Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petaatteko vuoteenne joka aamu vaikka olisitte yksin kotona?

Vierailija
28.09.2022 |

Päiväpeitto ja muutama koristetyyny? Mä olen alkanut luistamaan petaamisesta. Vain silloin kun tiedän vieraita tulevan, laitan päiväpeiton. Jos laiskottaa kovin, vedän vain makuuhuoneen oven kiinni, ei sinne kukaan kurki.
Kuinka te muut?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan vain kun tulee vieraita.. jos silloinkaan. Tuulettuu paremmin, en ymmärrä sitä petaamisen tarkoitusta, siksi en sitä tee, ei siksi että olisin siivoton tai laiska.

Turhaa hommaa.

Vierailija
82/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paksu tukka, mutta saan sen yllättävän nopeasti kuivaksi niin, että pidän pyyhkeen sisällä meikkaamisen ajan, sitten pöyhin ja annan ilmakuivua hetken, sitten föönaan. Ilman föönaustahan tukkani ei kuivu ikinä, mutta tosiaan tällä systeemillä minulla on ihan hyvin aikaa pestä hiukset aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peitto mytyssä mitenkään tuuletu. Suorana sillä on enemmän pinta-alaa haihduttaa yön hiet.

Vierailija
84/119 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt petasin ja ihan hyvä mieli tuli. Siistii.

Vierailija
85/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sänky vielä vähän vaiheessa kun parisängyssä vain yksi vaahtomuovipatja, mutta kohtapuolin saan ehkä 2kpl joustinpatjoja ja niille sitten käytän jotain halpaa sijauspatjaa. Nyt en ole sijannut petiä, kun on jotenkin keskeneräinen ja puuttuu sopiva päiväpeittoki. Sekin hankinnassa kyllä. Kyllä tästä vielä nätti tulee.

Vierailija
86/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Vierailija
87/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin. Varsinkaan työaamuina en ter mitään ylimääräistä, koska oon niin aamu-uninen. Lähinnä petaan, jos on vieraita tulossa.

Vierailija
88/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiväpeitto ja tyynyt. 20 vuotta petasin päivittäin, muutama vuosi sitten kyllästyin. Sänky pysyy auki, en oleskele makuuhuoneessa. Jos tulossa vieraita, niin petaan.

Vierailija
89/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen asuntooni en edes tuonut päiväpeittoa. En ole pedannut yli 35 vuoteen yhtään kertaa.

Vierailija
90/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on jäänyt petaamatta. Alkuviikosta lähden aikaisin töihin ja kotietäpäivinä ei silloinkaan aina jaksa. Ja nyt on uni maistunut usein työpäivän jälkeen, joten sinne petaamattomaan on kiva pujahtaa.

Vierailija
91/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naida naputellaan näin talviloman aikaan päivät läpeensä.

Vierailija
92/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä petaa vuodetta, ellei koko kodin tarvitse syystä tai toisesta olla tip-top siisti. Eihän siihen montaakaan minuuttia menisi, mutta en koe että siitä olisi mitään hyötyä.

Vierailija
93/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan mutta en omista päiväpeittoa, en näe sille tarvetta. Täkki siististi suoraksi ja mummon neuloma vilttii kauniisti taiteltuna jalkopäähän. Se riittää. Toki annan sängyn tuulettua sen aikaa että teen muut aamutoimet.

Vierailija
94/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä petaamatonta sänkyä, vaikka muuten sinkkuasuntoni ei aina ole ihan järjestyksessä.

Vierailija
95/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päiväpeittoa. Meillä on tuplatäkki, muutama tyyny ja viltti. En petaa joka aamu, vaikka petaaminen onkin nopeaa.

Vierailija
96/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pienessä yksiössäni parisänky vie niin suuren tilan, että se on melkein pakko "sisustaa".

Olen ostanut tilavaatteet niin, että ne käyvät päiväpeitosta kuosien ja värien puolesta.

Petaan sängyn niin, että kaksi täkkiä päällisineen tulee poikittain sänkyyn.

En käytä koristetyynyjä tms.

Vierailija
97/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kämpässäni petaan, koska huusholli on niin pieni, että vähäkään huolimattomuus alka näyttää sotkuisuudelta.

Miesystäväni talo on sen verran suuri, ettei haittaa vaikka sängyn jättäisi petaamatta joskus.

Sänky vuodevaatteineen jää syrjään katsojasta/asujasta.

Vierailija
98/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, anteeksi. Lukion jälkeen olin töissä paikkakunnan laskettelukeskuksessa niinkuin kaikki muutkin ikäiseni tytöt.

Petasin satoja vuoteita ja muistan miten sormenpäät kuivuivat lähes nahattomiksi. Myös huulet ja kasvojen iho kuivuivat.

Vaikka puhtaat tilavaatteet ovat ihania, niin silti  nykyään  itse hotellissa yöpyessäni muistan kiitollisuudella siivoojaa, joka on minulle vuoteen sijannut.

Vierailija
99/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Nousen ylös, käyn aamupesulla ja laitan kahvin tippumaan ja kahvia odotellessa petaan sängyn, laitan päiväpeiton ja pari tyynyä.

Näin joka aamu, oli töitä tai vapaata. Meillä käy harvoin vieraita, joten en petaa sitä varten, vaan itselleni tulee kivempi olo kun koti on siisti ja järjestyksessä.

Vierailija
100/119 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, tuuletan, menen suihkuun, pukeudun ja petaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi