Voiko työkkärin työhakemuspakotteeseeen keksiä kaikenlaisia tarinoita vaikkei ole hakenutkaaan?!?!
nyt pitäs enää 1 hakemus kuussa tehdä, riittää kuulemma jos on soittanut jonnekin työnantajalle, ei kai ne työkkiksen mummot sitä tarkista, laitan vaan,e ttä olen soittanut työnantajalle, kerran kuussa, kun ei kehtaa hakea sellaista työtä johon voi oikeasti joutua töihin! pitäähän talvi saada matkustella taas Aasiassa rauhassa.
Kommentit (84)
Kyllä työkkärille voi valehdelle. Työkkärikin aina vaan valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.
Avoimia hakemuksia oma-aloitteisesti firmoihin!
Piilotyömarkkinat.
Kaikkia töitä ei työkkäriin ilmoiteta.Eipä oikein ole niitä firmoja mihin hakea.
Ei mene nykyään enää läpi. Joudut muuttamaan työn perässä.
Ai työkkärin täti voi pakottaa mut muuttamaan pois omasta maksetusta talosta ja jättämään perheeni? Ihan varmasti.
Ei työkkärin täti pakota, mutta laki voi olla sellainen, että joko menet sinne 80 km päähän töihin tai sitten et saa etuutta.
Enpäs mene 80km päähän. Mulla työnhakualueena vain oma kunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole niin vaikeaa hakea 4 työpaikkaa kuussa...hakee sitten vaikka niitäkin joita ei halua, sen voi tehdä ihan netissä, jos ei uskalla soitella työnantajille suoraan.
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merk jaintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.Aika vaikea hakea kun tarjolla on vain hoitajien ja it-alan paikkoja.
Piilotyömarkkinat.
Kaikkia töitä ei työkkäriin ilmoiteta.Eipä oikein ole niitä firmoja mihin hakea.
Onko ne määrätty millaisiin paikkoihin täytyy hakea? Siellähän on työkkärin sivut täynnä vapaita paikkoja. Varsinkin julkisiin virkoihin voi aika vapaasti hakea ilman.
Hyvähän se kaupungista on huudella että paikkoja pilvin pimein. Ei kuule ole maalla paikkoja mihin hakea.
Eikö työkkäristä kerrottu, että töitä saa hakea muualtakin kuin asuinkunnasta ja että työttömyys% on maalla pienempi siksi, että siellä on töitä tarjolla.
Mulla työnhakualueena oma kunta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai olisiko se aivan mahdoton ajatus hakea yhtä työpaikkaa kuukaudessa? Voisi olla ihan terveydeksi. Jotkut hakevat neljää työpaikkaa päivässä - ei siis kuukaudessa. Ajatella.
Huom! Työttömyyskorvaus ei ole perustulo.
Oletko muuten töissä? Yritäpä hakea edes yhtä työpaikkaa kuukaudessa CV:llä jossa on puolta vuotta pidempi aukko ilman kunnon selitystä. Ja vaikka oliskin, niin tulee vain lämmintä kättä postiluukusta. Jos siis edes vaivautuvat ilmoittamaan, että valinta ei juuri tällä kertaa kohdistunut teihin, mutta kiitos osoittamastanne kiinnostuksesta.
Työhakemukseksi lasketaan pelkän linked-in linkin lähettäminen. Lähettelet vain niitä.
Itse haen 4 paikkaa/kk, juuri alkoi, jäin työttömäksi kesäkuulla. 3 kuukauden välein tarkastelujakso ja tämän vuoden loppuun mennään näillä 4 hakemuksella kuussa, näin sanoi te-toimiston omavalmentaja. Ei aio enää tänä vuonna ottaa yhteyttä (ei ehdi) saan itsenäisesti lähetellä hakemuksia. Virkailija ei hakemuksia kysele, mutta vuoden verran pitää hakemukset olla tallessa, JOS niitä halutaan tarkastaa. Voi olla tallessa koneella tai paperitulosteina.
Hankalinta on että pitää hakea kokoaikatyötä, niitä kaupan alalla ja toimistopuolella vähemmän tarjolla. Saa toki hakea osa-aikaistakin mutta siitä ei saa "suoritettu" -merkintää te-toimiston arkistoihin. Yhdeksi suoritetuksi tehtäväksi käy myös tehdä esittely itsestä rekryfirmaan. Näitäkin on paljon eli periaatteessa parin kuukauden hommat on hoidettu noilla esittelyillä ilman yhtään varsinaista hakemusta.
On tämä melkoista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotyömarkkinat.
Onko ne määrätty millaisiin paikkoihin täytyy hakea? Siellähän on työkkärin sivut täynnä vapaita paikkoja. Varsinkin julkisiin virkoihin voi aika vapaasti hakea ilman.
Hyvähän se kaupungista on huudella että paikkoja pilvin pimein. Ei kuule ole maalla paikkoja mihin hakea.
Eikö työkkäristä kerrottu, että töitä saa hakea muualtakin kuin asuinkunnasta ja että työttömyys% on maalla pienempi siksi, että siellä on töitä tarjolla.
Asut siis ilmeisesti jossain päin Lappia, koska et pääse puolessatoista tunnissa kuntasi ulkopuolelle. Sehän on se raja, miten kaukaa töitä pitää hakea, jos lähempää ei löydy.
Mä laitan hakemukseen että olen ollut 6 vuotta työtön. Silloin on varma etteivät soittele haastatteluun edes.
Tietenkin voi. Ei heillä ole resursseja tai laillisia mahdollisuuksia tarkistaa noita asioita. Itse olen kirjoittanut, että olen tehnyt avoimia hakemuksia tai profiilin jonnekin työnhakusivustolle. Oikeasti en ole tehnyt kuin yhden hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotyömarkkinat.
Asut siis ilmeisesti jossain päin Lappia, koska et pääse puolessatoista tunnissa kuntasi ulkopuolelle. Sehän on se raja, miten kaukaa töitä pitää hakea, jos lähempää ei löydy.
En asu Lapissa.
Kuten sanoin työnhakualueena on oma kunta. Ei mun tarvitse hakea naapurikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4 paikkaa velvoite, tämmöinen pakko tekee mulle hirveen ahdistuksen. Oma elämä ei ole enää mun, kun ulkopuolinen taho määrittää ja haluaa hallita sitä. Mäkin haluisin vaan esim 1 haku per kk, miten sellaisen saa?
Se on aina jokin ulkopuolinen taho, joka määrittää sun elämää jos se on se taho, josta sinä saat rahaa elämiseesi. Joillakin se on työpaikka ja oma esimies, joillakin yrittäjillä sen tahon pitää löytyä omasta päästä.
Vältät tuon pakon sillä, että irtisanot TE-toimiston asiakkuutesi ja järjestät elämäsi ja rahantulosi jollakin muulla laillisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4 paikkaa velvoite, tämmöinen pakko tekee mulle hirveen ahdistuksen. Oma elämä ei ole enää mun, kun ulkopuolinen taho määrittää ja haluaa hallita sitä. Mäkin haluisin vaan esim 1 haku per kk, miten sellaisen saa?
Mulla vain 1 koska täällä on niin vähän työpaikkoja.
No niin, iloitse siitä! Hesalaisella se on se 4/kk, eli 12 hakemusta/3kk tarkastelujakso. Kun täällä on niitä työpaikkoja.
Ihan riippumatta siitä, paljonko saat kuussa rahaa, kyllä se yks haku per kuukausi on aika vähän siihen muuten ilmaiseksi saamaasi rahamäärään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimisto sanoi minulle, että ei ne ala niitä tarkistelemaan, että luottaa sitten niihin merkintöihin. Itse olen kyllä ihan oikeasti hakenut niihin kaikkiin, jotka olen aina ilmoittanut, muuten tuntuisi pahalta omatunnossa.
Sen verran ne kuulemma katsoo, että ei hae mihinkään kirurgin pestiin, kun ei taidot edes riitä.
Sama juttu täällä. Kun on se omatunto. Ja tietoisuus siitä, että on ihan helkkarin hyvä systeemi että työtönkin saa rahaa elämiseensä. Ei tulis mieleenkään ruveta venkoilemaan. Kyllä kaikesta saamastaan rahasta (tai muusta) pitää maksaa, tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Pudotetaan työttömyysetuus nolla euroon ja poistetaan asumistuki. Katsotaan sitten, paljonko meillä on työttömiä.
Ensin lopetetaan Italian tuet, gepardihattujen ja feministijärjestöjen tuet sekä kokoomuksen ja demareiden puoluetuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon lusmut. Mä haluaisin oikeesti töitä, mutta en pääse mihinkään. Miksi ette halua töitä? Mä en saa kun työttömyyskorvauksen, kun puolisolla on tuloja. Ottaa koville, kun hän joutuu kaiken maksamaan. Siis hän ei valita, mutta olen tottunut aina maksamaan omat menoni. En haluaisi elellä kenenkään siivellä.
En halua töitä, koska en tarvitse niitä. Talous on kunnossa. Voin kuitenkin 1h kuukaudessa käyttää siihen, että haen jotain paikkoja ja nettoan tästä vuodessa 8000€. Annan paikkani mielelläni jollekin työhaluiselle.
Eri
Jos et tarvitse, miksi olet työkkärin kirjoilla? Ei sitä hakuvelvoitetta muilla vielä ole!
Koska nettoan siitä tuhansia vuodessa. En _tarvitse_ niitä rahoja, mutta keksin kyllä käyttöä. Tämä valtio tukee muualtatulevia, joten hyvällä omallatunnolla minä otan oman siivuni potista. Enkä vie työpaikkaa joltain, joka henkensäpitimiksi sitä tarvitsee. Kaikille töitä ei riitä. Minä voin olla työttömänä, ja olenkin jo seitsemättä vuotta. Minulla ei ole edes sovittuna mitään työnhakuvelvotteita. Sitä soittoa odotellessa.
Tässä on tietty pointtinsa. Vähän sama juttu kuin päivän hesarissa Hitas-arpajaisissa voittanut asuntosijoittaja kritisoi järjestelmää.
Eihän tuo moraalisesti ole aivan oikein, mutta toisaalta kirjoittaja nyt toteaa, ettei liioin halua viedä työpaikkaa keneltäkään toiselta. Ja kuten kirjoittaja toteaa, tässä on kyseessä systeeminen vika.
Tätäkin kommenttia lukiessa ja sen sanomaa miettiessä alan kallistua yhä enemmän siihen, että olisi jokin perustulon kaltainen systeemi ja koko nykyinen pistettäisiin historian roskakoriin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä valehtelemaan. Otat luurin korvaan soitat kysyt onko töitä. Jos o nii sano et karmea krapis kelpaako jos ehkä ens viikolla tulen haastatteluun. 7 sekunnin juttu.
Yhtä nopee. Kirjota maili. Etsin töitä. Alle oma nimi. Liitteeksi cv vuodelta 2003. Meni 12 sekuntia.
Jos valehtelet soittaneesi ja jäät kiinni sanktiota jysähtää. Aikaa heillä ei ole jokaista tarkistaa. Mut jos sattumalta käy ilmi tai valehtelemasi paikka on just ottanut töihin 30 kouluttamatonta hommiin. Voi mennä sormi suuhun kun kysytään.
Muuten hyvät neuvot, kiitos, mutta ongelmana on se, että on meitä ns. tunnollisia ihmisiä ja/tai ihmisiä, jotka ajattelevat omaa mainettaan. Jos on korkeakoulutettu, lähinnä erityisasiantuntijan paikkoja katsasteleva työtön työnhakija, noin ei voi tehdä, koska nimi ja käytös jäävät mieleen. Piirit ovat Suomessa pienet, ja uskoisin, että tuo pätee myös alemman koulutustason työttömällä, ja varsinkin pienemmillä paikkakunnilla.
Eli en nyt lähtisi suosittelemaan kenellekään, joka edes jossain vaiheessa aidosti haluaa työllistyä.
Jos toimisin noin, se olis vähän sama kuin laittaisin Hesariin ilmoituksen, että minua ei kiinnosta p**kaakaan mitkään työt missään.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn taas kerran teiltä työnpakoilijoilta, että jos viimeinen asia mitä haluatte on joutua töihin, niin minkä helvetin takia olette sitten työelämäpalveluiden asiakkuudessa. Toimeentulotuella ei tarvitse laittaa rikkaa ristiin, vaan saisitte laiskotella sydämenne kyllyydestä eikä kukaan hiillosta.
En kuulu työnpakoilijoihin, mutta arvelisin, että syy heillä on se, että on jotain omaisuutta, joka estäisi toimeentulotuen saamisen mutta josta eivät halua luopua.
Vierailija kirjoitti:
Pudotetaan työttömyysetuus nolla euroon ja poistetaan asumistuki. Katsotaan sitten, paljonko meillä on työttömiä.
Olen ajatellut tätä jo kymmenen vuotta. Ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työkkärille voi valehdelle. Työkkärikin aina vaan valehtelee.
Mitä se työkkäri on valehdellut, ja miten pitkään on "aina"? Kysyn tuoreena te-toimiston asiakkaana. Voisi olla minunkin hyvä varautua noihin työkkärin valheisiin...
Mielummin tekisin kokopäiväistä työtä, mutta olisi ihan kiva saada nämä opinnotkin joskus valmiiksi. Olen opiskellut vajaat kolme vuotta kokoaikaisen työn ohessa monimuoto-opinnoissa, joten yhteiskunnan varoilla en ole huvikseni opiskellut.. Nykyinen työ muuttui työnantajan toimesta osa-aikaiseksi 20% työajalla, sillä ei ihan elä kun on ok-talo ja kaksi teini-ikäistä lasta. Olen yrittänyt hakea sellaista työtä, josta saisin myös nuo harjoittelut kuitattua, mutta eipä noihin työpaikkoihin noin vain mennä..