Netflixin uusi "Dahmer-hirviön tarina"-sarja. Kuulemma ihmisille tullut fyysisesti huono olo siitä. Joko katsoit?
Minä en, kun ei ole Netflixiä. Ensi viikolla menen siskon luo niin ehkä katson siellä.
Kommentit (185)
Se jakso jossa Jeff laittaa ne friikit piilolinssit koska ihailee Tähtien Sodan Palpantiniea perustuu todellisuuteen, oli ostanut itselleen keltaiset piilolinssit että näyttäisi pahikselta/demonilta. Miten humalassa ne miehet oli että lähtivät jonkun keltasilmäisen jampan mukaan?
Ne poliisit jotka tuli sinne katsomaan sitä Dahmerin huumaamaa poikaa ja lähtivät pois tekemättä mitään saivat heidän työpaikkansa takaisin !!! Että rupesi ärsyttämään. Siis he lähettivät 13 vuotiaan pojan murhaajan mukaan ilman mitään seurauksia :(
Vierailija kirjoitti:
Ne poliisit jotka tuli sinne katsomaan sitä Dahmerin huumaamaa poikaa ja lähtivät pois tekemättä mitään saivat heidän työpaikkansa takaisin !!! Että rupesi ärsyttämään. Siis he lähettivät 13 vuotiaan pojan murhaajan mukaan ilman mitään seurauksia :(
Jep. Ja se toinen poliisi ylennettiin vielä joksiki poliisipäälliköksi. Tai se meni jonneki toiselle paikkakunnalle johki päällikön hommiin. En muista tarkkaan. Mutta kuitenkin 😔
Tykkäsin sarjasta, mutta kun minulle selvisi, että monet sarjan tapahtumista olikin keksittyjä, niin kyllä meni maku tuostakin. Miksi piti keksiä omiaan, kun oikeat tapahtumatkin olisivat ajaneet asiansa sarjassa?
Mua inhottaa se, että Dahmerin uhrien perheet eivät sanet pennin latia tästä ja he PYYSIVÄT että tätä sarjaa ei tehtäisi, mutta silti Netflix teki sen, palkkasi kuuman teini-idolin sarjamurhaajan rooliin ja teki mässäilevän gore-draaman oikean sarjamurhaajan tekosista ja kääri siitä miljoonia samalla kun uhrien perheet joutuvat taas kerran kestämään yhden kierroksen fanien häiriköimistä kuten aina käy kun Dahmerin (tai kenen tahansa sarjamurhaajan) rikoksia puidaan. Olisivat edes maksaneet niille perheille jotain
Joku kyseli, että mitkä kohdat sitten eivät pitäneet paikkansa. Tässä vielä yksi.
Se, missä pakoon päässyt ja poliisit hälyttänyt mies avaa niitä lukkoja, niin todellisuudessa niitä lukkoja oli vain kaksi.
Myös tämä mies itse on puhunut palturia haastatteluissa ja sanonut lukoista seuraavasti:
"Ja sen jälkeen juoksin ovelle, ja Jumalan täytyi olla kanssani, koska hänellä oli siellä kahdeksan erilaista lukkoa, ja avasin juuri oikean lukon niistä kaikista, Edwards jatkoi."
Milwaukee Journal Sentinel oli tutkinut asiaa ja todennut, että poliisin kuvissa näkyy vain kaksi lukkoa. Niitä oli vain kaksi, joten kyllä ne saa auki aika nopsaan molemmat.
Nää lukot näkyvät poliisin ottamissa valokuvissa, jotka on otettu sinä päivänä, kun Dahmer jäi kiinni.
Ja vielä toinenkin, mikä oikeastaan on tosi ärsyttävä ja tahallinen virhe: niitä kahta poliisia ei koskaan palkittu vuoden poliiseina. Saivat työnsä takaisin mutta eivät todellakaan saaneet palkintoa.
Eikä Glenda Clevelandin tytär rikkonut kenenkään kameraa, eikä poliisi hakenut häntä. Sekin oli ihan keksitty juttu sarjaan.
Viidennen jakson aloitan tänään ja hyvä ollu tähän asti. Dahmer oli hieno mies. RIP
Juuri sain katsottua. Todella ahdistava ja herättää kyllä tunteita miten joku voi olla noin sairas😢 En suosittele kovin herkkänä katsomaan. Itse olen herkkä ja kyllä tuli kyyneleet pintaan monessa kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katsoisin moista paskaa?
Vaikkapa siksi, että ihmisen psyyke on äärimmäisen mielenkiintoinen "alue".
Ainiin, se on se lööppijulkkikset, panosaaret ja seiskan antimet mitkä sinua kiinnostaa."Ihmisen psyyke", salli mun nauraa! Lukisit sitten psykologiaa, niin minäkin olen tehnyt. Koomista, että tuomitset Seiskan lukemisen, mutta pidät toisten kuolemilla mässäilyä ja väkivallan viihteellistämistä jonain suurenakin kulttuuritekona. Anna olla, kun oma omaisesi on uhrina. Varmasti silloin kiinnostaa murhaajaraiskaajan sielunelämä!
Minä luen seiskaa ja katsoin Dahmerista ja muista sarjamurhaajista kertovat tv-sarjat ja dokumentit, hyi minua.
En katso. Kun pohjana on tositapahtumat silloin kiinnostaa vain faktat. Ei mikään dramatisointi, miltään osalta.
Dahmerista on youtube niin täynnä oikeata materiaalia haastatteluineen että mitään Netflixmössöä en tarvitse.
Esim. yllämainittujen poliisien esiintyminen oikeudessa alusta loppuun. Kaikki nähtävissä ihan oikeina henkilöinä eikä näyttelijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki true crime fanit ja sen tekijät ansaitsisivat tietää miltä tuntuisi kun kyse olisi oman läheisen kuolemasta.
Jos tässä on joku "logiikka" niin olisi kiva kuulla mikä se on
Vierailija kirjoitti:
Jakson nro4 katsoin n.1h sitten, kuvottava ja äärimmäisen mielenkiintoinen "tapaus".
Ja koska olen mikä olen niin kiinnostaa nimenomaan psykologinen puoli, kukaanhan ei "synny Dahmeriksi", vaan on monen tekijän summa, että hänen käytöksensä eskaloitui sellaiseksi, niin häiriintyneeksi ja pahaksi. Toki myös aivoissa oli todnäk rakenteellista eroa ns normiaivoihin, (harmi, että äitinsä kielsi poikansa aivojen tutkimisen Jeffreyn kuoleman jälkeen), mutta silloinkin altistavia tekijöitä on oltava myös muita, hänellä yksi niistä oli oma homoseksuaalisuus jonka kanssa hän ei ollut ns "sujut".
Erittäin mielenkiintoista.
Äiti olisi halunnut että aivot tutkitaan. Isä kielsi. Isä on Dahmerin elämän kehitysketjussa ollut ratkaiseva henkilö, vaikka äidiltäkään Dahmer ei pikkulapsena ratkaisevina vuosina sitä perusturvaa psyyken muodostumiselle saanut. Mutta tämä tapaus on siis niitä joissa isä oli ongelmien perisyy.
the behavior panel, mark bowden loppupuheenvuorossa: "I dont't like Dahmer but I like his father even less"
tuo behavior panelin analyysi on tuore, 1.9.2022
sori suuresta kuvalinkistä, vahinko
Äiti olisi halunnut että aivot tutkitaan. Isä kielsi. Isä on Dahmerin elämän kehitysketjussa ollut ratkaiseva henkilö, vaikka äidiltäkään Dahmer ei pikkulapsena ratkaisevina vuosina sitä perusturvaa psyyken muodostumiselle saanut. Mutta tämä tapaus on siis niitä joissa isä oli ongelmien perisyy.
the behavior panel, mark bowden loppupuheenvuorossa: "I dont't like Dahmer but I like his father even less"
screenrant.com
Artikkeli kertoo Dahmerin tapaukseen liittyvien henkilöiden myöhemmistä vaiheista. Artikkelin mukaan 2 poliisia erotettiin:
"Monster: The Jeffrey Dahmer Story draws a lot of attention to law enforcement involved in the Jeffrey Dahmer case, particularly Officers Joseph Gabrish and John Balcerzak (played by Matthew Alan and Scott Michael Morgan, respectively). The officers came under immense fire after it was revealed that they had allowed Konerak Sinthasomphone to return to Dahmer's apartment, despite hearing the concerns of worried neighbors, including Glenda Cleveland's daughter and niece. In the immediate aftermath of Dahmer's arrest, an audio recording of the officers joking about reuniting the "lovers" and making homophobic remarks came under heavy criticism, leading both officers to be suspended and later fired."
screenrant.com
jatkoa, poliisit saivat myöhemmin työnsä takaisin ja etenivät urallaan, Balcerzacista tuli jopa iso herra:
"Both Gabrish and Balcerzak, the two police officers depicted in Ryan Murphy's latest TV show Monster, were reinstated a few years later and received back pay, having maintained their claim that they did their best with the information they had. Their reinstatement was criticized, with many believing they had not conducted a thorough investigation because Sinthasomphone was not white and seemingly in a homosexual relationship with Dahmer. Balcerzak went on to become the president of the Milwaukee Police Union and the two officers retired in the late 2010s, despite their involvement in Konerak Sinthasomphone's death as covered in Monster: The Jeffrey Dahmer Story."
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä onkin draama, mieluummin katson true crimea.
Perustuu totuuteen, oli oikeasti olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä onkin draama, mieluummin katson true crimea.
Perustuu totuuteen, oli oikeasti olemassa!
niinkö einstein?
Tonyn ystävä kylläkin kertoi että Tony oli kertonut hänelle harrastaneensa seksiä Jeffin kanssa, ja he olivat juhlineet useasti yhdessä. Ei se varmaan rakkaussuhde ainakaan Jeffin puolelta ollut mutta ei hän siis tapaamisiltana heti häntä listinyt.