Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petaatteko vuoteenne joka aamu vaikka olisitte yksin kotona?

Vierailija
28.09.2022 |

Päiväpeitto ja muutama koristetyyny? Mä olen alkanut luistamaan petaamisesta. Vain silloin kun tiedän vieraita tulevan, laitan päiväpeiton. Jos laiskottaa kovin, vedän vain makuuhuoneen oven kiinni, ei sinne kukaan kurki.
Kuinka te muut?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa sänkyä koskaan, en näe siinä mitään pointtia. Emme oleskele makkarissa päivän aikana. Vieraiden käydessä makkarin ovi on lukossa. En ymmärrä miksi kenenkään ulkopuolisen pitäisi tunkea nenäänsä meidän makuuhuoneeseen.

Vierailija
22/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme petaa. Makuuhuone on off-limits aluetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ratkaisu. Teen vuoteen yöksi pedattuun sänkyyn päiväpeitteen päälle. Lakana, tyynyt ja peite siihen. Jos haluaa nuo voi kerätä aamulla pois, jos tarvii tai haluaa. Minulla ne on yleensä sängyllä. Ovat nättejä, eivätkä satu silmään. Kivaa pötkähtää halutessa vaikka päikkäreille. Minulla on 180cm leveä sänky ja nukun yleensä yksin kissan, kirjojen ja kannettavan kanssa.😄

Mitä yleensäkään teet päiväpeitteellä jos toimit noin. Onko sulla petivaatteet myös sen alla? Ja päällä?

Vierailija
24/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään petaan. Lapsuudenkodissa petasin ja kun muutin omilleni, se jäi, mutta korona-aikaan petaus palasi aamurutiineihin, kun kotona tuli oltua koko ajan. Nyt siitä on tullut itsestään selvyys, enkä tajua, miten se muka ennen vei niin "kauan aikaa". Kodista tulee heti siistimmän oloinen.

Vierailija
25/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa. Ainoastaan jos tulee vieraita, tai on siivouspäivä, petaan sängyn kunnolla. Makuuhuoneessa vietän aikaani vain öisin.

Vierailija
26/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetoimme makkarin, ja kun vieraita oli tulossa, laitoimme vain makkarin oven kiinni. He tiesivät uusista tapeteistamme ja halusivat nähdä ne. Olipa noloa kun sänky oli yön jäljitä petaamatta, ja kalsarit mytyssä lattialla.

Vierailija
27/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan ihan joka päivä sillä tavalla, että oion lakanat ja tyynyt sekä viikkaan täkit nätisti. Samoin avaan makkarin verhot. Päiväpeiton laitan vain, kun on tulossa vieraita. En todellakaan viitsi pitää huoneiden ovia kiinni silloin, kun meillä on vieraita (tai muutenkaan), joten huolehdin, että kaikki huoneet ovat siistejä ja "katseen kestäviä".

Vierailija
28/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Päiväpeiton laitan vain esim. juhlien ajaksi. Peitot ja tyynyt viikkaan ehkä jossain vaiheessa päivää tai sitten en ollenkaan.

Vierailija
29/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät koskaan vaatineet mua petaamaan sänkyäni. Enkä petaa sitä nytkään, vaikka pitäisi kyllä.  Oon laiska paska, joka elää läävässä. 

Vierailija
30/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En petaa sänkyä koskaan, en näe siinä mitään pointtia. Emme oleskele makkarissa päivän aikana. Vieraiden käydessä makkarin ovi on lukossa. En ymmärrä miksi kenenkään ulkopuolisen pitäisi tunkea nenäänsä meidän makuuhuoneeseen.

Sängynpetaamisen pointtina on ehkä se, ettei sänky pölyynny ja näyttää siistiltä.

Vierailija
31/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jätän hetkeksi petaamatta, hoidan aamutiskit, hampaiden pesun ja muut rutiinit. Sen jälkeen petaan. Aina samalla kaavalla.

Vierailija
32/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ole parempi pikemmin "kuoria" vuode ja avata ikkuna. Petivaatteet voi myös kantaa parvekkeelle päiväksi, onpa kiva tuoksu, jos ei ole tupakkainen.

Mun rutiini: sängystä ylös, jätän sängyn auki ja avaan tuuletusikkunan. Hoidan aamutoimet (vaatteiden vaihto, aamupesut ja aamupala sekä hiustenlaitto ja meikkaus). Viimeiseksi ikkuna kiinni ja pikainen sängynpetays. Tuossa ajassa ehtii hyvin tuulettua ja kuivahtaa.

-2

Vierailija
33/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina. Tälläkin hetkellä mies on työmatkalla ja sänky tietty pedattu:)

En halua pölyn laskeutuvan sänkyyn siksi petaan sen. 

Ja nautin myös siitä että miehen poissaollessa keittiökin on siisti - normaalisti siellä käy öisin "joku" joka tekee voileipiä tai hakee jotain muuta hyvää, murustaa saarekkeen ja jättää astioita tiskipöydälle. 

Vierailija
34/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpeittoa en laita kuin lapsen sänkyyn. Siellä huoneessa kun vietetään päivälläkin aikaa. Meidän vanhempien makkari on niin syrjässä ettei sinne edes näy. On yläkerrassa siis. Peitot suoristetaan jossain vaiheessa päivää. Vaihdan petivaatteet usein, n. viikon välein. Ei ehdi pölyyntyä.

Vierailija
35/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan päivittäin (ihan joka päivä) aamupalan jälkeen, jotta lakanat saavat hetken tuulettua. Päiväpeiton tarkoitus on suojata sen alla olevia tekstiilejä ja lisäksi sänky, huone ja koti näyttää niin paljon siistimmältä. Häiritsee muutoin.

Vierailija
36/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi katsoa sitä petaamatonta sänkyä. 

Olen myös siitä kummallinen, että tiskit on tiskattava aamulla, vaikka olis työhön lähtö. Siis aamukahvitiskit ja mitä nyt ehkä on illalta jäänyt. Astianpesukonetta ei siis ole, että ei voi vain työntää astioita koneen kitaan. Kivempi tulla kotiin kun on tuoltakin osin siistiä.

Vierailija
37/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan aina. Makuuhuoneessa ei ole ovea, häiritsee jos näen sekaisen sängyn olohuoneeseen. 

Vierailija
38/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan aina, siitä alkaa hyvä päivä. Kun nousen, tuuletan huoneen ja samalla petivaatteet raikastuvat. Kun kissat on ruokittu ja aamiainen perheelle on laitettu, tulen petaamaan sänkyni ja suljen ikkunan. Sitten pukeudun. Illalla on jotenkin erityisen mukavaa kääriä peti esille päiväpeiton alta ja mennä puhtaana säilyneisiin lakanoihin.

Vierailija
39/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa sillä siinä ei mielestäni ole järkeä, turhaa ajanhukkaa. Emme oleskele makuuhuoneessa päivän aikana. Myöskään harvat vieraamme eivät siellä käy. Lakanamme ovat kauniit, eivät ole pölyä keräävää materiaalia ja vaihdamme ne usein. Sen sijaan sängyn tuuletus on tärkeää.

Vierailija
40/119 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan aina. Se on sellainen tapa. Plus mulla on paljon tyynyjä ym sängyn päällä. Jos en petaisi ne lojuisi pitkin pientä asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi