Olen henkilökohtainen avustaja. Jos avustettava pyytää käymään viinaa ostamassa niin
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksesta ei käy ilmi, että ap on so malitaustainen. Ilman muuta se on hänelle paha juttu näyttäytyä Alkossa.
En minäkään ole s omppu, mutta en ole koskaan ostanut kenellekään viinaa, enkä osta, sama tupakan kanssa. Äitini yrittää aina tilailla tupakkaa, mutta en vie.
Ihan on oma asiasi, miten toimit äitisi kohdalla, mutta palkkatyöläisenä kuuntelet kyllä työnantajasi toiveita, ja teet sinulle osoitetut tehtävät. Työsopimuksessasi on varmastikin tämän sisältöinen lause.
Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.Avustaja ei ole palvelija, joten kaikki sellaiset tehtävät, joissa avustaja juoksee työnantajansa asioilla ilman tämän läsnäoloa on väärinkäyttöä.
Höpö höpö. Sitä vartenhan avustajat on että käyvät asioilla. Itse olen maannut vuosia sängyssä, en pääse edes ulkoilemaan. Meinaatko sä että mun pitäisi palkata erikseen työntekijä joka ostaa mulle ruoat, käy apteekissa jne. Ja tosiaan. Ei avustaja päätä mitä avustettava elämässään tekee. Jos se juo alkoholia niin sitten se juo. Ei ole pakko olla siellä töissä jos ei huvita. Kait tässä nyt itse saa päättää mitä suuhunsa pistää?!!!
Pane sinä suuhusi mitä lystäät. Vaikkapa sitä huumetta nimeltä alkoholi.
Ja tosiaan avoimissa työpaikoissa ilmoittavat vuodesta toiseen, kuukaudesta toiseen ne samat henkilöt, jotka hakee avustajaa. He ovat juuri niitä, jotka kuvittelee olevansa mahtimaksajia ja korkea-arvoisia pomoja, joka käskee ja määrää aivottomia tehtäviä, koska on pomo isolla peellä.
Nuo ei saa koskaan ketään pysymään avustajana muutamaa viikkoa pidempään.
En mä ole juonut kun viimeksi nuorena. Mutta ymmärrän täysin jos joku haluaa joskus juoda! Ja ei mulla ole avustajat vaihtuneet. Samat olleet useita vuosia. Eivät todellakaan määräile mitä saan syödä ja juoda. Tuovat kaupasta sen mitä pyydän. Mitä ihmeellistä ja tuomittavaa siinäkin nyt on jos avustaja tekee ne työt mitä hänelle kuuluu? Kyllä huomaa että tänne kirjoittelee ihmiset jotka eivät yhtään osaa asettua sairaan/vammautuneen henkilön asemaan!!! Eiköhän tässä kärsitä ihan riittävästi, ei tarvita teidän haukkumista. Toivottavasti ette itse joudu sänkyyn vuosikausiksi.
Voisko yhteiskunta palkata mullekin aikuisviihdepalvelijaa ja juoksutyttöä verovaroin hakeen mulle viinaa kaupasta. Se vois koukata töihin tullessaan siellä alkossa.
Haluan samat oikeudet, kuin vamm_aiset. Muuten näkisin, että minua syrjitään.
Seksileluja vois apulainen hankkia kanssa, ja roiskia ruoskalla. Enhän minä itse voi itseäni ruoskia nahkaruoskalla per_eeseen.
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksesta ei käy ilmi, että ap on so malitaustainen. Ilman muuta se on hänelle paha juttu näyttäytyä Alkossa.
En minäkään ole s omppu, mutta en ole koskaan ostanut kenellekään viinaa, enkä osta, sama tupakan kanssa. Äitini yrittää aina tilailla tupakkaa, mutta en vie.
Ihan on oma asiasi, miten toimit äitisi kohdalla, mutta palkkatyöläisenä kuuntelet kyllä työnantajasi toiveita, ja teet sinulle osoitetut tehtävät. Työsopimuksessasi on varmastikin tämän sisältöinen lause.
Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.Avustaja ei ole palvelija, joten kaikki sellaiset tehtävät, joissa avustaja juoksee työnantajansa asioilla ilman tämän läsnäoloa on väärinkäyttöä.
Höpö höpö. Sitä vartenhan avustajat on että käyvät asioilla. Itse olen maannut vuosia sängyssä, en pääse edes ulkoilemaan. Meinaatko sä että mun pitäisi palkata erikseen työntekijä joka ostaa mulle ruoat, käy apteekissa jne. Ja tosiaan. Ei avustaja päätä mitä avustettava elämässään tekee. Jos se juo alkoholia niin sitten se juo. Ei ole pakko olla siellä töissä jos ei huvita. Kait tässä nyt itse saa päättää mitä suuhunsa pistää?!!!
Pane sinä suuhusi mitä lystäät. Vaikkapa sitä huumetta nimeltä alkoholi.
Ja tosiaan avoimissa työpaikoissa ilmoittavat vuodesta toiseen, kuukaudesta toiseen ne samat henkilöt, jotka hakee avustajaa. He ovat juuri niitä, jotka kuvittelee olevansa mahtimaksajia ja korkea-arvoisia pomoja, joka käskee ja määrää aivottomia tehtäviä, koska on pomo isolla peellä.
Nuo ei saa koskaan ketään pysymään avustajana muutamaa viikkoa pidempään.
En mä ole juonut kun viimeksi nuorena. Mutta ymmärrän täysin jos joku haluaa joskus juoda! Ja ei mulla ole avustajat vaihtuneet. Samat olleet useita vuosia. Eivät todellakaan määräile mitä saan syödä ja juoda. Tuovat kaupasta sen mitä pyydän. Mitä ihmeellistä ja tuomittavaa siinäkin nyt on jos avustaja tekee ne työt mitä hänelle kuuluu? Kyllä huomaa että tänne kirjoittelee ihmiset jotka eivät yhtään osaa asettua sairaan/vammautuneen henkilön asemaan!!! Eiköhän tässä kärsitä ihan riittävästi, ei tarvita teidän haukkumista. Toivottavasti ette itse joudu sänkyyn vuosikausiksi.
Aloitus koskee viinan roudaamista avustettavalle. Sinähän et juo, niin kui se nyt noin sua repii.
Tässä hyvä esimerkki, miten ahdistuneita ja vihaisia avustettavia on.
Ei se sinulta ole pois, jos joku ei aio tehdä töikseen viinanroudaajan hommia.
Minä pesisin selkäni, leikkaisin hiukseni jne jos itse pystyisin. Koska en pysty, olenko oikeutettu avustajaan? Tekisinhän nuo jos pystyisin.
Tekisin myös remppahommia, mutta en pysty. Saanko siis verorahoin avustajan?
Avustajahan tekee ne asiat, joita avustettava tekisi, jos pystyisi.
Ja taas tämäkin keskustelu meni siihen että ollaan kateellisia ja katkeria kun joku vaikeasti sairas taikka vammaututunut henkilö saa apua elämäänsä. Monen mielestä nämä ihmiset pitäisi jättää asuntoihinsa mätänemään ilman apua?! Hävetkää. Mielisairasta porukkaa olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai alkossa asioiminen on ihan normaalia arkipäivän toimintaa. Eihän tuo ole mitään. Joissakin tapauksissahan avustettavalle pitää hakes esimerkiksi välineitä erotiikkaliikkeestä tai vaikkapa kondomeja tai liukuvoidetta. Nämäkin kuuluvat normaaliin elämään. Avustettava itse päättä mitä hänen elämäänsä kuuluu, ei avustaja.
Avustaja vetää rajat sille, mikä on avustajan normaaliin elämään kuuluvaa. Esimerkiksi mun normaaliin elämään ei kuulu toimittaa liikuntakyvyttömälle viinapulloa nenän eteen töissä. Mun normaalin elämään ei kuulu auttaa ketään suuse_ksihommissa, eikä siivota spe_rmoja avustettavan naamalta.
Miten seksiasiat sitten hoituvat jos palkattu apu ei auta? Nuohan ovat juuri sitä avustajan duunia. Missään suuseksihommissa nyt ei ketään auteta mutta esim seksilleujen ostaminen, niiden huoltaminen yms ovat aivan normaalia elämää. Jos et kykene auttamaan toista tämän normaalissa elämässä ja normaaleissa ihmisyyteen kuuluvissa asioissa, niin ainakin sinun olisi syytä olla näistä rehellinen työhaastattelussa. Itse en voisi iki maaiilmassa ottaa noin rajoittunutta avustajaa kuin sinä. Työaikan sinä et toteuta itseäsi vaan autat avustetavaa elämään omaa elämäänsä, johon kuuluvat nautinnot, kuten alkoholi ja seksi.
Minä en ikimaailmassa ottaisi noin irstasta avustettavaa kuin sinä. Siksi avustettavat pitääkin haastatella perinpohjin, ettei tule iskettyä kättä p_skaan.
Irstasta? Et siis itse koskaan masturboi? Tai käytä liukuvoidetta? Osa nuorista aikuisistakin joutuu käyttämään liukkaria ja masturboidessa se on ihan suositeltavaa. Mikä mielestäsi on normaalissa masturboinnissa "irstasta"?
Sä ihan selkeesti saat snadisti kiksejä siitä, kun pakotat avustajan sivelemään liukkaria sun tavaraan. Pyyhkimään sun tavaran spermasta, eiks nii?
Lähden kauppaan ja ostan viinaa, avustaja on mukana. Mutta en häntä puolestani laittaisi, ei tulisi mieleenikään. Sama koskee muutakin asiointia. Tietysti joku sellainen ääritapaus voisi olla, että kun on sovittu että leivotaan jotain ja sitten huomaan, että hiiva puuttuu, voin laittaa hänelle viestin, että tuotko hiivan tullessasi – laitan rahaa tilillesi. Mutta muuten olen sitä mieltä, että avustaja on mukana kun avustettava on tekemässä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä käyt sen juoman ostamassa, avustettava on sun pomo.
Ja myös juotsen, sillä sehän on suomen kansallislintu. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja taas tämäkin keskustelu meni siihen että ollaan kateellisia ja katkeria kun joku vaikeasti sairas taikka vammaututunut henkilö saa apua elämäänsä. Monen mielestä nämä ihmiset pitäisi jättää asuntoihinsa mätänemään ilman apua?! Hävetkää. Mielisairasta porukkaa olette.
Tässä nyt vähän valotetaan teille avustettaville, että mitä tahansa et voi teettää avustajalla.
Oletko hän, joka vaatii nostamaan ruhosi omin voimin siirroissa? Entä se, joka kysyy työpaikkailmoituksessaan, että pysyyhän sinulla vasara kädessä ja porakone?
Pihatyöt ja lumityöt onnistuttava, koska ok talo. Ps. Monikaan ei halua puutarhuriksi tai talkkariksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt vähän valotetaan teille avustettaville, että mitä tahansa et voi teettää avustajalla.
Oletko hän, joka vaatii nostamaan ruhosi omin voimin siirroissa? Entä se, joka kysyy työpaikkailmoituksessaan, että pysyyhän sinulla vasara kädessä ja porakone?
Pihatyöt ja lumityöt onnistuttava, koska ok talo. Ps. Monikaan ei halua puutarhuriksi tai talkkariksi
Ei ole tarvinnut vuosiin ilmoituksia tehdä kun samat avustajat olleet talossa. Avustajilla voi olla hyvinkin erilaiset työnkuvat ja työpäivät. JHL:län sivuilta ja vammaispalv.teksteistä voi käydä tämänkin lukemassa. Avustaja tekee sen mitä avustettava ei pysty ns. normaalissa arjessa itse tekemään. En minäkään ymmärrä jotain seksissä avustamista. Mutta liukkarin ostaminen on täysin normaalia. Eikä alkoholistille viinan ostaminen tunnu hyvältä mutta itsehän avustettava päätökset tekee jos ei holhouksen alla ole. Monella avustajalla on sen sijaan hämärtynyt työnkuva. Kuvitellaan että töissä vaan istuskellaan, selataan luuria ja jutellaan mukavia. Näinhän se ei ole. Asioista ja epäkohdista on hyvä keskustella puolin ja toisin mutta sitä en hyväksy että avustettavaa aletaan komennella ja määräillä että mitä hän nyt tänään saa kaupasta kotiinsa. En minäkään päätä mitä avustaja tekee omassa kodissaan, mitä syö ja juo ja ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihatyöt ja lumityöt onnistuttava, koska ok talo. Ps. Monikaan ei halua puutarhuriksi tai talkkariksiEi ole tarvinnut vuosiin ilmoituksia tehdä kun samat avustajat olleet talossa. Avustajilla voi olla hyvinkin erilaiset työnkuvat ja työpäivät. JHL:län sivuilta ja vammaispalv.teksteistä voi käydä tämänkin lukemassa. Avustaja tekee sen mitä avustettava ei pysty ns. normaalissa arjessa itse tekemään. En minäkään ymmärrä jotain seksissä avustamista. Mutta liukkarin ostaminen on täysin normaalia. Eikä alkoholistille viinan ostaminen tunnu hyvältä mutta itsehän avustettava päätökset tekee jos ei holhouksen alla ole. Monella avustajalla on sen sijaan hämärtynyt työnkuva. Kuvitellaan että töissä vaan istuskellaan, selataan luuria ja jutellaan mukavia. Näinhän se ei ole. Asioista ja epäkohdista on hyvä keskustella puolin ja toisin mutta sitä en hyväksy että avustettavaa aletaan komennella ja määräillä että mitä hän nyt tänään saa kaupasta kotiinsa. En minäkään päätä mitä avustaja tekee omassa kodissaan, mitä syö ja juo ja ostaa.
No mutta onko sulla lukihäiriö?
Ei kukaan komentele tai määrää sinua tai muitakaan. Tahallaan vääristät aloituksen ja kommenttien pointtia.
Aloittaja ei vaan aio osallistua viinanhakuun. Siihen häntä ei voi pakottaa. Juttu on niin, että työpaikan saa valita muualta ja vaikka muuta hommaa.
Siivoustyöstäkin maksetaan parempaa palkkaa. Jo 20 vuotta sitten siivoojat sai parempaa palkkaa, kuin avustajat nyt.
Joissain kunnissa palkka on edrlleen alle kympin.
Tosi tosi vetovoimainen ala tosiaan.
Haluaisitko tehdä työksesi?
Minä en suostuisi.
Seksuaaliseen tekoon joo
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/d34006be-22f6-4172-9f31-d1e2124…
Itse lähden työssäni siitä että olen avustaja, en puolesta tekijä tai piika tai käskyläinen.
Joten en mene kauppaan/alkoon/pankkiin/yökerhoon avustettavan puolesta, vaan olen töissä siksi että jos hän haluaa johonkin noista mennä, niin hän pääsee sinne apuni vuoksi menemään.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden työssäni siitä että olen avustaja, en puolesta tekijä tai piika tai käskyläinen.
Joten en mene kauppaan/alkoon/pankkiin/yökerhoon avustettavan puolesta, vaan olen töissä siksi että jos hän haluaa johonkin noista mennä, niin hän pääsee sinne apuni vuoksi menemään.
Taidat olla väärällä alalla? Jos avustettava ei pääse liikkumaan niin sinä menet. Taikka saat lopputilin. Toki voit valita vain sellaisia kohteita jossa vain rupatellaan päivät mutta ne on harvassa.
Olen hakenut alkoa ja ylipäänsä kaikkea mitä avustettava on halunnut,mutta olen myös tehnyt selväksi että työajan ulkopuolella en ole käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla väärällä alalla? Jos avustettava ei pääse liikkumaan niin sinä menet. Taikka saat lopputilin. Toki voit valita vain sellaisia kohteita jossa vain rupatellaan päivät mutta ne on harvassa.
Pääsee pyörätuolissa minne vaan. Suihkuunkin pääsee, niin miksi ei kauppaan?
En yhtään ihmettele, että avustajia on vaikea saada. Monet avustettavat kun on niin vaikeita tapauksia.
Tietysti ostat, se on sun duunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee pyörätuolissa minne vaan. Suihkuunkin pääsee, niin miksi ei kauppaan?
En yhtään ihmettele, että avustajia on vaikea saada. Monet avustettavat kun on niin vaikeita tapauksia.
Vai ni. Paareillako mun pitäisi lähteä kauppaan kun en pyörätuolissa voi istua kuin pienen hetken? Makaisin siellä kaupan käytävällä? Paareilla liikun polireissut mutta en todellakaan lähde kaupoille. Avustaja hoitaa ne asiat. Anteeksi vain kun olen niin vaikea tapaus. Piristit ihan päiväni tällä kommentilla! Kiitos.
Jos henkilö pystyy avustettuna itse käymään kaupassa, on avustajan tehtävä avustaa jotta se itsenäinen toiminta toteutuisi. Ei tarvitse puolesta mennä. Avustajan tarkoitus ei ole passivoida asiakasta tekemällä asiat puolesta, vaan avustaa niin että hän pystyy mahdollisimman omatoimisesti suoriutumaan arjestaan.