Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT TIISTAINA***

31.10.2006 |

Avaanpa pinon kun odottelen sitä rasitukseen lähtöä. Kahvittomuus on kyllä vaikeaa..Palaan asiaan koitoksen jälkeen. =)

Tässä eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8720293&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille! Onneksi tajusin kaupungille lähtiessä laittaa hyvän takin ja hanskat, vaikken tietenkään tajunnut ulos katsoa ennen lähtöä. (Mulla on joku säävamma, en tajua yleensä, että voi miettiä ennen ulos menoa millainen keli siellä on... mies saa monesti hyvät naurut meikäläisen vaatevalinnoista. Toivottavasti tää vamma vähän paranee lapsen myötä... voi mun lapsraukkaa muuten!)

Poppis selvisi sokerirasituksesta, mäkin tykkäsin siitä kolalitkusta. Ihan oikeesti, jos ihminen ei oo saanut miljoonaan tuntiin mitään suuhunsa, se kolaliemi on ihan huippua. Siinähän on sokeria. Sokeri on hyvästä ihmiselle. Ja ilman talvirenkaita ei sit ajella minnekään! Mä kyllä toivon, että vanha kansa on väärässä, meidän Santerilla taitaa sit olla melkoinen koliikki, kun on niin hiljasta sikiötä että.

iida-linnealle synttärionnittelut! mäkin nousin jo ennen yhdeksää aamiaiselle, kun joku törppö soitteli siihen aikaan, että aikoo soittaa mulle uudelleen iltapäivällä. Sit nukuin vielä kahteentoista ja nouseminen oli taas ihan hirveen vaikeeta.

iisalla tuota virtaa näyttää vielä riittävän, oikein positiivishenkisesti kateellinen olen! Mä yritin pistää korkkareita jalkaan lauantaina ja mies ja äiti saivat hyvät naurut... Mies kyllä sanoi, ettei olis päästänyt mua mihinkään niillä kengillä, vaikka olisi mahtuneetkin jalkaan. No, eipä tarvinnut siitä ruveta vääntämään, kun kantapää jäi auttamattomasti kengän ulkopuolelle...

Kandi, sano sille miehelle että nousee hiljempaa tai opettelee nukkumaan pidempään... :) mulla ei kyllä ole tuollaista vaivaa, että pitäis kotona raataa jotenkin, jos lintsaan jostain muusta. Tai ehkä se johtuu siitä, etten oo lintsannut moneen kuukauteen mistään, ku ei oo ollut mitään lintsattavaa...

Lill_Sisilläkin on alkaneet lorvintapäivät, pitkään oot jaksanutkin töissä. Toivottavasti nyt ainakin saat levätä ennen ku alkaa tympiä tää lorvailu. Tai ehkei se alakaan, kun ehdit vain muutaman viikon olla kotosalla.

Hermione, treffejä vaan järkkäämään! (Mä en näköjään pysty itse laittamaan tikkua ristiin asian edistämiseksi...)

mammanalku vielä jaksaa jumppailla, hyvä homma. Odotan itse innolla, että pääsis taas jumppaan ja pystyis tekemäänkin jotain. Oon vähän niinku joululahjaks ajatellut itselleni antaa taas kuntoiluaikaa riippuen tietenkin siitä, miten toipuminen synnytyksestä ym. vauva-arki alkaa sujua.

Viiperon fiilikset kuulostaa tosiaan niiiin tutuilta... mä en oikeesti tajunnut aikaisemmin, kuinka hitaaksi aika voi muuttua ja miten totaalisesti ajatukset pyörii vaan synnytykseen valmistautumisessa, vaikka kuinka yrittäis tehdä muuta.

Mulle tuli eilen vissiin ekaa kertaa säännöllisiä supistuksia, mutta ne oli oikeestaan ihan kivuttomia. No sen verran, että piti aina hetkeks lopettaa se, mitä sit olinkin silloin tekemässä, mutta sit väliajalla jo ehdin unohtaa koko asian. Äiti kyllä sanoi, että hän ehti nukahtaa kolmen minuutin supistusten välissä synnytyksen aikanakin, joten ehkä tää kulkee suvussa... :) Aluks tuli n. puolen tunnin - tunnin ajan kymmenen minuutin välein, sit siitä parin tunnin päästä viiden minuutin välein. Mutta en siis vielä rynnännyt TAYSiin... :D

Juups, mutta nyt menen nukkumaan kun on nää viralliset puhelutkin saatu nyt pois päiväjärjestyksestä. Tykkään tästä kelistä ihan hirveesti ja nytkin tekis mieli lähtee ulos, kun sain ostettua uuden kevyemmän piponkin. Oon vissiin vähän sekaisin... mutta jospa sitä oottelis miehen kotiin ja kävis sit vaikka kaupassa kävellen.

-Osse ja Santeri rv 38+6

Vierailija
22/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa ja kunnolla, maa ihanan valkoinen:)) Kaunista, MUTTA huono juttu sinänsä että mulla vielä kesäkumit alla, enpä siis pääse täältä kotoa mihinkään karkaamaan:( Jospa mies huomenna aamulla ne vaihtais nastoihin...

Makkara, onnea tytöntylleröstä:)) Musta oli AIVAN ihana kuulla sukupuoli ultrassa, jotenkin tuli konkreettisemmaksi koko odotus. Tosin ymmärrän hyvin niitäkin jotka haluaa jännätä loppuun saakka. Mä vaan olen niiiin utelias ettei onnistuisi. Mutta kiva kuulla, että teillä oli kaikki kunnossa.

Poppis oli selvinnyt litkusta. Miten tohon rasitukseen joutuu, täytyykö olla arvot kolla tms?? Neuvokaa tyhmää.

Jojo, vitsi että säkin olet jo pitkällä. Muistan kun tuolla kuumepuolella yhdessä raksahommia vasta " vähän aikaa sitten" mietittiin:=) Suppareita sinne!

Essi odottelee pakkausta, jokohan mäkin saisin laput kun torstaina neuvolaan menen?! Toivottavasti=)

Täällä sairasloma jatkuu ja lepo. Olen ollut kintut kohti taivasta sängyssä ja sohvalla taas koko päivän. Nyt vasta koneelle nousin. Supparit helopttaa levolla, mutta jos alan jotain touhuamaan, niin muistuttavat kyllä heti olemassaolostaan:( Ens viikon pisti lääkäri vielä saikkua, eli 3 viikkoa täällä neljän seinän sisällä! Torstaina mulla neuvola ja sanoi antavansa lähetteen äippäpolille, että mennään tarkistamaan onko paikat kiinni ja kaikki kunnossa muutenkin. Ihan kiva, sillä ajatuksissa pyörii jo vaikka mitä kauheuksia... Mut nyt takaisin vaakatasoon

Mukava tiistaita toivottelee,

Aurora & Poitsu rv 23+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää hiukan tulla purkamaan sydäntä. Ihana aamu ei jatkunutkaan niin hyvin ku ajattelin. Nimittäin suihkun jälkeen tuossa vessassa käydessä huomasin että tulee vuotoa. Mieleen tuli heti onkos tässä ikinä sitten raskaana oltukkaan.. Neuvolasta onneks sain sen täti kiinni ja se kyllä sano että se voi olla normaalia. En vaan tiedä mitä tässä sitten pitäis tehdä..

Yritän täällä töissä olla ja miettiä asiaa, koska vieläkin on pyyhkiessä näkynyt vuotoa.. Loppuukohan tämä vai seuraako tästä nyt sitten keskenmeno vai mitä? Varmistuksen varmaan sais jos menis ultraan, mutta onko ainoa vaihtoehto silloin mennä yksityiselle vai ottaakohan ne sairaalassa jossain, osaattekohan sanoa?

Kai tässä sitten yritän jatkaa töitten tekemistä ja katsoa miten tilanne jatkuu.

-Sara-Maria rv 10+3-

Vierailija
24/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon niiiiin huonolla tuulella etten jaksanu millään keskittyä teiän kirjotuksiin... :/

Ensinnäki ihan hirvee jäätävä räntäsade kun kävelin töistä pari kilsaa juna-asemalle, sit kaikki sukat ja housut ihan lätimärkänä oottelin lepuskissa bussia joka oli myöhässä 10 min ja sit vielä kauppoihin, mutta vasta ku huomasin ettei mulle ollu maksettu sairaslomapäivien palkkaa.... AAARGH!!!!

Jaksa tässä nyt sit vielä siivota kun uus sänky joku päivä tällä viikolla tulossa, NOT!!!

Sorry tosi mieltäylentävä kirjotukseni, tai purkaukseni oikeestaa :)

iida-linnealle onnittelut!!!!

Riikka 17+4

Vierailija
25/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista tietnkää mikä se osotekkaan oli sinne joogaan mut vissii pitää googlettaa... Pitäs se melkee mennä kun en muuta liikuntaa harrasta, edes kävelylle ei tonne ilmaan viiti lähtee.. Se oli muistaakseni 10 euroa kerta..

Sara-marialle jaksamisia, toivottavasti se nyt vaan on jotain harmitonta...

Vierailija
26/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin googlettaa sen joogan, sirpakuosmanen.fi oli se mikä oli neuvolanki seinällä, Kalevankatu 4, Helsinki Zen Center, 9x1,5 tuntia 100 euroa, mutta ne näytti kaikki kurssit loppuvan marraskuussa, tiiä sit alkaako siellä uusia... Ja ehkä Espoostakin löytys...Olis kyllä mukava saada seuraa sinne, oon niin huon lähtemään mihinkään varsinkaan yksin...

Vierailija
27/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sattumalta satuin pitkästä aikaa menemään nettiin oikein ajan kanssa ja ilman sen kummempaa tarkoitusta ja niinpä sitte tänne löysin :)

Jotenki on ollu niin " kiire" ettei ole ehtiny tännekkään kirjoittelemaan tai lukemaan ees! Viime kerrasta onki pitkä aika.. Mut katselin tuota esittelypinoa ja ykkösope ja Amy on saanu nyyttinsä jo! Vöi kauhistus kun tuntuu et viikot ihan katoaa käsiin..

Onneksi kuiten ykkösopen tyttö on kaikinpuolin muuten kunnossa kun painoa oli niin kamalan vähän..

Ja sitten kun lueskelin tätä tämän päivän pinoa niin huomasin että minuahan on kaipailtukkin! En tiedä onko muut huhuillu perään ku Lill_Sis ja Viipero, mutta kaikille nyt tiedoksi että olen edelleen ihan yhdessä kasassa ja olosuhteisiin nähden oikein voimissani ;)

Viime viikolla olikin viimeinen lääkärintarkastus ja kohdunsuu on jo pehmennyt ja lyhennyt 2 cm:iin mutta eipä nuo taida synnytystä enteillä.. Ainakaan ihan lähipäivinä.. :)

Olo on kyllä muuten ihan kypsä jo tähän odotukseen, pakko myöntää.. En taida sitte kuitenkaan olla niitä ihmisiä jotka viihtyy oikeasti tämän mahan kanssa. Vai johtuuko se vain ku ihmisiltä saa kuulla jatkuvasti (kauhisteluja) kuinka iso tämä minun maha on.. Tänään viimeksi.. Olen alkanu jo ihan reilusti sanomaan takasin ku aluksi vain hymisin itsekseni itkua niellen..

Ja nyt on sitte ne minunki vessassajuoksut alkanu. Ensin olin hirmuonnellinen ku selvisin tosi pitkään max. yhellä vessakäynnillä yöstä, mutta nyt niitä alkaa olemaan 3kin yössä.. En sitte mitään inhoa niin paljo ku yöllä sängystä nousemista.. :)

Menipä tarinointi ihan omanapaiseksi mutta koittakaa kestää tämä nyt :D Ja pakokin alkaa niin pitää kiiruhtaa pötkölle sohvalle.. :)

Mutta jatkan varmaan tätä ihanan säännöllistä vierailua täällä :)

Kaikille vilkutuksia! Onhan muuten moolilla kaikki hyvin??

Fio rv 36+1

Vierailija
28/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään en ole nyt jaksanut/ei ole huvittanut lukea noita muiden kirjoituksia (ei millään pahalla..). Nyt jo kaksi päivää ollut niin huonolla tuulella, että välillä pelottaa ihan itseäkin. Tuntuu et kaikki suututtaa eikä täällä mitään toimi. Koko ajan tuntuu, että kaikkea pitäis tehdä mut ei vaan huvita ja jaksa. Pankkiautomaatit täällä lähellä eivät ole toimineet muutamaan päivään, ulkona sataa vaan vettä, tuntuu et koiratkin vaan rikkoo kaiken koko ajan... Hyvä jos ruokaa jaksaa tehdä.

Jotenkin huolettaa tositosi paljon se koira-parka, jonka löytöeläintaloon veimme, ehkä se on ainakin osa syy tähän kaikkeen. Toivoisin niin paljon, ettei koiran " oikea omistaja" koiraa enää haluaisi, että sen tänne meille saisin. Hirveästi se lisä hommaa toisi, meillä kun 2 narttukoiraa on ja tämä olisi siis uros, se pitäisi leikata ja opettaa tavoille, koiralla kun ei niitä oikein ollut. Nyt 2 päivää tehnyt mieli soittaa sinne ja kysyä, miten koira voi ja voisiko sitä käydä moikkaamassa, mutta tuntuu ettei ne kuitenkaan mitään siitä suostu kertomaan, saati et katsomaan pääsisi. Hirveä ikävä ja huoli vaikka ihan vieras koira onkin. Jotenkin se vaan tuntui niin oikealta, niin omalta. Koko ajan saa olla kyyneleitä pyyhkimässä, juuri sen koiran takia. Yhtään ei helpota se, että mieskin tuntui siihen koiraan kovasti kiintyneen, vaikka se meillä vaan yhden yön oli.

Anteeksi tälläinen " purkautuminen" , tuntui vain, että jos on jollekin/joillekkin pääse purkamaan tätä ulos niin sekoan kohta itse. Ehkä huomenna olen jo paremmalla tuulella (toivottavasti) ja jaksan nämä parin päivän jututkin lukea..

Vierailija
29/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiolle piti tulla huiskuttelemaan,kun oli pitkästä aikaa käynyt. Sä oot jo noin pitkällä, huij.. :) Hyvä et siel on kaikki hyvin, oon monta kertaa miettinytkin,et mitäköhän sinne kuuluu..

sara-maria: Mulla on yks tuulimunaraskaus takana ja mä ainaki painelin silloin päivystykseen soittelematta,kun tuhruttelu alko rv12.. Ja sieltä lääkäri laitto lähetteen äitiyspolille. Jouduin silloin viel viikonlopun yli odottelemaan, mut pääsin heti ultraan, kun soitin sinne silloin maanantaina. Tosiaan, noi vuodothan on aika yleisiä, että voi olla ihan normaalia,mut oman mielenrauhan takia kannattaa tietenki mennä tarkistuttamaan tilanne. Toivottavasti kaikki on hyvin:)

Mä täällä edelleen kipeenä, tai siis tää päänsärky vaivaa edelleen. oon tänää makoillu taas kotosalla koko päivän. Jotenki nätiltä näyttää ulkona,kun tännekin eilen sit se talvi tuli. On vaan tosi kurja keli, eilen oli ihan kauheeta ajella koulusta kotiin,ku oli niin huono ilma ja tie oli niin p*skas kunnos. Olin ihan suutuksis kaikkeen, ku kyrpi niin paljo se tie..

Eilen soittelivat koksista, että torstaina pääsen sinne kontrolliin. Saan tietää sit vähän vauvan kokoarviotakin:) ja sit samalla on lääkärin tarkastus, ni mun ei tarvi enää mennä sille neuvolalääkärille. Sen saatoin jo viime viikol sanoa..

Jojo ja mörötin oli viel yhtenä kappaleena siellä. Suppareita täältä! *tsuptsup* :)

mykis: Juu,jollekki hierojalle sitä ois päästävä.. Se vyöhyketerapia vois tosiaan olla hyvä juttu. Pitää yrittää selvittää, missä tääl ois joku vyöhyketerapeutti ja onko kuinka kallista.

Onks kukaan käyny vyöhyketerapiassa ja minkälaisia kokemuksia? ois kiva kuulla.

Nyt en jaksa enempää kirjottaa, jotain kirjotin vaan mitä mieleen tuli. Varmaan jäi jotain tärkeetä sanomatta..

Kaikille jaksuja! :)

Ja kiva kun vauvalliset enskat oli käyny tällä puolella:) on ihana kuulla teidän kuulumisia!

lara ja mötkö 34 tasan :)

Vierailija
30/30 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu niin hassulle kun Vantaalla (töissä) oli maa ihan valkoisena päivällä ja kun huristelin töistä kotiin Helsingin puolelle, kaikki näyttääkin niin mustalle ja ikävälle.. Plääh! Siitäköhän nyt johtuu myös jotenkin niin " negatiivissävyiset" kommentitkin näin iltapuolella.. Äh, mun piti TAAS alkaa pakkaamaan (kohta on muuttomiehet ovella ja mitään ei ole pakattu) mutta en vaan yksinkertaisesti jaksanut. Taidan yrittää mennä tänään ihmisten aikaan nukkumaan. Josko huomenna taas jaksaisi töissä.

Kauniita unia kaikille odottajille! Huomenna on TAAS päivä uusi!

Mammanalku + tiitiäinen 17+4