Tilaako teidänkin miehenne ravintolassa aina sen pirun pippuri-tai lehtipihvin?
Kun oma tilaa aina just pihvin. Nautaa se olla pitää, possu ei käy. Ymmärrän, että vege on liikaa, mutta ettei edes vaihtelun halusta ota kalaa. Ihmettelee vaan, että eikö täältä saa pihviä. Hinnasta tässä ei ole kyse, käydään ulkona syömässä tosi harvoin. Mietin vaan, etteikö ikinä tule houkutus kokeilla jotain erilaista.
Kommentit (112)
Ap, sinun ei tarvi tilata samanlaista annosta kuin miehesi. Joten ei pitäisi olla ongelma, jos mies syö pihvin
Suomalaisessa keskiverto ravintolassa kalaa ei osata laittaa. En ikinä tilaa kalaa annoksena, koska Suomessa kalaa ei arvosteta raaka-aineena ja se valmistetaankin vähän vasemmalla kädellä, osaan kalaruoat itse paremmin. Usein se annos mitä on tehty pitkään ja paljon osataan myös valmistaa hyvin. Joten pippuripihvi on looginen valinta, jos ei nyt viikottain samaa syö. Kukapa nyt tahtoisi ravintolaan pettymään annokseensa.
Mieheni on kalasta ja maitotuotteista nauttiva kasvissyöjä. Ei siis punaista lihaa eikä kanaa hänelle. Yleensä hän on rohkeampi kokeilija kuin minä. Mutta harvemmin edes käydään ravintoloissa, jossa listalla on pippuripihvi. Toisaalta, mistäs sen tietäisin, kun ei lihavaihtoehtoja tarvii selvittää :D
Mä käyn aniharvoin ravintolassa ja silloin kun käyn, niin haluan ruoan olevan hyvää takuuvarmasti. Niinpä mun valinta on joku pihvi. Käyn silloin tällöin eräässä kahvilassa ja otan aina saman leivonnaisen, koska tiedän sen olevan hyvää. Sama Hesessä, otan aina saman aterian. Se pettymys vain on liian suuri kestettäväksi jos annos ei olekaan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisia pirun pippuripihvejä saa?
Oikeassa ruokaravintolassa niitä on. Ei mäkkäreillä, tai pitsapaikoissa
Vierailija kirjoitti:
Ei, yleensä tilaa naudan pihvin, pirun pihviä ei ole täälläpäin ravintoloissa tarjolla, harmi kyllä.
Mikä siinä s**tanan pihvissä maksaa???
Tulee huonolla tavalla 80-luku mieleen noista pihvistä. Varmaan persujen suosikkiruokaa?
Olen mies enkä ole koskaan tilannut lehtipihvejä, olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta. Teini-ikäinen tyttäreni on joskus tilannut pihvin ravintolasta ja se yritettiin laittaa minun eteeni ja kasvien hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja joka kerta sitten valittaa kuinka pihvi on kuivaa. Maistoin kerran itsekin enkä tajua miten kukaan voi sellaista syödä. Kuivaa ja mautonta.
Ei kannata tilata sitä pihviä kypsänä.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa
Siravintolassa edes on tuota listalla.Ennemmin taitaa mennä vaikka pasta-annos.
Kylläpä on.
Pippuripihvi on ravintoloiden klassiko ruoka, eri lisäke vaihtoehdoilla.
Enkä yhtään ihmettele, jotta miehet noita tykkää ravintolassa tilata ja syödä.
Sitä kun harvemmin saa kotona.
Pippuripihvi valmistetaan naudan sisäfileestä, ja se maistuu taivaalliselta.
Lisäkkeet siihen voi valita.
Siihen vielä juomaksi 16-24 cl hyvää punaviiniä, ei parempaa ravintolasta ruokaa, lihan ystävä saa.
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että korkeakoulututkintoa heillä ei ole.
Mitä tekemistä korkeakoulututkinnolla on pihvin syömisen kanssa ? ?
Joo aina :D Viimeeksi vein syömään nepalilaiseen niin ei ollut sitä vaihtoehtoa :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa
Kylläpä on.
Sitä kun harvemmin saa kotona.Pippuripihvi valmistetaan naudan sisäfileestä, ja se maistuu taivaalliselta.
Siihen vielä juomaksi 16-24 cl hyvää punaviiniä, ei parempaa ravintolasta ruokaa, lihan ystävä saa.
Punaviini huuhtelee suusta hyvän pihvin maun pois, siis kiitos ei viiniä
Vierailija kirjoitti:
Tulee huonolla tavalla 80-luku mieleen noista pihvistä. Varmaan persujen suosikkiruokaa?
On kylläkin niin ettei kaikilla ole edes varaa tilata, tuota pippuri pihviä.
Se kun valmistetaan naudan kalleimmasta ja parhaimmasta lihasta: sisäfileestä.
Kannattaa pyytää se mediumina.
Joissakin ravintoloissa, kokki paistaa tuon pihvin, suoraan tilaajan pöydän vieressä.
Naudan sisäfile pihvin kypsymisaika kun on erittäin lyhyt.
Ulkona syön mitä en kotona laita ja se on vaikea valinta. Olen taitava kokkaaja joten vaikea löytää ravintolaa joka houkuttelee minua ulos syömään.
Joskus syön pizzan ukona.Ainut mitä en kotona laita.
Tällä viiikolla menemme Gand Hotelliin syömään Club Sandwichin ja juomaan lasit kuohuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo aina :D Viimeeksi vein syömään nepalilaiseen niin ei ollut sitä vaihtoehtoa :DD
Yhden ystävän kanssa kävin Nepalilaisessa. Tilasin kala-annoksen ja hän kanaa. Saman näköiset annokset tuotiin eteen, ei muuta eroa kuin se kala ja kana. Aika mitätön oli hintaansa nähden. Enpä mene toiste
Vesi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa
Kylläpä on.
Sitä kun harvemmin saa kotona.Pippuripihvi valmistetaan naudan sisäfileestä, ja se maistuu taivaalliselta.
Siihen vielä juomaksi 16-24 cl hyvää punaviiniä, ei parempaa ravintolasta ruokaa, lihan ystävä saa.Punaviini huuhtelee suusta hyvän pihvin maun pois, siis kiitos ei viiniä
Yleensä tarjolija osaa suositella sopivan viinin naudanlihalle.
Ja tottahan ruokajuomaksi sopii myös vesi tai kivennäisvesi
Punaviinejä on erilaisia, kaikki punaviinit eivät sovi kaikille ruuille.
Jos ovat vaikkapa liian tannniinisia, yms.
Myös viinien rypäleissä on suuret erot.
Mulle kelpaa vain Chateaubriand, vuosikertaviini ja yläosattomat tarjoilijat.
Pippuripihvin se tilaa joskus, lehtipihviä ei ikinä.
Hyvä homma. Perinteisesti on ollut niin että mies ottaa sen rasvaisen ja suuren annoksen kun nainen närppii salaattia tai keittoa. Sellainen meininki ärsyttää minua. Että odotetaan naisen tilaavan tiettyjä ruokalajeja tai paheksutaan.