Voiko työkkärin työhakemuspakotteeseeen keksiä kaikenlaisia tarinoita vaikkei ole hakenutkaaan?!?!
nyt pitäs enää 1 hakemus kuussa tehdä, riittää kuulemma jos on soittanut jonnekin työnantajalle, ei kai ne työkkiksen mummot sitä tarkista, laitan vaan,e ttä olen soittanut työnantajalle, kerran kuussa, kun ei kehtaa hakea sellaista työtä johon voi oikeasti joutua töihin! pitäähän talvi saada matkustella taas Aasiassa rauhassa.
Kommentit (84)
No ei se soitto kerran kuussa ole kovin paha. Tuskin se mihinkään johtaa kuitenkaan. Ja jos johtaakin niin saat töitä....
On tää Andy melkoinen. Välillä valittaa sadan tonnin ulosottovelkojaan ja miettii miten saisi perinnön ilman että ulosotto saa tietää ja nyt ollaankin ostelemassa 30t venettä. 😆
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakijan haettava 4 paikkaa kuukaudessa.yleisesti tiedossa oleva asia tuo haku velvollisuuden määrä 4 kpl kuukautta kohti
Laskettiin jo kolmeen ja kohta lasketaan lisää. Virkailijakin ymmärsi ettei niitä haettavia paikkoja riitä loputtomiin. Nyt jo muutama haku uudestaan samoihin paikkoihin kun ei muita ole. Aktiivileikkurit ovat pelkkää työttömien kyykytystä. Ei niillä pakkohakemuksilla tule yhtään enempää työpaikkoja.
Mä joudun hakeen 3 paikka/3kk vaikka opiskelen täyspäiväisesti klo8-16 ma-pe.. Ihan helvetin väärin. Valitin asiasta mutta pakko kuulemma hakea. Kuulemma kaikki hakemukset lasketaan eikä niitä tarkastella. Ehkä aion vaan satuolla, että oon kysynyt sieltä ja täältä töitä ja jos kysytään keneltä niin vastaan etten muista.
Ei kannata keksiä tarinoita. Jos et halua töihin, kysyt työpaikkaa semmoisesta paikasta mihin tiedät ettet pääse. Vaikka naapurilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4 paikkaa velvoite, tämmöinen pakko tekee mulle hirveen ahdistuksen. Oma elämä ei ole enää mun, kun ulkopuolinen taho määrittää ja haluaa hallita sitä. Mäkin haluisin vaan esim 1 haku per kk, miten sellaisen saa?
Mulla vain 1 koska täällä on niin vähän työpaikkoja.
Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merkintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.
Kunnon lusmut. Mä haluaisin oikeesti töitä, mutta en pääse mihinkään. Miksi ette halua töitä? Mä en saa kun työttömyyskorvauksen, kun puolisolla on tuloja. Ottaa koville, kun hän joutuu kaiken maksamaan. Siis hän ei valita, mutta olen tottunut aina maksamaan omat menoni. En haluaisi elellä kenenkään siivellä.
Työnhauksi käy myös se että menee kysymään työtä paikan päältä. Työkkärin virkailija sanoi ettei sitä pystytä mitenkään valvomaan tai todistelemaan. Suosittelen että käyt jossain firmassa kysymässä... jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakijan haettava 4 paikkaa kuukaudessa.yleisesti tiedossa oleva asia tuo haku velvollisuuden määrä 4 kpl kuukautta kohti
Laskettiin jo kolmeen ja kohta lasketaan lisää. Virkailijakin ymmärsi ettei niitä haettavia paikkoja riitä loputtomiin. Nyt jo muutama haku uudestaan samoihin paikkoihin kun ei muita ole. Aktiivileikkurit ovat pelkkää työttömien kyykytystä. Ei niillä pakkohakemuksilla tule yhtään enempää työpaikkoja.
Juu, se sano että jos on vaikeeta niin aina voi heihin ottaa yhteyttä. En tiedä mitä ne sitten tekis jos kertois että vaikeeta on.
Mutta huomasin just että fb ja insta on alkanut mainostaa työpaikkoja... Vissiin joku cookien juttu tää.
Mut jos mä esim instan mainostamaan lindströmimån pesulatyöntekijän paikkaan laitan hakemuksen, niin seuraaks siitä sitten taas se että joku lindströmin työntekijä, vaihtomattoautolla tms liikkeellä ollut antaa mulle vmöisen vastauksen vaikka olis jo spostitse asialinjalla sellainen saatu! Asiallusuus, sitä vois noudattaa. Olen siis jo aiemmin oaikkoja yritykseltä hakenut JA ASIATTOMUUKSIA SAANUT VASTAANI!
NÄIN TURUN SEUDULLA!
HAENKO?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon lusmut. Mä haluaisin oikeesti töitä, mutta en pääse mihinkään. Miksi ette halua töitä? Mä en saa kun työttömyyskorvauksen, kun puolisolla on tuloja. Ottaa koville, kun hän joutuu kaiken maksamaan. Siis hän ei valita, mutta olen tottunut aina maksamaan omat menoni. En haluaisi elellä kenenkään siivellä.
En halua töitä, koska en tarvitse niitä. Talous on kunnossa. Voin kuitenkin 1h kuukaudessa käyttää siihen, että haen jotain paikkoja ja nettoan tästä vuodessa 8000€. Annan paikkani mielelläni jollekin työhaluiselle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merkintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.
Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ministeriössä selvitetään tällä hetkellä, miksi työkykyisten työttömien ei tarvitsisi hakea töitä eli sieltä on tulossa kepin sijaan kohta jotain vahvempaa.
Aikooko ne jopa alkaa edistämään työllistymistä tukemalla uusien työpaikkojen (oikeiden, ei minkään tukityöllitymispelleilyn) lisäämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua töitä, koska en tarvitse niitä. Talous on kunnossa. Voin kuitenkin 1h kuukaudessa käyttää siihen, että haen jotain paikkoja ja nettoan tästä vuodessa 8000€. Annan paikkani mielelläni jollekin työhaluiselle.
Eri
Jos et tarvitse, miksi olet työkkärin kirjoilla? Ei sitä hakuvelvoitetta muilla vielä ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.
Aina hakea voi. Paikan saaminen se vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Työnhauksi käy myös se että menee kysymään työtä paikan päältä. Työkkärin virkailija sanoi ettei sitä pystytä mitenkään valvomaan tai todistelemaan. Suosittelen että käyt jossain firmassa kysymässä... jotain.
Ei nykyään voi marssia työpaikoille kyselemään töitä. Todennäköisesti kehottavat lähettämään sähköpostia. Moniin paikkoihin ei edes vaan kävellä sisään kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.
Avoimia hakemuksia oma-aloitteisesti firmoihin!
Piilotyömarkkinat.
Kaikkia töitä ei työkkäriin ilmoiteta.
Lähtäkohtaisesti kuulemma kaikkien yli 3 kuukautta työttömänä olleiden tuleehakea se 4 paikkaa kuussa. Laitoin vuokrafirmoihin hakemuksia ja työmarkkinatorille profiilin.
On ihan hullun helppoa. Ennen hakenut 5 paikkaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Avoimia hakemuksia oma-aloitteisesti firmoihin!
Piilotyömarkkinat.
Kaikkia töitä ei työkkäriin ilmoiteta.
Eipä oikein ole niitä firmoja mihin hakea.
Mulla 4 paikkaa velvoite, tämmöinen pakko tekee mulle hirveen ahdistuksen. Oma elämä ei ole enää mun, kun ulkopuolinen taho määrittää ja haluaa hallita sitä. Mäkin haluisin vaan esim 1 haku per kk, miten sellaisen saa?