Petaatteko vuoteenne joka aamu vaikka olisitte yksin kotona?
Päiväpeitto ja muutama koristetyyny? Mä olen alkanut luistamaan petaamisesta. Vain silloin kun tiedän vieraita tulevan, laitan päiväpeiton. Jos laiskottaa kovin, vedän vain makuuhuoneen oven kiinni, ei sinne kukaan kurki.
Kuinka te muut?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Eiks ole parempi pikemmin "kuoria" vuode ja avata ikkuna. Petivaatteet voi myös kantaa parvekkeelle päiväksi, onpa kiva tuoksu, jos ei ole tupakkainen.
Kun herään, avaan makuuhuoneen ikkunan, jotta ilma raikastuu. Sen jälkeen menen aamusuihkuun ja petaan vuoteen suihkun jälkeen. Olisi omituista jättää makuuhuone sekaiseksi ja käytän vuodetta päivisin sohvan tavoin musiikin kuunteluun joko istuen tai selällä maaten. Asun sinällään ihan tilavassa asunnosssa, jossa makuuhuone on suunniteltu musiikin kuuntelun ehdoilla, niin että sänky poikittain seinässä kiinni ja stereot ovat sitä vastapäätä. Jos haluan ottaa iltapäivällä pienet torkut, sekin on mukavampaa petatussa vuoteessa päiväpeiton päällä.
Omistan kaksi päiväpeittoa, mutta ei ole käynyt mielessäkään että niitä käytettäisiin sängyn petaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aina. Kuuluu aamurutiineihin.
Hienoa että on olemassa sielunkumppaneita, jotka ymmärtävät järjestyksen päälle!
Vierailija kirjoitti:
Omistan kaksi päiväpeittoa, mutta ei ole käynyt mielessäkään että niitä käytettäisiin sängyn petaamiseen.
Sinullako on sängyssä pussilakana ja tyyny, mutta ei mitään niiden päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan peitto ilman pussilakanaa (koska se on aina viturallaan ja epämukava) ja tyyny tyynyliinalla. Miten päiväpeitto liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole, pussilakana toimii päiväpeittona. Mikä siinä on ihmeellistä?
Armeijassa viimeksi petasin kun oli pakko.Piti olla kuin tiiliskivi särmässä.Ilmeisesti yrittivät tehdä uuden Lauri Törnin.Olen kuitenkin aina ollut hieman pelokas ja suoraan sanottuna paskahousu.Ei minusta tullut sankaria.
Tottakai.Minusta se kuuluu ...no melkein sivistykseen. Petaamaton sänky/sängyt kotona saa kodin näyttämään siltä että sairastetaan tai joltain huumeluolalta.
Vierailija kirjoitti:
Zeesus näitä kysymyksiä 😂
Entä vastauksia. Näyttää huumeluolalta jos ei petaa :D:D
En todellakaan. Tuulettuu raikkaaksi päivän aikana
Mielestäni sänky missä on päällä pelkkä lakana on ihan siisti, ei tarvitse pedata.
Jos en tuuleta petivaatteita, niin oion lakanan, pöyhin tyynyn ja laitan peiton auki sängyn jalkopäähän. Eli jätän auki pariksi tunniksi. Sitten petaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ratkaisu. Teen vuoteen yöksi pedattuun sänkyyn päiväpeitteen päälle. Lakana, tyynyt ja peite siihen. Jos haluaa nuo voi kerätä aamulla pois, jos tarvii tai haluaa. Minulla ne on yleensä sängyllä. Ovat nättejä, eivätkä satu silmään. Kivaa pötkähtää halutessa vaikka päikkäreille. Minulla on 180cm leveä sänky ja nukun yleensä yksin kissan, kirjojen ja kannettavan kanssa.😄
Mitä yleensäkään teet päiväpeitteellä jos toimit noin. Onko sulla petivaatteet myös sen alla? Ja päällä?
Koska on kaunis päiväpeite. On aika erikoinen ja veikkaisin harvinainen. On normaalit uodevaatteet kahdella peitteellä sen alla, joten kuoriutuu pikaisesti tarvittaessa myös tavallinen versio. Tämän myötä on minun tavalla myös todella pehmoinen peti. 😁
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi katsoa sitä petaamatonta sänkyä.
Olen myös siitä kummallinen, että tiskit on tiskattava aamulla, vaikka olis työhön lähtö. Siis aamukahvitiskit ja mitä nyt ehkä on illalta jäänyt. Astianpesukonetta ei siis ole, että ei voi vain työntää astioita koneen kitaan. Kivempi tulla kotiin kun on tuoltakin osin siistiä.
Et ole lainkaan kummallinen: tottakai aamutiskit tiskataan pois ja keittiö siistitään ellei aamusta ole todella kiireinen lähtö. Teen itsekin näin ja petaan petini kun se on saanut tuulettua - ikkuna auki hetkeksi niin peti raikastuu hyvin. Joskus on kiva petata peti myös ns. hotellityyliin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.Minusta se kuuluu ...no melkein sivistykseen. Petaamaton sänky/sängyt kotona saa kodin näyttämään siltä että sairastetaan tai joltain huumeluolalta.
Meillä ei oleskella makuuhuoneessa ja ovi pysyy tiukasti suljettuna, koska pidämme makuuhuoneen muita kylmempänä.
Minä leväytän peiton sängyn päälle töihin lähtiessä. Suurin kosteus on siihen mennessä haihtunut ja tuohon menee 5 sekuntia ja sänky näyttää suht siistiltä. Makuuhuoneessa ei kukaan vietä aikaa muuten kuin nukkuessa ja päiväpeitto on siitä syystä turha.
Totta kai petaan, koska minulla on vain yksiö ja teen kotona töitä. En kestäisi katsella petaamatonta sänkyä. Mutta ei minulla päiväpeittoa ole, pelkkiä Teklan pellavapussilakanoita vain, ja annan sängyn tuulettua ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Luin jostain että on terveellistä jättää peitto auki ........sänky saa ilmaa.
Sängyn voi jättää tuulettumaan puoleksi tunniksi, jotta kropasta jäänyt kosteus haihtuu. Ei sänkyä koko päivää tarvitse sen vuoksi jättää sijaamatta.
No ei ole aamulla aikaa puolta tuntia odotella kosteuksien poistumista sängystä. Ylös, kupillinen kahvia ja juosten duuniin.
Ööööö. Luuletko olevasi jotenkin parempi ihminen? Normaali ihminen herää rauhassa, käy ihanan virkistävässä suihkussa, suihkunraikkaana ja tuoksuvana pukee puhtaat vaatteet päälle. Kevyt meikki, tukka koko ajan pyyhkeen sisällä. Sitten föönaus ja tukka kuosiin. Tässä vaiheessa on vielä aikaa (jos on halua) pedata sänky nopeasti. Sitten katsotaan, että kaikki on ok, ei ole jäänyt mitään tulipalo- ja vesivahinkovaaroja, sitten tsekataan laukku, sitten katsotaan peiliin ja lähdetään ovesta ulos ihan tavallisesti, ei teatraalisesti "juoksemalla."
Niin ja jossain vaiheessa aamutoimia oli aamupala, kaffi ja hampaiden pesu, mutta niitä en jaksanut nyt laittaa erikseen. En voi käsittää ihmisiä, jotka heräävät yön hikoiltuaan, heittävät vaatteet niskaan, kupin kahvia naamaan ja häipyvät töihin. Hyi miten likaista. Itse käyn aina aamusuihkussa ja tuoksun ihanan raikkaalta heti aamusta. Tukka on aina puhdas, samoin hampaat.
Edellisessä kämpässä petasin aina. Nykyisessä en enää petaa, en tiedä mistä johtuu. Olen kuitenkin tosi tarkka kämpän siisteydestä.