Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkärin työhakemuspakotteeseeen keksiä kaikenlaisia tarinoita vaikkei ole hakenutkaaan?!?!

Ilmavoimat ry Andy
25.09.2022 |

nyt pitäs enää 1 hakemus kuussa tehdä, riittää kuulemma jos on soittanut jonnekin työnantajalle, ei kai ne työkkiksen mummot sitä tarkista, laitan vaan,e ttä olen soittanut työnantajalle, kerran kuussa, kun ei kehtaa hakea sellaista työtä johon voi oikeasti joutua töihin! pitäähän talvi saada matkustella taas Aasiassa rauhassa.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon lusmut. Mä haluaisin oikeesti töitä, mutta en pääse mihinkään. Miksi ette halua töitä? Mä en saa kun työttömyyskorvauksen, kun puolisolla on tuloja. Ottaa koville, kun hän joutuu kaiken maksamaan. Siis hän ei valita, mutta olen tottunut aina maksamaan omat menoni. En haluaisi elellä kenenkään siivellä.

En halua töitä, koska en tarvitse niitä. Talous on kunnossa. Voin kuitenkin 1h kuukaudessa käyttää siihen, että haen jotain paikkoja ja nettoan tästä vuodessa 8000€. Annan paikkani mielelläni jollekin työhaluiselle.

Eri

Eihän sun sitten pidä olla työttömänä työnhakijana ja ottaa tukia? Ei kukaan pakota hakemaan yhtäkään työpaikkaa, jos et tukia nostele.

Vierailija
42/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on LinkedIn-profiili ja siellä kaikki mahdolliset open-to-work ilmoitukset päällä. Saan sitä kautta viestejä rekryfirmoilta ja olen vastannut niihin aina ensin, että juu kiinnostaa, vaikka ei olisi edes oma alaa (+ tallensin oman viestini ja olin tarkkana, että päivämäärä osuu TE-keskuksen tarkastelujaksoon). Käytin näitä ihan surutta  kesän yli, jotta sain täyteen ne vaaditut 4 kpl kuukaudessa. Edellinen työ loppui toukokuussa ja aloitin uudessa paikassa syyskuussa.  Hankin uuden työn han itse jo viime keväänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AndyspiritNorway kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työnhakijan haettava 4 paikkaa kuukaudessa.yleisesti tiedossa oleva asia tuo haku velvollisuuden määrä 4 kpl kuukautta kohti

mulla oli aluksi kesällä 3 kpl ja nyt se alennettiin 1 kertaan kuussa, kai sitä jonkun hakemuksen muka keksii, mutta sellaisen jonne ei joudu töihin!

Millä perusteella alensivat? Sinun pyynnöstä vai työkkärin omasta aloitteesta?

työkkäristä ite soittivat ja alensi

Vierailija
44/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ennen tätä aina sanoin työkkärille, että olen hakenut vaikka mihin ja etsin jatkuvasti työpaikkoja. Todellisuudessa en ole tehnyt mitään, koska haluan olla rauhassa työttömyystuella.

Jos tätä voi jatkaa nytkin, sehän on vain hyvä asia. Minun tarvitsee vain hakea kahta, mutta valehtelen vaikka että olen hakenut sitä neljää tai useampaa, mutta ei vain työllisty. Todellisuudessa siis en tee yhtään mitään, en hae mihinkään.

Vierailija
45/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.

Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.

Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.

Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.

Avoimia hakemuksia oma-aloitteisesti firmoihin!

Piilotyömarkkinat.

Kaikkia töitä ei työkkäriin ilmoiteta.

Eipä oikein ole niitä firmoja mihin hakea.

Onko ne määrätty millaisiin paikkoihin täytyy hakea? Siellähän on työkkärin sivut täynnä vapaita paikkoja. Varsinkin julkisiin virkoihin voi aika vapaasti hakea ilman.

Vierailija
46/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.

Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.

Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.

Piilotyömarkkinat.

Ei mene nykyään enää läpi. Joudut muuttamaan työn perässä.

Vierailija
47/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilotyömarkkinat.

Jos pitää työpaikat piilossa niin ei tarvitse itkeä kun ei tule hakemuksia.

Vierailija
48/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun hakeen 3 paikka/3kk vaikka opiskelen täyspäiväisesti klo8-16 ma-pe.. Ihan helvetin väärin. Valitin asiasta mutta pakko kuulemma hakea. Kuulemma kaikki hakemukset lasketaan eikä niitä tarkastella. Ehkä aion vaan satuolla, että oon kysynyt sieltä ja täältä töitä ja jos kysytään keneltä niin vastaan etten muista.

Minäkin joudun hakemaan 1 paikka/3kk, vaikka suoritan loput opinnot työttömänä ja teen lisäksi osa-aikatyötä. Opintoja on jäljellä noin 9kk, ja pelkkiä harjoitteluita. Joten jos työllistyn kokopäiväisesti, niin jää sitten opinnot kesken.. (minulla on myös toisen alan AMK-tutkinto)

Vierailija
49/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon lusmut. Mä haluaisin oikeesti töitä, mutta en pääse mihinkään. Miksi ette halua töitä? Mä en saa kun työttömyyskorvauksen, kun puolisolla on tuloja. Ottaa koville, kun hän joutuu kaiken maksamaan. Siis hän ei valita, mutta olen tottunut aina maksamaan omat menoni. En haluaisi elellä kenenkään siivellä.

En halua töitä, koska en tarvitse niitä. Talous on kunnossa. Voin kuitenkin 1h kuukaudessa käyttää siihen, että haen jotain paikkoja ja nettoan tästä vuodessa 8000€. Annan paikkani mielelläni jollekin työhaluiselle.

Eri

Jos et tarvitse, miksi olet työkkärin kirjoilla? Ei sitä hakuvelvoitetta muilla vielä ole!

Koska nettoan siitä tuhansia vuodessa. En _tarvitse_ niitä rahoja, mutta keksin kyllä käyttöä. Tämä valtio tukee muualtatulevia, joten hyvällä omallatunnolla minä otan oman siivuni potista. Enkä vie työpaikkaa joltain, joka henkensäpitimiksi sitä tarvitsee. Kaikille töitä ei riitä. Minä voin olla työttömänä, ja olenkin jo seitsemättä vuotta. Minulla ei ole edes sovittuna mitään työnhakuvelvotteita. Sitä soittoa odotellessa.

Vierailija
50/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai olisiko se aivan mahdoton ajatus hakea yhtä työpaikkaa kuukaudessa? Voisi olla ihan terveydeksi. Jotkut hakevat neljää työpaikkaa päivässä - ei siis kuukaudessa. Ajatella.

Huom! Työttömyyskorvaus ei ole perustulo.

Vierailija
51/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä valehtelemaan. Otat luurin korvaan soitat kysyt onko töitä. Jos o nii sano et karmea krapis kelpaako jos ehkä ens viikolla tulen haastatteluun. 7 sekunnin juttu.

Yhtä nopee. Kirjota maili. Etsin töitä. Alle oma nimi. Liitteeksi cv vuodelta 2003. Meni 12 sekuntia.

Jos valehtelet soittaneesi ja jäät kiinni sanktiota jysähtää. Aikaa heillä ei ole jokaista tarkistaa. Mut jos sattumalta käy ilmi tai valehtelemasi paikka on just ottanut töihin 30 kouluttamatonta hommiin. Voi mennä sormi suuhun kun kysytään.

Vierailija
52/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilotyömarkkinat.

Ai työkkärin täti voi pakottaa mut muuttamaan pois omasta maksetusta talosta ja jättämään perheeni? Ihan varmasti.

Vierailija
53/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilotyömarkkinat.

Onko ne määrätty millaisiin paikkoihin täytyy hakea? Siellähän on työkkärin sivut täynnä vapaita paikkoja. Varsinkin julkisiin virkoihin voi aika vapaasti hakea ilman.

Hyvähän se kaupungista on huudella että paikkoja pilvin pimein. Ei kuule ole maalla paikkoja mihin hakea.

Vierailija
54/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työnhakijan haettava 4 paikkaa kuukaudessa.yleisesti tiedossa oleva asia tuo haku velvollisuuden määrä 4 kpl kuukautta kohti

Laskettiin jo kolmeen ja kohta lasketaan lisää. Virkailijakin ymmärsi ettei niitä haettavia paikkoja riitä loputtomiin. Nyt jo muutama haku uudestaan samoihin paikkoihin kun ei muita ole. Aktiivileikkurit ovat pelkkää työttömien kyykytystä. Ei niillä pakkohakemuksilla tule yhtään enempää työpaikkoja.

Virkailija ei enää marraskuussa ymmärrä sitä, että niitä uusia työpaikkoja ei tule lisää, sillä kyllä niitä tulee. Ei ne paikat hakemalla lopu! Ja feikkipaikoista on jo tehty selvityspyyntöjä eli miten voit hakea töihin Kämäräisen Käppänäkuski Oy:lle, kun sellaista ei edes ole.

Vierailija
55/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn taas kerran teiltä työnpakoilijoilta, että jos viimeinen asia mitä haluatte on joutua töihin, niin minkä helvetin takia olette sitten työelämäpalveluiden asiakkuudessa. Toimeentulotuella ei tarvitse laittaa rikkaa ristiin, vaan saisitte laiskotella sydämenne kyllyydestä eikä kukaan hiillosta.

Vierailija
56/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilotyömarkkinat.

Hyvähän se kaupungista on huudella että paikkoja pilvin pimein. Ei kuule ole maalla paikkoja mihin hakea.

Eikö työkkäristä kerrottu, että töitä saa hakea muualtakin kuin asuinkunnasta ja että työttömyys% on maalla pienempi siksi, että siellä on töitä tarjolla.

Vierailija
57/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun hakeen 3 paikka/3kk vaikka opiskelen täyspäiväisesti klo8-16 ma-pe.. Ihan helvetin väärin. Valitin asiasta mutta pakko kuulemma hakea. Kuulemma kaikki hakemukset lasketaan eikä niitä tarkastella. Ehkä aion vaan satuolla, että oon kysynyt sieltä ja täältä töitä ja jos kysytään keneltä niin vastaan etten muista.

Minäkin joudun hakemaan 1 paikka/3kk, vaikka suoritan loput opinnot työttömänä ja teen lisäksi osa-aikatyötä. Opintoja on jäljellä noin 9kk, ja pelkkiä harjoitteluita. Joten jos työllistyn kokopäiväisesti, niin jää sitten opinnot kesken.. (minulla on myös toisen alan AMK-tutkinto)

Jos sinulle on töitä tarjolla, niin miksi meidän pitäisi maksaa opiskeluaikainen työttömyyskorvaus? Onneksi omaehtoinen opiskelu tulee vähemään rajusti juuri kaltaistesi takia eli töitä olisi, mutta kun on kiva opiskella, niin töihin ei mennä.

Vierailija
58/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilotyömarkkinat.

Ai työkkärin täti voi pakottaa mut muuttamaan pois omasta maksetusta talosta ja jättämään perheeni? Ihan varmasti.

Ei työkkärin täti pakota, mutta laki voi olla sellainen, että joko menet sinne 80 km päähän töihin tai sitten et saa etuutta.

Vierailija
59/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun hakemaan yhtä työpaikkaa 3kk aikana koska käyn osa-aikatyössä. Helppo homma.

Vierailija
60/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotetaan työttömyysetuus nolla euroon ja poistetaan asumistuki. Katsotaan sitten, paljonko meillä on työttömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme