***ENSIKOT TIISTAINA***
Avaanpa pinon kun odottelen sitä rasitukseen lähtöä. Kahvittomuus on kyllä vaikeaa..Palaan asiaan koitoksen jälkeen. =)
Tässä eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8720293&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (30)
huh, luin kaikki viestit tuolta torstailta asti, kylläpäs teillä on juttua.. :)
Mutta kiitos ladielle kestovaippavinkeistä, niitä ei ole koskaan liikaa, ehtii tässä miettimään ja tutkimaan itselle sopivaa vaihtoehtoa... Ja hermione, voidaan toki yhdistää voimat jossain vaiheessa ja tutustua niihin ompelukoneisiin ja vauvakaavoihin tms yhdessä jos alkaa siltä tuntumaan.. :) vaikka sit äippälomalla, koska sulla muuten alkaa? mulla alkaa virallisesti 15.12. mutta mulla on viikon talviloma ennen sitä, eli itsenäisyyspäivältä asti sais lomailla, jee.
Ihana kun vauvalliset oli käynyt kertomassa vauvakuulumisia ja laittaneet ihania kuviakin söpöläisistä! onnea uusille äideille ja isille ja hyvää jatkoa niiden nyyttien kanssa!
Tervetuloa uudet odottajat! kiva että tulee lisää porukkaa kun alkaakin jo vauvoja tulemaan ulkomaailmaankin kovaa tahtia.
jep, oli siis perjantaina viimein se neuvola ja lääkäri. Kaikki oli hyvin, ei mitään erikoista. verenpaineet hyvät ja painonmuutos normaali ja mahan koko keskellä keskikäyrää.. olen siis ihan perustapaus :)
joo, ja seuraavan kerran onkin neuvola jo kolmen viikon päästä ja tällä viikolla on eka perhevalmennus, katsotaan mitäs siellä puhutaan...
joo viikonloppuna ekan kerran tajusin, että raskaana olessa pitää vähän hiljentää kun luanataina oli pitkä päivä helsingissä, kaverin juhlista menin vielä yhdentoista aikaan illalla mun miehen bändin keikalle ja jammailin siellä iloisesti ihan loppuun asti (ja iltahan oli tunnin pidempi kuin normaalisti) ja sit kun oltiin lähdössä kotiin taksilla bändin kanssa niin taksikeskus ei suostunut lähettämään taksia vaan sanoi vain, että menkää lähimmälle taksitolpalle, eikä auttanut selittää että kun oli nää kaikki bändin soittimetkin mukana... no sit mentiin tolpalle, eikä sinne mitään taksia tullut ja alkoi tulla kylmä niin käveltiin niiden kaikkien soittimien kanssa 4 kilsaa kavereiden luokse. No, mä en kylläkään kantanut mitään, kunhan köpöttelin korkokengilläni perässä ja meillä oli ihan hauskaa matkalla kun naureskeltiin tilanteelle. onneksi ei ollut normaalia rumpusettiä vaan sähkörummut mukana.. :) mutta snnuntaina kyllä kolotti ihan jokapaikassa ja olo oli kovasti raskaana oleva... pitää siis koittaa vähän rauhoittua.
jeps, mutta kivaa viikkoa kaikille, palaillaan!
-iisa 27+6 (onkohan se noin?)
Miehestä on tullut ihme aamuvirkku täällä uudessa kämpässä, ja mua taas vaivaa poikkeuksellinen väsymys. Toivottavasti ensi viikolla neuvolassa otetaan hemppa, ehkäpä se ei ole noussut rautatableteista huolimatta.. Tai sitten vaan alkaa raskaus vaatia veronsa. Yleensä aamuisin mä pomppaan pirteänä sängystä, mutta nyt kuljen puoliunessa iltapäivään saakka :/
Jojo on ihanan tyynenä Viivinsä kanssa! Eiköhän se vauva sieltä pian putkahda, sulle voi tosiaan tulla äkkilähtö :) Siitähän se Milli kävi täällä puhumassa vähän aikaa sitten.
Ladielle rauhallista muuttoa, onneksi ei tosiaan ole pitkä matka! Kortepohja on yhtä kuin se ylioppilaskylä, jos oikein muistan..?
Han, miten olet jaksanut harjoittelua JA luentoja? Itse olen ihan poikki, kun on neljän tunnin edestä luentoja samana päivänä - saati sitten, että pitäisi vielä pitkän päivän jälkeen lähteä luennolle istumaan! Muista ottaa omaa lomaa jos siltä tuntuu, ettet ihan kuukahda sinne!
AliinaK:lle tsemppiä, tiedän miltä noi kivut tuntuu! Tukivyö auttaa mulla kävellessä, mutta istuessa siitä ei ole mitään hyötyä. Pissittää vaan koko ajan, kun se resori kiristää alavatsaa. Kävellessä sen sijaan on tosi paljon kevyempi olo, kun maha ei pääse putoamaan löysäksi. Kannattaa kokeilla ainakin. Ja selkäkipuihin auttaa lepo. Muuta konstia en ole löytänyt, venyttelykään ei vaikuta juuri mitenkään (vaikka onkin muuten hyödyllistä).
Poppikselle tsempiä sokrurasitukseen, tulehan sitten kahvikuppi kourassa kertomaan, miten sujui!
Jospa sitä lähtisi pistämään pyykkejä narulle. Täytyy yrittää olla tuottelias edes kotona, kun aion lintsata yhden pakollisen opintovierailun (arkistoon, boring) tänään ;)
Kandi & Muhku 31+5
Ja isot kiitokset kaikille eilisistä kommenteista, niistä oli tosi paljon apua. Kun ei näistä krempoista oikein tiedä mitkä kuuluu asiaan ja mitkä ei.
tokkopa viettää tänään kesälomapäiviä ja lähtee ostoksille, mikäs sen parempaa viihdykettä kun verokarhultakin tuli kirje että sillä on mun rahaa ja se haluaisi palauttaa ne :) Olen netistä vähän katsellut sellaisia Missymomin punaisia äitiyshaalareita mitkä näyttää aika hauskoilta, täytyisi niitäkin ehtiä joskus katsomaan.
Täytyisi myös käydä vähän kaappeja läpi että saadaan uudelle perheenjäsenelle tai siis lähinnä sen varusteille lisää tilaa.
Nyt on näköjään pk-seudullekin tulossa lunta, joten tiedän yhden koirulaisen joka siitä varmaan innostuu kovasti...Lumessa piehtarointi ja makoilu kun on meidän koiruuden suurimpia nautintoja.
Mukavaa päivää kaikille!
toivoopi
tokkopa ja tokkopan keskivartalo rv 23+6
Muistaakohan kukaan enää, että kävin loppukesästä täällä ilmoittautumassa ja kirjoittelemassa muutaman kerran.. Sitten raskaus ja työt alkoivat viemään kaiken energian. Teidän juttuja olen käynyt lukemassa säännöllisen epäsäännöllisesti ja paljon on uusia tullut mukaan ja ¿vanhoja¿ jakautunut. Onnea kaikille tasapuolisesti! Ja kiitos kaikille noista synnytyskertomuksista, kuvista ja vauva arjen kuulumisista, nuo asiat pyörivät nyt eniten mielessä.
Nyt on äippävapaa alkanut eikä päivääkään liian aikaisin! Sisulla meni viimeinen viikko ja sen mukaiset kipuilut olikin sitten ekoina vapaa päivinä. Nyt otan rauhallisesti ja lepäilen ¿ja yritän aktivoitua täällä palstallakin :). Muistan, että Ladie ja Fio olivat suurin piirtein samoilla viikoilla ¿Ladien kuulumisia olen nähnytkin, mutta entäs Fio?
Palataan asiaan!
LillSis 35+4 ¿apua, mähän olen ihan loppusuoralla!!
Tuun pikaisesti pinoutumaan kun on kova kiire ton muuton kanssa. Joudun jopa pariksi päiväksi eroon netistä. Apua.. =) Muutto on kyllä aika raskasta tän masun kanssa, eilenki illalla supisteli mukavasti että täytyy varmaan ottaa vähä rauhallisemmin.
Iisalle. Mä oon katsos työtön tällä hetkellä niin mulle sopii kyllä sillon joulukuun aikaan oikeen mukavasti. Niin oon jo sitten kerenny tutustumaan asiaan jo valmiiksi. Niin ja jos sais järkättyä jonkinlaisen tapaamisen tamperelaisille jossakin vaiheessa.
Mutta nyt hommat odottaa. Hyvää päivän jatkoa kaikille, ja tervetuloa uusille!
Hermione ja poju rv 26+5
Eilisilta meni siivoillessa ja kävin jumpassakin. Aion mennä tänäänkin! :) Pakko urheilla niin kauan kun se vielä onnistuu ja tuntuu hyvälle. Kyllä hengästyn hirmu helposti ja sykkeet nousee, mutta täytyy vaan yrittää vähän rauhallisemmin heilua.. Ja hammaslääkärin kidutuspenkkiin oli istuttava aamulla, onneksi se oli aika kivuton keikka. Uudestaan perjantaina.. uh.
Synttärionnea Iida-Linnealle! :) Mulla tulee 30v täyteen alkuvuodesta ja toivon että niitä ei tarvitse juhlia kuin rakkaan miehen kanssa kahdestaan. Veikkaan että kaiken muuttorumban ja joulun pyhien jälkimainingeissa ei tee mieli järjestää mitään isoja kekkereitä. Nauroin itse asiassa itselleni eilen illalla kun parikin vuotta taaksepäin mieheni äiti kyseli milloin hänestä tehdään mummo, niin minä vastasin ei ennen kuin täytän 30v.. Niinhän siinä sitten oikeasti kävikin vaikka vaavi tilattiinkin vähän aikaisemmin. On kyllä onnekas olo kun kuitenkin lykästi pitkän yrittämisen jälkeen.
Iisalla oli ollut rankka ilta! Huh huh! Ei ois multa ehkä onnistunut ja viikkojakin taitaa olla rutkasti vähemmän (jos muistan oikein). Kokkasin koko PE-illan ja LA-päivän + illan ja vieraita oli talo täynnä tasaisesti. Olin kyllä niin ventti LA-iltana etten meinannut sitten yliväsymykseltä saada nukuttua. Onneksi sai SU nukkua sitten tunnin pidempään. Täytyy todellakin mennä sen oman tuntemuksen mukaan, ei ehkä ihan samaan malliin kuin ennen.. :)
Lumihiutaleet alkoivat leijailemaan, JEE!!! Odotan valkoista maata NIIN innoissani! Ajakaahan varovasti ne ketkä tuonne lumen sekaan autoilevat!
Mukavaa päivää ensikoille!
Mammanalku + tiitiäinen 17+4
[color=#0000CD]Olipahan istujaiset! Se juoma oli kyllä ihan jees vaikka vähän pelkäsin mitähän kastiketta joutuu nenää pidellen yrittään alas. Se oli vaan sellanen korkattava pullo kokiksen väristä ja vähän makuistakin juomaa..Poreetkin löyty..=) Limuna vetelin hyvällä halulla kun oli aamun eka juoma..Se istuminen oli puuduttavaa, mutta luin vähän kirjaa ja katselin turtana aamutelkkua..Tulokset saa tietää huomenna neuvolasta..jos uskaltaa soittaa..=)
Älytön ilma sit tänään..Iida-linnea oli ainakin fiksuna jo heittänyt talvirenkaat alle..Mä en uskalla lähteä Wilmalla nyt mihinkään kun kävelykin oli vaikeaa kun toi sade on tollasta jäistä sohjoa joka samantien liimautuu tiehen. Pöh.
Iida-linnealle vielä erikseen riemukkaat synttärionnittelut!!! =)
Ossekin kuulostaa jo valmistautuneelta vauvan tuloon..Enää korkeintaan pari viikkoa niin lupaan, ettei tuu enää aika pitkäksi! Tsemppiä! =)
Viipulille onnea puolenvälin saavuttamisesta! =)
Viivikin oli pyörähtänyt..Koitahan jaksella selkäkipujen kanssa..auttaiskohan venyttely yhtään?
Jushkalla on eka neuvola jo tiedossa..hyvä, hyvä..=) Kai säkin kuulut tonne Välikadulle niinku mä ja ope (vaikka asutaan ihan eri puolilla Turkua) ? =D Ois jo friikkiä!
AliinaK kärsii kans selkäkivuista ja kolotuksista..Varmaan infernaalista istuskella luennoilla =/ Jaksamista!
Han: mäkin tuijottelen kaikkien viikkoja suu ammollaan..myös omia =D
Makkarallekin tulee tyttö! Jey! Onnea kovasti! =)
Lill_Sisille hauskaa äippälomaa! Nyt viimeiset rentoutumiset ennen vauvaa! =)
Iisalla on mun tavoin viikkoa talvilomaa ennen virallista äippäloman alkua (mulla kans 15.12=)). Samana päivänä siis jäädään ' vapaalle' . Jey. =)
Kandi: mulla on sama juttu kun sulla, että jos jätän jonkun menon tekemättä niin mun on kans pakko jotenkin korvata se olemalla aktiivinen kotona tms. =)
Räpätti on muuten kauheen aktiivinen..jytää ihan koko ajan ja välillä jo vähän ärsyttää! =D Kuulemma vanha kansa uskoo, että jos lapsi on liikkuvainen kohdussa niin kärsii tosi harvoin esim. koliikista..Olkoon vanha kansa siis oikeassa! =)
Nyt vois tehdä jonku pienen leivän ja mennä katsoon mitä täydellisissä naisissa tapahtu eilen..Oikein mukavaa tiistaita kaikille!!
t. poppis ja räpsy rv27+6
Meillä on vielä kesärenkaat alla ja nyt tulee tommosta valkosta mömmöä taivaalta. Toivottavasti muuttuu iltapäivällä vetisemmäksi tai pysyisi ainakin nuo isot väylät sulina, kun vasta viikonloppuna pääsee maakuntaan renkaiden vaihtoon (ovat siellä kesäsäilytyksessä).
Aika hassua, että tuo sokeriliemen värikin vaihtelee. Mulla nimittäin oli ihan kirkasta lientä, eikä muuta makua kuin sokeri. Ja hyvin sekin tosiaan kylmänä alas meni, olihan siinä 12 tunnin paasto takana :)
Täällä muuten kanssa yksi, jolla alkaa vapaat 15.12. Tai siis tarkotus ois olla sillon viimestä päivää töissä. Toisaalta, jos en ehdi noita paria lomapäivää pitää sitä ennen niin sitten lopetan työt jo keskiviikkoon. Mutta siis, 30 työaamua jäljellä...
Äippärahahakemus oli viimein saapunut Kelaan eli nyt voin sitten ruveta odottelemaan sitä päätöstä saapuvaksi. Oi kun siellä ois jotain huippunopeeta toimintaa ja saisin sen paketin ennen ensi viikon loppua. Ois niin kiva, jos kummallakin meistä ois oma paketti, mulla siis äippäpakkaus ja miehellä omansa silloin isänpäivänä. Mutta tuskinpa moista palvelua kannattaa tosissaan odottaa...
No joo, lounas kutsuu...
t. Essi, rv 27+0 - jee, uusi viikko :D
En mä tietenkään osaa täältä poissa olla. Mä olen kyllä tämmöinen, viestintätieteen termeillä ilmaistuna " suhdetason toimija" , joka venyttää kaiken asiallisen hoitamista viimeiseen asti! =)
Kyllä ne meidän seuraavat enskavauvat vaan antaa odottaa itseään! Täällähän hikoaa kädet jo kanssasisariltakin. Toivottavasti asianosaiset mamat itse pysyvät cooleina! :-) JoJokin yrittää vaan hengitellä.
Olipa kiva kuulla LillSisistä (vitsit mikä taivutus :-P)! Mäkin muistan sut, kun aina välillä tulee tuota esittelypinoa käytyä läpi siinä mielessä, että kenellä on lähimpänä la. Nythän sulla on varmaan enemmän aikaa ja toivottavasti voimiakin kertoilla meillekin vähän kuulumisia?
Osselle piti jo eilen sanoa, että mua harmitti kovasti kun en päässyt silloin sinne Tampereen treffeille. No, nyt on odotus edennyt jo ainakin meillä niin pitkälle, että tavataan sit vauvojen kanssa jossain vaiheessa! :-) Mulla on samanlaisia fiiliksiä Tampereen suhteen, siis että asuisin mielelläni. Siellä asuu jo monta meidän rakasta ystävää, ja ikävä on heitä ja toisaalta kaupunki tullut tutuksi vierailujen yhteydessä. Katsotaan, mihin työelämä meitin heittelee tässä lähitulevaisuudessa.
Kandi: juu me asutaan kyllä yo-kylässä. :-) Varsinaisestihan tää Kortepohja on kaupunginosa, jossa asuu paljon muitakin kuin opiskelijoita. Mut me ollaan tässä ekana, keskellä. Mä kyllä tykkään asua täällä, kylässä on mukava ilmapiiri, kaupunki lähellä (eikä yhtään prkleen mäkeä välissä :-P) ja lisäksi edullista eivätkä nämä perheasunnot ole hinta-kunto-suhteensa puolesta mitenkään kelvottomia. Alueella asuu paljon nuoria perheitä ja hoitopaikkoja ja leikkiseuraa löytyy. Sitä vaan en tiedä, kuinka kauan meidän perhe täällä vielä asustaa, voi olla, että noin vuoden päästä ollaan jo ihan eri suunnalla!
Mitähän vielä. Omaan napaan kuuluu näin aamutuimaan epämiellyttävää turvotusta käsissä, mun sormet on kuin nakit ja koskeekin. Nukkuessa saan ne aina ihan katastrofikuntoon. Pikkulikka tuntuu tulleen äitiinsä unirytmin suhteen, se vetelee yleensä aamu-unia pitkälle aamupäivään ja illalla ei meinaa millään rauhoittua ennen kahtatoista! ;-)
Ai, Iisalle piti vielä kommentoida kun kuulosti niin tutulta toi sun yöllinen " reippailu" ! Huh, kyllä noilla viikoilla mä olisin jo kuollut jonnekin hankeen tuossa tilanteessa! :-) Se on jännä, että näillä iltareissuilla ei tosiaan yleensä tunnu missään, ja on hauskaa ihan entiseen malliin (alkoholin vaikutuksen poislukien, tietty...), mut seuraavana päivänä paljastuu sitten, mitkä paikat on joutuneet pahimmalle koetukselle: jalat, selkä, massu on hirmu kipeät... mulla tää alkaa jo yöllä, siis kolottaa ja supistelee tavallista enemmän ja sitten taas manaa, ettei " kertaakaan enää raskausaikana" ! Mut sit taas tulee jotain kiinnostavaa mihin on ihan pakko lähteä. Saa nähdä, miten tässä käy. :-D 15.11. Olis meidän tulevalla isällä keikka bändin kanssa Helsingissä, ja sinne mä meinasin itseni vielä hilata... saa nähdä, tulenko vielä toisiin aatoksiin. Ei millään malttaisi jäädä pois, kun tuntuu, että sit vauvan kanssa ei varsin pääse vähään aikaan mihinkään!
No. Tulipas pitkät sepustukset. Pitää varmaan taas lähteä tästä elämään sitä oikeaakin elämää. :-) Mut nähdään ja mukavaa päivää kaikille!
Terkuin Ladie pikku-L:n keralla, rv. 34+5
Aamuiselta lenkiltä koirulin kanssa palattiin just kotiin, Kivaa kivaa kun lunta sataa :) Onneks tuli talvirenkaat vaihdettua eilen alle, että uskaltaa ajella turvallisemmin mielin.
Siru oli käynyt rakennekynsiä laittamassa. :) Olis kiva saada joskus ite laitettua, mutta musta tuntuu et multa ne lähtis puoleen päivään mennessä jo pois, tai sitten mä pureskelisin ne kamalan näköseks.
Jushka pääsee piakkoin ensimmäiseen neuvolaan, kivaa :)
Ladielle jaksamista muuttopuuhiin
Hermoniekin oli muuttopuuhissa, jaksua myös sinne suuntaan
Makkaralle onnittelut tulevasta prinsessasta. Miehen vieressä tuntuu varmasti hyvältä lepäillä..
Iida-Linnealle onnittelut synttäreiden johdosta :)
Poppis oli selvinnyt sokrusta kotiin, Kahvi tais maistua hyvälle?
Pitäis vielä kotihommia jaksaa hiukan tehdä ennen töihin lähtöä, iltavuoro tiedossa. Jos tänään olis ajoissa töissä. Eilen satuin vielä iltavuorosta myöhästymään ku odottelin rengasliikkeessä, että ne vaihto mun autoon uudet talvirenkaat. Ei kyllä enää illalla kaduttanu ollenkaan ku tiet oli ihan peilijäässä kotiin ajaessa. Eilinen aamupäivä meni muutenkin hujauksessa ku piti käydä pankissa laina-asioita selvittämässä ja sitten vielä käytiin tekemässä tarjous yhdestä asunnosta. Jos pääsis talven aikana muuttamaan sitten isompaan omaan kotiin.
Viikonpäästä pääseekin jo ensimmäiseen ultraan.. :)
Lumisin terkuin -Sara-Maria rv10+3-
Huh huh, kun tuntuu ettei teidän kirjoituksissa pysy millään mukana ellei istu koneella koko ajan. =D
Ajattelin tulla moikkaamaan nyt pikaisesti, kun tässä koneella vielä oon. Sitten tarttee mennä taas tekemään töitä välillä.
Musta on tainnut tulla harvinaisen laiska, kun ei oikein oo nyt mitään kamalaa fiilistä töiden tekoon. No, ehkäpä se taas tekemällä siitä suttaantuu.
Riikka oli nähnyt äitiyjooga ilmoituksen neuvolan seinällä???
Mäkin olisin kiinnostunut.. missähän semmoinen mahtaa olla menossa ja vieläköhän sinne mahtaisi mahtua?
Meinaatkos mennä?
Voisi olla ihan mukavaa päästä kokeilemaan, siitä on varmasti myös paljon hyötyä sitten synnytystä ajatellen. (Mäkään en siis ole aiemmin joogannut, mutta olen tähyillyt tuossa aiemmin syksyllä juuri noita joogakursseja.)
Oon vaan katellu, että aika monet raskaana oleville suunnatut liikuntamuodot on järjestetty aivan kummallisiin aikoihin. Siis eikö raskaana olevat naiset muka käy töissä, kun mamma vesijumppakin on joskus puolilta päivin uimahallilla. Höh..
Hirveän kauas ei taas jaksaisi lähteä noiden harrasteiden perässä, kun illasta on jo muutenkin ihan tarpeeksi poikki töiden jälkeen. Koirakin kun pitäisi vielä jaksaa lenkittää.
Makkaralle onnittelut tytöstä! =)
Ja muutoinkin hyvistä ultrakuulumisista.
Iida-Linnealle synttärionnittelut!
Iisalla on kyllä ollut varsin reipas ilta.
Oot ollut kyllä todella jaksavainen, kun en tiedä jaksaisinko ite edes enää tässä vaiheessa tuommoisia reissuja tehdä.
Poppis sai viimein aamukahvit. =)
Oli varmasti nautinnollinen kupponen, kun pääsit sen ääreen.
Itse en kamalasti kahvia juo, mutta aamulla on kyllä tuo kahvikuppi saatava, jotta päivä lähtee käyntiin.
Tuossa rv7-15 välillä mulla oli jakso, etten juonut aamulla ollenkaan kahvia (iltapäivällä sitten), kun siitä tuli vähän sellainen öklö fiilis, mutta sitten tuossa jossain välissä rupesin huomaamaan etten tahdo aamuisin enää pysyä bussissa hereillä töihin asti, joten rupesin sitten taas juomaan tuon aamukahvin ja taas jaksaa.
Kummasti se piristää.
Toivottavasti sokerirasitustestin tulokset ovat kunnossa.
Vauvalliset enskatkin, ainakin Q, burde ja pepsis, ovat näköjään täällä käyneet kertoilemassa kuulumisia. Mukava kuulla myös vauva-arkea. =)
Jushka (meniköhän nyt oikein..), kiva että neuvola-aika on nyt varattu. =) Muistan kun itsekin soitin ekaa kertaa neuvolaan ja varasin ajan, niin sitten alkoi pikku hiljaa tuntua siltä, että tämä taitaa oikeasti olla totta.
Jotain muutakin mulla kyllä taisi vielä olla mielessä, mutta en nyt kyllä muista. No, tulen sitten kertomaan, jos nyt palautuu mieleen.
Itsellä ei mitään kummoisempia ole.
Möttönen on hieman rauhallisempi ollut kuin viikonloppuna, mutta muksauksia satelee kyllä aina silloin tällöin. =)
On se kyllä niin jännä tunne...
Olkaahan varovaisia liikenteessä, jos siellä satutte autolla sompailemaan. Nyt näyttäs tulevan jonkinnäköistä vaaleaa tavaraa taivaalta.
Onneksi meillä on talvirenkaat ollut alla jo kohta pari viikkoa (?).
Kitkakumit, niin ei oo niin väliä millon ne laittaa. Tosin minä en autolla kulje töissä, mutta tuota mies murua ajatellen.
No, jonkin näköinen romaani tästä silti meinaa tulla, vaikka pikaisesti sanoin vain tulevani.
-viivi ja onnimöttönen rv21+4
no johan on keli :)
tulen pikaisesti vaan kommentoimaan!
Poppis olit sit selvinnyt kokeesta :) mäkin joskus aikoinaan sen kävin, ku haluttii poissulkee sokru, meil ku on sitä sillai suvussa. Tosi kivaa litkuu :)
Riikalle halusin kommentoida tosta mammajoogasta, olin just eilen viimeistä kertaa kurssilla ja olen kyllä tykännyt. Aion jatkaa kotona harjoituksia. Sain kurssilta hyviä vinkkejä venytellä paikkoja niin, ettei liikoja pääse venymään. Muutenkin tykkäsin ku harjoiteltiin asentoja ja ääntelyä, jotka auttavat mm. avautumisvaiheessa. Vikalla kerralla sitten vielä harjoiteltiin ponnistusvaiheen hengitystä samóissa asennoissa. Aäniharjoitukset tuntuivat alkuun hassuilta, mutta luulen että niistäkin voi olla kivasti apua siinä supistellessa...auttaa rentoutumaan. Kaiken kaikkiaan mulla on nyt jotenkin paljon reippaampi olo ja synnytys itessään ei herätä ensimmäisenä sellasta kauhukuvaa...jokaisella on omat kuvansa synnytyksestä.
Kurssilla näytettiin miten paljon on vaihtoehtoja synnytysasennoissa ja miten paljon loppuen lopuksi itse voi vaikuttaa synnytyksen edistymiseen.
Ku tuo synnytys on on tietty uus asia (meille kaikille), niin se myös jännittää. Siksi vielä laitan tähän poltoista tai yleensä synnytyskivuista. Kipuja ei kannata pelätä, vaan ne kannattaa kohdata. Kuunnella kroppaa ja antaa vaipua sinne omaan tilaansa/kuoreensa ja unohtaa kaiken muun. Joku voi ny sitte ihmetellä et mitä toi akka tossa sepittää :) mut mulla tuli tosta vaan sellanen hyvä fiilis, ku kipu ei tartte aina olla negatiivinen asia...jos ny mitää tästä mun höpöilystä ymmärsitte :9
sorry nyt tämä vuodatus...mut siis kaikin puolin jooga on mulle ollut positiivinen kokemus. Olen siis harrastanut ennenkin, mut sillä taas tässä ei ole mittää merkitystä :9
Mykis ja Hippis 26+3
Hitaasti kuluu nämä alkuviikon päivät. Tylsää, ei mtn tekemistä..
Vauvallekin on kaikki niin valmista kuin vain voi olla, ja mä oon ihan valmis. No eiköhän se tästä. Korkeintaan 3 viikkoa enää..
Makkaralle onnea tytöstä! Hienoa että kaikki oli ultrassa hyvin!
iida-linnealle onnea synttäreiden johdosta :)
Poppis oli ollut sokrurasituksessa, toivotaan että tulokset on hyviä etkä joudu pelkäämällesi vihannespaastolle :)
Lill_Sis, muistan myöskin sut. Tervetuloa takaisin palstailemaan ja hyvää ja rentouttavaa mammalomaa!
Missäs Fio tosiaan on, ei ole hetkeen näkynyt..?
Q, Burde ja Pepsiskin oli käyneet moikkaamassa, kiva kuulla vauvallisten kuulumisiakin välillä!
Mykis, tuo on kyllä totta että kipu ei ole vain negatiivinen asia. Mä ainakin innolla otan tässä vaiheessa jokaisen kipeän supparin vastaan, mitä tuntuvampi sen parempi (tätä mies ihmettelee.) Tosin voi mieli muuttua kun supparit muuttuu oikeesti tosi kipeiksi.. Mutta ne kestää kun pitää mielessä sen että jokainen kipu vie kuitenkin lähemmäs sitä lopputulosta, eli oman nyytin saamista syliin. Kun vaan muistaisi tämän sitten kun synnärillä tuskissaan kiljuu ettei jaksa ja kuolema tulee ihan justiinsa ;)
Vieläkös Mörötin on kotosalla..?
Jaahas, mitähän sitten, jos vaihteeksi siirtyisi sitten koneelta tv:n ääreen.. huoh, joko sanoin että kylläpä osaa olla tylsä päivä taas..
Viipero & Kaapo rv 39+1
Kyllä, saman luentosalin penkkejä selvästi kulutetaan :)
Paljon on meitä kasvatusalan ihmisiä raskaana, jatkuvasti viipottaa maha pystyssä naisia vastaan yo:n käytävillä. Pitää yrittää tsempata tämä viikko jotenkin läpi, ja ens viikon tentti. Sitten on jo huoleton vauvavapaa yhden ison askeleen lähempänä.
t.Aliina
ps. mulla tais olla punainen paita eilen :)
Oottekos ehtineet huomata jo meidän treffiaikaa...?Nyt piti vielä varmistaa kun on tainnut hukkua Hanilta ja muilta=) Eli huomenna treffattaisiin Stockalla kello 13. Toivottavasti pääsette odottelijatkin mukaan!!
Olin lähteä liikenteeseen ja eikös just sillon alkanut toi räntämyräkkä täällä ¿ei houkuttele tuo ulos lähtö nyt¿ Piti tosiaan lähteä kokeilemaan kuinka toi kävely rasittaa ¿alkoi tossa muutama päivä sitten vähä niinku vetää suonta ylhäältä toisesta sisäreidestä ¿vaikea kuvailla- ja kävellessä se yltyi kuten myös kipuilu alavatsalla (jota kai supisteluksikin kutsutaan). Onko kenellekään kokemusta moisesta suonenvedosta sisäreidessä mitä mahtaa olla? Tavalliset pohkeiden suodenvedot öisin on enemmän kuin tuttuja tapauksia täällä meillä ¿tuskaisia kokemuksia. Mieskin on muutaman kerran herännyt siihen, kerrankin 12 min molemmat pohkeet edestä ja takaa krampissa siinä voihkin ¿mies heräsi, silitti kättä ja totesi ¿mitähän se synnytys sitten on¿¿ raukka unenpöppörössö yritti lohduttaa :)
Mykerinoksen kanssa samoilla linjoilla olen ¿sitten kun on sen aika niin kivut kuuluvat asiaan ja ovat tarpeellisia, kun normaalisti kipu on merkki jostain ¿pahasta¿ synnytyksen käynnistyttyä ne vievät asiaa haluttuun lopputulokseen.
Kiva, että ihmiset muistaa *vilkutus Ladielle ja Viiperolle*, olette te aikamoinen ryhmä! Toivottavasti Viipero saa piakkoin sen tuntuvan, kipeän ja ennen kaikkea aikaan saavan supparin.
No, huomenna viimeinen lääkäri aika, olenkin odottanut, että pääsisi kuulemaan onko mitään tapahtunut missään ja vähän koko arviota kenties, kohdun korkeus menny kokoajan yläkäyrillä nimittäin ¿toivottavasti vaan muistan kysyä kaiken mitä on mielessä ollut.
LillSis 35+4
Ens alkuun onnittelut syntymäpäivän johdosta Iida-Linnealle. Itsellä jostain syystä jäänyt tämän vuoden syntymäpäivä ikäänkuin väliin, tai siis muisti varmaan jo heittää. Useampaan kohtaan olen varmaan laittanut itseni vuotta nuoremmaksi, kunnes eilen iski tajuntaani todellini ikäni. Heh, ja tulevat synttärit on jo alle puolen vuoden päästä :-)
Meillä on töissä nyt flunssa-aalto meneillään ja porukat sitä myöten sairaana eikä sijaisia ole mistä ottaa, joten niin vain tämäkin rouva vain jatkaa töitään jopa mahdollisesti perjantai aamuun saakka. Tosin viime yön ja ens yön saan olla vapaalla töistä ja nukkua, mut huomen aamusta taas päivystys jatkuu.
Tänään olenkin sitten kuullostellut, kun vatsaan on koskenut osin menkkamaisesti. Pieni pelko tuolla taustalla kuitenkin on, mutta täytyy toivoa ja pitää peukalo pystyssä, että kohdun kasvukipuja nämä vain ovat. Tosin jos kovenevat niin otan varmaan huomenna lekuria hihasta kiinni..
Mut nyt töiden pariin..
- Ninca - 11+4
Tunnin päästä pitäis tuonne myräkkään uskaltaa pistää päänsä.
Ja ei, tuolla ei todellakaan tule lunta, vaan ihan silkkaa vettä ja tuulee ihan kunnolla sellasissa puuskissa. =(
Taidetaan pitää koirulin kanssa tänään koti-ilta, jos tuo vesisade tuohon malliin jatkuu. Sekään kun ei ole kovin innokas vesisateessa tallaaja. Ellei nyt sitten lumeksi muutu, niin voidaan mennä ihastelemaan ensilunta.
Hassua kun niin monet koirat menee ihan sekaisin lumesta, mutta meidän koira ei kyllä oikeen lumesta välitä.
Nincalle jaksuja töihin.
Toivottavasti ei tule kummempia alavatsakipuja, mutta kannattaa tosiaan kyllä lääkärin juttusille mennä jos yltyy/jatkuu.
Mykerinos on selvästi harrastanut joogaa ja perehtynyt asiaan. =)
Auttaa varmasti paljon sitten tulevassa synnytyksessä.
Toivottavasti Viipero keksii jotain tekemistä ettei ihan tarvi totaalisesti tylsistyä. Itse kuvittelisin viihtyväni kotona varsin hyvin, mutta tietysti tuossa tilanteessa (että odottaa vauvaa jo kovasti syntyväksi eikä viitsisi enää hirveästi lähteä reissailemaan ympäri kaupunkia) voi varmaan aika jo tuntua pitkältä.
No, edessä se varmaan on sitten jossain vaiheessa täälläkin, kun jo loppiaisesta jään pois työelämästä (ellei nyt sitten satu saikkua vielä saamaan ennen sitä), vaikka laskettuaika on vasta maaliskuun alussa.
No juu...
Nyt tarttee taas mennä.
-viivi-
Heipä hei!
En tullut aamusta ollenkaan kirjoittamaan, kun olotila oli jo sellainen, että mies saa kohta kärrätä minut synnärin sijaan psykiatriselle :( Olen taas viime yönä nukkunut parhaimmillaan tunnin pätkän ja muuten koko yö meni torkkuessa ja valvoessa. Kaikkine pätkineen ehkä yhteensä 4 tuntia unta. Kävin aamusta kävelemässä kipuja lievittääkseni ja samoin mulla nuo lyhyet kävelylenkit ovat apua tähän henkiseen jaksamiseen, mutta loppumatkasta repesin itkemään tätä väsymystä ja oli naapurin sedällä ihmettelemistä kun tulin kotipihaan naama kyynelistä turvonneena nenää niiskuttaen. Ei tainnut mennä hyvällä tahdollakaan flunssan tai allergisen kohtauksen piikkiin ;) Onneksi on tuo äidin auttava puhelin ja sainkin äidin kanssa juttelemisesta tosi paljon voimia tähän päivään. Nyt en jaksa elämää ajatellakaan kuin päivä kerrallaan ja siinäkin on jo paljon, kun sitä hereillä olemista on vuorokauden 24 tunnista se 20.
iida-linnealle synttärionnittelut!
Lill_Sissille hyvää loppusuoraa ja muista tosiaan lepäillä niin kauan kuin voit.
Poppis olit selvinnyt sokrurasituksesta, reipas tytteli :) Toivottavasti vanha kansa olisi jossakin oikeassa ja selvittäisiin Räpsyn ja Otson suhteen ilman koliikkeja bd
Alkaako Ladien muutto olla millä mallilla? Joko piano on siirretty? ;) Muistahan nyt kuitenkin ottaa rauhallisesti.
Viiperolle tosiaan kanssa jaksamista näihin viimeisiin viikkoihin. Ne tuntuu niiiiin pitkiltä!
Nincalta huolet pois niiden masukipujen suhteen. Uskoisin, että siellä vaan venytellään kohdun seinämiä, että olisi tilaa enempi myllätä. :)
Mulla olisi illaksi suunnitelmissa karjalanpaistin tekeminen, kun se alkoi himottaa ja varmaan käydään hakemassa Arnold' silta donitsit. Onneksi tänään tulee telkustakin hyvää ohjelmaa, joten viihteellinen ilta tiedossa. Miettii vaan jo nyt, että millä sitä saisi tajun pois yötä vasten...
Mörötin ja Otso rv39+4
Poppikselle tsemppiä sinne sokrurasitukseen!! Toivottavasti ei tule kauheat päänsäryt kahvittomasta aamusta. Kun jaksat ja kerkiät niin tulehan kertomaan miten selvisit koitoksesta.
Makkaralla oli hyviä kuulumisia ultrasta, hieno juttu! Niin ja onnea tytöstä. =)
Kovin monella teistä on muuttopuuhat meneillään. Tsemppiä ja jaksamista - olkaahan varovaisia kun nyt on liukasta ulkona...
Minä olen jo näin aikaisin hereillä jostain kumman syystä. Tai ehkä siksi, että pitkästä aikaa sain nukutuksi kokonaisen yön ilman heräämisiä. Ja olihan ihan kiva juoda kaffet rakkaan kanssa, kun tänään on minun synttärit. Illalla mennään syömään mutta muuten ei tällä kertaa isompia juhlintoja. Paketteja tuossa aamusta heti pääsin aukomaan. Ihan kiva jotain pientä saada. =) Jos sitten ensi vuonna vähän isommasti juhlisi kun täydet kolkyt tulee ikää...
Eipäs nyt muuta kuin pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille!
t. iida-linnea 14+6