Voiko työkkärin työhakemuspakotteeseeen keksiä kaikenlaisia tarinoita vaikkei ole hakenutkaaan?!?!
nyt pitäs enää 1 hakemus kuussa tehdä, riittää kuulemma jos on soittanut jonnekin työnantajalle, ei kai ne työkkiksen mummot sitä tarkista, laitan vaan,e ttä olen soittanut työnantajalle, kerran kuussa, kun ei kehtaa hakea sellaista työtä johon voi oikeasti joutua töihin! pitäähän talvi saada matkustella taas Aasiassa rauhassa.
Kommentit (84)
En tiiä. Kokeile ja kerro kuinka kävi.
Kokeile ja ylläty. Tv. työvoimapiällikkö.
pitäs tämä Sanna Marinin tyranniahallitus loppua jo ja jättää työttömät rauhaa noiden pakotteiden osalta, jos ei halua tehdä töitä niin se on, enempi rahaa vaan pitäs saada, n 2000 e tilille
eihän se Sannakaan mitään tee muuta kuin bilettää valtion laskuun ja palkka on 17 500 e kk!
Jos ei yhtä paikkaa jaksa hakea niin joutaa saada seurauksia. Andylle vanhalle lusmulle pahin rangaistus olisi työkkärin järjestämä työpaikka. Siitä kieltäytymisestä kun saa lähes aina karenssin.
Olisiko peräti jonkunsortin petoksen yritys, mutta en ole perehtynyt sanktioihin jos siis jättää hakematta että pieneneekö työttömyyskorvaus.
Miten sinä siinä vastauslomakkeessa mitään tarinoit? Laitat liitetekstin? No, sittenhän se työvoimatsto kiinnostuukin oikein todella!
Ai, sulka on sitä velvoitetta vähennetty. Milloin tämä systeemi tulikaan käyttöön? Puoli vuotta sitten? Kolmen kuukauden tarkastelujaksoja ollut vasta pari....
Koska velvoitteeseen reagoimattomuus johtaa sanktioihin, valehtelu on petos!
Kiinni jäämisestä pitäisi seurata ankarin rangaistus!
Andymcprophet the master kirjoitti:
ei mä en tänne SUomen junttilaan jää, aion ostaa Singaporesta 30 000 eurolla purjeveneen ja jään siihen asumaan, samalla kiertää siinä satamia ja kalastaa ruokansa merestä
Muista pelastusliivit.
Työttömän työnhakijan haettava 4 paikkaa kuukaudessa.yleisesti tiedossa oleva asia tuo haku velvollisuuden määrä 4 kpl kuukautta kohti
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakijan haettava 4 paikkaa kuukaudessa.yleisesti tiedossa oleva asia tuo haku velvollisuuden määrä 4 kpl kuukautta kohti
mulla oli aluksi kesällä 3 kpl ja nyt se alennettiin 1 kertaan kuussa, kai sitä jonkun hakemuksen muka keksii, mutta sellaisen jonne ei joudu töihin!
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti tiedossa, että 0-4.
Ei työnantajia voi velvoittaa vastailee työkkärin puheluihin ja raportoimaan ketkä kaikki on hakeneet paikkaa. Johan tähän tarvitsisi yhden työntekijän pelkästään tätä tehtävää varten, eikä millään yrityksellä ole tällaiseen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain 1 hakuvelvoite.
Kaikesta voi ja pitääkin valehdella. Sitten kun poliisi tulee, niin sanot, että joku netissä yllytti, niin et saa tuomiota.
mä laitan siihen, että olen soittanut työnantajalle, tuskin ne työkkärin tädit sinne soittelee perään!
Kannattaa toimia miten työkkäri määrää.
Ikäviä ne karenssit.
entä jos hakee jonnekin ja tuleekin valituksi, ja kieltäytyy, niin ei kai ne ilmoita työkkärille siitä?
AndyspiritNorway kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla oli aluksi kesällä 3 kpl ja nyt se alennettiin 1 kertaan kuussa, kai sitä jonkun hakemuksen muka keksii, mutta sellaisen jonne ei joudu töihin!
Millä perusteella alensivat? Sinun pyynnöstä vai työkkärin omasta aloitteesta?
Ministeriössä selvitetään tällä hetkellä, miksi työkykyisten työttömien ei tarvitsisi hakea töitä eli sieltä on tulossa kepin sijaan kohta jotain vahvempaa.
sanot vaan, että olet Kiinassa nyt etsimässä töitä. kyllä ne ymmärtää ja sitten ei voi pakottaa Suomessa töihin!