Te itsekkäät omakotiasustelijat! Nyt niitä omppuja tienvarteen ja sassiin!
Pari kertaa viikossa käynyt omppujahdissa aika laihoin tuloksin. Siellä ne omput mätänevät nurmikoilla, kyllä minä näen!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on ollut todella huono omenavuosi, koska pihlajanmarjoja ei ollut ja koi siirtyi omenapuihin
Mikä juttu tämä on, mikä koi? Ei näy pihlajanmarjoja eikä tullut omeniakaan, mutta tuholaiskoista en ole kuullut. Sivistätkö, kiitos :)
"Pihlajanmarjakoin syömät omenat ovat monelle tänä syksynä todellinen riesa. Koi on kaivertanut omenan täyteen ruskeita reikiä ja kaiken kukkuraksi omenan sisällä köllöttelee edelleen pulleita toukkia. Moni on rahdannut omenoitaan laatikkokaupalla kompostiin, mutta niitä ei ole pakko heittää menemään." Tuossa Ylen artikkelista pieni tietoisku
Olen tarjonnut aiemmin, mutta en enää jaksa sitä säätöä mikä tulee, kun osa hakijoista ilmestyy ilmoittamatta ja toiset sopii ajan, mutta ei tule paikalle.
Pyöräilin klo 16 kauppaan täällä Vantaan Metsolassa. Joka toisen omakotitalon portilla oli laatikoissa omenia. Muutamissa jopa lappu ja hymynaama. 😊
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä asun, kaikilla on paljon omenapuita, joten ei kannata laittaa niitä tienvarteen.
Mun työpaikalla jotkut on tuoneet laatikkokaupalla omenoita töihin, ja aina on tehneet kauppansa.
Myös jos paikkakunnalla on päiväkoteja, vanhainkoteja tai vastaavia, joissa on oma keittiö, he saattavat ottaa vastaan. Älkää tyrmätkö tätä heti, sillä olen ollut töissä sellaisessa, ja me saimme sinne usein puutarhatuotteita ja aina ne otettiin mieluusti vastaan, ja kaikki tuli käyttöön.
Entä lahjoitus leipäjonoon?
Ihanaa nähdä, että yhteisöllisyys leviää. Asun Vantaalla, Metsolassa. Tänä vuonna ensimmäisen kerran näin, kun ihmiset jättävät laatikoihin omenia ja luumuja otettaviksi. Joku oli jopa laittanut auringonkukkia laatikkoon. 😊
Meillä monimuotoisuus ja biodiversiteetti menee ihmisten itsekkyyden edelle eli omehat kuuluvat luontoon, ne ovat tärkeitä kaikenlaisille eläimille, joten niiden kuuluukin jäädä maahan.
Mikä juttu tämä on, mikä koi? Ei näy pihlajanmarjoja eikä tullut omeniakaan, mutta tuholaiskoista en ole kuullut. Sivistätkö, kiitos :)