Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 paikkaa per kuukausi

Vierailija
26.09.2022 |

Onhan tämä uusi aktiivimalli naurunalainen, yhtä naurunalainen kuin aktiivimalli ala Sipilä. Haet neljää työpaikkaa, ja jokaisesta sanotaan ei-kiitos, vedoten milloin ikään, kokemukseen, milloin mihinkin, lisäksi työnhakija ei voi syystä tai toisesta ottaa esim. yli 80 km työpaikkaa vastaan. Mikä helvetin idea tässä on, työntantaja ei ota töihin mihin itse ajattelis sopivansa ja työntekijä kieltäytyy, kun ei omasta mielestään ole alalle sopiva. Onhan tämä niin peräsuolesta kuin olla ja voi!

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni on onnistunut saamaan työpaikan tällä mallilla?

Vierailija
2/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni on onnistunut saamaan työpaikan tällä mallilla?

Ai sillä mallilla, että haetaan töitä. Moni, voin sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku työtön selittää mitä naurettavaa siinä on että työttömyysetuuksia saadakseen pitää osoittaa hakevansa töitä?

4 hakemusta/kk on kyllä naurettavan vähän, sen myönnän.

Työhaluttomalle se on melkein liikaa.

Vierailija
4/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 työpaikan haku per viikko. Jos ei sitä jaksa, miten jaksaa tehdä töitä jos saa töitä? Työn saannin eteenkin saa tehdä töitä. Siitähän työttömille maksetaan.

Vierailija
5/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa työttömistä hakee töitä.

Miksi luullaan että ei hae??

Varmaan 1-3 % työttömistä on sellaisia joita työt ei kiinnosta.

Vierailija
6/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain töitä just sieltä mistä halusin. Olin kerran asiakkaana siellä ja katselin ympärille, tämä ois kiva työpaikka. Soitin suoraan paikan esimiehelle, että mä haluan teille töihin. Siitä se lähti. En hakenut paikkoihin, minne en edes halua.

Vierailija
7/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuossa hakea ihan mitä tahansa, joissa 0% mahdollisuus työllistyä? En halua tehdä töitä koskaan.

Vierailija
8/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sillä mallilla, että haetaan töitä. Moni, voin sanoa.

Näin on. Työhakemuksella minäkin olen aina töitä saanut. Se on helppoa.

Vierailija
9/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on tässä se, että on älytöntä pakkohakea mitä vaan paikkaa, johon ei ole osaamista. Myös syrjemmässä asuvilla ei ole välttämättä lähimaillakaan kokoajan sopivia paikkoja.

Omia ammatteja vastaavia töitä ei tule ihan jokapäivä vastaan ja terveydellisistä syistä en voi tehdä mitä vaan. Siksi olen nämä ammatit valinnut.

Työttömiä on enemmän kuin avoimia paikkoja. Nyt kaikki joutuvat hakemaan niitä samoja paikkoja jopa sellaisiin töihin mitä eivät voi tehdä. Tämä aiheuttaa työnantajille ylimääräistä työtä ja hidastaa rekrytointia. Sensijaan, että ihmiset hakevat omaan tahtiin niitä itselle sopivia töitä.

Eri asia on syrjäytyneet, joille koulutus ja muut tukitoimet ovat varmaan hyödyllisempiä kuin pakkohaku, kun osaamista ei ole.

Vierailija
10/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku työtön selittää mitä naurettavaa siinä on että työttömyysetuuksia saadakseen pitää osoittaa hakevansa töitä?

Jos osaaminen on hyvin kapealta ja täsmälliseltä alueelta, niin silloin niitä sopivia työpaikkoja voi olla vaikea löytää tarvittava määrä. Monilla aloilla myös työpaikkojen tarjonta voi vaihdella paljon vuodenajasta riippuen, joten tuo 4 hakemusta kuussa voi välillä olla vaikea rasti, jos siis ihan oikeita hakemuksia lähettää.

Vierailija
11/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin hain tosissani työpaikkaa johon osaamiseni sopii, nyt runttaan nuo 4 kpl ajatuksena, että ämmä te toimistossa on tyytyväinen.

Tämä systeemi halvaannuttaa minut, en jaksa enää hakea tosissani ja panostaa hakemuksiin, että tällainen...

Lisäksi mietin kannattiko palkata 1200 uutta te tätiä kuittaamaan nämä 4 kpl /kk kolmen kuukauden jaksossa, se on ainoa uusi toimi vs aikaisempi systeemi.

Voit miettiä paljonko palaa rahaa noiden uusien ja vanhojen tyyppien palkkoihin.

Julkisuudessa lässytetään jostain tuesta, en ole kyllä huomannut mitään sen kaltaista.

Vierailija
12/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 hakemusta on paljon kun työpaikkoja on alle 20.

Mulla vain 1 hakuvelvoite ja kyllä pitää jo ihan keksimällä keksiä mihin laitan avoimen hakemuksen.

Vierailija
13/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa työttömistä hakee töitä.

Miksi luullaan että ei hae??

Varmaan 1-3 % työttömistä on sellaisia joita työt ei kiinnosta.

+ Työkyvyttömät työttömät

Vierailija
14/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaaon ehkä se, ettei tämä aktiivimalli koske kaikkia. On monia työttömiä joihin ei ole otettu mitään yhteyttä ja työttömyys jatkunut entiseen malliin kuten oli ennen aktiivimallia.

Vierailija
15/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja elinkeinoministeriö.

Elokuu 2022.

- työttömiä työnhakijoita 239 100 kpl

- Avoimet työpaikat 175 500 kpl

- Pitkäaikaistyöttömät 92 300 kpl (Osittain yli 50v työttömiä.)

- Yli 50v työttömiä 90 300 kpl  (Ikäsyrjintä.)

Kaikkien työttömien lukumäärä on vähentynyt vuoden takaisesta ja avointen työpaikkojen lukumäärä on kasvanut.

Eniten haetaan johtajia, asiantuntijoita ja palvelualan työntekijöitä.

EK teki kyselytutkimuksen työnantajille, mikä todensi ikäsyrjinnän olemassaolon. (yli 50v)

Vierailija
16/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa hakevansa töitä, siitäkö verotulot karttuu, tarttis varmaan myös saada se työ, eikä vain osoittaa osoittamisen vuoksi. Olipas jälleen osoitus, että kyllä suomessa asuu helvetin typerä kansa, ottakaa pää bersiistä ulos ja tutkikaa maailmaa puhtain, pyyhityin silmin.

Vierailija
17/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain töitä just sieltä mistä halusin. Olin kerran asiakkaana siellä ja katselin ympärille, tämä ois kiva työpaikka. Soitin suoraan paikan esimiehelle, että mä haluan teille töihin. Siitä se lähti. En hakenut paikkoihin, minne en edes halua.

Minä kiertelin myös Valtioneuvoston salissa, nythän on avoimet ovet, katselin ympärilleni ja kas, sain sieltä heti töitä, olin siellä niin sanotusti kiertelevänä turistina. Nastaa eiks jee?

Vierailija
18/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-jakkutantat orgun partaalla kun saa kyykyttää työtöntä. Mielisaiden mielisairasta toimintaa.

Vierailija
19/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä oli mikä "neuvottelu" tahansa, laitan puoliautomaatin pöydälle ja kysyn onko asenneongelmia mikäli alat siellä vastapuolella ylimielistelemään?

yritätkö muuten keskustella täällä jonkin kanssa ns. anonyymisti ja jakka tämän tietoja kunnes paljastut ja joudut virkarikoksestakin ongelmiin? gdpr on se toinen.

Vierailija
20/183 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä oli, että jouduin kesällä hakemaan töitä, vaikka olin saanut viran. Mutta kun virka alkoi vasta elokuussa, olin kesän työttömänä.

T. Opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme