Pitääkö aina kysyä, ollaanko teillä terveinä?!
Ärsyttää, kun lapsiystäväperheemme äiti ei voinut kertoa ennen vierailuamme, että toinen heidän lapsistaan on räkätaudissa.
(Emme siis menneet yllätyskylään.)
Teki mieli lähteä pois, kun huomasin, että heidän poikansa nenä valui kuin kovasti ja sitten tietysti oli mahdotonta pitää omaa lastansa irti samoista leluista.
No, ajattelin, että parin päivän päästä tiedetään kuinka kävi.
Nyt on tulos selvillä ja ärsyttää suunnattomasti huonosti nukutun yön jäljiltä varsinkin.
Minusta olisi kohteliaampaa kertoa taudeista kuin kysyä niistä. Vai mitä mieltä te olette?
Eihän noista pöpöistä lopulta tiedä, mutta jos tauti on jo päällä niin eikö se ole jo ilmiselvää, että nuhapöpöä löytyy....
Kommentit (9)
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Jokaisen pitäisi tajuta mainita, että " hei, meillä sairastetaan bla bla bla....." . Todella ikävää mennä kylään, jossa lapsilla kamala räkis eivätkä vanhemmat ole vaivautuneet kertomaan taudeistaan. Itse olen aina kertonut, jos räkätauti on päällä, että vanhemmat voivat sitten itse valita tulevatko kylään vai jättävätkö kyläilyn välliin.
Kyllähän ne taudit tietysti leviää muutenkin, mutta itse en kyllä todellakaan halua lapsilleni tauteja, jos ne on vältettävissä. Ei ole kivaa, kun yöt menee repaleisiksi ja päivät on yhtä käninää.
niin minäkin ajattelen, että on kohteliaampaa kertoa reilusti kuin kysellä.
Tämä kyllä nyt sen verran " viisastutti" minua, että seuraavalla kerralla aion varmistaa asiaa, oli se sitten kohteliasta tai ei.
Kun mainitsin " tartuttajaperheen äidille" , että meillä ollaan nyt flunssassa niin hän vaan kauhisteli ja voivotteli, että toivottavasti HEILLE ei nyt tule rajumpaa flunssaa.
Aion minäkin varmistaa asiaa vastaisuudessa.
Mutta silti olen itse sitä mieltä, että samoin kuin liika ylihygieenisyys tuo allergioita, aiheuttaa liika varovaisuus ja pöpöjen välttäminen huonomman vastustuskyvyn myös nuhaa vastaan. Ja meillähän ei tähän mennessä ole juurikaan sairastettu, vaikkei kyläilyjä puolin tai toisin nuhaisten kanssa olekaan vältelty. Toivottavasti tilanne jatkuu yhtä hyvänä.
Kerrotko sitten aina tilanteen tyliin -ja mehän ollaan terveitä- : )
Olen ne kaikki kaksi nuhaa aina kertonut, jos joku on ollut tulossa kylään, jotta voi itse päättää tuleeko vai ei. Mutta olemme menneet kylään nuhaperheisiin ja ottanut myös omaan kotiimme vastaan nuhaisia lapsia, jos he itse ovat sitä ehdottaneet, eikä kyllä tavallinen nuha ihan normaalilla vastustuskyvyllä varustettuun lapseen tartu. Virukset voi sitten olla toinen juttu, mutta meillä on vältytty niiltäkin.
Sillä flunssapöpöt tarttuvat niin herkästi ja eivät todellakaan kivoja ole.
Itsellämme infektioherkkä lapsi ja flunssat aiheuttavat vaikeita oireita. Joten itse vielä varmistan että meille kun tulee vieraita tai itse kun menmme joskus kyläilemään että kaikki varmasti terveitä. Just sen takia varmistan kun just on noita ihmisiä jotka hups, eivät muistakaan ilmoittaa olevansa flunssassa.
Paitsi onneksi meidän tutut ovat aina muistaneet tulla meille terveinä.
Ja käsien pesu ehdoton kun emille tullaan!
Mutta mielestäni sinun kannattaa vaikka jatkossa varmistaa aina, että olettehan täysin terveitä, niin ei satu mitään ylläreitä ja taudit leivä.
Harmittaa tuollainen kun tuttavasi ei voinut mitään ilmoittaa.