Tilaako teidänkin miehenne ravintolassa aina sen pirun pippuri-tai lehtipihvin?
Kun oma tilaa aina just pihvin. Nautaa se olla pitää, possu ei käy. Ymmärrän, että vege on liikaa, mutta ettei edes vaihtelun halusta ota kalaa. Ihmettelee vaan, että eikö täältä saa pihviä. Hinnasta tässä ei ole kyse, käydään ulkona syömässä tosi harvoin. Mietin vaan, etteikö ikinä tule houkutus kokeilla jotain erilaista.
Kommentit (112)
Mies saa tilata ravintolassa sitä mitä haluaa syödä. Niin minäkin teen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, medium plus, lohkoperunoilla.
medium rare lohkoperunoilla kiitos
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisia pirun pippuripihvejä saa?
H€lvetistä. On muuten s**tanan hyvää paholaisen hillolla.
En edes muista koska olisin viimeksi nähnyt ravintolan menussa pippuripihvin. Varmaan joskus 90-luvulla. Käydään vähintään kerran viikossa ulkona syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa tilata ravintolassa sitä mitä haluaa syödä. Niin minäkin teen.
Kunhan maksaa laskun.....
Minä olen meillä se kovempi pihvin syöjä, välillä ihan pihvin ehdoilla ravintolankin valinnut.
Joo, mutta niin mä naisenakin tilaan. Tosin huonossa ravintolassa ei kannata pihviä tilata kun tulee huonosta laadusta vain paha mieli. Laadukkaassa pihvipaikassa taas pihvi on mureaa ja lisukkeet maukkaita. Nam, tuleekin vesikielelle.
Kuka kumma vielä kuvittelee, että nauta on miesten ruokaa?
Kotiin en osta juuri koskaan naudanlihaa. Niinpä tilaan sitä ravintolassa silloin harvoin kun käyn.
Pippuripihvi nyt vaan tuppaa olemaan sellainen annos jonka saa keskinkertaisempikin kokki tehtyä kunnolla.
Annoksen nimestäkin voi myös päätellä että lautaselle tulee muutakin kuin ne kaksi design ruohoa ristissä ja kastikkeen tippoja reunoilla.
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt isäni sanoi että hän tilaa tuntemattomassa ravintolassa aina pippuripihvin koska sitä huonokaan kokki ei voi pilata. Itse tilaan epävarmoissa paikoissa etanapannun jos sellainen on listalla koska se maistuu täsmälleen siltä mitä siinä on päällä, joko sinihomejuustolta tai valkosipulivoilta ja sehän on ihan hyvää tuoreen leivän kanssa.
Isäsi oli siinä mielessä väärässä, että kyllä siitä huippulaadukkaasta pihvistäkin saa osaamattomissa käsissä kengänpohjaa.
Ravintoloiden kala-annokset ovat lähes poikkeuksetta kuraa ja kalliitakin laatuun nähden. Kalasta saa itse valmistamalla helposti paljon maukkaampaa. Pihvejä harvemmin viitsin kotona kärytellä, joten mulle pippuripihvi, kiitos.
Joo. Ja joka kerta sitten valittaa kuinka pihvi on kuivaa. Maistoin kerran itsekin enkä tajua miten kukaan voi sellaista syödä. Kuivaa ja mautonta.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koska olisin viimeksi nähnyt ravintolan menussa pippuripihvin. Varmaan joskus 90-luvulla. Käydään vähintään kerran viikossa ulkona syömässä.
Käyt vain mäkkärissä tai subissa?
Voisin tilata joskus kalaakin jos listalla olisi pihvin tapaan mahdollisuus vaikuttaa siihen minkä kokoinen kimpale sitä esim. lohta tulee. Kerran erehdyin ottamaan ja se ruokailu meni pilalle, kun katsoin kaverini mättävän huiviinsa reilun kokoista pihviä.
Pirun pippuripihvi kuulostaa siltä, että kerrankin pippuria on riittävästi, kelpaa.
Ei, yleensä tilaa naudan pihvin, pirun pihviä ei ole täälläpäin ravintoloissa tarjolla, harmi kyllä.
Mun mies tilaa melkein aina kalaa, mikä on typerää koska pettyy lähes poikkeuksetta. Hän työskentelee nimittäin kala-alan yritysten parissa ja saa edullisesti tai ilmaiseksi tuoretta kalaa, jota osaa valmistaa todella hyvin. Juuri koskaan ei ravintola-annokset yllä samaan - jo lähtien siitä, ettei kala ole yhtä tuoretta.