin. Noi paikat oli meille rakkaita, koska aina asuttu siellä. Kaikella on rajansa ja minun ei tarvitse sitä rajaa sietää ja siirtää.
Ei sinunkaan sietokyky riitä loputtomiin, jos joudut aidosti yhtäkkiä pelkäämään alueellasi missä olet koulut käynyt ja kasvanut ja yrität kasvattaa omaa perhettäsi. Turva, kun muuuttuu turvattomaksi, niin silloin lähdetään muualle.
Ei mua kiinnosta hirveästi enää miten köyhä yhteiskunta elää. Se ei ole meidän ongelma vaan päättäjien ongelma ratkaista asiat. Ei se ole sattumaa miksi ihmiset laittaa lapsiaan yksityisiin kouluihin. Siellä nuori ei kanna puukkoa ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä.
Muuta toki pois.
Sinne jäi knarkit, juobot, mammut, glaanit, rikolliset, hambbarit, kerjääjät, häiriköt ja muu paha...🤔Nyt maalla oma okt ja ihana piha.😀
Kantiksia noin 99%.👆 ja omistusasujia myös.Elämän laatu nousi 100 %, tai 500 %!
Tästä haaveilee erittäin moni, ei vaan pysty :/
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö lisää mielenterveysongelmia, sanoivat käyttäjät mitä tahansa. Olen sivusta seurannut kuinka akateemisista huvikäyttäjistä kehkeytyy vuosien mittaan väkivaltaisia ja arvaamattomia mielenterveystapauksia, jotka ovat liian sekaisin pidettäviksi putkassa mutta liian väkivaltaisia pidettäviksi osastohoidossa.
Yksi huumeiden käytössä syntyvä harha on se, että huumeiden vaikutusta pystyisi itse kontrolloimaan. Se ei ole mahdollista. Huumeiden vaikutus persoonaan on niin salakavalaa, ettei käyttäjä itse ymmärrä sitä.
Jep ja bilehuumeet ovat kuulemma ihan OK. No nyt onkin monen ääni muuttunut, ei olekaan enää OK kun silti jäi koukkuun. Meillä on pari puoluetta jotka haluavat laillistaa KAIKKI huumeet!
Vierailija kirjoitti:
Mikä himo näillä hulluilla on ylipäänsä tunkea alueille, joihin heitä ei haluta? Miksi eivät pysy siellä omissa porukoissaan riehumassa. Ei kukaan muu halua heitä.
Itä-Helsinkiin vaan, siellähän suurin osa on nytkin. Toki jonkun pienen saarenkin voisi lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun itse malminkartanossa ja siis just tuolla juna-aseman lähettyvillä en yleensä kulje just ton takia, että siellä on ensinnäkin baari ja nää känniläiset huutelee siellä ja tappelee ainakin silloin kun olen mennyt siitä ohi ja sitten siinä alepan edessä kiva nisti/alkoholisti jengi koiriensa kanssa, olen kävellyt siitä monesti ohi ja haistanut kannabiksen, kuulemma yksi heistä oli toi puuk*tettu mies.
Siellä on ollut jo pitkään karmeaa, oli nuorena naisena mukava kulkea asemalta tutun luokse. AINA oli joku hörhö perässä ja narkit huutelivat.
Se Packalenin ajatus käyttöhuoneista ja dekriminalisoinnista on vielä parempi.