Kaipaisin vertaistukea. En jaksa enää yhtään soittoa koulusta ja wilma viestiä
Olen oikeasti todella väsynyt. Ei yhtään viikkoa, kun opettaja ei soita tai wilmaan tule viestiä. Koko ajan jotain ongelmia koulussa jollain lapsista. Ahdistaa, itkettää ja olen niin väsynyt tähän.
Meillä kotona asiat hyvin. Lapset saa rakkautta, olemme läsnäolevia vanhempia, on rajat, kotiintuloajat, on ruokaa, vaatetamme lapset, autamme läksyissä, teemme yhdessä perheenä asioita. Lapsilla harrastuksia jne. Kotona pitäisi olla kaikki asiat hyvin.
Lapset kuitenkin oireilee nyt jonkun takia koulussa. En ymmärrä. Vähän väliä tulee soittoa huonosta käytöksestä ja milloin mitäkin. Ja painotan, että nämä hölmöilyt liittyy kouluun, koska kotona/viikonloppuisin/lomalla tällaista ei ole esiintynyt.
Mitä ihmettä tälle asialle voisi nyt tehdä? Ideoita?
Olen jo palaveerannut opettajien kanssa ja tuntuvat hekin olevan aika kädettömiä. Onko tämä nyt joku yleinen normi, että lapset hölmöilee kouluissa minkä ehtii ja opettajat eivät pysty asialle mitään tekemään? Kyllä minua hävettää vanhempana, että lapseni hölmöilee, mutta miten saan sen koulussa loppumaan?? Siellä tuntuu olevan mukana kasa kavereita, jotka sitten yhdessä keksivät näitä juttuja eli kyse ei ole pelkästään minun lapsista.
Koulun vaihto tuskin auttaa ja en pysty töistä käsin vaikuttamaan, keiden kanssa lapset leikkivät välituntisin. Minulla oikeasti kärsii työt ja oma elämä, kun tuntuu, että kaikki aika menee koulun kanssa asioita selvitellessä.
Kommentit (121)
Mitä nämä hölmöilyt on? Kai lapsi oli mukana näissä palaverissa ja tietää soitoista ja wilmaviesteistä?
Pyydä että lasten isä tulee jatkossa olemaan ensisijainen yhteyshenkilö, kun koulu ottaa yhteyttä kotiin.
Ehkä nyt kuitenkin lapsen ja tai lasten kanssa puhuisin ensin. Vai mitä?
Koulussa pitääkin hölmöillä sopivasti. Ei ihminen ole robotti.
Jos et ymmärrä, että noista hölmöilyistä on tultava lapsellesi jotain seurauksia, on peli menetetty. Kännykkä pois, viikkoraha katkolle tms.
Onko lapsillasi paljon maahan...ttajakavereita? On tosi juttu, että sellaisissa kouluissa on enemmän häiriköintiä. Ratkaisuna voi olla lasten siirto muualle esim. taidepainoitteeseen kouluun.
Kyllähän tuo jollakin tapaa hieman hälyyttävältä kuulostaa, jos kaikki perheen lapset oireilevat. Jos olisi yksi lapsista vaan, voisi lähteä miettimään temperamenttieroja, nepsypiirteisyyttä tms. Jos keskustelut lasten itsensä ja opettajien kanssa ei tuota hedelmää, voisi olla aika kääntyä ammattilaisten puoleen esim.perheneuvolan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ymmärrä, että noista hölmöilyistä on tultava lapsellesi jotain seurauksia, on peli menetetty. Kännykkä pois, viikkoraha katkolle tms.
Kaikille nuo rankaisut ei auta.
Jos lapset eli molemmat/kaikki hölmöilevät, niin kaveripiiri vaihtoon. ILmoita, että tietyn porukan kanssa ei saa olla, koska heistä ei ole kuin haittaa elämässä.
Minkä takia useammalla lapsellasi on ongelmia? Ovatko eri luokilla? Seuraavatko pienemmät esikoisen esimerkkiä?
Mun kokemukseni on, että koulussa saa nykyään hölmöillä melko tavalla niin, ettei vanhempiin oteta yhteyttä. Yksi asia on, johon puututaan jämäkällä kädellä, ja se on toisten kiusaaminen. Niin kuin pitääkin olla.
kun ns.kasvattajat ovat poissa jossain, käytöshäiriöiden hallinta häviää. mutta se häviää silloinkin kun kasvattajien arvomaailma on surkeaa; on vaikka itse häiritty/kiusattu muita. jne pienenä ja tämä näkyy jälkikasvun häirintänä vaikkapa koulussa, liikuntatunnilla muita häiritsemässä. jopa toiset oppilaat puuttuvat mikäli ulkopuolinen ei soita partiota tai reklamoi koululle. ei ole selitys että lapsista ina lähtee ääntä, SINÄ vastaat omistasi. ei kannata ihmetellä miksi syntyy wihaa jatkuvasta häirinnästä.
Lasten kanssa on puhuttu, ovat olleet mukana palavereissa ja ovat tietoisia kyllä. On käyty kotona tiukat keskustelut, on otettu etuuksia pois, on rajattu kavereiden kanssa olemista jne kaikkea mahdollista, mitä nyt olemme vanhempina voineet tehdä. Ja kuten sanoin, huono käytös painottuu kouluun. En ala erittelemään, mitä kaikkea lapset tehneet koulussa, koska jotkut asiat ovat tunnistettavissa.
Ap
ei kannata itkeä sitten kun ulkopuliseen kohdistuva häirintä lähtee viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsillasi paljon maahan...ttajakavereita? On tosi juttu, että sellaisissa kouluissa on enemmän häiriköintiä. Ratkaisuna voi olla lasten siirto muualle esim. taidepainoitteeseen kouluun.
Kyllä ratkaisu lähtee ihan niistä häiriköistä itsestään, ei siitä että rankaistaan taidepainotteisen koulun oppilaita tuomalla heidät sinne.
Painotusopetus on tarkoitettu lahjakkaille oppilaille. Lahjakkaiden joukossa on sitten kaikenlaisia temperamentteja, myös niitä haastavampia, mutta ei sinne aleta varta vasten ongelmatapauksia roudata.
Yritä päästä pariksi päiväksi mukaan kouluun.
Ei ole mikään ihme, ettei lapset jaksa keskittyä kouluissa jne.. nykymeno on aika työteliästä oikeesti koulussa. Lapset on lapsia, eikä he ole missään hemmetin toimistotöissä. Ei välitunteja, kuin pari päivässä. Kouluruoat surkeaa laatua, läksyjä tulee enemmän ku laki sallii, tehtävät vaatii melkein einsteinin aivot jne.. juuri luin lehdestä, kun lapsia joutuu sairaalaosastoille, kun kouluelämä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille nuo rankaisut ei auta.
Senkö takia annat lapsesi hölmöillä kun rankaisut ei auta? Mitä sitten teet, vai etkö mitään?
Tilanne kuulostaa kuormittavalta.
En osaa antaa neuvoja, mutta voin muistaa perhettänne rukouksin, jos sopii.
Asioilla on tapana järjestyä.