Uusi työnhakumalli - miten virkailija tarkistaa että on oikeasti hakenut neljää paikkaa kuukaudessa?
Paikkoja haetaan nykyään monesti sähköisesti täytettävillä nettilomakkeilla. Ottaako te-toimisto yhteyttä suoraan haettuihin työpaikkoihin varmistaakseen että asiakas on myös hakenut sinne?
Kommentit (118)
Säilytä hakemus paperisena omassa kansiossaan tai tietokoneella, sähköpostissa, pilvessä, jossain. Vuoden verran pitää löytyä sulta hakeminen, minkä olet työnhakuvelvoitteeksi ilmoittanut. Riittää varmasti myös työnantajan kuittaus hakemuksen vastaanotosta. Ei noita tarkastella sanoi te-virkailija. Mutta on velvollisuus säilyttää vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri ekan pakkohakuni ja huomasin, että siellä oli myös vaihtoehtona: kysyin nykyiseltä työnantajaltani lisätunteja. Aion käyttää tuota ens kerralla, mutta kysymys kuuluukin, voiko tuota käyttää joka kerta?
Osaako joku vastata tähän?
Hyvä kysymys. Ei ole loppuun asti mietitty uudistus monessa mielessä
Virkailija katsoo kristallipallosta ja varmentaa vielä selvänäkijältä oletko toiminut silleen kuin sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Säilytä hakemus paperisena omassa kansiossaan tai tietokoneella, sähköpostissa, pilvessä, jossain. Vuoden verran pitää löytyä sulta hakeminen, minkä olet työnhakuvelvoitteeksi ilmoittanut. Riittää varmasti myös työnantajan kuittaus hakemuksen vastaanotosta. Ei noita tarkastella sanoi te-virkailija. Mutta on velvollisuus säilyttää vuoden ajan.
Oot sinä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri ekan pakkohakuni ja huomasin, että siellä oli myös vaihtoehtona: kysyin nykyiseltä työnantajaltani lisätunteja. Aion käyttää tuota ens kerralla, mutta kysymys kuuluukin, voiko tuota käyttää joka kerta?
Ihan satavarma en ole, mutta ymmärsin työkkärin virkailijan antamista ohjeista, että voi käyttää useammin kuin kerran. Itse en kyllä ilkeä omalta työnantajaltani vähän väliä kysellä lisätunteja (tiedän jo vastauksen anyway), mutta hätätapauksessa ajattelin käyttää tuota, jos en mitään muutakaan haettavaa paikkaa keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan satavarma en ole, mutta ymmärsin työkkärin virkailijan antamista ohjeista, että voi käyttää useammin kuin kerran. Itse en kyllä ilkeä omalta työnantajaltani vähän väliä kysellä lisätunteja (tiedän jo vastauksen anyway), mutta hätätapauksessa ajattelin käyttää tuota, jos en mitään muutakaan haettavaa paikkaa keksi.
Voit lähettää hakuja mihin tahansa.
Esimerkiksi kampaamoon voi laittaa että löytyy töitä vaikka ei olosi mitään alan koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet osa-aikatyössä, niin tuo kelpaa joka kerta. Toki voit vaihtelun vuoksi hakea jostain muualta kokoaikaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää ettei ne kysele näistä firmoista onko se ja se hakenut sinne töihin, kun firmat eivät saa kertoa kenellekkään ulkopuoliselle henkilöiden nimiä, ketkä on heille töihin hakenut.
Mihin tuo perustuu - siis ei muka saa kertoa, kuka heille on hakenut töihin. Työttömyys on salassapidettävä asia, ei työnhaku.
Soittaako se kuntakokeiluihminen nyt sitten mulle , kun tälle kuukaudelle ei enää ole työmarkkinatorin sivuilla enää "paikkoja" mihin merkataan ne haetut paikat ? Neljäksi kuukaudeksi oli .
Ja joudunko/ pääsenkö nyt sitten jonnekin kurssille tai työkokeiluun ?
Työtön mies kirjoitti:
Eine tarkista. Ei niillä ole aikaa eikä rahaa. Siksi töitä ei tarvii hakea edes.
En hae töitä koska ei ole työpaikkoja joihin olis mahdollisuus edes päästä.
Henkilöt ei tarkista, koneet tarkistaa. ICT on iloinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Soittaako se kuntakokeiluihminen nyt sitten mulle , kun tälle kuukaudelle ei enää ole työmarkkinatorin sivuilla enää "paikkoja" mihin merkataan ne haetut paikat ? Neljäksi kuukaudeksi oli .
Neljäksi kuukaudeksi? Laissa sanotaan, että suunnitelmassa on 3 kuukauden mittaista työnhakujaksoa. Sun tiedoissa pitäisi olla tieto siitä, koska tulee seuraava soitto ja jos ei ole, niin ovat kuntakokeilussa taas tehneet laittomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä alapeuutuksen aihe tämä nyt on? Vuoden verran pitää säilyttää hakemukset. Liittyy mm. päivärahan saannin oikeutukseen. Ihan te-toimiston virkailijan suusta tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä alapeuutuksen aihe tämä nyt on? Vuoden verran pitää säilyttää hakemukset. Liittyy mm. päivärahan saannin oikeutukseen. Ihan te-toimiston virkailijan suusta tämä.
No ainakin minulle sanoivat että voi soittaa tai käydä kysymässä kasvotusten. Miten meinaat että säilytän naamatusten juttelun kansiossa tai tietokoneella? Kuitenkin se kelpaa noille hakusi. Minulle ei ole ainakaan selitetty mitään että pitäisi säästää vuoden ajan.
Ns. kylmäsoittoja oikein harjoiteltiin työvoimakurssilla. Eli soittoa firmaan ja kysyy onko töitä. Hiukan noloa soitella johonkin suureen firmaan ja keskuksesta tms tiedustella, kun vastaisi rekrytoinnista jne. Tuosta saa sitten ainakin numeron talteen. En tiedä voivatko työkkäristä soitella perään ja kysellä onko henkilö xx soittanut teille ns."kylmäsoiton".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joudunko/ pääsenkö nyt sitten jonnekin kurssille tai työkokeiluun ?Neljäksi kuukaudeksi? Laissa sanotaan, että suunnitelmassa on 3 kuukauden mittaista työnhakujaksoa. Sun tiedoissa pitäisi olla tieto siitä, koska tulee seuraava soitto ja jos ei ole, niin ovat kuntakokeilussa taas tehneet laittomuuksia.
Mistä se löytyy ? Mulla on vain tällainen nyt siellä " Ei avoimia asioita tai tehtäviä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joudunko/ pääsenkö nyt sitten jonnekin kurssille tai työkokeiluun ?Neljäksi kuukaudeksi? Laissa sanotaan, että suunnitelmassa on 3 kuukauden mittaista työnhakujaksoa. Sun tiedoissa pitäisi olla tieto siitä, koska tulee seuraava soitto ja jos ei ole, niin ovat kuntakokeilussa taas tehneet laittomuuksia.
Mistä se löytyy ? Mulla on vain tällainen nyt siellä " Ei avoimia asioita tai tehtäviä"
Lisäksi siellä on tämän tarkastelujakson jälkeen ilmoitus "Suunnitelmassa sovittujen tehtävien ilmoittaminen ei ole enää mahdollista verkossa. Palaa takaisin etusivulle ja tarkista Avoimet asiat ja tehtävät -osiosta, onko sinua pyydetty palauttamaan selvitys suunnitelman toteuttamiseen liittyen ja vastaa selvitykseen. Tarvittaessa voit jättää yhteydenottopyynnön etusivun Yhteydenotto -linkin kautta." Ja noita avoimia asioita ei siis ollut. Viimeisimmät ilmoitukset haetuista työpaikoista olen laittanut 2 viikkoa sitten. Kai mun sitten pitää ( taas ) itse pyytää tuon henkilön yhteydenottoa.
Vierailija kirjoitti:
Leikitkö tyhmää vai oletko tyhmä oikeasti? Ei tietenkään voi.
Minä itse sain kirjalliset ohjeet siitä, minne haut pitää ilmoittaa TE-toimiston nettisivuilla, tosin olen osa-aikatöissä, joten yksi haku kokoaikaiseen työhön kolmen kuukauden aikana riittää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joudut, kun et selvästikään ole kykeneväinen itse selvittämään asioita. Tarvitset jonkun toisen pitämään sinua kädestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitkö tyhmää vai oletko tyhmä oikeasti? Ei tietenkään voi.
Minä itse sain kirjalliset ohjeet siitä, minne haut pitää ilmoittaa TE-toimiston nettisivuilla, tosin olen osa-aikatöissä, joten yksi haku kokoaikaiseen työhön kolmen kuukauden aikana riittää.
Miksi ei voisi?
Voihan samaa työpaikkaakin hakea useamman kerran.
Miksi muuten heti nimittelet toista?