Kuinka paljon olisit valmis maksamaan vihki/kihlasormuksesta?
Kyselen ihan vain uteliaisuudesta. Luin juuri artikkelin, jonka mukaan vihkisormuksen hinta Yhdysvalloissa on keskimäärin 6000 dollaria. Usein kuulemma maksetaan 10 000 -25 000 dollariakin. Sitten on se (Amerikkalainen) sanonta, jonka mukaan sormuksen pitäisi maksaa kolmen kuukauden palkan verran (💸💸💸)
En ole naimisissa, mutta toivoin ettei Suomessa olla näin hulluja. Itse olisin sormuksesta valmis maksamaan ehkä 100 euroa, jos sellainen olisi pakko hankkia. Jalokiviä ei tarvitsisi olla. Niiden arvohan vain romahtaa ja jäisi kiinni neuleisiin jne.
Kuinka paljon olisit valmis sormuksesta maksamaan? Tai kuinka arvokas sinun sormuksesi on?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Mies osti minulle 3000 euron kihlasormuksen ja 5000 euron vihkisormuksen. Laadukkaita timantteja ja valkokultaa.
Nyt niiden yhteisarvo on 11 vuoden jälkeen yli 15 000 euroa, eli on samalla sijoitus.
Miksi sormukset arvioitiin nyt? Onko ero vireillä?
Vierailija kirjoitti:
Minun maksoi n. 120e. En ymmärrä mitä merkitystä on ostaa satasten tai tonnien rinkulaa, sehän on vain koru. Nytkin se on yöpöydän laatikossa, harvemmin tulee pidettyä, käytännön syistä. Ei kukaan siitä metallinpalasta mitään kysele tai sitä katsele ihastellen, että statuksen takia kallista kotua ei ainakaan kannata hankkia
Minä olen koruihmisiä ja käytän sormuksia muutenkin paljon, joten kihlasormus tulisi satavarmasti lähes kokoaikaiseen käyttöön. Haluan, että sormus on minun tyyliseni ja miellyttää silmääni, joten budjetti edellä en lähtisi valkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän kullan ja platinan ja timanttien arvo laske? Nehän on aina arvokkaita?
Korujen arvo kuitenkin laskee. Sen sormuksen hinta ei ole = siinä käytettyjen metallien/ timanttien arvo. Käsityö, merkki jne lisää hintaa. Joidenkin sormusten arvo voi tippua jopa 50 prosenttia, kun ne ostetaan. Riippuu varmasti korusta / liikkeestä / paljonko korussa oli oikeasti jalometalleja / minkälainen jalokivi on kyseessä / Mikä hinta oli jne.
Sekin, että sormuksiin on läppästy kyltti "kihlasormuksia" nostaa hintaa myyntihetkellä, mutta ei oikeaa arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies osti minulle 3000 euron kihlasormuksen ja 5000 euron vihkisormuksen. Laadukkaita timantteja ja valkokultaa.
Nyt niiden yhteisarvo on 11 vuoden jälkeen yli 15 000 euroa, eli on samalla sijoitus.
Miksi sormukset arvioitiin nyt? Onko ero vireillä?
Kuulosti tosiaan edellinen ihan joltain Timanttisten mainokselta. 😅
Varmaan tuhat euroa olisi aivan maksimi. Toivon, että sormus olisi kultaa tai valkokultaa ja että siinä olisi jokin kivi (ei tarvitse olla edes timantti).
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän kullan ja platinan ja timanttien arvo laske? Nehän on aina arvokkaita?
Ei todellakaan laske, jalometallit ja jalokivet nousee arvoltaan vaan :)
Auto on maailman huonoin sijoitus.
Kihlasormuksien arvo kuitenkin usein laskee vaikkei jalometallien arvo laskekkaan.
Siis rahallinen, tunnearvo varmaan pysyy. :)
En kyllä tiedä mikä mun vihkisormuksen rahallinen arvo on.
Se on ensinnäkin teetetty, suvun perintösormusta käytetty pohjana ja siihen jätettiin vanhat kaiverrukset. Kivet tilasin itse Tillanderilta, granaatteja ja timantteja, ehkä joskus granaatit vaihtuu rubiineihin jos raaskin.
Osan työpalkasta kultaseppä otti kultana.
Hmm. Saisikohan tuosta romukultana jonkun satasen, kaksi ilman kiviä?
Hirveitä summia ihmiset olisi valmiita laittamaan sormuksiin!
Me ollaan miehen kanssa kihloissa, meidän sormukset yhteensä taisi maksaa n. 70 euroa. Vihkisormuksiin laitetaan sitten vähän enemmän, omaani laittaisin ihan max. 200€ jos löytyy joku todella mieleinen.
Ollaan pienituloisia ja tulevaisuudessa on paljon tärkeämpiä rahareikiä tiedossa, en näe järkevänä sijoittaa koruihin.
Ei kannata liikaa maksaa, joskaan ei nyt kannata lähteä 25 euron hilulla liikkeelle. Myöhemmin osa eroaa ja osa ei halua kuitenkaan naimisiin kirkon tai valtion kautta, miten liitto liittyisi valtioon millään tavalla.
Ai että kullan arvo nousee, hohhoijaa. Arvioitutin ison määrän kultaa, sormuksia/kaulakoruja. Eipä niistä juuri mitään saisi vaikka kaupassa maksavat maltaita samanlaiset. Joten turhakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kullan arvo nousee, hohhoijaa. Arvioitutin ison määrän kultaa, sormuksia/kaulakoruja. Eipä niistä juuri mitään saisi vaikka kaupassa maksavat maltaita samanlaiset. Joten turhakkeita.
Yleensä kun kihla- ja vihkisormusta ostetaan, sitä ei osteta ajatuksella, että myynpä tämän joskus pois. Idea on, että ne ovat elämän loppuun saakka.
Sormus on vain esimaksu seksistä, jos ei irtoa, se otetaan pois ja annetaan seuraavalle.
Kulttuurikysymyksiä. Jenkeissä kallis sormus on ylpeyden aihe, ei häpeä. Suomessa ihmiset tyyliin kilpailee kenellä on halvin, kun se on sitten sitä aitoa rakkautta jne. Ihan oikeasti odotan että joku tulee tähänkin ketjuun kohta kertomaan, miten heidän oikea aito rakkautensa sinetöitiin risusta tehdyllä renkaalla, ja sitä sitten ihastellaan. Toinen vakio on Kauhea sentään, yli 1000€ sormuksessa on varmasti niin iso timantti että on sitten koko ajan tiellä! Vinkkinä: Niin suuren timantin hankkimiseen vaaditaan varmaan sellainen 100000€, tuhannella eurolla et isoa timanttia saa vaikka päälläsi seisoisit.
Oma kihlasormukseni maksoi reilun tonnin. Pieniä kiviä rivissä. Vihkistä maksoimme muistaakseni noin 4500€, ovh oli lähemmäs 8000€. Hinnasta huolimatta kivi on vain 0,5ct eli jenkkimittapuulla pieni. Halusin laadukkaan kiven suomalaiselta huippubrändiltä. Halusin myös aidon timantin (ei labra), mutta kuitenkin vastuullisuusstandardit täyttävän. Ikinä en voisi omalla naamalla kertoa että sormus maksoi näinkään paljon, koska suomalaisittain on jotenkin tosi väärin käyttää sormukseen rahaa. Vaikka hassuahan se on, kun omia rahoja tässä käytetään eikä kenenkään muun. Haluan myös käyttää tätä samaa sormusta toivottavasti hautaan saakka, enkä mitään upgradea 10v hääpäivänä tms. Tämä toivottavasti jää lapsille perintönä. Arvonnousuun en usko, mutta arvottomaksi tämä ei varmasti jää! Ainakin timantti säilyttää arvonsa. Tämä on minulla joka päivä sormessa ja tärkein asusteeni. Saakin olla kalliimpi kuin yksikään asusteeni tai muu koruni (näin olen myös lukenut että sormuksen tulisi olla naisen arvokkain koru). Arvostan koruja yleensäkin, ja käytän rahaa mieluummin elinikäiseen jalometallikoruun, kuin vaikka kenkiin joita käytetään muutama vuosi.
Kihla- ja vihkisormukseni ovat kapeat ja ilman kiviä. Siis sieltä halvemmasta päästä. Meille oli tärkeämpää säästää ne 6000 dollaria ihan muihin, tärkeämpiin asioihin.
"Is two months salary too much to pay for something that lasts a lifetime?"
Jalokiviliikkeen mainokamppis 80-luvun alussa jenkkilehdissä. Kihlasormuksista oli kyse.
Mun kihlasormus maksoi 2.000 markkaa 90-luvulla, ja vihkisormus muistaakseni noin 15.000 markkaa. Ei maksanut kahden kukauden liksaa edes yhdessä, mutta käytän niitä vieläkin.
Kihlasormukseni maksoi alle 50 euroa :D Se on kaunis, minulle tärkeä ja ajaa asiansa.
Jos nyt kihloihin menisin niin varmaan 150-250e olisi ok. Vihkisormuksenkaan ei tarvitsisi olla mikään super kallis, riittää että sormus on minun näköiseni. Joku tonnien sormus ei myöskään tulisi pysymään sormessani, koska en voisi pitää sitä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi kantaa kädessä yli 2000e sormusta. Pelottaisi että häviää tai varastetaan.
Kun katselen näyteikkunoiden sormuksia niin harvoin ne kalleimmat on kauneimpia. Usein asettuu n. 500 tienoille ne mistä pidän.
Olen samaa mieltä. Sellaisessa saattaisi myös olla jo semmoinen kivenmöllykkä, joka kokoajan olisi tiellä ja saisi sen irtoamista pelätä.
Joko Amerikkalainen tuttuni joskus selitti, että siitä kaallista sormuksesta tehdään halpa lasikopio, jota pidetään sormessa arkisin. Aito on turvassa kotona kassakaapissa. Tuota en voi ymmärtää. Miksei sitten vain hanki sitä halppista? Voi vaikka halutessaan kertoa kavereille, että juu oikea timantti on kotona piilossa. Ei ole myöskään hyvä sijoitus, kun arvo vain tippuu oston jälkeen kuin autossa.
Höpöhöpö. Ihan aidot kihlatimanttisormukset on kaikilla amerikkalaisilla tutuilla sormissaan arkenakin.
100 euroa. Tavallinen kapea kultarinkula, sisällä pvm ja nimet, ulkopinnassa ei kaiverruksia eikä kiviä.
Kihla 200e ja vihki 800e. Sellaiset, että miellyttää omaa silmää ja kyllä noita ihaillen itse katselen. Ja itse maksoin, puoliso maksoi omansa.