Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkärin työhakemuspakotteeseeen keksiä kaikenlaisia tarinoita vaikkei ole hakenutkaaan?!?!

Ilmavoimat ry Andy
25.09.2022 |

nyt pitäs enää 1 hakemus kuussa tehdä, riittää kuulemma jos on soittanut jonnekin työnantajalle, ei kai ne työkkiksen mummot sitä tarkista, laitan vaan,e ttä olen soittanut työnantajalle, kerran kuussa, kun ei kehtaa hakea sellaista työtä johon voi oikeasti joutua töihin! pitäähän talvi saada matkustella taas Aasiassa rauhassa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 4 paikkaa velvoite, tämmöinen pakko tekee mulle hirveen ahdistuksen. Oma elämä ei ole enää mun, kun ulkopuolinen taho määrittää ja haluaa hallita sitä. Mäkin haluisin vaan esim 1 haku per kk, miten sellaisen saa?

Mulla vain 1 koska täällä on niin vähän työpaikkoja.

No niin, iloitse siitä! Hesalaisella se on se 4/kk, eli 12 hakemusta/3kk tarkastelujakso. Kun täällä on niitä työpaikkoja.

Ihan riippumatta siitä, paljonko saat kuussa rahaa, kyllä se yks haku per kuukausi on aika vähän siihen muuten ilmaiseksi saamaasi rahamäärään nähden.

Tottakai mulle kuuluu sama rahankuin muillekin vaikka on vain 1 haku. Eihän se mun syy ole ettei ole töitä tarjolla.

Vierailija
82/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 4 paikkaa velvoite, tämmöinen pakko tekee mulle hirveen ahdistuksen. Oma elämä ei ole enää mun, kun ulkopuolinen taho määrittää ja haluaa hallita sitä. Mäkin haluisin vaan esim 1 haku per kk, miten sellaisen saa?

Mulla vain 1 koska täällä on niin vähän työpaikkoja.

No niin, iloitse siitä! Hesalaisella se on se 4/kk, eli 12 hakemusta/3kk tarkastelujakso. Kun täällä on niitä työpaikkoja.

Ihan riippumatta siitä, paljonko saat kuussa rahaa, kyllä se yks haku per kuukausi on aika vähän siihen muuten ilmaiseksi saamaasi rahamäärään nähden.

Tottakai mulle kuuluu sama rahankuin muillekin vaikka on vain 1 haku. Eihän se mun syy ole ettei ole töitä tarjolla.

No en kyllä millään tapaa tarkoittanut, ettei sinulle kuuluisi sama raha kuin muillekin. Ylipäänsä kehotin olemaan iloinen siitä, että saa rahaa tekemättä lähes mitään ja että sinun tarvitsee samaa rahamäärää (olipa se peruspäiväraha tai ansiosidonnainen; tähän viittasin) varten tehdä vähemmän kuin hesalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun hakeen 3 paikka/3kk vaikka opiskelen täyspäiväisesti klo8-16 ma-pe.. Ihan helvetin väärin. Valitin asiasta mutta pakko kuulemma hakea. Kuulemma kaikki hakemukset lasketaan eikä niitä tarkastella. Ehkä aion vaan satuolla, että oon kysynyt sieltä ja täältä töitä ja jos kysytään keneltä niin vastaan etten muista.

Minäkin joudun hakemaan 1 paikka/3kk, vaikka suoritan loput opinnot työttömänä ja teen lisäksi osa-aikatyötä. Opintoja on jäljellä noin 9kk, ja pelkkiä harjoitteluita. Joten jos työllistyn kokopäiväisesti, niin jää sitten opinnot kesken.. (minulla on myös toisen alan AMK-tutkinto)

Jos sinulle on töitä tarjolla, niin miksi meidän pitäisi maksaa opiskeluaikainen työttömyyskorvaus? Onneksi omaehtoinen opiskelu tulee vähemään rajusti juuri kaltaistesi takia eli töitä olisi, mutta kun on kiva opiskella, niin töihin ei mennä.

Mielummin tekisin kokopäiväistä työtä, mutta olisi ihan kiva saada nämä opinnotkin joskus valmiiksi. Olen opiskellut vajaat kolme vuotta kokoaikaisen työn ohessa monimuoto-opinnoissa, joten yhteiskunnan varoilla en ole huvikseni opiskellut.. Nykyinen työ muuttui työnantajan toimesta osa-aikaiseksi 20% työajalla, sillä ei ihan elä kun on ok-talo ja kaksi teini-ikäistä lasta. Olen yrittänyt hakea sellaista työtä, josta saisin myös nuo harjoittelut kuitattua, mutta eipä noihin työpaikkoihin noin vain mennä..

Eli koska minulla on omakotitalo ja lapsia, niin yhteiskunnan kuuluu maksaa minullekin asiosidonnainen eli noin 2700 e/kk nettona, kun opiskelen? AMK-tutkinnon saa kahdessa vuodessa monimuotona, kokeiltu on.

Vierailija
84/84 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.

Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.

Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.

Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.

Avoimia hakemuksia oma-aloitteisesti firmoihin!

Piilotyömarkkinat.

Kaikkia töitä ei työkkäriin ilmoiteta.

Eipä oikein ole niitä firmoja mihin hakea.

Onko ne määrätty millaisiin paikkoihin täytyy hakea? Siellähän on työkkärin sivut täynnä vapaita paikkoja. Varsinkin julkisiin virkoihin voi aika vapaasti hakea ilman.

Hyvähän se kaupungista on huudella että paikkoja pilvin pimein. Ei kuule ole maalla paikkoja mihin hakea.

Eikö työkkäristä kerrottu, että töitä saa hakea muualtakin kuin asuinkunnasta ja että työttömyys% on maalla pienempi siksi, että siellä on töitä tarjolla.

Mulla työnhakualueena oma kunta.

Asut siis ilmeisesti jossain päin Lappia, koska et pääse puolessatoista tunnissa kuntasi ulkopuolelle. Sehän on se raja, miten kaukaa töitä pitää hakea, jos lähempää ei löydy.

En asu Lapissa.

Kuten sanoin työnhakualueena on oma kunta. Ei mun tarvitse hakea naapurikunnasta.

Ei ole siis näköjään samat säännöt kaikilla. Jostain syystä ei tämäkään yllätä yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän