Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sairausloma pitää ilmoittaa soittamalla?

Vierailija
27.09.2022 |

Miksei vaikka tekstiviestit kelpaa sairausloman ilmoittamiseen?
Eräässä työpaikassa sain haukut kun ilmoitin sairastumisen tekstiviestillä vaikka sairastuin yöllä eikä silloin olisi voinut kenellekään edes soittaa.
Miksi se soittaminen on niin tärkeää ja vielä se että pitäisi soittaa joka päivä vaikka tekstiviestit olisi niin paljon kätevämpiä kun ne voi lukea silloin kun on aikaa ja niistä jäisi mustaa valkoiselle todisteeksi.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaessa on vaikeampi valehdella.

Vierailija
2/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähetetään vaan sähköpostia eikä tarvitse koskaan soittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä töissä aina huomata viestien tuloa ja on ehdottoman tärkeää ilmoittaa ja varmistaa, että tieto menee perille. Meillä alkaa kolmivuorotyössä heti sijaisen etsiminen, kun tulee sairasilmoitus.

Vierailija
4/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syy on se, että esimiehen täytyy varmistetusti saada tieto asiasta heti aamulla. Jos vaikka olisit lähettänyt hänelle tekstarin, mutta mitä jos hänkin sattuisi olemaan sairaana ja pitää työkännykkänsä suljettuna. Sitten tulee turhaa viivettä asiakastapaamisten perumisessa ja töiden uudelleenjärjestelyssä.

Vierailija
5/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä vähän kontrollointi ole kyseessä, varsinkin jos omalla ilmoituksella saa olla pois.

Vierailija
6/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on oikeus tarjota muuta työtä, jos katsoo, että olet siihen työkykyinen. Meillä sairausloma on palkatonta, jos sen ilmoittaa tekstarilla.

Vierailija
7/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin kyse on ihan tiedon perillemenon varmistamisesta.

Vierailija
8/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on oikeus tarjota muuta työtä, jos katsoo, että olet siihen työkykyinen. Meillä sairausloma on palkatonta, jos sen ilmoittaa tekstarilla.

Kuulostaa työpaikalta jonka toimintaa olisi hyvä käydä tarkistamassa.

Onko kyseessä joku mamuvaltainen pulju?

Vierailija
9/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaessa on vaikeampi valehdella.

Jos on pokkaa valehdella olevansa sairas, se kyllä onnistuu ihan millä tahansa ilmoitustavalla.

Vierailija
10/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä normaaliesimiehille tarvitsekaan ilmoittaa soittamalla. Itse ainakin koen paremmaksikin ilmoittaa kirjallisesti, jotta ilmoituksesta jää joku merkintä, että olen ilmoittanut. Jos esimies vaikka unohtaisi asian puhelun jälkeen ja tulisi joku selkkaus, etten olisi muka ilmoittanut.

Ja ei se nyt ihan normaalia ole, jos pitää epäillä, että onko se työntekijä nyt oikeasti kipeä vaiko eikö. Toki riippuu varmaan vähän työstä. Itse teen asiantuntijatyötä, ja kyllä mun motivaationi varmasti käy muutenkin ilmi, joten esimies tietää kyllä soittamattakin, etten mielelläni ole saikulla, vaan jos olen, niin olen oikeasti pää kainalossa.

Vierailija
11/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan viesti pomolle, sihteerille ja vielä työkaverille, joka tietää tehdä sitten mahdolliset kiirelliset työt. 

Vierailija
12/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se soittaminen seuloo ainakin juopot pois. Tekstarin vielä näpyttää vaikka se juopporemmin selvin jäsen, mutta sen humalaisen sössötyksen kuulee puheesta. Tämä siis silloin, kun ollaan omalla ilmoituksella. Jos on todistus, niin viesti riittää. Ja ennen työvuoron alkua pitää ilmoittaa.

Vierailija
13/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari tai sähköposti on helppo kirjoittaa kännissä.

Puhelussa humalatila on vaikea kätkeä.

Voisiko olla syy tähän?

Vierailija
14/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitetaan viesti pomolle, sihteerille ja vielä työkaverille, joka tietää tehdä sitten mahdolliset kiirelliset työt. 

Meillä on nimenomaan tärkeämpää ilmoittaa (itseohjautuvalle)tiimille ja sen kaikki tekee kyllä sähköpostilla. Esimiehelle sitten vaan cc siihen, vaikka eipä se esimies sillä tiedolla paljoa tee muuta kuin tietää hyväksyä tuntikirjauksissa poissaolon.

Vierailija
15/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla syy tähän?

Aika heikkoa ainesta on palkattu töihin, jos sairastuneen kohdalla on tarpeen epäillä, että oliskohan se kuitenkin oikeasti kännissä :D

Vierailija
16/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla syy tähän?

Aika heikkoa ainesta on palkattu töihin, jos sairastuneen kohdalla on tarpeen epäillä, että oliskohan se kuitenkin oikeasti kännissä :D

Aika moni sitä vaan saikuttelee kännin tai krapulan takia. Ei se alkoholismi a) näy välttämättä päälle tai b) ole siinä kohtaa vielä puhjennut, kun palkataan.

Vierailija
17/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla syy tähän?

Meillä on muutamia tapauksia, jotka ovat vuosia hoitaneet työnsä säntillisesti, mutta sitten ryhtyneet ykskaks saikuttelemaan. Yksi sai kenkää. Sitähän ei päälle näe aina.

Vierailija
18/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä normaaliesimiehille tarvitsekaan ilmoittaa soittamalla. Itse ainakin koen paremmaksikin ilmoittaa kirjallisesti, jotta ilmoituksesta jää joku merkintä, että olen ilmoittanut. Jos esimies vaikka unohtaisi asian puhelun jälkeen ja tulisi joku selkkaus, etten olisi muka ilmoittanut.

Ja ei se nyt ihan normaalia ole, jos pitää epäillä, että onko se työntekijä nyt oikeasti kipeä vaiko eikö. Toki riippuu varmaan vähän työstä. Itse teen asiantuntijatyötä, ja kyllä mun motivaationi varmasti käy muutenkin ilmi, joten esimies tietää kyllä soittamattakin, etten mielelläni ole saikulla, vaan jos olen, niin olen oikeasti pää kainalossa.

Ainakin sairaalassa on tosiaan tarpeen ilmoittaa normaaliesimiehillekin soittamalla, koska jos joku on sairaana, tarve töiden järjestelylle ja sijaisille soittelulle on välitön. Sähköposti ei ole yhtä luotettavan nopea ilmoitustapa kuin soitto, etenkään sellaisissa töissä, joissa ei istuta koko ajan koneen äärellä.

Vierailija
19/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa työpaikalta jonka toimintaa olisi hyvä käydä tarkistamassa.

Onko kyseessä joku mamuvaltainen pulju?

Valtiolla olen töissä. Tervetuloa koska tahansa tarkistamaan toimintaa.

Vierailija
20/86 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin syy on se, että esimiehen täytyy varmistetusti saada tieto asiasta heti aamulla. Jos vaikka olisit lähettänyt hänelle tekstarin, mutta mitä jos hänkin sattuisi olemaan sairaana ja pitää työkännykkänsä suljettuna. Sitten tulee turhaa viivettä asiakastapaamisten perumisessa ja töiden uudelleenjärjestelyssä.

Mihin siis teillä pitää soittaa, jos ei siihen esimiehen (mahdollisesti yöllä kiinni olevaan) kännykkään? Ihan samalla tavalla se puhelu ei mene perille, tekstaria sentään yrittää matkapuhelinverkko lähettää kunnes se vastaanottajan puhelin tulee takaisin verkkoon.