Väri, jossa näytät huonolta?
Minulla lime ja punainen ja vaaleansininen. Esimerkiksi.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Beige sopii huonosti keskivertosuomalaiselle. Sopii ainoastaan niille joilla on sitä beigeä tummempi iho. Eli niille muutamalle onnekkalle supisuomalaiselle jotka näyttää ruskettuneelle ympäri vuoden ja sitten muualta tulleille. Suurin osa suomalaisista näyttää beigessä siltä kun kulkisi alasti.
Beiget tiukat trikoot alaosana ovat ainakin huono valinta kenelle tahansa. Näyttää alastomalle ja huonolle vaikka vartalo olisi kuinka hyvä.
Mikähän väri suomalaisille aikuisille sitten sopii, kun ei sovi kerta musta eikä beige ja värikkäät tunikatkin on kuulemma palstalaisten mielestä kauheita.
Vihreä saa mut näyttämään sairaammalta kuin olenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tiedän vanhempia naishenkilöitä jotka pitää mustaa mutta ei kannattaisi. Monella sellainen kalpea iho ja näyttää että se musta syö viimeisetkin värin rippeet kasvoista. Eli näyttää kuin olisivat menossa hautajaisiin.
Puhumattakaan niistä, jotka värjää hiuksensa pikimustiksi, tai vastaavasti vetyperoksiblondiksi. Vanhemmalle sopii paremmin pehmeämmät värit.
Minäkin olen kuullut tuota, mutta viimeksi kun kävin kampaajalla, hän antoi värin vaikuttaa vähän liian pitkään ja tummanruskeaksi aiotusta tulikin musta. Hiukseni ovat luonnostaankin todella tummat, mutta mustaa väriä en ole laittanut teiniaikojen jälkeen. Yllätyin miten hyvin se sopii! Piirteet jotenkin terävöityivät. Olen 42 v. Aion pitää tuon ruskeaan taittavan mustan nyt kyllä jatkossa tarkoituksella.
Olen melkein saman ikäinen eikä tulisi mieleenkään että puhutaan minusta, kun viitataan "vanhempaan naishenkilöön".
Lohenpunainen, sähkönsininen, kaikki todella kirkkaat värit ja musta. Parhaiten sopivat keskitummat murretut viileät värit tai ihan vaaleista mieluiten valkoinen, beige tai harmaa. Tykkään väreistä ja varsinkin erilaisista väriyhdistelmistä, kuviollisista paidoista ja huiveista yms. Pukeudun ehkä keskimääräistä värikkäämmin, mutta omasta mielestäni tyylikkäästi kuitenkin.
Mikähän väri sitten sopii suomalaisille, kun tämän perusteella ei mikään.
Sellainen vaalea liila, joka on paksu ja tunkkainen, kun taas hennon vaalea lila sopii oikein hyvin, samoin voimakas tumma violetti.
Tummahko beige ja tietynlainen mitäänsanomaton beige eivät sovi, kun taas tietty vaalea lämmin beige (okra) sopii oikein hyvin.
Tunkkainen pinkki ei sovi, mutta heleä vaaleahko pinkki sopii.
Pahin onharmaa, tekee ihan kalpeaksi , vie kaiken värin, ei sovi ollenkaan.Onneksi en pidäkään harmaista vaatteista.Samoin punaruskea, petrooli , violetti ja musta on epäsopivat.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän väri suomalaisille aikuisille sitten sopii, kun ei sovi kerta musta eikä beige ja värikkäät tunikatkin on kuulemma palstalaisten mielestä kauheita.
Tsiih aataminasussa paras!
Älkää viitsikö omia mustaa, se kuuluu kaikille! Ihan kuin muutkin värit.
Niin, ja ei ole olemassa tyttöjen ja poikien värejä. Opettakaa se muksuille, niin päiväkodissa ei tarvitse huomautella toisille lapsille.
Kaikista väreistä tarvitsen tumman sävyn. Esim. havunvihreä, tumma harmaa, tumma joulunpunainen, tummahko sininen, tumma violetti, tumma khakin vihreä... Keltainen ja oranssi sellaisia joista en tähän päivään mennessä ole löytänyt sopivaa sävyä. Pastellivärit ja valkoinen karseita itsellä. Musta sopii.
Kirkkanpunainen/paloautonpunainen, oranssi, limetinvihreä, kirkkaanvihreä, monet harmaan sävyt, laivastonsininen.
Luulin, että sellainen vaalea malva näyttäisi hyvältä, koska olen kai pehmeä kesä, mutta näytinkin ihan kuolleelta. Taisi olla liian harmahtava sävy.
Sinapinkeltainen ja oranssi saavat näyttämään minut kuolon omalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän väri sitten sopii suomalaisille, kun tämän perusteella ei mikään.
Ei samat värit sovi kaikille suomalaisille, sehän nyt on selvä. Ihan kantiksissakin on paljon eri ihon-, hiusten- ja silmien värejä ja niiden yhdistelmiä.
Keskustelun aihe onkin, mikä ei sovi ITSELLE. Osa ei sitä vissiin ymmärtänyt.
Vaaleanpunainen, varsinkin sellainen vanha roosa.
Keltainen. Olen pienestä asti tykännyt keltaisesta värinä, mutta jos pukeudun keltaiseen, näytän kuolleelta kalalta.ki
Musta ,valkoinen, beige, oliivi ,pastellivärit, keltainen, oranssi.
Minulle sopii siniset, punaiset ja vihreät puhtaat värit. Ruskeista tietyt sävyt sopii mutta itse inhoan erityisest ruskeaa.
Valkoinen on kaikista pahin. Se vie kaiken värin olemuksestani ja tuo myös lisäkiloja. Lisäksi, niinkuin joku tuolla sanoikin, hampaat näyttävät keltaisemmilta.
Beige. Keltainen.
Eiköhän jokaisesta väristä löydy se huonommin sopiva sävy.
En tiedä. No ihan vitivalkoinen ei sovi, tai ainakin niin päättelen, kun kaikki valkoiset vaatteet jäävät aina käyttämättä. Olen joskus yli 30 vuotta sitten käynyt värianalyysissä ja sen mukaan olen syksy, mutta kyllä mulle mielestäni monet muutkin kuin syksyn värit sopii, esim. vaaleansininen. Yllättävän hyvin sopii sinapinkeltainen, jota monet inhoaa, mutta se onkin syksyn väri.